Yeterlilik Kodu

TR0030022809

Yeterlilik Adı
Fen Bilgisi Öğretmenliği Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumMarmara Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiFahrettin Kerim Gökay Cd., 34722 Kadıköy/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://www.marmara.edu.tr/
Yönelim-
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Eğitim bilimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Öğretim sürecinde öğretim programı doğrultusunda yeni öğrenme ortamları tasarlar.
  • Öğretim sürecinde öğretim programını destekleyen yeni ve orijinal materyaller geliştirir.
  • Alanında yeni bilgi kaynaklarını kullanır.
  • Alanı ile ilgili literatür taramasını yaparak yeni bir araştırma konusu tanımlar.
  • Bilimsel bir araştırmayı planlayıp araştırma basamaklarını hazırlar.
  • Alanı ile ilgili gerekli literatürü ve araştırma ortamını sağlayarak verileri değerlendirir.
  • Alanı ile ilgili orijinal deneyler düzenler.
  • Yaptığı araştırmalarla ilgili bilimsel sonuçları bilimsel toplantılarda tartışır.
  • Yaptığı araştırmaları bilimsel makale olarak tamamlar.
  • Bilim tarihi ve felsefesindeki temel tartışmalar ışığında bilimin doğasına soru sorar.
  • Bilimsel araştırmalarda etik duyarlılığı gösterir.
  • Bilimsel disiplin ve motivasyonu gösterir.
  • Toplumsal katkısı olan bilimsel çalışmaları organize eder.
  • Bilimsel projeleri takip eder.
  • “Hayat boyu öğrenme” ilkesinin önemini fark ederek araştırmacı bir ruhla öz güveni yüksek bir birey olma çabası gösterebilme inancına sahip olur.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

İlköğretim Fen Bilgisi eğitimi, yüksek lisans eğitiminde çağdaş yaklaşımları temele alarak yürüttüğü yüksek lisans programıyla; çağdaş ölçme-değerlendirme yaklaşımlardan haberdar, teknolojik gelişmeler doğrultusunda öğretim faaliyetlerini düzenleyebilen, farklı öğretim yöntem ve stratejilerini öğretim süreçlerinde kullanabilen, alanında yapılan çalışmaları takip edebilen nitelikli bireyler yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

1. Yüksek lisans programına başvuran adayların ALES sınavından asgari 60 standart puanı almış olması gerekmektedir. 2. Eğitim Fakültelerinin Orta Öğretim Fizik, Kimya ve Biyoloji Bölümleri, İlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalından ve Fen Edebiyat Fakültesi Fizik, Kimya ve Biyoloji bölümlerinden mezun olmak gerekmektedir. 3. Lisans derecesini başvurdukları Yüksek Lisans programından farklı alanda almış olan adaylar Anabilim Dalı ve Enstitü Yönetim Kurulu’nun belirleyeceği Bilimsel Hazırlık Programına katılırlar. Bilimsel Hazırlık Programı için 30 kredi saatinden fazlasını gerektiren öğrenciler Lisansüstü Programlara kabul edilmezler.

Başarma Şartlarıİlköğretim Fen Bilgisi Öğretmenliği Ana bilim Dalı Başkanlığı her öğrenci için en geç 2 inci yarıyılın sonuna kadar bir tez danışmanı önerir ve bu danışmanının Enstitü Yönetim kurulu tarafından onaylanmış olması gerekir. Öğrenci bu tez danışmanının gözetiminde en geç 3 üncü yarıyıl kayıt dönemi sonuna kadar, ilgili yönetim kurulunca tespit edin esaslar çerçevesinde tez konusu belirler ve tez önerisi hazırlayarak Eğitim Bilimleri Enstitüsüne bildirmek zorundadır. Bu önerinin Enstitü yönetim kurulu tarafından onaylanmasını takiben tez danışmana uygun bir çalışma programı sunması ve bu programı düzenli olarak yürütmesi gerekir. Her yarıyıl sonunda öğrenci tez danışmanının onayı ile teze dair yaptığı çalışmaları izleme raporu formatında hazırlar ve danışmanına yazılı olarak sunar. Tez danışmanı bu raporu başarılı/başarısız olarak değerlendirip anabilim dalı başkanlığı aracılığıyla enstitüye göndermek zorundadır. Tezli yüksek lisans programındaki öğrenci belirlenen süre ve kurallara uygun olarak yazmış olduğu tezi sözlü olarak jüri önünde savunmak zorundadır. Her tamamlanan tez için Ana bilim dalı başkanlığı tarafından bir jüri önerisi Enstitüye sunulur ve yönetim kurulu tarafından onaylanır. Atanan jüri üyeleri tezin kendilerine teslim edildiği tarihten itibaren en geç 1 ay içinde toplanır adayı sözlü tez savunmasına alırlar. Savunma sonunda oy birliği veya oy çokluğu ile "kabul" kararı verilen imzalı jüri raporu en geç 3 gün içinde Enstitüye teslim edilmelidir. Tez sınavı ve diğer koşulları başarı ile geçen öğrencinin ciltlenmiş 2 nüsha tez kopyasını ve 3 adet elektronik tezini (Türkçe ve Yabancı dildeki özetleri de içerecek şekilde) savunma sınavından itibaren en geç 1 ay içinde enstitüye teslim etmesi gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı özel ve devlet okullarında "Fen Bilgisi öğretmeni " kadrosunda ilköğretim 6-7 ve 8. sınıf fen ve teknoloji derslerine girmektedirler.Dershanelerde yine fen bilgisi öğretmeni olarak çalışmaktadırlar. Devlet ve Vakıf üniversitelerinde lisans ve lisans üstü seviyede ders verebilmektedirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030022809


Yeterlilik Adı
Fen Bilgisi Öğretmenliği Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Marmara Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Fahrettin Kerim Gökay Cd., 34722 Kadıköy/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Öğretim sürecinde öğretim programı doğrultusunda yeni öğrenme ortamları tasarlar.
  • Öğretim sürecinde öğretim programını destekleyen yeni ve orijinal materyaller geliştirir.
  • Alanında yeni bilgi kaynaklarını kullanır.
  • Alanı ile ilgili literatür taramasını yaparak yeni bir araştırma konusu tanımlar.
  • Bilimsel bir araştırmayı planlayıp araştırma basamaklarını hazırlar.
  • Alanı ile ilgili gerekli literatürü ve araştırma ortamını sağlayarak verileri değerlendirir.
  • Alanı ile ilgili orijinal deneyler düzenler.
  • Yaptığı araştırmalarla ilgili bilimsel sonuçları bilimsel toplantılarda tartışır.
  • Yaptığı araştırmaları bilimsel makale olarak tamamlar.
  • Bilim tarihi ve felsefesindeki temel tartışmalar ışığında bilimin doğasına soru sorar.
  • Bilimsel araştırmalarda etik duyarlılığı gösterir.
  • Bilimsel disiplin ve motivasyonu gösterir.
  • Toplumsal katkısı olan bilimsel çalışmaları organize eder.
  • Bilimsel projeleri takip eder.
  • “Hayat boyu öğrenme” ilkesinin önemini fark ederek araştırmacı bir ruhla öz güveni yüksek bir birey olma çabası gösterebilme inancına sahip olur.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

İlköğretim Fen Bilgisi eğitimi, yüksek lisans eğitiminde çağdaş yaklaşımları temele alarak yürüttüğü yüksek lisans programıyla; çağdaş ölçme-değerlendirme yaklaşımlardan haberdar, teknolojik gelişmeler doğrultusunda öğretim faaliyetlerini düzenleyebilen, farklı öğretim yöntem ve stratejilerini öğretim süreçlerinde kullanabilen, alanında yapılan çalışmaları takip edebilen nitelikli bireyler yetiştirmeyi amaçlamaktadır.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

1. Yüksek lisans programına başvuran adayların ALES sınavından asgari 60 standart puanı almış olması gerekmektedir. 2. Eğitim Fakültelerinin Orta Öğretim Fizik, Kimya ve Biyoloji Bölümleri, İlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalından ve Fen Edebiyat Fakültesi Fizik, Kimya ve Biyoloji bölümlerinden mezun olmak gerekmektedir. 3. Lisans derecesini başvurdukları Yüksek Lisans programından farklı alanda almış olan adaylar Anabilim Dalı ve Enstitü Yönetim Kurulu’nun belirleyeceği Bilimsel Hazırlık Programına katılırlar. Bilimsel Hazırlık Programı için 30 kredi saatinden fazlasını gerektiren öğrenciler Lisansüstü Programlara kabul edilmezler.


Başarma Şartları
İlköğretim Fen Bilgisi Öğretmenliği Ana bilim Dalı Başkanlığı her öğrenci için en geç 2 inci yarıyılın sonuna kadar bir tez danışmanı önerir ve bu danışmanının Enstitü Yönetim kurulu tarafından onaylanmış olması gerekir. Öğrenci bu tez danışmanının gözetiminde en geç 3 üncü yarıyıl kayıt dönemi sonuna kadar, ilgili yönetim kurulunca tespit edin esaslar çerçevesinde tez konusu belirler ve tez önerisi hazırlayarak Eğitim Bilimleri Enstitüsüne bildirmek zorundadır. Bu önerinin Enstitü yönetim kurulu tarafından onaylanmasını takiben tez danışmana uygun bir çalışma programı sunması ve bu programı düzenli olarak yürütmesi gerekir. Her yarıyıl sonunda öğrenci tez danışmanının onayı ile teze dair yaptığı çalışmaları izleme raporu formatında hazırlar ve danışmanına yazılı olarak sunar. Tez danışmanı bu raporu başarılı/başarısız olarak değerlendirip anabilim dalı başkanlığı aracılığıyla enstitüye göndermek zorundadır. Tezli yüksek lisans programındaki öğrenci belirlenen süre ve kurallara uygun olarak yazmış olduğu tezi sözlü olarak jüri önünde savunmak zorundadır. Her tamamlanan tez için Ana bilim dalı başkanlığı tarafından bir jüri önerisi Enstitüye sunulur ve yönetim kurulu tarafından onaylanır. Atanan jüri üyeleri tezin kendilerine teslim edildiği tarihten itibaren en geç 1 ay içinde toplanır adayı sözlü tez savunmasına alırlar. Savunma sonunda oy birliği veya oy çokluğu ile "kabul" kararı verilen imzalı jüri raporu en geç 3 gün içinde Enstitüye teslim edilmelidir. Tez sınavı ve diğer koşulları başarı ile geçen öğrencinin ciltlenmiş 2 nüsha tez kopyasını ve 3 adet elektronik tezini (Türkçe ve Yabancı dildeki özetleri de içerecek şekilde) savunma sınavından itibaren en geç 1 ay içinde enstitüye teslim etmesi gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı özel ve devlet okullarında "Fen Bilgisi öğretmeni " kadrosunda ilköğretim 6-7 ve 8. sınıf fen ve teknoloji derslerine girmektedirler.Dershanelerde yine fen bilgisi öğretmeni olarak çalışmaktadırlar. Devlet ve Vakıf üniversitelerinde lisans ve lisans üstü seviyede ders verebilmektedirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030022809

Qualification Title
Science Teacher Master's Degree Diploma
Awarding Body
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
Orientation-
EQF Level1
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 1
Thematic AreasEducation science
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continious.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030022809


Qualification Title
Science Teacher Master's Degree Diploma

Awarding Body

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
1

TQF Level
1
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continious.


Url
Open Address