Yeterlilik Kodu | TR0030222387 | |||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Doktora Diploması | |||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | İstinye Üniversitesi | |||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | İstinye Üniversitesi Vadi Kampüsü, Ayazağa Mah. Azerbaycan Cad. (Vadi İstanbul 4A) Blok No: 3H Sarıyer/İSTANBUL | |||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | http://www.istinye.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||
Yönelim | Genel | |||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 8 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. | ||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 8 | |||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Terapi ve rehabilitasyon | |||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO-08 | |||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 240 | |||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) |
| |||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Enstitü; tasarladıkları lisansüstü çalışmalarını; tezli yüksek lisans, tezsiz yüksek lisans, doktora ve sanatta yeterlik programlarını örgün eğitim ve/veya uzaktan eğitim modeli ile gerçekleştirir. | |||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | 1 - Bilgi Kuramsal - Olgusal 2 - Beceriler Bilişsel - Uygulamalı 1) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | |||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | İletişim ve Sosyal Yetkinlik Öğrenme Yetkinliği 1) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. 2) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. 3) En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar Alana Özgü Yetkinlik 1) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. 2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | |||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrencilere aldıkları her ders için dersi veren öğretim üyesi tarafından aşağıdaki tabloda yer alan harf notlarından biri başarı notu olarak verilir. Kredili derslerde verilen harf notlarının not ortalaması hesaplarında kullanılmak üzere 0,00 ile 4,00 arasında rakamsal katsayı karşılıkları vardır.
(2) Lisansüstü programlarında bir dersten başarılı sayılmak için en az CB notu alınması gerekmektedir. | |||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisansüstü programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisansüstü bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisansüstü programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisansüstü programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisansüstü programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisansüstü diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | İstinye Üniversitesi Eğitim Öğretim Yönetmeliği ve Senato tarafından kabul edilen başvuru koşulları (ALES, YDS veya Dengi sınavları, Mülakat) | |||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | (1) Doktora programı, bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilenler için kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın 8 yarıyıl olup azami tamamlama süresi 12 yarıyıl; lisans derecesi ile kabul edilenler için 10 yarıyıl olup azami tamamlama süresi 14 yarıyıldır. Doktora programı, en az 3 yarıyıl teze kayıtlı olmak ve tüm yükümlülükleri yerine getirmek koşuluyla 8 yarıyıldan daha kısa sürede tamamlanabilir. (2) Doktora programı için gerekli dersleri başarıyla tamamlamanın azami süresi; yüksek lisans derecesi ile kabul edilenler için dört yarıyıl, lisans derecesi ile kabul edilenler için altı yarıyıldır. (3) Kredili derslerini başarıyla bitiren, yeterlik sınavında başarılı bulunan ve tez önerisi kabul edilen, ancak tez çalışmasını birinci fıkrada belirtilen 12 veya 14 yarıyıl sonuna kadar tamamlayamayan öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir. (4) Doktora programı için gerekli kredili dersleri başarıyla tamamlamanın azami süresi tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilenler için dört yarıyıl, lisans derecesi ile kabul edilenler için altı yarıyıldır. Bu süre içinde kredili derslerini başarıyla tamamlayamayan veya Üniversitenin öngördüğü en az genel not ortalamasını sağlayamayan öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir. (5) Lisans derecesi ile doktora programına başvurmuş öğrencilerden, kredili derslerini ve/veya azami süresi içinde tez çalışmasını tamamlayamayanlara, doktora tezinde başarılı olamayanlara tezsiz yüksek lisans için gerekli kredi yükü, proje ve benzeri diğer şartları yerine getirmiş olmaları kaydıyla talepleri halinde tezsiz yüksek lisans diploması verilir. | |||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu programda Fizyoterapi ve rehabilitasyonda özelleşmiş alanlarda klinik ve akademik çalışmalarını uzmanlık düzeyinde yürütebilen ve geliştirebilen fizyoterapistler yetiştirilmektedir. Fizyoterapi ve rehabilitasyon doktora programı mezunları, toplumu destekleyip, yönlendirebilmekte, fiziksel aktiviteye katılımı desteklemede, fonksiyonları iyleştirerek fizyoterapi ve rehabilitasyona özel ölçümler ışığında yaşam kalitesini yükseltmek için çalışmaktadırlar. | |||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı |
| |||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Süresizdir. | |||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030222387
ISCO-08
ISCO-08
- Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında yetkin, edindiği bilgi ve becerileri ulusal ve uluslararası bilimsel platformlarda kullanabilen,
- Etik ilkelere bağlı kalarak ulusal ve uluslararası alanda özgün bilimsel çalışmalar üreten,
- Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri takip eden ve toplum yararına kullanan,
- Eleştirel düşünme, stratejik karar verme ve liderlik becerilerini kullanarak mesleki ve disiplinler arası çalışmaları planlayan ve yürüten, nitelikli “Bilim Doktoru” yetiştirmektir.
Enstitü; tasarladıkları lisansüstü çalışmalarını; tezli yüksek lisans, tezsiz yüksek lisans, doktora ve sanatta yeterlik programlarını örgün eğitim ve/veya uzaktan eğitim modeli ile gerçekleştirir.
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir.
2) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar.
3) En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar
Alana Özgü Yetkinlik
1) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder.
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar.
Öğrencilere aldıkları her ders için dersi veren öğretim üyesi tarafından aşağıdaki tabloda yer alan harf notlarından biri başarı notu olarak verilir. Kredili derslerde verilen harf notlarının not ortalaması hesaplarında kullanılmak üzere 0,00 ile 4,00 arasında rakamsal katsayı karşılıkları vardır.
Harf Notu |
Katsayı |
AA |
4,00 |
BA |
3,50 |
BB |
3,00 |
CB |
2,50 |
F |
00 |
DZ |
Devamsız |
DE |
Devam Ediyor |
BI |
Kredisiz dersler için başarılı |
BZ |
Kredisiz dersler için başarısız |
F |
Derse devam ettiği halde dersten başarısız olma |
(2) Lisansüstü programlarında bir dersten başarılı sayılmak için en az CB notu alınması gerekmektedir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisansüstü programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisansüstü bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisansüstü programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisansüstü programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisansüstü programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisansüstü diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
İstinye Üniversitesi Eğitim Öğretim Yönetmeliği ve Senato tarafından kabul edilen başvuru koşulları (ALES, YDS veya Dengi sınavları, Mülakat)
Bu programda Fizyoterapi ve rehabilitasyonda özelleşmiş alanlarda klinik ve akademik çalışmalarını uzmanlık düzeyinde yürütebilen ve geliştirebilen fizyoterapistler yetiştirilmektedir. Fizyoterapi ve rehabilitasyon doktora programı mezunları, toplumu destekleyip, yönlendirebilmekte, fiziksel aktiviteye katılımı desteklemede, fonksiyonları iyleştirerek fizyoterapi ve rehabilitasyona özel ölçümler ışığında yaşam kalitesini yükseltmek için çalışmaktadırlar.
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
- İSÜ Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği
- Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Süresizdir.
Qualification Code | TR0030222387 | |||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Doctorate Diploma in Physiotherapy and Rehabilitation | |||||||||||||||||||||||
Awarding Body | İstinye University | |||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | İstinye University Vadi Campus, Ayazağa Mah. Azerbaijan Cad. (Vadi İstanbul 4A) Block No: 3H Sarıyer/İSTANBUL | |||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | ||||||||||||||||||||||||
Orientation | General | |||||||||||||||||||||||
EQF Level | 8 | The Qualification hasn't been included in TQF. | ||||||||||||||||||||||
TQF Level | 8 | |||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Therapy and rehabilitation | |||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO-08 | |||||||||||||||||||||||
Category | Main | |||||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | |||||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||
Program Profile | 1. Competent in the field of physiotherapy and rehabilitation, able to use the acquired knowledge and skills in national and international scientific platforms, | |||||||||||||||||||||||
Learning Environments | The Graduate School carries out its designed graduate studies; master's degree with thesis, master's degree without thesis, doctorate and proficiency in art programs with formal education and / or distance education model. | |||||||||||||||||||||||
Description |
| |||||||||||||||||||||||
Key Competencies |
| |||||||||||||||||||||||
Further Info | Students are given one of the letter grades in the table below by the instructor for each course they take. The letter grades given in credit courses have numerical coefficients between 0.00 and 4.00 to be used in grade point average calculations.
(2) In order to be considered successful in a course in graduate programs, a minimum grade of CB is required. | |||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions. "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared annually within the framework of the criteria determined by YÖK are published. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of graduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of graduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of graduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each graduate program will provide to the student is carried out according to the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in graduate programs receive a graduate diploma if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their "Institutional Internal Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. | |||||||||||||||||||||||
Access Requirements |
| |||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | The doctorate program is 8 semesters and the maximum completion period is 12 semesters for those who are accepted with a master's degree with thesis, starting from the semester in which the courses related to the program they are enrolled in are given, regardless of whether they register for each semester, except for the period spent in scientific preparation; 10 semesters and the maximum completion period is 14 semesters for those accepted with a bachelor's degree. The PhD program can be completed in less than 8 semesters, provided that at least 3 semesters are enrolled in the thesis and all obligations are fulfilled. (2) The maximum time to successfully complete the courses required for the PhD program is four semesters for those admitted with a master's degree and six semesters for those admitted with a bachelor's degree. (3) Students who successfully complete the credited courses, are successful in the proficiency exam and whose thesis proposal is accepted, but who fail to complete the thesis study by the end of 12 or 14 semesters specified in the first paragraph are dismissed from the University. (4) The maximum period for successfully completing the credit courses required for the PhD program is four semesters for those admitted with a master's degree with thesis and six semesters for those admitted with a bachelor's degree. Students who fail to successfully complete the credit courses within this period or who fail to achieve the minimum grade point average stipulated by the University are dismissed from the University. (5) Among the students who applied to the doctoral program with a bachelor's degree, those who cannot complete their credited courses and / or thesis study within the maximum period of time, and those who are not successful in their doctoral thesis are awarded a master's degree without thesis upon request, provided that they have fulfilled the credit load, project and other similar requirements for a master's degree without thesis. | |||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) |
| |||||||||||||||||||||||
Legal Basis |
| |||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | Indefinite. | |||||||||||||||||||||||
Url | Open Address |
TR0030222387
ISCO-08
ISCO-08
1. Competent in the field of physiotherapy and rehabilitation, able to use the acquired knowledge and skills in national and international scientific platforms,
2. Adhering to ethical principles, producing original scientific studies in the national and international arena,
3. Following scientific, technological, social and cultural developments with the awareness of lifelong learning and using them for the benefit of society,
4. To train qualified “Doctor of Sciences” who plan and conduct professional and interdisciplinary studies using critical thinking, strategic decision making and leadership skills.
The Graduate School carries out its designed graduate studies; master's degree with thesis, master's degree without thesis, doctorate and proficiency in art programs with formal education and / or distance education model.
1 - Knowledge |
Theoretical - Conceptual |
2 - Skills |
Cognitive - Practical |
1) Works with qualified knowledge and skills that can develop programs and creative solutions in the field of education, training, and consultancy. |
Communication and Social Competence |
Learning Competence |
1) It adheres to ethical standards in the process of conducting and publishing its research, and realizes the principles of lifelong learning. |
2) Uses the knowledge in the field of physiotherapy and rehabilitation for the benefit of society, contributes to the national and international policies that improve public health. |
3) Communicates equally in academic and professional environments in written, verbal and visual terms using at least one foreign language. |
Field Specific Competence |
1) To be able to plan, implement and distribute tasks as an interdisciplinary leader and manager in academic and scientific environments; has the ability to resolve conflicts. |
Competence to Work Independently and Take Responsibility |
1) Applies methods for clinical applications and academic studies in the field of Physiotherapy and Rehabilitation to a new field, plans, conducts, conducts original research, analyzes, and reports with appropriate methods. |
2) Uses the methods and technological tools and equipment required by the field. Transfers the knowledge at the level of evidence obtained as a result of scientific research to their applications. It publishes its results in national and international refereed journals and makes presentations at scientific meetings. |
Students are given one of the letter grades in the table below by the instructor for each course they take. The letter grades given in credit courses have numerical coefficients between 0.00 and 4.00 to be used in grade point average calculations.
Letter Grade |
Coefficient |
AA |
4,00 |
BA |
3,50 |
BB |
3,00 |
CB |
2,50 |
F |
00 |
DZ |
Absentee |
DE |
Continues |
BI |
Successful for non-credit courses |
BZ |
Failed for non-credit courses |
F |
Failing the course despite attending the course |
(2) In order to be considered successful in a course in graduate programs, a minimum grade of CB is required.
To oversee the quality of higher education programs;
YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.
"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared annually within the framework of the criteria determined by YÖK are published. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of graduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of graduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of graduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each graduate program will provide to the student is carried out according to the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in graduate programs receive a graduate diploma if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their "Institutional Internal Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Application conditions accepted by Istinye University Education Regulations and Senate (ALES, YDS or Equivalent exams, Interview) |
In this program, physiotherapists who can carry out and develop their clinical and academic studies in specialized fields in physiotherapy and rehabilitation are trained. Graduates of physiotherapy and rehabilitation doctoral program are able to support and guide the society, support participation in physical activity, and work to improve the quality of life in the light of physiotherapy and rehabilitation-specific measures by improving functions. |
- Law No. 2547 on Higher Education
- ISU Graduate Education and Training Regulations
- Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Indefinite.