Yeterlilik Kodu | TR0030022735 | |
Yeterlilik Adı | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Marmara Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Fahrettin Kerim Gökay Cd., 34722 Kadıköy/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.marmara.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Terapi ve rehabilitasyon | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO - 2264 Physiotherapists | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Bu programa kayıt olan öğrencilere, fizyoterapi ve rehabilitasyon bilim alanındaki temel kavramları, güncel eğitim öğretim uygulamalarını tanıtmak ve öğretmek, insan haklarına saygılı ve yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinmiş, bilimsel ve mesleki alanda yetkin bireyler yetiştirmek üzere yapılandırılmıştır. | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. 5. M.Ü. Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü Lisans programı 30.09.2029 tarihine kadar Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (SABAK) tarafından akredite edilmiştir. Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 20.03.2024/20.03.2029 | |
Giriş Şartı | Marmara Üniversitesi Lisans Eğitim ve Öğretim yönetmeliğine uygun olmak. Lise diplomasına sahip olmak. Üniversite giriş sınavında Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü’ne girmeye hak kazanmak için yeterli puanı almış olmak. | |
Başarma Şartları | Toplam 240 ECTS kredisini tamamlayarak ve 2.00/4.00 not ortalamasına sahip olarak 4 yıllık Lisans programı sonunda alınan dersleri başarı ile tamamlamak. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | 1- Yataklı Tedavi Merkezleri (Üniversite, Kamu ve Özel Sağlık Kuruluşları vb...) içinde yer alan tıbbın hemen tüm alanlarında çalışabilirler. *Ortopedi ve Travmatoloji, *Nöroloji / Pediatrik Nöroloji, *Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon, *Beyin ve Sinir Cerrahisi, *Genel Cerrahi, *Kardiyoloji, *Kalp damar cerrahisi, *Göğüs Hastalıkları / Göğüs Cerrahisi, *Çocuk Hastalıkları, *Üroloji, *Onkoloji, *Kadın Doğum, *Kulak-Burun-Boğaz, *Tüm Yoğun Bakımlar, *Plastik Cerrahi / Yanık Üniteleri, *Romatoloji, *Acil Servis Üniteleri 2-) Rehabilitasyon Merkezleri / Protez-Ortez Üniteleri 3-) Birinci Basamak Sağlık Hizmetleri 4-) Endüstri Alanları 5-) Okullar 6-) Spor Kulüpleri 7-) Yaşlı Bakımevleri 8-) Mesleki Rehabilitasyon Merkezleri 9-) Kaplıca Merkezleri 10-) Özel Eğitim Merkezleri | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030022735
ISCO - 2264 Physiotherapists
ISCO - 2264 Physiotherapists
- Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında uluslararası boyutta kanıta dayalı mesleki bilgi, beceri ve yetkinlikler kazanmış; bu doğrultuda ölçme, değerlendirme, tanılama, tedavi planı yapan, uygulayan ve izleyen,
- Hasta ve/veya toplumu eğitme becerisi ile koruyucu sağlık hizmetlerine aktif olarak katılan ve yöneten,
- Mesleki etik ve sorumluluk anlayışı ile multidisipliner takım çalışmalarına katılarak eleştirel düşünme ve problem çözme yeteneği kazanmış,
- Yaşam boyu öğrenme davranışı ile araştırma ve gelişmeleri takip eden; bilimsel ve toplumsal projelerde aktif rol alabilen, Dijital okur,yazarlık becerisi kazanarak yeni teknolojileri izleyen, analiz eden, uygulama ve araştırma alanlarına entegre edebilen fizyoterapistler yetiştirmektir.
- Virtüel Rehabilitasyon Ünitesi & Biomekanik ve Performans Analizi Laboratuvarı
- Elektrofiziksel Uygulama Laboratuvarı
- Kardiyopulmoner Rehabilitasyon Ünitesi
- Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Ünitesi
- Nörofizyolojik Egzersiz Uygulamaları Laboratuvarı
- Ulusal ve uluslararsı boyutta Fizyoterapi ve Rehabilitasyon ve/veya ilişkili alanlardaki teori ve uygulamaları bilme becerisi kazanır.
- Fizyoterapi uygulamaları için gereken güncel bilgiye erişme becerisi kazanır.
- Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli ölçme değerlendirme teknikleri ve ilgili ekipmanıkullanarak hastayı değerlendirme becerisi kazanır.
- Fizyoterapi uygulamalarına ilişkin tedavi planı yapma ve uygulama becerisi kazanır.
- Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamalarında olası problemleri çözer.
- Tedavi sürecini izleme becerisine sahip olur.
- Koruyucu sağlık hizmetlerine aktif katılır.
- Araştırma yapma ve araştırma tasarlama becerisi kazanır.
- Sözlü ve yazılı iletişim becerisi kazanır.
- Sağlık hizmet sunumunda, disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisi kazanır.
- Engellilerin topluma kazandırılmalarına yönelik hizmet üretir.
- Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır.
- Mesleki etik ve sorumluluk anlayışı kazanır.
- Kalite konularında bilgi sahibi olur.
Bu programa kayıt olan öğrencilere, fizyoterapi ve rehabilitasyon bilim alanındaki temel kavramları, güncel eğitim öğretim uygulamalarını tanıtmak ve öğretmek, insan haklarına saygılı ve yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinmiş, bilimsel ve mesleki alanda yetkin bireyler yetiştirmek üzere yapılandırılmıştır.
- Genel olarak yıl içi değerlendirmelerinin (Vize, ödev, proje vb.) %60'ı, yıl sonu değerlendirmelerinin (final, ödev, proje vb.) %40'ı hesaplanarak değerlendirilir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
5. M.Ü. Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü Lisans programı 30.09.2029 tarihine kadar Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (SABAK) tarafından akredite edilmiştir.
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 20.03.2024/20.03.2029
Marmara Üniversitesi Lisans Eğitim ve Öğretim yönetmeliğine uygun olmak. Lise diplomasına sahip olmak. Üniversite giriş sınavında Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü’ne girmeye hak kazanmak için yeterli puanı almış olmak.
1- Yataklı Tedavi Merkezleri (Üniversite, Kamu ve Özel Sağlık Kuruluşları vb...) içinde yer alan tıbbın hemen tüm alanlarında çalışabilirler. *Ortopedi ve Travmatoloji, *Nöroloji / Pediatrik Nöroloji, *Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon, *Beyin ve Sinir Cerrahisi, *Genel Cerrahi, *Kardiyoloji, *Kalp damar cerrahisi, *Göğüs Hastalıkları / Göğüs Cerrahisi, *Çocuk Hastalıkları, *Üroloji, *Onkoloji, *Kadın Doğum, *Kulak-Burun-Boğaz, *Tüm Yoğun Bakımlar, *Plastik Cerrahi / Yanık Üniteleri, *Romatoloji, *Acil Servis Üniteleri
2-) Rehabilitasyon Merkezleri / Protez-Ortez Üniteleri
3-) Birinci Basamak Sağlık Hizmetleri
4-) Endüstri Alanları
5-) Okullar
6-) Spor Kulüpleri
7-) Yaşlı Bakımevleri
8-) Mesleki Rehabilitasyon Merkezleri
9-) Kaplıca Merkezleri
10-) Özel Eğitim Merkezleri
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030022735 | |||
Qualification Title | Physiotherapy and Rehabilitation | |||
Awarding Body | ||||
Awarding Body Contact | ||||
Awarding Body Url | ||||
Orientation | General | |||
EQF Level | 6 | 1 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 | ||
TQF Level | 1 | |||
Thematic Areas | Therapy and rehabilitation | |||
National Occupation Classification |
ISCO - 2264 Physiotherapists | |||
Category | Main | |||
Credit Value | 240 | |||
Program Duration | 4 Yıl | |||
Program Profile |
| |||
Learning Environments | • Virtual Rehabilitation Unit & Biomechanics and Performance Analysis Laboratory • Electrophysical Application Laboratory • Cardiopulmonary Rehabilitation Unit • Physiotherapy and Rehabilitation Unit • Neurophysiological Exercise Applications Laboratory | |||
Description | • Gains the ability to know the theory and applications in Physiotherapy and Rehabilitation and/or related fields on a national and international scale. • Gains the ability to access current information required for Physiotherapy applications. • Gains the ability to evaluate the patient using the necessary measurement and evaluation techniques and relevant equipment for Physiotherapy and Rehabilitation applications. • Gains the ability to make and implement a treatment plan for Physiotherapy applications. • Be able to solve potential problems in Physiotherapy and Rehabilitation applications. • Have the ability to monitor the treatment process. • Actively participate in preventive health services. • Gains the ability to conduct and design research. • Gains verbal and written communication skills. • Gains the ability to do intra-disciplinary and interdisciplinary teamwork in health service delivery. • Be able to produce services for the integration of the disabled into society. • Gains a lifelong learning behavior. • Gains an understanding of professional ethics and responsibility. | |||
Key Competencies | This program is structured to introduce and teach basic concepts and current educational practices in the field of physiotherapy and rehabilitation science to students enrolled in this program, and to train individuals who are respectful of human rights and adopt lifelong learning as a principle, and who are competent in scientific and professional fields. | |||
Further Info | In general, 60% of the mid-year evaluations (midterm exams, homework, projects, etc.) and 40% of the end-of-year evaluations (final exams, homework, projects, etc.) are calculated as the evaluation. | |||
Quality Assurance |
| |||
Access Requirements | To be in compliance with the Marmara University Undergraduate Education and Training Regulation. To have a high school diploma. To have received sufficient points in the university entrance exam to be eligible to enter the Physiotherapy and Rehabilitation Department. | |||
Conditions for Success | To successfully complete the courses taken at the end of the 4-year Undergraduate Program by completing a total of 240 ECTS credits and having a 2.00/4.00 GPA. | |||
Progression Paths (Relationship Type) | 1- They can work in almost all areas of medicine in Inpatient Treatment Centers (University, Public and Private Health Institutions, etc.). *Orthopedics and Traumatology, *Neurology / Pediatric Neurology, *Physical Medicine and Rehabilitation, *Brain and Nerve Surgery, *General Surgery, *Cardiology, *Cardiovascular Surgery, *Chest Diseases / Chest Surgery, *Pediatric Diseases, *Urology, *Oncology, *Gynecology and Obstetrics, *Ear-Nose-Throat, *All Intensive Care Units, *Plastic Surgery / Burn Units, *Rheumatology, *Emergency Service Units 2-) Rehabilitation Centers / Prosthetics-Orthosis Units 3-) Primary Health Care Services 4-) Industrial Areas 5-) Schools 6-) Sports Clubs 7-) Elderly Nursing Homes 8-) Vocational Rehabilitation Centers 9-) Thermal Spring Centers 10-) Special Education Centers | |||
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer between Associate Degree and Undergraduate Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Graduate Education of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | |||
Validity Period (If Any) | Qualification is continious. | |||
Url | Open Address | |||
QrCode | ![]() |
TR0030022735
ISCO - 2264 Physiotherapists
ISCO - 2264 Physiotherapists
- To train physiotherapists who have gained evidence-based professional knowledge, skills and competencies in the field of physiotherapy and rehabilitation on an international scale; who can measure, evaluate, diagnose, make treatment plans, implement and monitor accordingly,
- Who actively participate in and manage preventive health services with the ability to educate patients and/or society,
- Who have gained critical thinking and problem-solving skills by participating in multidisciplinary teamwork with a sense of professional ethics and responsibility,
- Who follow research and developments with a lifelong learning behavior; who can take an active role in scientific and social projects,
- To train physiotherapists who can follow, analyze and integrate new technologies into application and research areas by gaining digital literacy skills.
• Virtual Rehabilitation Unit & Biomechanics and Performance Analysis Laboratory
• Electrophysical Application Laboratory
• Cardiopulmonary Rehabilitation Unit
• Physiotherapy and Rehabilitation Unit
• Neurophysiological Exercise Applications Laboratory
• Gains the ability to know the theory and applications in Physiotherapy and Rehabilitation and/or related fields on a national and international scale.
• Gains the ability to access current information required for Physiotherapy applications.
• Gains the ability to evaluate the patient using the necessary measurement and evaluation techniques and relevant equipment for Physiotherapy and Rehabilitation applications.
• Gains the ability to make and implement a treatment plan for Physiotherapy applications.
• Be able to solve potential problems in Physiotherapy and Rehabilitation applications.
• Have the ability to monitor the treatment process.
• Actively participate in preventive health services.
• Gains the ability to conduct and design research.
• Gains verbal and written communication skills.
• Gains the ability to do intra-disciplinary and interdisciplinary teamwork in health service delivery.
• Be able to produce services for the integration of the disabled into society.
• Gains a lifelong learning behavior.
• Gains an understanding of professional ethics and responsibility.
This program is structured to introduce and teach basic concepts and current educational practices in the field of physiotherapy and rehabilitation science to students enrolled in this program, and to train individuals who are respectful of human rights and adopt lifelong learning as a principle, and who are competent in scientific and professional fields.
In general, 60% of the mid-year evaluations (midterm exams, homework, projects, etc.) and 40% of the end-of-year evaluations (final exams, homework, projects, etc.) are calculated as the evaluation.
In order to observe the quality of higher education programs;
1. Establishment and Approval of Curriculum: 1.1. The minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions are determined by YÖK. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is applied by higher education institutions with the approval of YÖK, after being accepted by the relevant Deans Council. 2. Measurement and Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will bring to the student is carried out in accordance with the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree on the condition that they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Evaluation-External Evaluation: Higher education institutions enter the “Institutional Internal Evaluation Reports” of the previous year in the Information System prepared by Turkish Higher Education Quality Council (THEQC) at the beginning of each year, in the context of continuous monitoring. THEQC shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by THEQC also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is provided. It conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with THEQC legislation. M.U. Faculty of Health Sciences Department of Physiotherapy and Rehabilitation Undergraduate program has been accredited by the Association for Evaluation and Accreditation of Health Sciences Education Programs (SABAK) until 30.09.2029. |
To be in compliance with the Marmara University Undergraduate Education and Training Regulation. To have a high school diploma. To have received sufficient points in the university entrance exam to be eligible to enter the Physiotherapy and Rehabilitation Department.
1- They can work in almost all areas of medicine in Inpatient Treatment Centers (University, Public and Private Health Institutions, etc.). *Orthopedics and Traumatology, *Neurology / Pediatric Neurology, *Physical Medicine and Rehabilitation, *Brain and Nerve Surgery, *General Surgery, *Cardiology, *Cardiovascular Surgery, *Chest Diseases / Chest Surgery, *Pediatric Diseases, *Urology, *Oncology, *Gynecology and Obstetrics, *Ear-Nose-Throat, *All Intensive Care Units, *Plastic Surgery / Burn Units, *Rheumatology, *Emergency Service Units
2-) Rehabilitation Centers / Prosthetics-Orthosis Units
3-) Primary Health Care Services
4-) Industrial Areas
5-) Schools
6-) Sports Clubs
7-) Elderly Nursing Homes
8-) Vocational Rehabilitation Centers
9-) Thermal Spring Centers
10-) Special Education Centers
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer between Associate Degree and Undergraduate Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Graduate Education of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
Qualification is continious.
