Yeterlilik Kodu

TR0030034477

Yeterlilik Adı
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Lisans Diploması
Sorumlu KurumBolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBAİBÜ Gölköy Yerleşkesi, 14030 Merkez/Bolu
Sorumlu Kurum URLhttp://www.ibu.edu.tr/tr
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Terapi ve rehabilitasyon
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08:2264

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

           Eğitim programının amaçları şu şekildedir:

  • Doğuştan veya sonradan gelişen hastalık ve/veya kazaların yol açtığı özürler nedeni ile bağımlı olan kişilerin fiziksel fonksiyonlarını geliştirerek bireysel, sosyal ve mesleki açıdan toplum içinde gelebilecekleri en üst bağımsızlık düzeyine getirilmelerini sağlayan;
  • Sağlıklı kişilerin yaşam kalitelerinin yükseltilerek hastalık ve kazaların önlenmesi ve böylece sonradan oluşabilecek engellilik oranının azaltılmasında etkin görev alan ve bu bağlamda koruyucu rehabilitasyon çalışmalarına yön veren;
  • Hastalıklar sonrasında uygulanan tedavi dönemlerinde hastanede yatış ve iyileşme sürecini kısaltarak kişilerin bir an önce eski sağlıklarına kavuşması için rehabilitasyon yöntemleri geliştiren;
  • Kazandıkları akademik bilgi ve becerileri, bireyin ve toplumun sağlığını geliştirmek için kullanan, modifiye eden, yaratıcı çözümler üreten, yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirme becerisine sahip, güncel teknolojiye hakim, insan haklarına saygılı, etik değerlere bağlı, farklı disiplinlerle çalışma becerisine sahip, çağdaş, mesleki ve bilimsel alanda yetkin fizyoterapistlerin yetiştirilmesidir.
Öğrenme Ortamları
  • Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Anatomi, fizyoloji gibi temel bilimler ile hastalıklara ait yeterli klinik bilgilere sahip olur.
  • Kuramsal, olgusal ve uygulama bazında, alanındaki güncel bilgileri içeren temel fizyoterapi ve rehabilitasyon bilgisine sahip olur.
  • Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanıp hasta ve danışan üzerinde gereken analizleri yapabilecek temel fizyoterapi ve rehabilitasyon bilgisine sahip olur.
  • Egzersizin temel prensipleri ile bunun kas-iskelet sistemi, nöromusküler sistem, kardiyovasküler sistem, sindirim sistemi, immün sistem, endokrin sistem ve solunum sistemi üzerine olan etkilerine ait teorik bilgilere sahip olur.
  • Fizyoterapi ve rehabilitasyon programı belirleme ve uygulama sürecinde şartlara göre klinik analiz yaparak bireye özgü fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemini şekillendirme ve programı güncelleme bilgisine sahip olur.
  • Klinik problemi sentezleyip çözüm üretebilme becerisine sahip olur.
  • Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisine sahip olur.
  • En az bir yabancı dil bilgisiyle güncel fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarıyla akademik ve mesleki gelişmeleri takip edebilme becerisine sahip olur.
  • Sözlü ve yazılı olarak etkin bir biçimde iletişim kurabilen, motivasyon becerisi yüksek, empati kurabilen, sosyal, çok yönlü, sabırlı, anlayışlı ve duyarlı olur.
  • Etik ve mesleki sorumluluklar çerçevesinde danışanlarına, hastalarına, meslektaşlarına ve diğer paydaşlarına karşı adil ve eşitlikçi yaklaşımlarda olur.
  • Yaşam boyu öğrenme prensibini benimsemiş, araştırmaya açık, yeni fikirler geliştirme vizyon ve kapasitesine sahip fizyoterapist olur.
  • Ekip çalışmasının bilincinde olup disiplin içi ve disiplinler arası iletişime önem verir.
  • Ölçme ve değerlendirme yöntemlerinden çıkan sonuçlar doğrultusunda danışan ve hasta için spesifik fizyoterapi ve rehabilitasyon programı belirler.
  • Fizyoterapistlik mesleğinin gelişimine katkıda bulunabilecek bilimsel araştırmalar yapabilme becerisine sahip olur.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Puan                                         Başarı Notu              Katsayı

    90-100                                       AA                             4.0

    85-89                                         BA                             3.5

    80-84                                         BB                             3.0

    75-79                                         CB                             2.5

    65-74                                         CC                             2.0

    60-64                                         DC                             1.5

    55-59                                         DD                             1.0

    50-54                                         FD                             0.5 (Başarısız)

    49 ve aşağısı                              FF                              0 (Başarısız)

    Eksik/Incomplete                       E/I                              0 (Başarısız)

    Devamsız/Not Applicable         DZ/NA                      0 (Başarısız)

    Başarılı/Successful                    B/S                             Not ortalamasına katılmaz

    Başarısız/Unsuccessful             BZ/U                          Not ortalamasına katılmaz

    Devam ediyor/Progress             DE/P                          Not ortalamasına katılmaz

    Muaf/Exempted                         MU/EX                      Not ortalamasına katılmaz

    (2) Yukarıdaki fıkrada belirtilen harf notlarından;

    a) E/I notu; hastalık ve geçerli başka bir nedenle dönem içinde başarılı olduğu halde ders için gerekli koşulları tamamlayamayan öğrencilere, öğretim üyesince takdir olunur. Öğrenci herhangi bir dönem E/I notu aldığı takdirde, dönem için belirlenmiş son sınavın bitiminden itibaren on beş gün içinde eksiklerini tamamlayarak bir not almak zorundadır. Ancak, uzayan bir hastalık ve benzeri hallerde, bölüm başkanlığının önerisi ve fakülte yönetim kurulunun onayıyla E/I notunun süresi bir sonraki kayıt döneminin başlangıcına kadar uzatılabilir. E/I notu, öğrencinin not dökümünde gösterilir ve FF notu işlemi görür.

    b) B/S notu; not ortalamalarına katılmayan derslerden geçen öğrencilere verilir. B/S notu ortalama hesaplarına dâhil edilmez.

    c) DE/P notu; not ortalamalarına katılmayan dersleri sürdürmekte olan öğrencilere verilir.

    ç) BZ/U notu; not ortalamalarına katılmayan derslerde başarı gösteremeyen öğrencilere verilir.

    d) MU/EX notu; Senato tarafından belirlenen derslerden ilgili bölümce uygulanan muafiyet sınavı sonucunda başarılı görülerek muaf tutulan öğrencilere verilir. MU/EX notu ortalamaya katılmaz, ancak not belgelerinde gösterilir.

    e) DZ/NA notu; ilgili dersin, 24 üncü maddede belirtilen devam şartını yerine getirmeyen öğrencilere öğretim elemanınca takdir olunur. DZ/NA notu, not ortalamasında FF notu işlemi görür.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (SABAK)

Akreditasyon Başlangıç Tarihi: 20.03.2024

Akreditasyon Bitiş Tarihi: 30.09.2029 

Giriş Şartı
  • Eğitim programına, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Temel Yeterlilik Testi (TYT) ve Alan Yeterlilik Testi (AYT) puanı, Merkezi Yerleştirme (Ek Madde-1) Puanına Göre Yatay Geçiş, kurumlararası yatay geçiş, lisans tamamlama (2020 yılından itibaren alınmamaktadır) ve dikey geçiş sınavı ile öğrenci alınmaktadır. Ayrıca yabancı uyruklu öğrenci alımları da yapılmaktadır.
Başarma Şartları Öğrencilerin mezun durumunda kabul edilebilmeleri için müfredat programında yer alan zorunlu ve seçmeli derslerini alıp 240 AKTS’yi tamamlamaları, ağırlıklı not ortalamalarının 4.0 üzerinden en az 2.0 olması gereklidir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Programdan fizyoterapist olarak mezun olan bireyler kamu sektörü ve özel sektörde iş bulma şansına sahiptir. Devlet hastaneleri, özel hastaneler, huzurevleri, toplum sağlığı merkezleri, sağlıklı hayat merkezleri gibi kurumlarla beraber üniversitelerde öğretim elemanı olarak çalışmaları mümkündür.
  • Lisans eğitimini tamamlayan fizyoterapistler lisansüstü programlara Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) ve yabancı dil sınavının sonucuna ve üniversite kurullarının belirlediği (taban) not ortalamasına göre kabul edilir.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030034477


Yeterlilik Adı
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
BAİBÜ Gölköy Yerleşkesi, 14030 Merkez/Bolu

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08:2264


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08:2264


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

           Eğitim programının amaçları şu şekildedir:

  • Doğuştan veya sonradan gelişen hastalık ve/veya kazaların yol açtığı özürler nedeni ile bağımlı olan kişilerin fiziksel fonksiyonlarını geliştirerek bireysel, sosyal ve mesleki açıdan toplum içinde gelebilecekleri en üst bağımsızlık düzeyine getirilmelerini sağlayan;
  • Sağlıklı kişilerin yaşam kalitelerinin yükseltilerek hastalık ve kazaların önlenmesi ve böylece sonradan oluşabilecek engellilik oranının azaltılmasında etkin görev alan ve bu bağlamda koruyucu rehabilitasyon çalışmalarına yön veren;
  • Hastalıklar sonrasında uygulanan tedavi dönemlerinde hastanede yatış ve iyileşme sürecini kısaltarak kişilerin bir an önce eski sağlıklarına kavuşması için rehabilitasyon yöntemleri geliştiren;
  • Kazandıkları akademik bilgi ve becerileri, bireyin ve toplumun sağlığını geliştirmek için kullanan, modifiye eden, yaratıcı çözümler üreten, yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirme becerisine sahip, güncel teknolojiye hakim, insan haklarına saygılı, etik değerlere bağlı, farklı disiplinlerle çalışma becerisine sahip, çağdaş, mesleki ve bilimsel alanda yetkin fizyoterapistlerin yetiştirilmesidir.

Öğrenme Ortamları
  • Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Anatomi, fizyoloji gibi temel bilimler ile hastalıklara ait yeterli klinik bilgilere sahip olur.
  • Kuramsal, olgusal ve uygulama bazında, alanındaki güncel bilgileri içeren temel fizyoterapi ve rehabilitasyon bilgisine sahip olur.
  • Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanıp hasta ve danışan üzerinde gereken analizleri yapabilecek temel fizyoterapi ve rehabilitasyon bilgisine sahip olur.
  • Egzersizin temel prensipleri ile bunun kas-iskelet sistemi, nöromusküler sistem, kardiyovasküler sistem, sindirim sistemi, immün sistem, endokrin sistem ve solunum sistemi üzerine olan etkilerine ait teorik bilgilere sahip olur.
  • Fizyoterapi ve rehabilitasyon programı belirleme ve uygulama sürecinde şartlara göre klinik analiz yaparak bireye özgü fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemini şekillendirme ve programı güncelleme bilgisine sahip olur.
  • Klinik problemi sentezleyip çözüm üretebilme becerisine sahip olur.
  • Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisine sahip olur.
  • En az bir yabancı dil bilgisiyle güncel fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarıyla akademik ve mesleki gelişmeleri takip edebilme becerisine sahip olur.
  • Sözlü ve yazılı olarak etkin bir biçimde iletişim kurabilen, motivasyon becerisi yüksek, empati kurabilen, sosyal, çok yönlü, sabırlı, anlayışlı ve duyarlı olur.
  • Etik ve mesleki sorumluluklar çerçevesinde danışanlarına, hastalarına, meslektaşlarına ve diğer paydaşlarına karşı adil ve eşitlikçi yaklaşımlarda olur.
  • Yaşam boyu öğrenme prensibini benimsemiş, araştırmaya açık, yeni fikirler geliştirme vizyon ve kapasitesine sahip fizyoterapist olur.
  • Ekip çalışmasının bilincinde olup disiplin içi ve disiplinler arası iletişime önem verir.
  • Ölçme ve değerlendirme yöntemlerinden çıkan sonuçlar doğrultusunda danışan ve hasta için spesifik fizyoterapi ve rehabilitasyon programı belirler.
  • Fizyoterapistlik mesleğinin gelişimine katkıda bulunabilecek bilimsel araştırmalar yapabilme becerisine sahip olur.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Puan                                         Başarı Notu              Katsayı

    90-100                                       AA                             4.0

    85-89                                         BA                             3.5

    80-84                                         BB                             3.0

    75-79                                         CB                             2.5

    65-74                                         CC                             2.0

    60-64                                         DC                             1.5

    55-59                                         DD                             1.0

    50-54                                         FD                             0.5 (Başarısız)

    49 ve aşağısı                              FF                              0 (Başarısız)

    Eksik/Incomplete                       E/I                              0 (Başarısız)

    Devamsız/Not Applicable         DZ/NA                      0 (Başarısız)

    Başarılı/Successful                    B/S                             Not ortalamasına katılmaz

    Başarısız/Unsuccessful             BZ/U                          Not ortalamasına katılmaz

    Devam ediyor/Progress             DE/P                          Not ortalamasına katılmaz

    Muaf/Exempted                         MU/EX                      Not ortalamasına katılmaz

    (2) Yukarıdaki fıkrada belirtilen harf notlarından;

    a) E/I notu; hastalık ve geçerli başka bir nedenle dönem içinde başarılı olduğu halde ders için gerekli koşulları tamamlayamayan öğrencilere, öğretim üyesince takdir olunur. Öğrenci herhangi bir dönem E/I notu aldığı takdirde, dönem için belirlenmiş son sınavın bitiminden itibaren on beş gün içinde eksiklerini tamamlayarak bir not almak zorundadır. Ancak, uzayan bir hastalık ve benzeri hallerde, bölüm başkanlığının önerisi ve fakülte yönetim kurulunun onayıyla E/I notunun süresi bir sonraki kayıt döneminin başlangıcına kadar uzatılabilir. E/I notu, öğrencinin not dökümünde gösterilir ve FF notu işlemi görür.

    b) B/S notu; not ortalamalarına katılmayan derslerden geçen öğrencilere verilir. B/S notu ortalama hesaplarına dâhil edilmez.

    c) DE/P notu; not ortalamalarına katılmayan dersleri sürdürmekte olan öğrencilere verilir.

    ç) BZ/U notu; not ortalamalarına katılmayan derslerde başarı gösteremeyen öğrencilere verilir.

    d) MU/EX notu; Senato tarafından belirlenen derslerden ilgili bölümce uygulanan muafiyet sınavı sonucunda başarılı görülerek muaf tutulan öğrencilere verilir. MU/EX notu ortalamaya katılmaz, ancak not belgelerinde gösterilir.

    e) DZ/NA notu; ilgili dersin, 24 üncü maddede belirtilen devam şartını yerine getirmeyen öğrencilere öğretim elemanınca takdir olunur. DZ/NA notu, not ortalamasında FF notu işlemi görür.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (SABAK)

Akreditasyon Başlangıç Tarihi: 20.03.2024

Akreditasyon Bitiş Tarihi: 30.09.2029 


Giriş Şartı
  • Eğitim programına, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Temel Yeterlilik Testi (TYT) ve Alan Yeterlilik Testi (AYT) puanı, Merkezi Yerleştirme (Ek Madde-1) Puanına Göre Yatay Geçiş, kurumlararası yatay geçiş, lisans tamamlama (2020 yılından itibaren alınmamaktadır) ve dikey geçiş sınavı ile öğrenci alınmaktadır. Ayrıca yabancı uyruklu öğrenci alımları da yapılmaktadır.

Başarma Şartları
Öğrencilerin mezun durumunda kabul edilebilmeleri için müfredat programında yer alan zorunlu ve seçmeli derslerini alıp 240 AKTS’yi tamamlamaları, ağırlıklı not ortalamalarının 4.0 üzerinden en az 2.0 olması gereklidir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Programdan fizyoterapist olarak mezun olan bireyler kamu sektörü ve özel sektörde iş bulma şansına sahiptir. Devlet hastaneleri, özel hastaneler, huzurevleri, toplum sağlığı merkezleri, sağlıklı hayat merkezleri gibi kurumlarla beraber üniversitelerde öğretim elemanı olarak çalışmaları mümkündür.
  • Lisans eğitimini tamamlayan fizyoterapistler lisansüstü programlara Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) ve yabancı dil sınavının sonucuna ve üniversite kurullarının belirlediği (taban) not ortalamasına göre kabul edilir.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030034477

Qualification Title
Physiotherapy and Rehabilitation Undergraduate Diploma
Awarding BodyBolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024
TQF Level 6
Thematic AreasTherapy and rehabilitation
National Occupation Classification

ISCO 08:2264

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The aims of our department's training program are as follows:

The training of competent physiotherapists who enhance the physical functions of individuals dependent on disabilities caused by congenital or acquired diseases and/or accidents, enabling them to achieve the highest possible level of independence in societal, personal, and occupational aspects within the community;

Effectively contributing to improving the quality of life for healthy individuals, preventing diseases and accidents, thereby reducing the potential rate of subsequent disabilities through guiding preventive rehabilitation efforts;

Developing rehabilitation methods to shorten hospital stays and recovery periods during post-disease treatments, facilitating individuals to regain their former health as soon as possible;

Fostering lifelong learning and self-improvement skills, utilizing acquired academic knowledge and skills to modify, create innovative solutions, and improve the health of individuals and society, while being proficient in current technologies, respecting human rights, adhering to ethical values, possessing interdisciplinary collaboration skills, and maintaining contemporary competence in the professional and scientific fields

Learning Environments

Learning takes place in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces.

Description
  1. Having sufficient knowledge of basic sciences such as anatomy and physiology, as well as clinical information related to diseases.
  2. Having foundational knowledge in physiotherapy and rehabilitation that includes current theoretical, empirical, and applied knowledge in the field.
  3. Having basic knowledge in physiotherapy and rehabilitation to use measurement and evaluation methods, and to perform necessary analyses on patients and clients.
  4. Having theoretical knowledge of the basic principles of exercise and its effects on the musculoskeletal, neuromuscular, cardiovascular, digestive, immune, endocrine, and respiratory systems.
  5. Having knowledge to shape and update physiotherapy and rehabilitation programs by conducting clinical analyses as per conditions, and determining individualized physiotherapy and rehabilitation methods.
  6. Having the ability to synthesize clinical problems and generate solutions.
  7. Having the ability to act independently, use initiative, and demonstrate creativity.
  8. Having the ability to follow academic and professional developments in current physiotherapy and rehabilitation approaches with at least one foreign language proficiency.
  9. Being able to communicate effectively both verbally and in writing, possessing high motivation skills, empathetic, social, versatile, patient, understanding, and sensitive.
  10. Having fair and egalitarian approaches towards clients, patients, colleagues, and other stakeholders within ethical and professional responsibilities.
  11. Being a physiotherapist who embraces lifelong learning principles, is open to research, and has the vision and capacity to develop new ideas.
  12. Being aware of teamwork, emphasizing intra-disciplinary and interdisciplinary communication.
  13. Being able to determine specific physiotherapy and rehabilitation programs for clients and patients based on results from measurement and evaluation methods.
  14. Having the ability to conduct scientific research that contributes to the development of the physiotherapy profession.
  15. These points outline the comprehensive skills and knowledge expected from a physiotherapist in both clinical practice and professional development contexts
Key Competencies

Has the following key competences at an advanced level.

  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info

Students' academic performance is monitored through mid-term exams held during the semester and final exams conducted at the end of the term. To be eligible to sit for exams, students must have attended at least 70% of theoretical classes and 80% of practical classes (Regulation on Associate's and Bachelor's Degree Education and Instruction at Bolu Abant Izzet Baysal University, Article 24/2 https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2019/10/20191014-2.htm). For a student to obtain the title of undergraduate degree, they must successfully complete mandatory and elective courses in the current program, achieve a weighted grade point average of at least 2.0 out of 4.0, and complete a total of at least 240 ECTS credits. 

Quality Assurance

 In order to monitor the quality of higher education programs;

• YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education, training and other activities in higher education institutions.

• "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared within the framework of the criteria determined by YÖK, are published every year. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

• The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council.

2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.

Health Sciences Education Programs Evaluation and Accreditation Association (SABAK)

Accreditation Start Date: 20.03.2024

Accreditation End Date: 30.09.2029 

Access Requirements

The education program admits students based on their scores in the Basic Proficiency Test (TYT) and Field Proficiency Test (AYT) conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM), as well as through Horizontal Transfer based on Central Placement (Additional Clause-1), inter-institutional horizontal transfer, and vertical transfer exams. Additionally, foreign nationals are also admitted.

Conditions for SuccessFor students to be eligible for graduation, they must complete the mandatory and elective courses in the curriculum program, accumulate 240 ECTS credits, and achieve a weighted grade point average of at least 2.0 out of 4.0.
Progression Paths (Relationship Type)

Individuals graduating from the physiotherapy program have opportunities for employment in both public and private sectors. They can work in institutions such as state hospitals, private hospitals, nursing homes, community health centers, and healthy life centers, as well as universities as academic staff.

Physiotherapists who have completed their undergraduate education are eligible to apply for graduate programs based on their scores in the Academic Personnel and Postgraduate Education Entrance Exam (ALES), their proficiency in a foreign language exam, and the minimum grade point average set by university boards.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030034477


Qualification Title
Physiotherapy and Rehabilitation Undergraduate Diploma

Awarding Body
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08:2264


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024

National Occupation Classification

ISCO 08:2264


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The aims of our department's training program are as follows:

The training of competent physiotherapists who enhance the physical functions of individuals dependent on disabilities caused by congenital or acquired diseases and/or accidents, enabling them to achieve the highest possible level of independence in societal, personal, and occupational aspects within the community;

Effectively contributing to improving the quality of life for healthy individuals, preventing diseases and accidents, thereby reducing the potential rate of subsequent disabilities through guiding preventive rehabilitation efforts;

Developing rehabilitation methods to shorten hospital stays and recovery periods during post-disease treatments, facilitating individuals to regain their former health as soon as possible;

Fostering lifelong learning and self-improvement skills, utilizing acquired academic knowledge and skills to modify, create innovative solutions, and improve the health of individuals and society, while being proficient in current technologies, respecting human rights, adhering to ethical values, possessing interdisciplinary collaboration skills, and maintaining contemporary competence in the professional and scientific fields


Learning Environments

Learning takes place in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces.


Description
  1. Having sufficient knowledge of basic sciences such as anatomy and physiology, as well as clinical information related to diseases.
  2. Having foundational knowledge in physiotherapy and rehabilitation that includes current theoretical, empirical, and applied knowledge in the field.
  3. Having basic knowledge in physiotherapy and rehabilitation to use measurement and evaluation methods, and to perform necessary analyses on patients and clients.
  4. Having theoretical knowledge of the basic principles of exercise and its effects on the musculoskeletal, neuromuscular, cardiovascular, digestive, immune, endocrine, and respiratory systems.
  5. Having knowledge to shape and update physiotherapy and rehabilitation programs by conducting clinical analyses as per conditions, and determining individualized physiotherapy and rehabilitation methods.
  6. Having the ability to synthesize clinical problems and generate solutions.
  7. Having the ability to act independently, use initiative, and demonstrate creativity.
  8. Having the ability to follow academic and professional developments in current physiotherapy and rehabilitation approaches with at least one foreign language proficiency.
  9. Being able to communicate effectively both verbally and in writing, possessing high motivation skills, empathetic, social, versatile, patient, understanding, and sensitive.
  10. Having fair and egalitarian approaches towards clients, patients, colleagues, and other stakeholders within ethical and professional responsibilities.
  11. Being a physiotherapist who embraces lifelong learning principles, is open to research, and has the vision and capacity to develop new ideas.
  12. Being aware of teamwork, emphasizing intra-disciplinary and interdisciplinary communication.
  13. Being able to determine specific physiotherapy and rehabilitation programs for clients and patients based on results from measurement and evaluation methods.
  14. Having the ability to conduct scientific research that contributes to the development of the physiotherapy profession.
  15. These points outline the comprehensive skills and knowledge expected from a physiotherapist in both clinical practice and professional development contexts

Key Competencies

Has the following key competences at an advanced level.

  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info

Students' academic performance is monitored through mid-term exams held during the semester and final exams conducted at the end of the term. To be eligible to sit for exams, students must have attended at least 70% of theoretical classes and 80% of practical classes (Regulation on Associate's and Bachelor's Degree Education and Instruction at Bolu Abant Izzet Baysal University, Article 24/2 https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2019/10/20191014-2.htm). For a student to obtain the title of undergraduate degree, they must successfully complete mandatory and elective courses in the current program, achieve a weighted grade point average of at least 2.0 out of 4.0, and complete a total of at least 240 ECTS credits. 


Quality Assurance

 In order to monitor the quality of higher education programs;

• YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education, training and other activities in higher education institutions.

• "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared within the framework of the criteria determined by YÖK, are published every year. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

• The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council.

2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.

Health Sciences Education Programs Evaluation and Accreditation Association (SABAK)

Accreditation Start Date: 20.03.2024

Accreditation End Date: 30.09.2029 


Access Requirements

The education program admits students based on their scores in the Basic Proficiency Test (TYT) and Field Proficiency Test (AYT) conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM), as well as through Horizontal Transfer based on Central Placement (Additional Clause-1), inter-institutional horizontal transfer, and vertical transfer exams. Additionally, foreign nationals are also admitted.


Conditions for Success
For students to be eligible for graduation, they must complete the mandatory and elective courses in the curriculum program, accumulate 240 ECTS credits, and achieve a weighted grade point average of at least 2.0 out of 4.0.

Progression Paths (Relationship Type)

Individuals graduating from the physiotherapy program have opportunities for employment in both public and private sectors. They can work in institutions such as state hospitals, private hospitals, nursing homes, community health centers, and healthy life centers, as well as universities as academic staff.

Physiotherapists who have completed their undergraduate education are eligible to apply for graduate programs based on their scores in the Academic Personnel and Postgraduate Education Entrance Exam (ALES), their proficiency in a foreign language exam, and the minimum grade point average set by university boards.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation


Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode