Yeterlilik Kodu

TR0030001587

Yeterlilik Adı
Fransızca Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumAnadolu Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAnadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR
Sorumlu Kurum URLhttp://www.anadolu.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sosyal ve mesleki yaşamda fransızca sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurabilme becerisi.
  • Disiplinlerarası takımlarda çalışma becerisi.
  • Toplumsal ve kültürel ve sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi.
  • Mesleki öz güven geliştirme.
  • Sahip olduğu mesleki yeterliliklerini belirlemek için öz değerlendirme becerisi.
  • Fransızcayı değişik meslek alanlarında kullanabilme becerisi.
  • Fransızcayı turizm alanında kullanma becerisi.
  • Çeviri etkinliğinin gereklerini bilme, uygulama ve farklı metin türlerini bir dilden diğerine aktarma becerisi.
  • Fransız dilinin yapısal özelliklerini tanıma, çözümleme ve uygulama becerisi.
  • Alanla ilgili yöntem ve tekniklerine göre hazırlanan, fransızca öğretimine yönelik proje ve sunumlar hazırlayabilme becerisi.
  • Dil üzerine düşünme yeterliliği kazanma ve genel anlamda dil bilincini geliştirme.
  • Fransızca öğrenim sürecini desteklemek amacıyla dil, yazın ve öğretim uygulamalarıyla ilgili çeşitli yayınları takip etme yeterliliği kazanma.
  • Fransızca öğretim sürecine uygun kaynakları bulma, ders materyali değerlendirme, uyarlama ve ders planı hazırlama.
  • Yabancı dil öğretim-öğrenim uygulamaları için gerekli olan teknikleri, modern araçları, iletişim ve bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisi.
  • Fransızca öğretimine uygun öğrenme ortamları düzenleyebilme becerisi.
  • Fransız edebiyatı ürünlerini tanıma, yorumlama, öğretim amaçlı olarak kullanabilme becerisi.
  • Öğrencilerin öğrenme problemlerini tanıma ve çözme, öğrencilerin etkin dil öğrenme stratejilerini geliştirmeye yardım edebilme.
  • Kültürlerarası ve çok kültürlülük bilinci kazanma ve öğretime aktarabilme becerisi.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini gerçekleştirme becerisi.
  • Toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları, gelişmeleri izleme ve yorumlama yeterliliği kazanma.
  • Mesleki ve etik sorumluluk geliştirme.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma ŞartlarıÖğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Öğrencilerimiz Millî Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda, özel okullarda Fransızca öğretmeni olarak bunun yanında turizm alanında ve özel sektörde çalışmaktadırlar.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030001587


Yeterlilik Adı
Fransızca Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Anadolu Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Anadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sosyal ve mesleki yaşamda fransızca sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurabilme becerisi.
  • Disiplinlerarası takımlarda çalışma becerisi.
  • Toplumsal ve kültürel ve sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi.
  • Mesleki öz güven geliştirme.
  • Sahip olduğu mesleki yeterliliklerini belirlemek için öz değerlendirme becerisi.
  • Fransızcayı değişik meslek alanlarında kullanabilme becerisi.
  • Fransızcayı turizm alanında kullanma becerisi.
  • Çeviri etkinliğinin gereklerini bilme, uygulama ve farklı metin türlerini bir dilden diğerine aktarma becerisi.
  • Fransız dilinin yapısal özelliklerini tanıma, çözümleme ve uygulama becerisi.
  • Alanla ilgili yöntem ve tekniklerine göre hazırlanan, fransızca öğretimine yönelik proje ve sunumlar hazırlayabilme becerisi.
  • Dil üzerine düşünme yeterliliği kazanma ve genel anlamda dil bilincini geliştirme.
  • Fransızca öğrenim sürecini desteklemek amacıyla dil, yazın ve öğretim uygulamalarıyla ilgili çeşitli yayınları takip etme yeterliliği kazanma.
  • Fransızca öğretim sürecine uygun kaynakları bulma, ders materyali değerlendirme, uyarlama ve ders planı hazırlama.
  • Yabancı dil öğretim-öğrenim uygulamaları için gerekli olan teknikleri, modern araçları, iletişim ve bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisi.
  • Fransızca öğretimine uygun öğrenme ortamları düzenleyebilme becerisi.
  • Fransız edebiyatı ürünlerini tanıma, yorumlama, öğretim amaçlı olarak kullanabilme becerisi.
  • Öğrencilerin öğrenme problemlerini tanıma ve çözme, öğrencilerin etkin dil öğrenme stratejilerini geliştirmeye yardım edebilme.
  • Kültürlerarası ve çok kültürlülük bilinci kazanma ve öğretime aktarabilme becerisi.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini gerçekleştirme becerisi.
  • Toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları, gelişmeleri izleme ve yorumlama yeterliliği kazanma.
  • Mesleki ve etik sorumluluk geliştirme.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Öğrencilerimiz Millî Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda, özel okullarda Fransızca öğretmeni olarak bunun yanında turizm alanında ve özel sektörde çalışmaktadırlar.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030001587

Qualification Title
Bachelor's Diploma in French Language Teaching
Awarding BodyCouncil Of Higher Education
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification

ISCO: 08

CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Use french effectively in social and cultural life.
  • The skill to work in interdisciplinary teams.
  • The skill to comprehend, adopt and fulfill social and cultural responsibilities.
  • To gain professional self-confidence.
  • To conduct the skill of self-evaluation to identify their professional competence.
  • To use french in different professional areas.
  • To use french in tourism sector.
  • To have the knowledge on requirements of the translation activity and transfer various types of texts from one language to another.
  • To have the skill to recognize, analyze and apply structural characteristics of the french language.
  • To have the skill to design projects and presentations related to french teaching in view of the methods and techniques used in the field.
  • To acquire the competence to think on language and develop linguistic consciousness in general.
  • To gain the competency to follow various resources on language, literature and education in order to support their french learning process.
  • To have access to resources related to french teaching processes, evaluate and adapt course materials and prepare lesson plans.
  • To use techniques, modern instruments and communication and information technologies required in foreign language learning and teaching processes.
  • To have the skill to design learning environments appropriate for french teaching.
  • To have the skill to recognize, interpret and use the works of french literature for teaching purposes.
  • To be aware of and solve students problems and help students develop effective language learning strategies.
  • To gain awareness of interculturalism and multiculturalism, and transfer this awareness to education.
  • To be aware of the need for lifelong learning.
  • To gain the skill to follow and interpret the events on the agenda of the nation and the world.
  • To develop a sense of professional and ethical responsibility.
Key Competencies-
Further Info

A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the programme, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters.

Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for SuccessA student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF, DZ or YZ grades.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the program are employed by state schools, private educational institutions, and universities. Nos étudiants travaillent dans les écoles dela Ministère de l'Education Nationale,dans les écoles privées comme enseignant du français, de plus dans lesecteurdetourisme et dans des entreprises privées.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030001587


Qualification Title
Bachelor's Diploma in French Language Teaching

Awarding Body
Council Of Higher Education

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO: 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO: 08


Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Use french effectively in social and cultural life.
  • The skill to work in interdisciplinary teams.
  • The skill to comprehend, adopt and fulfill social and cultural responsibilities.
  • To gain professional self-confidence.
  • To conduct the skill of self-evaluation to identify their professional competence.
  • To use french in different professional areas.
  • To use french in tourism sector.
  • To have the knowledge on requirements of the translation activity and transfer various types of texts from one language to another.
  • To have the skill to recognize, analyze and apply structural characteristics of the french language.
  • To have the skill to design projects and presentations related to french teaching in view of the methods and techniques used in the field.
  • To acquire the competence to think on language and develop linguistic consciousness in general.
  • To gain the competency to follow various resources on language, literature and education in order to support their french learning process.
  • To have access to resources related to french teaching processes, evaluate and adapt course materials and prepare lesson plans.
  • To use techniques, modern instruments and communication and information technologies required in foreign language learning and teaching processes.
  • To have the skill to design learning environments appropriate for french teaching.
  • To have the skill to recognize, interpret and use the works of french literature for teaching purposes.
  • To be aware of and solve students problems and help students develop effective language learning strategies.
  • To gain awareness of interculturalism and multiculturalism, and transfer this awareness to education.
  • To be aware of the need for lifelong learning.
  • To gain the skill to follow and interpret the events on the agenda of the nation and the world.
  • To develop a sense of professional and ethical responsibility.

Key Competencies
-

Further Info

A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the programme, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters.


Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF, DZ or YZ grades.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the program are employed by state schools, private educational institutions, and universities. Nos étudiants travaillent dans les écoles dela Ministère de l'Education Nationale,dans les écoles privées comme enseignant du français, de plus dans lesecteurdetourisme et dans des entreprises privées.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely.


Url
Open Address