Yeterlilik Kodu

TR0030001702

Yeterlilik Adı
Gelişimsel Yetersizliği Olan Çocukların Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumAnadolu Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAnadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR
Sorumlu Kurum URLhttp://www.anadolu.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08

KategoriAna
Kredi Değeri90
Programın Normal Süresi 1
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak.
  • Lisans yeterliklerine dayalı olarak alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı güncel bilgi birikimine sahip olmak, geliştirmek ve derinleştirmek.
  • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek.
  • Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirmek.
  • Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yolları geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek.
  • Alanındaki uygulamalarda stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek.
  • Farklı disiplinlerden olan uzmanlarla iş birliği sağlayabilmek.
  • Farklı disiplin uzmanlarıyla gerçekleştirilen iş birliği sonucunda karmaşık sorunlara bilimsel yol ve bulguları kullanarak olası çözümler belirleyebilmek.
  • Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek.
  • Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmek ve paylaşabilmek.
  • Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilmek.
  • En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek (European Language Portfolio Global Scale Level B2).
  • Edindiği ya da geliştirdiği bilgiyi akranlarıyla ve/veya alan uzmanlarıyla paylaşabilmek.
  • Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek.
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek.
  • Alanında özümsediği bilgiyi disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilmek.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma ŞartlarıÖğrencinin toplam 75 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 10 ders ve dönem projesini başarmış olması ve aldığı tüm derslerden en az YT, CC ya da bunun üzerinde not alması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu programdan mezun olan adaylar, özel özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde, üniversitelerin ilgili bölümlerinde iş bulabilmektedirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030001702


Yeterlilik Adı
Gelişimsel Yetersizliği Olan Çocukların Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Anadolu Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Anadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
90

Programın Normal Süresi
1

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak.
  • Lisans yeterliklerine dayalı olarak alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı güncel bilgi birikimine sahip olmak, geliştirmek ve derinleştirmek.
  • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek.
  • Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirmek.
  • Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yolları geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek.
  • Alanındaki uygulamalarda stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek.
  • Farklı disiplinlerden olan uzmanlarla iş birliği sağlayabilmek.
  • Farklı disiplin uzmanlarıyla gerçekleştirilen iş birliği sonucunda karmaşık sorunlara bilimsel yol ve bulguları kullanarak olası çözümler belirleyebilmek.
  • Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek.
  • Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmek ve paylaşabilmek.
  • Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilmek.
  • En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek (European Language Portfolio Global Scale Level B2).
  • Edindiği ya da geliştirdiği bilgiyi akranlarıyla ve/veya alan uzmanlarıyla paylaşabilmek.
  • Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek.
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek.
  • Alanında özümsediği bilgiyi disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilmek.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
Öğrencinin toplam 75 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 10 ders ve dönem projesini başarmış olması ve aldığı tüm derslerden en az YT, CC ya da bunun üzerinde not alması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu programdan mezun olan adaylar, özel özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde, üniversitelerin ilgili bölümlerinde iş bulabilmektedirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030001702

Qualification Title
Master's Diploma in Edu. of Children With Developmental Disab. Without Thesis
Awarding BodyCouncil Of Higher Education
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification

ISCO: 08

CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Comprehend the interaction between disciplines in the field.
  • Improve and deepen current theoretical and practical knowledge as an expert in the field based on bachelor proficiency.
  • Use theoretical and practical knowledge gained as a specialist.
  • Generatenew knowledge by integrating information from different disciplines in the field, propose solutions for problems that require expertise by using scientific research methods.
  • Construct a problem in the field independently, develop solutions, assess and apply the results when necessary.
  • Develop new strategic approaches for complex circumstances.
  • Collaborate with specialists from different disciplines.
  • Identify possible solutions to complex problems by using scientific ways and results that are practiced as a result of cooperation with experts in different disciplines.
  • Assess the information related to their field with a critical eye.
  • Transfer and share in written current developments in the field and their work, orally and visually in a systematic way with groups in and outside the field.
  • Examine social relationships and norms that direct relations with a critical viewpoint, improve them and take action when necessary.
  • Communicatein at least one foreign language orally and in writing (European Language Portfolio Global Scale Level B2).
  • Share acquired or developed information with peers and/or field experts.
  • Develop strategy, policy and implementation plans related to field issues and evaluate the results obtained with in the framework of quality processes.
  • Teach and control over social, scientific and ethical values ​​by considering these values in the stages of data collection, interpretation, introduction that are related to the field.
  • Apply absorbed information to interdisciplinary studies in the field.
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)

M.A. graduates can be employed as a speacialist / researcher in private and public special education institutions and related departments of universities.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030001702


Qualification Title
Master's Diploma in Edu. of Children With Developmental Disab. Without Thesis

Awarding Body
Council Of Higher Education

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO: 08


EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO: 08


Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Comprehend the interaction between disciplines in the field.
  • Improve and deepen current theoretical and practical knowledge as an expert in the field based on bachelor proficiency.
  • Use theoretical and practical knowledge gained as a specialist.
  • Generatenew knowledge by integrating information from different disciplines in the field, propose solutions for problems that require expertise by using scientific research methods.
  • Construct a problem in the field independently, develop solutions, assess and apply the results when necessary.
  • Develop new strategic approaches for complex circumstances.
  • Collaborate with specialists from different disciplines.
  • Identify possible solutions to complex problems by using scientific ways and results that are practiced as a result of cooperation with experts in different disciplines.
  • Assess the information related to their field with a critical eye.
  • Transfer and share in written current developments in the field and their work, orally and visually in a systematic way with groups in and outside the field.
  • Examine social relationships and norms that direct relations with a critical viewpoint, improve them and take action when necessary.
  • Communicatein at least one foreign language orally and in writing (European Language Portfolio Global Scale Level B2).
  • Share acquired or developed information with peers and/or field experts.
  • Develop strategy, policy and implementation plans related to field issues and evaluate the results obtained with in the framework of quality processes.
  • Teach and control over social, scientific and ethical values ​​by considering these values in the stages of data collection, interpretation, introduction that are related to the field.
  • Apply absorbed information to interdisciplinary studies in the field.

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)

M.A. graduates can be employed as a speacialist / researcher in private and public special education institutions and related departments of universities.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely.


Url
Open Address