Yeterlilik Kodu | TR0030014002 | |
Yeterlilik Adı | İktisat Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | BAİBÜ Gölköy Yerleşkesi, 14030 Merkez/Bolu | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.ibu.edu.tr/tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Ekonomi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sınavlar genel olarak bir ara sınav ve bir final sınavı şeklinde olup ölçme ve değerlendirme sözlü sunum ve dönem ödevi ile desteklenmektedir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Programa kayıt yaptırabilmek için bir lisans diplomasına sahip olmak ve ÖSYM’nin yaptığı ALES sınavından en az 55 almış almak gereklidir. Bu şartları sağlayan öğrenciler bölüm tarafından ayrıca yazılı ve sözlü sınava tabi tutulurlar. | |
Başarma Şartları | Gerekli yeterlilik koşulları her akademik yılın başında, bölüm tarafından öğrencilere duyurulur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | İktisat bölümünden mezun öğrencilerinin istihdam alanları oldukça geniştir. Güçlü iktisat bilgileriyle donanmış öğrenciler, Türkiye ve dünyanın ihtiyaç duyduğu vasıflı çalışan talebi doğrultusunda edindikleri iktisat bilgilerini geniş bir alanda değerlendirebilir. Öğrenciler, kamu sektörü (Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası, Hazine Müsteşarlığı, Sermaye Piyasası Kurulu, Devlet Planlama Teşkilatı, Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu, bakanlıklar bünyesinde müfettiş-uzman olarak vs.) ve özel sektörde (mali muşavir, üst düzey yönetici, yatırım uzmanı vs) çalışabildiği gibi girişimci olarak da hayatlarını devam ettirebilirler. Ayrıca, üniversiteler ve çeşitli enstitülerde/düşünce kuruluşlarında akademik hayata da atılabilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Belge sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030014002
- Lisans düzeyinde edindiği temel iktisat bilgilerini, diğer disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirebilen.
- Farklı iktisadi düşünce sistemleri hakkında lisans düzeyinde edindiği bilgileri kullanarak, bu iktisadi düşünce sistemleri üzerinde analitik ve eleştirel düşünebilen, İleri düzeyde nicel ve nitel araştırma tekniklerini kullanarak bağımsız çalışmalar yapabilen.
- İleri düzeyde mikro ve makro iktisadi konuları kavramış.
- İktisat alanında edindiği kuramsal bilgileri, nicel veya nitel araştırma teknikleri kullanarak özgün bir yüksek lisans tezi yazabilen, bireyler yetiştirmeyi hedeflemektedir.
- Kendi başına ve grup içinde çalışabilen, inisiyatif alabilen ve üstlendiği sorumluluğu yerine getiren İktisat alanında veya disiplinlerarası bilimsel araştırma yapabilme ve sonuçları yorumlayabilme.
- İktisadi ve sosyal sorunları çözebilecek politika önerebilen Verilerin toplanması, analizi, yorumlanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eden.
Sınavlar genel olarak bir ara sınav ve bir final sınavı şeklinde olup ölçme ve değerlendirme sözlü sunum ve dönem ödevi ile desteklenmektedir.
Programa kayıt yaptırabilmek için bir lisans diplomasına sahip olmak ve ÖSYM’nin yaptığı ALES sınavından en az 55 almış almak gereklidir. Bu şartları sağlayan öğrenciler bölüm tarafından ayrıca yazılı ve sözlü sınava tabi tutulurlar.
İktisat bölümünden mezun öğrencilerinin istihdam alanları oldukça geniştir. Güçlü iktisat bilgileriyle donanmış öğrenciler, Türkiye ve dünyanın ihtiyaç duyduğu vasıflı çalışan talebi doğrultusunda edindikleri iktisat bilgilerini geniş bir alanda değerlendirebilir. Öğrenciler, kamu sektörü (Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası, Hazine Müsteşarlığı, Sermaye Piyasası Kurulu, Devlet Planlama Teşkilatı, Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu, bakanlıklar bünyesinde müfettiş-uzman olarak vs.) ve özel sektörde (mali muşavir, üst düzey yönetici, yatırım uzmanı vs) çalışabildiği gibi girişimci olarak da hayatlarını devam ettirebilirler. Ayrıca, üniversiteler ve çeşitli enstitülerde/düşünce kuruluşlarında akademik hayata da atılabilirler.
Belge sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030014002 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Economics | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | Students’ performance is generally assessed by a midterm and a final exam. These may be supplemented by essays, homeworks and class presentations. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Candidates who want to register for the programme must receive 55 score on the exam of ALES (Akademik Lisansüstü Eğitim Sınavı- Academic Staff and Graduate Education Test) which is done by The Student Selection Center, The Council of Higher Education. The students also are subject to written and oral exam by the department. | |
Conditions for Success | The necessary qualification requirements are announced by the department at the beginning of each academic year. | |
Progression Paths (Relationship Type) | The graduates from the department have many opportunities for employment. Equipped with a strong knowledge of economics, graduates can evaluate their information in a broad range in both Turkey and the world. They can work in the public sector (The Central Bank of Turkey, The Undersecretariat of Treasury, The Capital Markets Board of Turkey, The State Planning Organization, The Banking Regulation and Supervision Agency, at the ministries as a expert or inspector, etc.) and in the private sector (financial advisor, senior managers, investment specialists, etc.). They may become entrepreneurs and do research at institutions/think thank as well. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | The document is valid continuously. | |
Url | Open Address |
TR0030014002
- This program is designed to provide students with the ability to follow developments in national and international literature in the field of economics.
- Gained a high level of skills in using research techniques while working in the field of economics.
- To be able to analyze, synthesize and evaluate by taking advantage of other disciplines in which the field of economics is related.
- Having the ability to publish a scientific article on the field of economics in national or international journals.
- Aims to raise individuals who can produce solutions to an existing economic problem, develop a new scientific method, or apply a known method to a new field with the doctoral thesis.
- Be able to work individually or within a group, take initiatives and full responsibilities.
- Be able to conduct scientific reserach and interprete the findings in economics and multidisiplinary fields.
- A student who graduates from the department would be able to develop policy proposals for economic and social problems.
- Behave in conformity with social, scientific, cultural and ethic values when colecting, analyzing, interpreting data and publishing results.
Students’ performance is generally assessed by a midterm and a final exam. These may be supplemented by essays, homeworks and class presentations.
Candidates who want to register for the programme must receive 55 score on the exam of ALES (Akademik Lisansüstü Eğitim Sınavı- Academic Staff and Graduate Education Test) which is done by The Student Selection Center, The Council of Higher Education. The students also are subject to written and oral exam by the department.
The graduates from the department have many opportunities for employment. Equipped with a strong knowledge of economics, graduates can evaluate their information in a broad range in both Turkey and the world. They can work in the public sector (The Central Bank of Turkey, The Undersecretariat of Treasury, The Capital Markets Board of Turkey, The State Planning Organization, The Banking Regulation and Supervision Agency, at the ministries as a expert or inspector, etc.) and in the private sector (financial advisor, senior managers, investment specialists, etc.). They may become entrepreneurs and do research at institutions/think thank as well.
The document is valid continuously.