Yeterlilik Kodu | TR0030001823 | |
Yeterlilik Adı | İletişim Tasarımı ve Yönetimi Tezli Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Anadolu Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Anadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.anadolu.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Görsel-işitsel teknikler ve medya üretimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO: 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | Öğrencinin, toplam 52,5 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 7 ders, bir seminer dersi ve uzmanlık alan dersi ile 30 ECTS kredisinden az olmamak koşulu ile tez çalışmasını başarmış olması, aldığı tüm derslerden en az YT, CC ya da bunun üzerinde not alması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Kamu kurumlarında, özel kuruluşlarda ve sivil toplum kuruluşlarında | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030001823
ISCO: 08
ISCO: 08
- Lisans edinilen temel bilgilerin üzerine, iletişim çalışmaları ve örgütlerde iletişim alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek, bu alanlardaki gelişmeleri ve günceli eleştirel bakışla izleme yeterliliğine sahip olmak.
- Söz konusu alanlardaki kuramsal bilginin derinleştirilmesi ve ilgili diğer bilim dalları (sosyal psikoloji, iletişim teknolojisi, eğitim bilimleri, insan kaynakları, yönetim bilimi vb.) arasındaki etkileşimi kavramak.
- İletişim çalışmaları ve örgütlerde iletişim alanlarında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgileri hayatın içindeki olgu ve olayları yorumlayabilmek için kullanabilmek.
- İlgili alanlardaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; bunları değerlendirip, çözümleyerek yorumlayabilmek, uzmanlık gerektiren sorunları nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek, elde edilen verilerle çözüm önerileri geliştirmek.
- İçinde bulunduğu ortamlarda iletişime ilişkin sorunları bağımsız olarak saptayabilmek, çözüm yöntemleri geliştirmek ve gerektiğinde çözümleri hayata geçirebilmek.
- İlgili alanlardaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek.
- İletişim çalışmaları ve örgütlerde iletişim alanlarıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek, öğrenmeyi yönlendirebilmek ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek.
- İletişim çalışmaları ve örgütlerde iletişim alanlarındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmek.
- Sosyal ilişikleri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilmek.
- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek (European Language Portfolio Global Scale; Level B2).
- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek.
- İletişim çalışmaları ve örgütlerde iletişim alanlarıyla ilgili konularda strateji politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek.
- İletişim çalışmaları ve örgütlerde iletişim alanlarıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek.
- İletişim çalışmaları ve örgütlerde iletişim alanlarında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilmek.
- Alanındaki kuramsal bilgiyi özümseyerek derinleştirmek.
- Araştırma yöntemleri bilgisini etkili bir şekilde kullanmak.
- Çalışma ortamındaki iletişim sorunlarını saptayabilmek ve çözebilmek.
- Karmaşık problemler için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek.
- Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını düzenli olarak paylaşmak.
- Alanındaki toplumsal, bilimsel ve etik değerleri öğretmek ve denetlemek.
Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir.
Kamu kurumlarında, özel kuruluşlarda ve sivil toplum kuruluşlarında
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030001823 | |
Qualification Title | Master's Diploma with Thesis in Communication Design and Management | |
Awarding Body | Council Of Higher Education | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Audio-visual techniques and media production | |
National Occupation Classification |
ISCO: 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the programme, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | Public institutions, private corporations, and non-governmental organizations | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is valid indefinetely. | |
Url | Open Address |
TR0030001823
ISCO: 08
ISCO: 08
- Develop and deepen their knowledge in communication ctudies and organizational communication that they had acquired from undergraduate studies and have the competency in following the developments and the new trends from a critical eye.
- Conceive the interaction between communication and other related disciplines, deepening their basic understanding in these disciplines.
- Utilize the advanced theoretical knowledge that they have acquired in communication ctudies and organizational communication to interpret phenomenon and events from daily life.
- Construct new information by combining the information from their field with other disciplines; evaluate interpret and analyze these; and develop solutions to problems requiring expertise using qualitative and quantitative research methods.
- Identify communication problems independently, develop solutions and put these into practice when necessary.
- Develop new strategic approaches and take initiation in problem resolutions about unforeseen events and complex practices in their field.
- Evaluate the information in communication ctudies and organizational communication from a critical viewpoint and conduct advanced level studies independently.
- Communicate problems, developments, insights and trends, as well as their personal contributions to the field in writing, orally or visually to people from and outside of their field of study.
- Analyze social relations and norms directing these relations from a critical perspective and take initiation to develop and change these.
- Communicate in at least one foreign language in writing and orally at B2 level.
- Utilize both computer software and communication technologies at a level required in their field of study.
- Develop strategic policies and application plans about topics related to communication ctudies and organizational communication and evaluate the results within the framework of quality processes.
- Comply with social, scientific and ethical values in the process of gathering, interpreting and announcing data in the field of communication studies and organizational communication, and support these values.
- Utilize the information they had internalized in the field and their problem solving skills in interdisciplinary studies.
- Deepen their basic understanding in communication field.
- Use scientific research methods knowledge effectively.
- Determine and solve communication problems in work place.
- Develop new strategic approaches for complex problems.
- Communicate developments and their personal contributions to the field.
- Teach and control social, scientific and ethical values in the field.
A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the programme, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters.
Public institutions, private corporations, and non-governmental organizations
Qualification is valid indefinetely.