Yeterlilik Kodu | TR0030024455 | |
Yeterlilik Adı | İlk ve Acil Yardım Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kapadokya Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Mustafapaşa Yerleşkesi 50420 - Mustafapaşa, Ürgüp / Nevşehir T: (384) 353 5009 pbx F: (384) 353 5125 info@kapadokya.edu.tr | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.kapadokya.edu.tr | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | 5 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tıbbi teşhis ve tedavi teknolojisi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08-3258.01 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Bu programdan mezun olan öğrencilerin aşağıdaki program eğitim amaçlarına erişmesi hedeflenmektedir.
| |
Öğrenme Ortamları | İlk ve Acil Yardım programı, Kapadokya Üniversitesi Sağlık Yerleşkesinde eğitim vermektedir. Yerleşke içinde programdaki teorik derslerin yürütülebileceği 14 derslik bulunmaktadır. Ayrıca programa ait olan 1 uygulama laboratuvarı ve servis ambulansı bulunmaktadır. Öğrencilerimizin mesleki eğitimlerini tamamlamak üzere 5 sağlık kuruluşuyla (kamu ve özel) iş birliği anlaşması bulunmakta olup işletmedeki mesleki eğitimlerini bu kurum binalarında ve servislerinde tamamlamaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
(2) Bir dersten “DC” ve “DD” notlarından birini alan öğrenci o dersi koşullu olarak başarmış sayılır. Mezuniyette koşullu başarılı notların, başarılı kabul edilebilmesi için öğrencinin genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekir. Senato kararı ile bazı dersler için “DC” ve “DD” ders notları not ortalamasına bakılmaksızın başarısız sayılabilir. Söz konusu derslerden “DD” veya “DC” notu almış olan öğrenciler bu dersleri “FD” ve “FF” notu almış gibi tekrar almakla yükümlüdürler. (3) Birinci ve ikinci fıkralarda yer alan notların dışında aşağıdaki tanımlamalar da kullanılır: a) “TR” tanımlaması: İlgili Yönetim Kurulu tarafından denkliği kabul edilmiş olduğu halde başarı notu karşılığı bir not ile ifade edilmemiş derslerin tanımlamasında kullanılır. “TR” ile tanımlanmış ders, not ortalaması hesaplarına dahil edilmez fakat öğrencinin transkriptinde yer alır ve toplam kredi hesabına dahil olur. b) “G” tanımlaması: Ortalamaya dahil edilmeyen, ölçme değerlendirme yöntemi bir sınava veya belirli sorumlulukların yerine getirilmesine dayanan ders, uygulama, proje, staj, etkinlik ve benzeri faaliyetlerin tamamlandığını göstermek için “G” tanımlaması kullanılır. Bu kapsamda değerlendirilecek faaliyetlerin hangileri olduğuna ve kredi değerlerine ilgili Kurul tarafından karar verilir. c) “S” tanımlaması: Geçerli mazeret nedeniyle, gereken çalışmaların tamamlanamaması durumunda dersin sorumlusunun talebi, bölüm veya program başkanının onayı ile verilir. Bir sonraki dönemin ders ekleme-bırakma tarihi sonuna kadar eksikliklerin tamamlanmaması halinde öğrencinin notu “FF” olarak verilir. (4) Dönem sonu harf notu belirlenirken mutlak not sistemi ve bağıl not sistemi olmak üzere iki farklı sistem kullanılır. a) Mutlak not sistemi, öğrencinin dönem sonu ham başarı puanının çevrilmesini ifade eder. b) Bağıl not sisteminin hangi dersler için kullanılacağı ve sistemle ilgili diğer hususlar Senato tarafından belirlenir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; · YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. · YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. · YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 01.01.2025-31.12.2026 | |
Giriş Şartı | İlk ve Acil Yardım programına kayıt kabul için lise diploması ve merkezi olarak yapılan ulusal üniversite yerleştirme sınavı ile yerleştirmenin yapılmış olması ya da Yükseköğretim Kurulu'nun uluslararası öğrenci kabulü ile ilişkili düzenlemeleri gereğince gerekli koşulları karşılamış olması gerekmektedir. | |
Başarma Şartları | Mezuniyet koşullarını sağlayabilmek için öğrencilerin en az 80 kredi/120 AKTS kredilik ders yükünü başarıyla tamamlamaları ve 4.00 üzerinden en az 2.00 not ortalamasına sahip olmaları gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Program mezunları özel veya resmi ambulans servislerinde, üniversite ve devlet hastanelerinin, özel sağlık kuruluşlarının acil servisleri ve işyeri acil yardım ünitelerinde tekniker olarak çalışabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030024455
ISCO 08-3258.01
ISCO 08-3258.01
Bu programdan mezun olan öğrencilerin aşağıdaki program eğitim amaçlarına erişmesi hedeflenmektedir.
- Hastane öncesi acil bakım ve tedaviyi bilen, uygulayan, bu alanda geliştirilen yeni ve modern yöntemleri araştıran, sorumluluk almaktan kaçınmadan mesleğini yapan,
- Mesleki etik kurallarını ve düzenleyici kurum/kuruluşların düzenlemelerini uygulayan,
- Ekip çalışmasına yatkın, ekipte etkili görev alabilen, güçlü iletişim becerilerine sahip,
- Bilim ve teknolojideki yenilikleri izleyen ve kendisini geliştirip sürekli yenileyebilen, mesleki ahlaka sahip ilk ve acil yardım teknikeri yetiştirmektir.
İlk ve Acil Yardım programı, Kapadokya Üniversitesi Sağlık Yerleşkesinde eğitim vermektedir. Yerleşke içinde programdaki teorik derslerin yürütülebileceği 14 derslik bulunmaktadır. Ayrıca programa ait olan 1 uygulama laboratuvarı ve servis ambulansı bulunmaktadır. Öğrencilerimizin mesleki eğitimlerini tamamlamak üzere 5 sağlık kuruluşuyla (kamu ve özel) iş birliği anlaşması bulunmakta olup işletmedeki mesleki eğitimlerini bu kurum binalarında ve servislerinde tamamlamaktadır.
- Yaralanma ve acil hastalanma durumlarında olay yerine hızla ulaşarak durum değerlendirmesi yapar ve gerekiyorsa ilk müdahaleyi yapar.
- Olay yerinde ilk değerlendirme ve müdahaleden sonra kazazedeyi\hastayı uygun hastane acil servisine uygun yöntemle naklini sağlar.
- Hastalıkları bilir. Hasta ve hastalığın özelliğine uygun ilaçları hazırlayıp uygular.
- İlk ve acil yardım alanında güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer tüm kaynaklardan edindiği bilgileri mesleğinde uygular..
- Dünyada ve Türkiye’de acil sağlık hizmetlerinin durumunu ve ilk ve acil yardım teknikerinin bu sistem içindeki görev ve sorumluluklarına uygun davranır.
- Kalitenin geliştirilmesi ve kalite standartları konusunda bilgi sahibidir. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranarak bu süreçlere katılır.
- İlk ve acil yardım alanı ile ilgili konularda sahip olduğu bilgi ve beceriyi kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir.
- Ekip çalışmasına uyum sağlayarak alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözer. Ve diğer sağlık disiplinleriyle çalışır.
- Tarihi, sosyal, kültürel ve hukuksal sorumlulukları kavrar; etik, eşitlik ve çevresel değerleri benimser ve uygular.
- Hasta, hasta yakınları ve diğer sağlık profesyonelleriyle iletişim kurabilir.Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
- Olay yerinde duruma müdahale ederken sakin, hızlı, seri ve doğru karar verir.
- Sosyal ve mesleki açıdan kendisini ve mesleğini geliştirme anlayışına sahiptir.
- Acil yardım durumlarında hem hastayı hem kendini psikolojik ve sosyal açıdan korur.
- Birey ve halk sağlığı,çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
- Mesleğin gerektirdiği yabancı dillerde konuşur, anlar ve uygular.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Kuramsal Bilgi,
- Uygulamalı Beceri,
- Bilişsel Beceri ve Alana Özgü Yetkinlik
- Ara Sınav (Vize)
- Devam (Dönem İçi)
- Küçük Sınav (Kuiz)
- Ödev (Afiş, poster, rapor vb.) (Dönem İçi)
- Proje (Dönem İçi)
- Sunum (Dönem İçi)
- Uygulama Çalışmaları
- Diğer (İş yeri uygulaması, Staj vb.)
- Dönem Sonu Sınavı (Final)
- Çizim (Dönem İçi)
- Seminer (Dönem İçi)
- Katılım (Dönem İçi)
- Video (Dönem İçi)
- Sözlü Sınav (Dönem İçi)
- Alan Çalışması (Dönem İçi)
- Sunum (Dönem İçi)
- Uygulama Çalışmaları (Performans Ölçümü) (%15'ten büyük)
- Deney (Dönem İçi)
- Portfolyo
- Katılım (Dönem Sonu)
- Ödev (Afiş, poster, rapor vb.) (Dönem Sonu)
- Sözlü Sınav (Dönem Sonu)
- Proje (Dönem Sonu)
- Çizim (Dönem Sonu)
- Alan Çalışması (Dönem Sonu)
- Sunum (Dönem Sonu)
- Seminer (Dönem Sonu)
- Uygulama Çalışmaları (Performans Ölçümü)
-
Öğrencilere aldıkları her ders için katsayıları, 100 puan üzerinden karşılıkları ve başarı durumu aşağıda gösterilen harf notlarından biri dönem sonu ders notu olarak takdir olunur.
a) Puan Ders Notu Katsayı Başarı Durumu 90-100 AA 4,0 Başarılı 85-89 BA 3,5 Başarılı 75-84 BB 3,0 Başarılı 70-74 CB 2,5 Başarılı 60-69 CC 2,0 Başarılı 55-59 DC 1,5 Koşullu Başarılı 45-54 DD 1,0 Koşullu Başarılı 40-44 FD 0,5 Başarısız 00-39 FF 0,0 Başarısız 0 FZ 0,0 Devamsız
(2) Bir dersten “DC” ve “DD” notlarından birini alan öğrenci o dersi koşullu olarak başarmış sayılır. Mezuniyette koşullu başarılı notların, başarılı kabul edilebilmesi için öğrencinin genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekir. Senato kararı ile bazı dersler için “DC” ve “DD” ders notları not ortalamasına bakılmaksızın başarısız sayılabilir. Söz konusu derslerden “DD” veya “DC” notu almış olan öğrenciler bu dersleri “FD” ve “FF” notu almış gibi tekrar almakla yükümlüdürler.
(3) Birinci ve ikinci fıkralarda yer alan notların dışında aşağıdaki tanımlamalar da kullanılır:
a) “TR” tanımlaması: İlgili Yönetim Kurulu tarafından denkliği kabul edilmiş olduğu halde başarı notu karşılığı bir not ile ifade edilmemiş derslerin tanımlamasında kullanılır. “TR” ile tanımlanmış ders, not ortalaması hesaplarına dahil edilmez fakat öğrencinin transkriptinde yer alır ve toplam kredi hesabına dahil olur.
b) “G” tanımlaması: Ortalamaya dahil edilmeyen, ölçme değerlendirme yöntemi bir sınava veya belirli sorumlulukların yerine getirilmesine dayanan ders, uygulama, proje, staj, etkinlik ve benzeri faaliyetlerin tamamlandığını göstermek için “G” tanımlaması kullanılır. Bu kapsamda değerlendirilecek faaliyetlerin hangileri olduğuna ve kredi değerlerine ilgili Kurul tarafından karar verilir.
c) “S” tanımlaması: Geçerli mazeret nedeniyle, gereken çalışmaların tamamlanamaması durumunda dersin sorumlusunun talebi, bölüm veya program başkanının onayı ile verilir. Bir sonraki dönemin ders ekleme-bırakma tarihi sonuna kadar eksikliklerin tamamlanmaması halinde öğrencinin notu “FF” olarak verilir.
(4) Dönem sonu harf notu belirlenirken mutlak not sistemi ve bağıl not sistemi olmak üzere iki farklı sistem kullanılır. a) Mutlak not sistemi, öğrencinin dönem sonu ham başarı puanının çevrilmesini ifade eder. b) Bağıl not sisteminin hangi dersler için kullanılacağı ve sistemle ilgili diğer hususlar Senato tarafından belirlenir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
· YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
· YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
· YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 01.01.2025-31.12.2026
İlk ve Acil Yardım programına kayıt kabul için lise diploması ve merkezi olarak yapılan ulusal üniversite yerleştirme sınavı ile yerleştirmenin yapılmış olması ya da Yükseköğretim Kurulu'nun uluslararası öğrenci kabulü ile ilişkili düzenlemeleri gereğince gerekli koşulları karşılamış olması gerekmektedir.
Program mezunları özel veya resmi ambulans servislerinde, üniversite ve devlet hastanelerinin, özel sağlık kuruluşlarının acil servisleri ve işyeri acil yardım ünitelerinde tekniker olarak çalışabilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030024455 | |
Qualification Title | First and Emergency Aid Joint Degree | |
Awarding Body | ||
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | 5 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025 |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Medical diagnostic and treatment technology | |
National Occupation Classification |
ISCO 08-3258.01 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | The aim is for students graduating from this program to reach the following program educational objectives.
| |
Learning Environments | The First and Emergency Aid program provides training at the Cappadocia University Health Campus. There are 14 classrooms on the campus where the theoretical courses in the program can be conducted. There is also 1 application laboratory and a service ambulance belonging to the program. Our students have cooperation agreements with 5 health institutions (public and private) to complete their vocational training and they complete their vocational training in the buildings and services of these institutions. | |
Description |
| |
Key Competencies | Has advanced level of the following key competencies:
| |
Further Info |
| |
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs; 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans' Council. 2. Measurement-Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students will be carried out is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. | |
Access Requirements | In order to enroll in the First and Emergency Aid program, a high school diploma and placement through a centralized national university placement exam are required, or the necessary conditions must be met in accordance with the regulations of the Council of Higher Education regarding international student admission. | |
Conditions for Success | In order to meet the graduation requirements, the students are required to successfully complete the course load of at least 80 credits/ 120 ECTS credits and achieve at least 2.00 grade point average out of 4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the program can work as technicians in private or public ambulance services, university and public hospitals, emergency services of private health institutions and workplace emergency aid units. | |
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030024455
ISCO 08-3258.01
ISCO 08-3258.01
The aim is for students graduating from this program to reach the following program educational objectives.
- Knows and applies pre-hospital emergency care and treatment, researches new and modern methods developed in this field, practices their profession without hesitating to take responsibility,
- Applies professional ethics rules and regulations of regulatory institutions/organizations,
- Is prone to teamwork, can take effective roles in teams, has strong communication skills,
- To train first and emergency aid technicians who follow innovations in science and technology and can develop and renew themselves continuously, and have professional ethics.
The First and Emergency Aid program provides training at the Cappadocia University Health Campus. There are 14 classrooms on the campus where the theoretical courses in the program can be conducted. There is also 1 application laboratory and a service ambulance belonging to the program. Our students have cooperation agreements with 5 health institutions (public and private) to complete their vocational training and they complete their vocational training in the buildings and services of these institutions.
- In cases of injury and emergency illness, he/she quickly reaches the scene, makes an assessment of the situation and, if necessary, performs first aid.
- After the first assessment and intervention at the scene, he/she ensures that the victim/patient is transported to the appropriate hospital emergency room with the appropriate method.
- He/she knows the diseases. He/she prepares and administers the appropriate medicines for the characteristics of the patient and the disease.
- He/she applies the information he/she obtains from textbooks, application tools and equipment and all other sources containing up-to-date information in the field of first and emergency aid in his/her profession.
- He/she acts in accordance with the status of emergency health services in the world and in Turkey and the duties and responsibilities of the first and emergency aid technician within this system.
- He/she is knowledgeable about the development of quality and quality standards. He/she participates in these processes by acting in accordance with quality management and processes.
- He/she informs the relevant persons and institutions by using the knowledge and skills he/she has on issues related to the field of first and emergency aid.
- He/she solves the complex problems encountered in applications related to his/her field by adapting to teamwork. And he/she works with other health disciplines.
- He/she comprehends historical, social, cultural and legal responsibilities; he/she adopts and implements ethical, equality and environmental values.
- Can communicate with patients, relatives and other health professionals. Can communicate effectively in Turkish verbally and in writing.
- Makes calm, fast, serial and correct decisions when intervening in the situation at the scene.
- Has an understanding of developing himself and his profession in social and professional terms.
- Protects both the patient and himself psychologically and socially in emergency situations.
- Has sufficient awareness of individual and public health, environmental protection and work safety.
- Speaks, understands and applies foreign languages required by the profession.
Has advanced level of the following key competencies:
- Theoretical Knowledge,
- Applied Skills,
- Cognitive Skills and Field Specific Competence
- Midterm Exam (Midterm)
- Continue (In-term)
- Quiz (Quiz)
- Homework (Poster, poster, report etc.) (In-term)
- Project (In-term)
- Presentation (In-term)
- Practical Studies
- Other (Workplace application, Internship etc.)
- Final Exam (Final)
- Drawing (In-term)
- Seminar (In-term)
- Participation (In-term)
- Video (In-term)
- Oral Exam (In-term)
- Field Study (In-term)
- Presentation (In-term)
- Practical Studies (Performance Measurement) (greater than 15%)
- Experiment (In-term)
- Portfolio
- Participation (In-term)
- Homework (Poster, poster, report etc.) (In-term)
- Oral Exam (End of Term)
- Project (End of Term)
- Drawing (End of Term)
- Field Study (End of Term)
- Presentation (End of Term)
- Seminar (End of Term)
- Application Studies (Performance Measurement)
In order to monitor the quality of higher education programs;
· YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions.
· YÖK publishes “University Monitoring and Evaluation Reports” for higher education institutions prepared annually within the framework of criteria determined by YÖK. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
· YÖK publishes “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions every year. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curriculum:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans' Council.
2. Measurement-Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students will be carried out is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.
Vocational Education Assessment and Accreditation Association (MEDEK)
Accreditation Start/End Date: 01.01.2025-31.12.2026
In order to enroll in the First and Emergency Aid program, a high school diploma and placement through a centralized national university placement exam are required, or the necessary conditions must be met in accordance with the regulations of the Council of Higher Education regarding international student admission.
Graduates of the program can work as technicians in private or public ambulance services, university and public hospitals, emergency services of private health institutions and workplace emergency aid units.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is valid at all times.
