Yeterlilik Kodu

TR0030001690

Yeterlilik Adı
İngilizce Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumAnadolu Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAnadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR
Sorumlu Kurum URLhttp://www.anadolu.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak ingiliz dili eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme.
  • Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama.
  • İngiliz dili eğitimialanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
  • İngiliz dili eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme.
  • Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
  • İngiliz dili eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilme.
  • Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilme.
  • Sorunları çözebilme.
  • Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
  • İngiliz dili eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme.
  • İngiliz dili eğitimi ile ilgili disiplinlerdeki bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme.
  • Öğrenmeyi yönlendirebilme.
  • İleri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme.
  • İngiliz dili eğitimi ve dilbilim alanlarındaki güncek gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde paylaşabilme.
  • Yeterli düzeyde bilgisayar yazılımı ve bilişim teknolojilerini kullanabilme.
  • Özümsenen bilgiyi, problem çözme becerisini kullanarak ve toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek öğretebilme ve denetleyebilme.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. 

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma ŞartlarıÖğrencinin, toplam 52,5 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 7 ders, bir seminer dersi ve uzmanlık alan dersi ile 30 ECTS kredisinden az olmamak koşulu ile tez çalışmasını başarmış olması, aldığı tüm derslerden en az YT, CC ya da bunun üzerinde not alması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar Miili Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda, üniversitelerde ve özel eğitim kurumlarında İngilizce öğretmeni olarak çalışmaktadırlar.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030001690


Yeterlilik Adı
İngilizce Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Anadolu Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Anadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak ingiliz dili eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme.
  • Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama.
  • İngiliz dili eğitimialanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
  • İngiliz dili eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme.
  • Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
  • İngiliz dili eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilme.
  • Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilme.
  • Sorunları çözebilme.
  • Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
  • İngiliz dili eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme.
  • İngiliz dili eğitimi ile ilgili disiplinlerdeki bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme.
  • Öğrenmeyi yönlendirebilme.
  • İleri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme.
  • İngiliz dili eğitimi ve dilbilim alanlarındaki güncek gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde paylaşabilme.
  • Yeterli düzeyde bilgisayar yazılımı ve bilişim teknolojilerini kullanabilme.
  • Özümsenen bilgiyi, problem çözme becerisini kullanarak ve toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek öğretebilme ve denetleyebilme.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. 


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
Öğrencinin, toplam 52,5 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 7 ders, bir seminer dersi ve uzmanlık alan dersi ile 30 ECTS kredisinden az olmamak koşulu ile tez çalışmasını başarmış olması, aldığı tüm derslerden en az YT, CC ya da bunun üzerinde not alması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar Miili Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda, üniversitelerde ve özel eğitim kurumlarında İngilizce öğretmeni olarak çalışmaktadırlar.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030001690

Qualification Title
Master's Diploma with Thesis in English Language Teaching
Awarding BodyCouncil Of Higher Education
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification

ISCO: 08

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Improve and deepen their knowledge in the english language teaching field at expert level based on bachelor’s degree competencies.
  • Understand the interaction between the disciplines (Linguistics, Educational Sciences, Culture and Literature) related to the field.
  • Use the the oretical and applied knowledge that he/she acquire in the english language teaching fieldat expert level.
  • Develop new knowledge combining the knowledge from the related disciplines and the knowledge in the english language teaching field.
  • Analyze the problems in the field using scientific research methods.
  • Define a problem in the english language teaching field.
  • Develop suggestions for the problems in the field.
  • Solve problems.
  • Evaluate solution results in terms of quality processes.
  • Develop new approaches and methods by taking responsibility in complex situations encountered in practice of the english language teaching.
  • Evaluate the knowledge in the english language teaching and related disciplines critically.
  • Direct the learning process.
  • Carry out advanced level studies independently.
  • Share systematically the recent shifts in the english language teaching and linguistics fields and their own studies orally, visually and in writing.
  • Use computer software and information technologies adequately.
  • Teach and examine the internalized knowledge using problem solving skills and considering social, scientific and ethical values.
Key Competencies-
Further Info

A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the programme, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters.

Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)

Gradutes work atstate schools, universities, and private educational institutions as English teachers.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030001690


Qualification Title
Master's Diploma with Thesis in English Language Teaching

Awarding Body
Council Of Higher Education

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO: 08


EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO: 08


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Improve and deepen their knowledge in the english language teaching field at expert level based on bachelor’s degree competencies.
  • Understand the interaction between the disciplines (Linguistics, Educational Sciences, Culture and Literature) related to the field.
  • Use the the oretical and applied knowledge that he/she acquire in the english language teaching fieldat expert level.
  • Develop new knowledge combining the knowledge from the related disciplines and the knowledge in the english language teaching field.
  • Analyze the problems in the field using scientific research methods.
  • Define a problem in the english language teaching field.
  • Develop suggestions for the problems in the field.
  • Solve problems.
  • Evaluate solution results in terms of quality processes.
  • Develop new approaches and methods by taking responsibility in complex situations encountered in practice of the english language teaching.
  • Evaluate the knowledge in the english language teaching and related disciplines critically.
  • Direct the learning process.
  • Carry out advanced level studies independently.
  • Share systematically the recent shifts in the english language teaching and linguistics fields and their own studies orally, visually and in writing.
  • Use computer software and information technologies adequately.
  • Teach and examine the internalized knowledge using problem solving skills and considering social, scientific and ethical values.

Key Competencies
-

Further Info

A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the programme, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters.


Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)

Gradutes work atstate schools, universities, and private educational institutions as English teachers.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely.


Url
Open Address