| Yeterlilik Kodu | TR0030014117 | |
| Yeterlilik Adı | İngilizce Öğretmenliği Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
| Sorumlu Kurum | Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi | |
| Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | BAİBÜ Gölköy Yerleşkesi, 14030 Merkez/Bolu | |
| Sorumlu Kurum URL | http://www.ibu.edu.tr/tr | |
| Yönelim | Akademik | |
| AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
| TYÇ Seviyesi | 7 | |
| Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
| Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
| Kategori | Ana | |
| Kredi Değeri | 120 | |
| Programın Normal Süresi | 2 | |
| Program Profili (Amaç) | - | |
| Öğrenme Ortamları | - | |
| Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
| Anahtar Yetkinlikler | - | |
| Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
| Kalite Güvencesi | - | |
| Giriş Şartı | - | |
| Başarma Şartları | Öğrencinin program derslerini başarıyla tamamladıktan sonra danışman rehberliğinde yazdığı tezi oluşturulan bağımsız jüriye başarıyla sunması/savunması gerekmektedir. | |
| İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlarımız MEB'e bağlı ilköğretim ya da ortaöğretim kurumlarında öğretmen olarak; üniversite bünyesinde okutman, öğretim görevlisi veya asistan olarak yapmaktadır. | |
| Yasal Dayanağı | - | |
| Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
| Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
TR0030014117
- Akademik çalışma ve makale yazma becerileri bilgisine sahip olma.
- Araştırma yöntemleri ve teknikleri konusunda bilgi sahibi olma.
- Dil öğretimi konusundaki araştırmalarla ilgili bilgi sahibi olma.
- Dil eğitimine ilişkin güncel yaklaşımlar ve sorunlarla ilgili kapsamlı bilgi sahibi olma.
- Yabancı dil eğitimine ilişkin özgün araştırma yapabilme.
- Yabancı dil eğitimine ilişkin bilmsel bilgi, kuram, yöntem vb. konuları analiz edebilme ve değerlendirebilme.
- Yabancı dil eğitimiyle ilgili bilmsel araştırma yürütebilme ve alan yazınına katkı sağlayabilme.
- Nicel ve nitel analiz yöntemleriyle dil eğitimi araştırmalarına katkı sağlayabilme.
- Yazılı ve sözlü olarak alan yazının sunmak ve tartışmak.
- Meslek etik ilkeleri çerçevesinde demokrasi, insan hakları, toplum, bilim ve kültürle ilgili araştırma yapmak.
- Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili bir biçimde kullanmak.
- Yaşam boyu öğrenmeye yönelik olumlu tutum geliştirmek.
- Disiplinler arası alanlarda bilgi ve beceri geliştirmek.
Mezunlarımız MEB'e bağlı ilköğretim ya da ortaöğretim kurumlarında öğretmen olarak; üniversite bünyesinde okutman, öğretim görevlisi veya asistan olarak yapmaktadır.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
| Qualification Code | TR0030014117 | |
| Qualification Title | ||
| Awarding Body | Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi | |
| Awarding Body Contact | ||
| Awarding Body Url | ||
| Orientation | Academic | |
| EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
| TQF Level | 7 | |
| Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
| National Occupation Classification | - | |
| Category | Main | |
| Credit Value | - | |
| Program Duration | - | |
| Program Profile | - | |
| Learning Environments | - | |
| Description |
| |
| Key Competencies | - | |
| Further Info | Measurement and evaluation is acheived by means of student presentations, projects and assignments. There is a final examination at the end of the term. | |
| Quality Assurance | - | |
| Access Requirements | ALES 55; ÜDS/KPDS/YDS 90; Internet based TOEFL 100. | |
| Conditions for Success | Students enrolled on the programme who have finished the courses succesfully are required to write a thesis in accordance with the regulations of the Institute of Educational Sciences. | |
| Progression Paths (Relationship Type) | Graduates can work as teachers at MoNE primary and secondary schools; they can also work as instructors or research assistants at universities. | |
| Legal Basis | - | |
| Validity Period (If Any) | The document is valid continuously. | |
| Url | Open Address | |
TR0030014117
- To have knowledge about academic research and writing academic articles.
- To have knowledge about research methods and techniques.
- To have knowledge about research on language teaching.
- To have knowledge about recent approaches and issues related to language teaching.
- To be able to carry out original research related to foreign language teaching.
- To be able to analyse matters related to foreign language teaching such as scientific knowledge, theory and methodology.
- To be able to contribute to the literature on research in the field of foreign language teaching.
- To be able to conduct quantitative and qualitative research on foreign language teaching.
- To be able to present research on foreign languıage teaching in oral and written format.
- To be able to carry out research on democracy, human rights, society, science and culture within the framework of professional ethics.
- To be able to use information and communications technologies effectively.
- To develop a positive attitude toward life long learning.
- To develop interdisciplinary knowledge and skills.
Measurement and evaluation is acheived by means of student presentations, projects and assignments. There is a final examination at the end of the term.
ALES 55; ÜDS/KPDS/YDS 90; Internet based TOEFL 100.
Graduates can work as teachers at MoNE primary and secondary schools; they can also work as instructors or research assistants at universities.
The document is valid continuously.
