Yeterlilik Kodu | TR0030014190 | |
Yeterlilik Adı | İslam Tarihi ve Sanatları Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | BAİBÜ Gölköy Yerleşkesi, 14030 Merkez/Bolu | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.ibu.edu.tr/tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tarih ve arkeoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrenciler, kayıt yaptırdıkları teorik ders, dönem projesi ve seminerlerin en az % 70’ine; uygulamalı ders ve uygulamaların ise % 80’ine devam etmek zorundadır. Devam şartını yerine getirmeyen öğrenci yarıyıl sonu sınavlarına alınmaz. Devamsızlık ve başarısızlık sebebiyle tekrar alınan dersler için devam şartı aranır. Dersi veren öğretim elemanı, birden fazla ara sınav ve/veya farklı dönem içi uygulamaların (ödev, kısa sınav, proje vb.) türlerini, sayısını ve başarı notuna katkısının hangi oranlarda olacağını ve yarıyıl sonu sınavına girebilme koşullarını ilgili ders tanıtım formlarında belirtir ve uygular. Ders geçme notu 100 puan üzerinden 70 puandır. Kredisiz dersler için puanlama yapılmaz. Bu derslerde öğrenciler, başarılı veya başarısız şeklinde değerlendirilir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Yüksek lisans programına başvurabilmek için, adayların, bir lisans diplomasına sahip olmak veya bu diploma yurt dışından alınmış ise Yükseköğretim Kurulunun denkliğini kabul etmesi ve 100’lük sistemde en az 60 ve 4’lük sistemde ise en az 2.30 not ortalaması koşulunu taşıyor olmaları, ÖSYM tarafından yapılan ALES’ten başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puan almış olmaları, YDS, ÜDS, sınavlarından birine girmiş olmaları gerekir. Her öğrenci kabul döneminde, ilgili ana bilim dalının önerisi ile enstitü yönetim kurulunca dil kriteri belirlenir. Yükseköğretim Kurulunun eşdeğer kabul ettiği TOEFL, IELTS ve benzeri sınavlara girmiş ve aldıkları puanların YDS’ye dönüştürülmüş olması gerekir. Başvuru kabullerinde; 55 standart puandan az olmamak kaydıyla, Senato farklı ALES puanı alt sınırı belirleyebilir. Tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde, ALES notu getirme şartı ve ALES taban puanı Üniversite Senatosunca belirlenir. Yüksek lisans programları için başvuran adaylardan mülakata alınacakların sayısı, program için ilan edilen kontenjanın iki katı ile sınırlandırılır. Adayların ALES puanlarının %50’si, lisans mezuniyet notunun %40’ı ve yabancı dil sınavından aldıkları puanların %10’unun toplamı ile bulunacak puanlar, kontenjanın iki katına kadar sıralanır. Giriş sınavı başarı notunun hesaplanmasında; ALES puanının %50’si, lisans mezuniyet notunun %20’si, yabancı dil puanının %20’si ve mülakat sınavının %10’u alınır. Bu şekilde hesaplanacak toplam puanın 100 üzerinden en az 50 olması kaydıyla, adaylar en yüksek puandan aşağıya doğru sıralanarak kontenjan dâhilinde öğrenciliğe kabul edilir. | |
Başarma Şartları | İslam Tarihi ve Sanatları Programını başarıyla tamamlayan yüksek lisans öğrencileri şu program yeterliliklerini kazanır: PY1: Lisans döneminde elde ettiği bilgilere dayanarak, İTS alanında bilgisini uzmanlık düzeyinde geliştirmek PY2: İslam Tarihi ve Sanatları bilimlerine ilişkin araştırmalarda konu seçiminden, araştırmanın sonuçlanmasına ve kamuoyuna sunulmasına kadar devam eden süreçte mesleki etik kurallarına uyarak, bireysel ve toplumsal sorumluluk bilincine göre hareket etme becerisini kazanmak PY3: İTS alanında temel bilgi ve yaklaşımları öğrenmek, alana ait bilgileri fert ve toplum yararına kullanma becerisini elde etmek PY4: İTS alanına ilişkin tarihi bilgilerin yanında, alanıyla ilgili aktüel gelişmeleri takip ederek ülkemiz şartları açısından değerlendirebilme yeteneğini kazanmak PY5: İTS alanında üretilen bilgi ve becerileri tenkitçi bir yaklaşımla değerlendirip yorumlayabilme becerisine sahip olmak PY6: İTS alanında kazandığı nosyonu din hizmetleri ve din eğitimi alanında kullanabilecek bir beceriyi sahip olmak PY7: Akademik alanıyla ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleyip değerlendirebilme ve ele aldığı problemlerin çözümünde kullanabilme becerisini kazanmak PY8: İTS nosyonundan yararlanarak, günümüzde karşılaşılan bireysel ve toplumsal problemler içim çözüm önerileri sunabilecek bir beceriye sahip olmak | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | İslam Tarihi ve Sanatları Anabilim Dalı Yüksek Lisans programını bitirenler, eğitim ve din hizmetleri alanında görevlerini daha donanımlı bir şekilde yerine getirebildikleri gibi, İlahiyat Fakülteleri başta çeşitli fakültelerde de Araştırma Görevlisi ve Öğretim Görevlisi olarak çalışma imkanına sahiptirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Belge sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030014190
- İslâm tarih, kültür ve medeniyeti hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olur, diğer kültür ve medeniyetlerle ilişkisini kurar.
- İslam Tarihi ve Sanatları alanında ulusal ve uluslar arası çalışmalar hakkında yeterli düzeyde birikim edinir.
- Yeni Program Çıktısı İslam tarihinin meselelerine modern metotlarla problematik yaklaşmayı öğrenir.
- Türk-İslâm edebiyatı, sanatları ve estetiği alanında temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir; potansiyel yeteneklerini geliştirir.
- İslam Tarihi ve Sanatları alanında özgün araştırmalar yapabilir. Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
- Alanında edindiği birikimi toplumun İslam kültür ve medeniyeti ile ilgili ihtiyaçlarını karşılamada kullanır.
- Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji geliştirilmesine yardımcı olur.
- Alanıyla ilgili çeşitli organizasyonlara katılır ve katkı verir.
- Alanıyla ilgili kaynakları kullanacak derecede Arapça ve bir Batı diline sahip olur.
Öğrenciler, kayıt yaptırdıkları teorik ders, dönem projesi ve seminerlerin en az % 70’ine; uygulamalı ders ve uygulamaların ise % 80’ine devam etmek zorundadır. Devam şartını yerine getirmeyen öğrenci yarıyıl sonu sınavlarına alınmaz. Devamsızlık ve başarısızlık sebebiyle tekrar alınan dersler için devam şartı aranır. Dersi veren öğretim elemanı, birden fazla ara sınav ve/veya farklı dönem içi uygulamaların (ödev, kısa sınav, proje vb.) türlerini, sayısını ve başarı notuna katkısının hangi oranlarda olacağını ve yarıyıl sonu sınavına girebilme koşullarını ilgili ders tanıtım formlarında belirtir ve uygular. Ders geçme notu 100 puan üzerinden 70 puandır. Kredisiz dersler için puanlama yapılmaz. Bu derslerde öğrenciler, başarılı veya başarısız şeklinde değerlendirilir.
Yüksek lisans programına başvurabilmek için, adayların, bir lisans diplomasına sahip olmak veya bu diploma yurt dışından alınmış ise Yükseköğretim Kurulunun denkliğini kabul etmesi ve 100’lük sistemde en az 60 ve 4’lük sistemde ise en az 2.30 not ortalaması koşulunu taşıyor olmaları, ÖSYM tarafından yapılan ALES’ten başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puan almış olmaları, YDS, ÜDS, sınavlarından birine girmiş olmaları gerekir. Her öğrenci kabul döneminde, ilgili ana bilim dalının önerisi ile enstitü yönetim kurulunca dil kriteri belirlenir. Yükseköğretim Kurulunun eşdeğer kabul ettiği TOEFL, IELTS ve benzeri sınavlara girmiş ve aldıkları puanların YDS’ye dönüştürülmüş olması gerekir. Başvuru kabullerinde; 55 standart puandan az olmamak kaydıyla, Senato farklı ALES puanı alt sınırı belirleyebilir. Tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde, ALES notu getirme şartı ve ALES taban puanı Üniversite Senatosunca belirlenir. Yüksek lisans programları için başvuran adaylardan mülakata alınacakların sayısı, program için ilan edilen kontenjanın iki katı ile sınırlandırılır. Adayların ALES puanlarının %50’si, lisans mezuniyet notunun %40’ı ve yabancı dil sınavından aldıkları puanların %10’unun toplamı ile bulunacak puanlar, kontenjanın iki katına kadar sıralanır. Giriş sınavı başarı notunun hesaplanmasında; ALES puanının %50’si, lisans mezuniyet notunun %20’si, yabancı dil puanının %20’si ve mülakat sınavının %10’u alınır. Bu şekilde hesaplanacak toplam puanın 100 üzerinden en az 50 olması kaydıyla, adaylar en yüksek puandan aşağıya doğru sıralanarak kontenjan dâhilinde öğrenciliğe kabul edilir.
İslam Tarihi ve Sanatları Anabilim Dalı Yüksek Lisans programını bitirenler, eğitim ve din hizmetleri alanında görevlerini daha donanımlı bir şekilde yerine getirebildikleri gibi, İlahiyat Fakülteleri başta çeşitli fakültelerde de Araştırma Görevlisi ve Öğretim Görevlisi olarak çalışma imkanına sahiptirler.
Belge sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030014190 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | History and archaeology | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | The document is valid continuously. | |
Url | Open Address |
TR0030014190
The document is valid continuously.