Yeterlilik Kodu | TR0030034260 | |||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | İşletme Tezli Yüksek Lisans Diploması | |||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | İstinye Üniversitesi | |||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | İstinye Üniversitesi Vadi Kampüsü, Ayazağa Mah. Azerbaycan Cad. (Vadi İstanbul 4A) Blok No: 3H Sarıyer/İSTANBUL | |||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | http://www.istinye.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||
Yönelim | Akademik | |||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. | ||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 7 | |||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO-08 | |||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 120 | |||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Bu programın amacı, öğrencilere iş ortamını derinlemesine analiz etme, rekabet stratejileri belirleme ve ilerleme gibi temel yetkinlikleri kazandırmak ve hem yönetici hem de ekip üyesi olarak bireysel kariyerlerini geliştirmelerine yardımcı olmaktır. | |||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Enstitü; tasarladıkları lisansüstü çalışmalarını; tezli yüksek lisans, tezsiz yüksek lisans, doktora ve sanatta yeterlik programlarını örgün eğitim ve/veya uzaktan eğitim modeli ile gerçekleştirir. | |||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | 1 - Bilgi Kuramsal - Olgusal 1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 2 - Beceriler Bilişsel - Uygulamalı 1) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme | |||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | İletişim ve Sosyal Yetkinlik 1) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. Öğrenme Yetkinliği 1) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme Alana Özgü Yetkinlik 1) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 1) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrencilere aldıkları her ders için dersi veren öğretim üyesi tarafından aşağıdaki tabloda yer alan harf notlarından biri başarı notu olarak verilir. Kredili derslerde verilen harf notlarının not ortalaması hesaplarında kullanılmak üzere 0,00 ile 4,00 arasında rakamsal katsayı karşılıkları vardır.
(2) Lisansüstü programlarında bir dersten başarılı sayılmak için en az CB notu alınması gerekmektedir. | |||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisansüstü programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisansüstü bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisansüstü programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisansüstü programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisansüstü programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisansüstü diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | Yüksek lisans programına başvurabilmek için adayların aşağıdaki koşulları sağlamaları gerekir: a) Lisans diplomasına sahip olmak. b)Başvurduğu programın puan türünde 55 puandan az olmamak üzere Senato tarafından belirlenecek ALES puanına sahip olmak. (2) Yabancı Diller Bölümü tarafından yapılan ISTEP sınavından, Senato tarafından belirlenen eşdeğer yabancı dil sınavlarından veya Yükseköğretim Kurulu tarafından kabul edilen sınavlardan birinden yeterli puana sahip olmak. (3) Sadece özel yetenek sınavı ile öğrenci kabul eden programlara öğrenci kabulünde ve doktora/sanatta yeterlik/tıpta uzmanlık/diş hekimliğinde uzmanlık/veteriner hekimliğinde uzmanlık/eczacılıkta uzmanlık mezunlarının yüksek lisans programlarına başvurularında ALES şartı aranmaz. (4)Tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde ALES veya eşdeğer sınav puanı aranmayabilir. ALES puanı istenildiği durumlarda taban puan Enstitü Yönetim Kurulu önerisi ve Senato kararı ile belirlenir. (5)Bir adayın yüksek lisans programına kabulünde uygulanacak değerleme esasları Enstitü Yönetim Kurulu önerisi ve Senatonun onayı ile belirlenir. ALES puanının bu değerlemeye etkisi %50’den az olamaz. (6)Yabancı uyruklu adayların başvurularında ALES sınav şartı aranmaz. Yabancı uyruklu adaylar ile lisans eğitiminin tamamını yurt dışında tamamlayan Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı adayların programlara kabulüne ilişkin usul ve esaslar Enstitü Yönetim Kurulu önerisi ile Senato tarafından belirlenir. (7)Yurt dışından alınmış lisans ve yüksek lisans diplomaları için diplomanın alındığı yükseköğretim kurumunun, alınan eğitim ve derecenin tanınırlığı konusunda YÖK’ün uygun görüşü aranır. Ayrıca Üniversiteye kayıt sırasında adayların YÖK’ten aldıkları diploma denklik veya mezuniyet tanıma belgesini sunmaları gerekir. | |||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Mezun olabilmek için aşağıdaki koşulların sağlanması gerekir: a) Öğrencinin kayıtlı olduğu öğretim planında yer alan kredili derslerini ve seminer dersini başarı ile tamamlamış olmak. b) Tez sınavına girdiği dönemde mezun olacağı programda kayıt yenileme işlemini yapmış olmak. c) Tez sınavında başarılı olmak. ç) Enstitü Yönetim Kurulu tarafından önerilen ve Senato tarafından onaylanan yayın, proje, ödül gibi mezuniyet için gerekli diğer koşulları sağlamak. | |||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Ulusal ve uluslararası yükseköğretim kurumlarında akademik kadrolarda, ulusal ve uluslararası firmalarda çeşitli yönetici pozisyonlarında çalışabilirler. | |||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı |
| |||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Süresizdir. | |||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030034260
ISCO-08
ISCO-08
Bu programın amacı, öğrencilere iş ortamını derinlemesine analiz etme, rekabet stratejileri belirleme ve ilerleme gibi temel yetkinlikleri kazandırmak ve hem yönetici hem de ekip üyesi olarak bireysel kariyerlerini geliştirmelerine yardımcı olmaktır.
Bu yüksek lisans programının ikinci amacı, bağımsız araştırma yapabilen, gerçek yaşam durumlarını analiz edebilen ve ilgi alanları doğrultusunda bilim alanına katkı sağlayabilen araştırmacı ve akademisyenler yetiştirmektir. Son olarak ülkemizdeki girişimcilik ekosisteminin büyütülmesi için girişimciliğin artırılması da hedeflenmektedir.
Enstitü; tasarladıkları lisansüstü çalışmalarını; tezli yüksek lisans, tezsiz yüksek lisans, doktora ve sanatta yeterlik programlarını örgün eğitim ve/veya uzaktan eğitim modeli ile gerçekleştirir.
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
Öğrenme Yetkinliği
1) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme
Alana Özgü Yetkinlik
1) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
Öğrencilere aldıkları her ders için dersi veren öğretim üyesi tarafından aşağıdaki tabloda yer alan harf notlarından biri başarı notu olarak verilir. Kredili derslerde verilen harf notlarının not ortalaması hesaplarında kullanılmak üzere 0,00 ile 4,00 arasında rakamsal katsayı karşılıkları vardır.
Harf Notu |
Katsayı |
AA |
4,00 |
BA |
3,50 |
BB |
3,00 |
CB |
2,50 |
F |
00 |
DZ |
Devamsız |
DE |
Devam Ediyor |
BI |
Kredisiz dersler için başarılı |
BZ |
Kredisiz dersler için başarısız |
F |
Derse devam ettiği halde dersten başarısız olma |
(2) Lisansüstü programlarında bir dersten başarılı sayılmak için en az CB notu alınması gerekmektedir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisansüstü programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisansüstü bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisansüstü programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisansüstü programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisansüstü programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisansüstü diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Yüksek lisans programına başvurabilmek için adayların aşağıdaki koşulları sağlamaları gerekir:
a) Lisans diplomasına sahip olmak.
b)Başvurduğu programın puan türünde 55 puandan az olmamak üzere Senato tarafından belirlenecek ALES puanına sahip olmak.
(2) Yabancı Diller Bölümü tarafından yapılan ISTEP sınavından, Senato tarafından belirlenen eşdeğer yabancı dil sınavlarından veya Yükseköğretim Kurulu tarafından kabul edilen sınavlardan birinden yeterli puana sahip olmak.
(3) Sadece özel yetenek sınavı ile öğrenci kabul eden programlara öğrenci kabulünde ve doktora/sanatta yeterlik/tıpta uzmanlık/diş hekimliğinde uzmanlık/veteriner hekimliğinde uzmanlık/eczacılıkta uzmanlık mezunlarının yüksek lisans programlarına başvurularında ALES şartı aranmaz.
(4)Tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde ALES veya eşdeğer sınav puanı aranmayabilir. ALES puanı istenildiği durumlarda taban puan Enstitü Yönetim Kurulu önerisi ve Senato kararı ile belirlenir.
(5)Bir adayın yüksek lisans programına kabulünde uygulanacak değerleme esasları Enstitü Yönetim Kurulu önerisi ve Senatonun onayı ile belirlenir. ALES puanının bu değerlemeye etkisi %50’den az olamaz.
(6)Yabancı uyruklu adayların başvurularında ALES sınav şartı aranmaz. Yabancı uyruklu adaylar ile lisans eğitiminin tamamını yurt dışında tamamlayan Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı adayların programlara kabulüne ilişkin usul ve esaslar Enstitü Yönetim Kurulu önerisi ile Senato tarafından belirlenir.
(7)Yurt dışından alınmış lisans ve yüksek lisans diplomaları için diplomanın alındığı yükseköğretim kurumunun, alınan eğitim ve derecenin tanınırlığı konusunda YÖK’ün uygun görüşü aranır. Ayrıca Üniversiteye kayıt sırasında adayların YÖK’ten aldıkları diploma denklik veya mezuniyet tanıma belgesini sunmaları gerekir.
Ulusal ve uluslararası yükseköğretim kurumlarında akademik kadrolarda, ulusal ve uluslararası firmalarda çeşitli yönetici pozisyonlarında çalışabilirler.
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
- İSÜ Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
- Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Süresizdir.
Qualification Code | TR0030034260 | |||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Master of Business Administration Diploma with Thesis | |||||||||||||||||||||||
Awarding Body | İstinye University | |||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | İstinye University Vadi Campus, Ayazağa Mah. Azerbaijan Cad. (Vadi İstanbul 4A) Block No: 3H Sarıyer/İSTANBUL | |||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | ||||||||||||||||||||||||
Orientation | Academic | |||||||||||||||||||||||
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. | ||||||||||||||||||||||
TQF Level | 7 | |||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Management and administration | |||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO-08 | |||||||||||||||||||||||
Category | Main | |||||||||||||||||||||||
Credit Value | 120 | |||||||||||||||||||||||
Program Duration | 2 Yıl | |||||||||||||||||||||||
Program Profile | The aim of this program is to provide students with core competencies such as in-depth analysis of the business environment, determining competitive strategies and advancement, and to help them develop their individual careers as both managers and team members. | |||||||||||||||||||||||
Learning Environments | The Graduate School carries out its designed graduate studies; master's degree with thesis, master's degree without thesis, doctorate and proficiency in art programs with formal education and / or distance education model. | |||||||||||||||||||||||
Description |
| |||||||||||||||||||||||
Key Competencies |
| |||||||||||||||||||||||
Further Info | Students are given one of the letter grades in the table below by the instructor for each course they take. The letter grades given in credit courses have numerical coefficients between 0.00 and 4.00 to be used in grade point average calculations.
(2) In order to be considered successful in a course in graduate programs, a minimum grade of CB is required. | |||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions. "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared annually within the framework of the criteria determined by YÖK are published. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of graduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of graduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of graduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each graduate program will provide to the student is carried out according to the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in graduate programs receive a graduate diploma if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their "Institutional Internal Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. | |||||||||||||||||||||||
Access Requirements | In order to apply for a master's program, candidates must meet the following conditions: a) To have a bachelor's degree. b) To have ALES score to be determined by the Senate, not less than 55 points in the score type of the program applied for. (2) To have a sufficient score from the ISTEP exam conducted by the Department of Foreign Languages, equivalent foreign language exams determined by the Senate or one of the exams accepted by the Council of Higher Education. (3) ALES is not required for admission to programs that accept students only by special aptitude exam and for the applications of doctorate / proficiency in art / specialization in medicine / specialization in dentistry / specialization in dentistry / specialization in veterinary medicine / specialization in pharmacy graduates to master's programs. (4) ALES or equivalent exam score may not be required for admission to non-thesis master's programs. In cases where ALES score is required, the base score is determined by the recommendation of the Graduate School Executive Board and the decision of the Senate. (5)The evaluation principles to be applied in the admission of a candidate to a master's program are determined by the proposal of the Graduate School Executive Board and the approval of the Senate. The effect of ALES score on this evaluation cannot be less than 50%. (6)ALES exam requirement is not required for the applications of foreign candidates. The procedures and principles regarding the admission of foreign candidates and candidates from the Republic of Turkey who completed their undergraduate education abroad are determined by the Senate upon the proposal of the Institute Administrative Board. (7) For bachelor's and master's degrees obtained from abroad, the appropriate opinion of the higher education institution where the diploma is obtained and the approval of YÖK is sought for the recognition of the education and degree received. In addition, during enrollment at the University, candidates must submit the diploma equivalency or graduation recognition certificate obtained from YÖK. | |||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | In order to graduate, the following conditions must be met: a) To have successfully completed the credit courses and seminar course in the curriculum in which the student is enrolled. b) To have completed the registration renewal process in the program to be graduated during the thesis exam. c) To be successful in the thesis exam. d) To meet other requirements for graduation such as publications, projects, awards, etc. recommended by the Graduate School Executive Board and approved by the Senate. | |||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | They can work in academic staffs in national and international higher education institutions and in various managerial positions in national and international firms. | |||||||||||||||||||||||
Legal Basis |
| |||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | Indefinite. | |||||||||||||||||||||||
Url | Open Address |
TR0030034260
ISCO-08
ISCO-08
The aim of this program is to provide students with core competencies such as in-depth analysis of the business environment, determining competitive strategies and advancement, and to help them develop their individual careers as both managers and team members.
The second aim of this master's program is to train researchers and academics who can conduct independent research, analyze real-life situations and contribute to the field of science in line with their interests. Finally, it is aimed to increase entrepreneurship in order to expand the entrepreneurship ecosystem in our country.
The Graduate School carries out its designed graduate studies; master's degree with thesis, master's degree without thesis, doctorate and proficiency in art programs with formal education and / or distance education model.
1 - Knowledge |
Theoretical - Conceptual |
1) Being able to develop and deepen their knowledge at the level of expertise in the same or a different field, based on undergraduate level qualifications. |
2 - Skills |
Cognitive - Practical |
1) To be able to use the theoretical and applied knowledge at the level of expertise acquired in the field |
Communication and Social Competence |
1) To be able to systematically convey the current developments in the field and their own studies to groups in and outside the field, in written, verbal and visual forms, by supporting them with quantitative and qualitative data. |
Learning Competence |
1) Being able to critically evaluate the knowledge and skills acquired in the field of expertise |
Field Specific Competence |
1) To be able to use the knowledge, problem solving and/or application skills they have internalized in their field in interdisciplinary studies |
Competence to Work Independently and Take Responsibility |
1) Being able to independently carry out a work that requires expertise in the field. |
Students are given one of the letter grades in the table below by the instructor for each course they take. The letter grades given in credit courses have numerical coefficients between 0.00 and 4.00 to be used in grade point average calculations.
Letter Grade |
Coefficient |
AA |
4,00 |
BA |
3,50 |
BB |
3,00 |
CB |
2,50 |
F |
00 |
DZ |
Absentee |
DE |
Continues |
BI |
Successful for non-credit courses |
BZ |
Failed for non-credit courses |
F |
Failing the course despite attending the course |
(2) In order to be considered successful in a course in graduate programs, a minimum grade of CB is required.
To oversee the quality of higher education programs;
YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.
"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared annually within the framework of the criteria determined by YÖK are published. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of graduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of graduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of graduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each graduate program will provide to the student is carried out according to the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in graduate programs receive a graduate diploma if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their "Institutional Internal Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
In order to apply for a master's program, candidates must meet the following conditions:
a) To have a bachelor's degree.
b) To have ALES score to be determined by the Senate, not less than 55 points in the score type of the program applied for.
(2) To have a sufficient score from the ISTEP exam conducted by the Department of Foreign Languages, equivalent foreign language exams determined by the Senate or one of the exams accepted by the Council of Higher Education.
(3) ALES is not required for admission to programs that accept students only by special aptitude exam and for the applications of doctorate / proficiency in art / specialization in medicine / specialization in dentistry / specialization in dentistry / specialization in veterinary medicine / specialization in pharmacy graduates to master's programs.
(4) ALES or equivalent exam score may not be required for admission to non-thesis master's programs. In cases where ALES score is required, the base score is determined by the recommendation of the Graduate School Executive Board and the decision of the Senate.
(5)The evaluation principles to be applied in the admission of a candidate to a master's program are determined by the proposal of the Graduate School Executive Board and the approval of the Senate. The effect of ALES score on this evaluation cannot be less than 50%.
(6)ALES exam requirement is not required for the applications of foreign candidates. The procedures and principles regarding the admission of foreign candidates and candidates from the Republic of Turkey who completed their undergraduate education abroad are determined by the Senate upon the proposal of the Institute Administrative Board.
(7) For bachelor's and master's degrees obtained from abroad, the appropriate opinion of the higher education institution where the diploma is obtained and the approval of YÖK is sought for the recognition of the education and degree received. In addition, during enrollment at the University, candidates must submit the diploma equivalency or graduation recognition certificate obtained from YÖK.
They can work in academic staffs in national and international higher education institutions and in various managerial positions in national and international firms.
- Law No. 2547 on Higher Education
- ISU Graduate Education and Training Regulations
- Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Indefinite.