Yeterlilik Kodu | TR0030018580 | |
Yeterlilik Adı | Mimarlık Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Zeyrek Mah. Büyükkaraman Cad. No:53 Fatih /İSTANBUL | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.fsm.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 06/12/2023 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Mimarlık ve şehir planlama | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. Tam burslu eğitim sağlamaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrenciler, daha önce aldıkları sınavların ya da yaptıkları çalışmaların dışında bir final sınavına tabi tutulurlar. Her dönem, öğrencilere en az bir ara sınav yapılır. Ara sınavların dışında, tarih belirtilmeden küçük sınavlar (quiz) yapılabilir.Derslere ait başarı değerlendirmesinde dikkate alınacak olan kriterler (ara sınav, ödev, final sınavı vb.) ve bunlara ait oranlar, dönem başında öğrencilere dağıtılan ya da web sitesinde yayınlanan müfredat programlarında belirtilir.MİMARLIK Lisans programından mezun olarak bu alanda yeterlilik kazanabilmek için,Ders planındaki 240 AKTS kredisine sahip olan tüm dersleri başarmak,4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak,Belirlenen seçmeli ders koşullarını sağlamak,Yaz stajlarının tamamlanması gerekmektedir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Mimarlık Eğitimi Akreditasyon Derneği (MİAK) Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi : 13.03.2023 / 13.03.2026 | |
Giriş Şartı | Mimarlık lisans programına öğrenciler, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen YKS SAYISAL sınav sonuçlarına göre kabul edilirler. | |
Başarma Şartları | MİMARLIK Lisans programından mezun olarak bu alanda yeterlilik kazanabilmek için,Ders planındaki 240 AKTS kredisine sahip olan tüm dersleri başarmak,4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak,Belirlenen seçmeli ders koşullarını sağlamak,Yaz stajlarının tamamlanması gerekmektedir.Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin;Öğretim programlarında belirlenen derslerden başarısız dersi olmayıp minimum 240 AKTS kredisini tamamlamış olmaları; alan seçmeli derslerden A, B, C ve D gruplarından en az ikişer tane ve üniversite seçmeli derslerden toplamda iki tane alıp başarı ile tamamlamaları; 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmaları; zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlarımız mimarlık büroları, şantiyeler, kamu kurumları gibi mimarlık disiplininin her alanında çalışma imkanına sahip olabilmektedir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030018580
ISCO 08
ISCO 08
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. Tam burslu eğitim sağlamaktadır.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- Estetik ve teknik gereksinimleri karşılayan mimari tasarım yapma becerisine sahip olmak.
- Mimarlık tarihi ve teorisi ile sanat, teknoloji ve beşeri bilimler gibi ilgili sahalarda yeterli bilgiye sahip olmak.
- Mimari tasarımın kalitesine etkisi bağlamında güzel sanatlar bilgisine sahip olmak.
- Tasarlama süreci ile ilişkili olarak yeterli düzeyde kentsel tasarım ve planlama bilgi ve becerisine sahip olmak.
- Bina – insan ilişkileri, bina – çevre ilişkileri ve binalar ile mekanların insan ölçeği ve ihtiyaçları ile ilişkilendirilmesi konularında anlayışa sahip olmak.
- Özellikle sosyal faktörlerin gözetildiği değerlendirilmelerde mimarlık mesleğinin ve mimarın toplumsal rolü hakkında anlayışa sahip olmak.
- Tasarım projelerinde araştırma metod ve süreçleri hakkında anlayışa sahip olmak.
- Bina tasarımı ekseninde taşıyıcı sistem, yapım ve mühendislik problemleri konusunda anlayışa sahip olmak.
- Binaların konfor ve iklimlendirilmesinde fiziksel problemler, kullanılan teknolojiler ve bunların bina fonksiyonu ile ilişkisi hakkında yeterli bilgiye sahip olmak.
- Bina kullanıcılarının ihtiyaçları ile bina maliyet faktörleri ve mevzuat kısıtlamalarını buluşturmayı gerektiren tasarım becerilerine sahip olmak.
- Tasarım konseptinin gerçekleştirilmesi ve tümel planlamaya entegrasyonu hakkında yapı endüstrisi, organizasyonları ve yasal mevzuatlar hakkında yeterli bilgiye sahip olmak.
- Araştırma ve tasarım projelerinde gerek bağımsız gerek de takım üyesi olarak çalışabilme ve disiplinler arası çalışmalarda ortak sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olmak.
- Kişisel ve mesleki gelişiminde gerekli motivasyona, öğrenme becerilerine ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olmak.
- Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek alanıyla ilgili konularda farklı kesimlerle iletişim kurabilmek, bunun için gerekli yabancı dil ve bilişim teknolojilerini kullanabilme yetkinliğine sahip olmak.
- Mesleki etik, yasal düzenlemeler ve toplumsal normlara ilişkin sorumluluk bilincine sahip olmak, doğal çevre, kültürel miras ve toplumsal sorunlara karşı duyarlı olmak.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Öğrenciler, daha önce aldıkları sınavların ya da yaptıkları çalışmaların dışında bir final sınavına tabi tutulurlar. Her dönem, öğrencilere en az bir ara sınav yapılır. Ara sınavların dışında, tarih belirtilmeden küçük sınavlar (quiz) yapılabilir.Derslere ait başarı değerlendirmesinde dikkate alınacak olan kriterler (ara sınav, ödev, final sınavı vb.) ve bunlara ait oranlar, dönem başında öğrencilere dağıtılan ya da web sitesinde yayınlanan müfredat programlarında belirtilir.MİMARLIK Lisans programından mezun olarak bu alanda yeterlilik kazanabilmek için,Ders planındaki 240 AKTS kredisine sahip olan tüm dersleri başarmak,4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak,Belirlenen seçmeli ders koşullarını sağlamak,Yaz stajlarının tamamlanması gerekmektedir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Mimarlık Eğitimi Akreditasyon Derneği (MİAK)
Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi :
13.03.2023 / 13.03.2026
Mimarlık lisans programına öğrenciler, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen YKS SAYISAL sınav sonuçlarına göre kabul edilirler.
Mezunlarımız mimarlık büroları, şantiyeler, kamu kurumları gibi mimarlık disiplininin her alanında çalışma imkanına sahip olabilmektedir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030018580 | |
Qualification Title | Mimarlık License | |
Awarding Body | Fatih Sultan Mehmet Vakif University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 06/12/2023 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Architecture and town planning | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | an ability to create architectural designs that satisfy both aesthetic and technical requirementsan adequate knowledge of the history and theories of architecture and the related arts, technologies and human sciencesa knowledge of the fine arts as an infl uence on the quality of architectural designan adequate knowledge of urban design, planning and the skills involved in the planning processan understanding of the relationship between people and buildings, and between buildings and their environment, and of the need to relate buildings and the spaces between them to human needs and scalean understanding of the profession of architecture and the role of the architect in society, in particular in preparing briefs that take account of social factorsan understanding of the methods of investigation and preparation of the brief for a design projectan understanding of the structural design, constructional and engineering problems associated with building designan adequate knowledge of physical problems and technologies and of the function of buildings so as to provide them with internal conditions of comfort and protection against the climatethe necessary design skills to meet building users’ requirements within the constraints imposed by cost factors and building regulationsan adequate knowledge of the industries, organizations, regulations and procedures involved in translating design concepts into buildings and integrating plans into overall planningto have the competence to take responsibility for both independently and inter-disciplinary research and design projects.to gain an awareness of the importance of motivation, learning skills and lifetime learning process in professional developmentto have adequate knowledge on foreign language and information technologies to be able to communicate with the other professions and group of people related to the architectural profession.to have an understanding on professional responsibilities, ethics, legal procedures; and to be aware of the values and problems of natural environment, cultural heritages and social issues. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | In addition to midterm examinations and other work, students are required to take a final examination. At least one midterm examination is given during each semester. Dates of midterm examinations are announced by the Departments concerned in the first month of the semester. Changes in the dates of midterms are possible through the approval of the Chairman of the Department. Final examinations are held at the appropriate place and hour as decided and announced by the University. The student is given a grade by the course instructor by taking into account the midterm examinations, final examinations, the semesters work and attendance.To quality to graduate from the bachelor of architecture degree;All courses with 240 ECTS credits in the course plan must be succeeded, A minimum cumulative grade-point average of 2.00 on a 4.00 scale must be earned,To provide elective course musts.Summer courses must be completed successfully. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | The admission to Architecture program is based on the results of the Central Placement Examination administered by OSYM. | |
Conditions for Success | To quality to graduate from the bachelor of architecture degree;All courses with 240 ECTS credits in the course plan must be succeeded, A minimum cumulative grade-point average of 2.00 on a 4.00 scale must be earned,To provide elective course musts.Summer courses must be completed successfully.To graduate from this program;Students must have a C.G.P.A. of not less than 2.00, and have completed all the courses successfully in the program (240 ECTS); must have at least 2 elective courses in each gruup (A, B, C and D) and totally 2 university elective courses; and the internship works must have been accepted in order to graduate. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Our graduates can work in all branches of architecture, as well as, offices, building sites and public bodies. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030018580
an ability to create architectural designs that satisfy both aesthetic and technical requirementsan adequate knowledge of the history and theories of architecture and the related arts, technologies and human sciencesa knowledge of the fine arts as an infl uence on the quality of architectural designan adequate knowledge of urban design, planning and the skills involved in the planning processan understanding of the relationship between people and buildings, and between buildings and their environment, and of the need to relate buildings and the spaces between them to human needs and scalean understanding of the profession of architecture and the role of the architect in society, in particular in preparing briefs that take account of social factorsan understanding of the methods of investigation and preparation of the brief for a design projectan understanding of the structural design, constructional and engineering problems associated with building designan adequate knowledge of physical problems and technologies and of the function of buildings so as to provide them with internal conditions of comfort and protection against the climatethe necessary design skills to meet building users’ requirements within the constraints imposed by cost factors and building regulationsan adequate knowledge of the industries, organizations, regulations and procedures involved in translating design concepts into buildings and integrating plans into overall planningto have the competence to take responsibility for both independently and inter-disciplinary research and design projects.to gain an awareness of the importance of motivation, learning skills and lifetime learning process in professional developmentto have adequate knowledge on foreign language and information technologies to be able to communicate with the other professions and group of people related to the architectural profession.to have an understanding on professional responsibilities, ethics, legal procedures; and to be aware of the values and problems of natural environment, cultural heritages and social issues.
In addition to midterm examinations and other work, students are required to take a final examination. At least one midterm examination is given during each semester. Dates of midterm examinations are announced by the Departments concerned in the first month of the semester. Changes in the dates of midterms are possible through the approval of the Chairman of the Department. Final examinations are held at the appropriate place and hour as decided and announced by the University. The student is given a grade by the course instructor by taking into account the midterm examinations, final examinations, the semesters work and attendance.To quality to graduate from the bachelor of architecture degree;All courses with 240 ECTS credits in the course plan must be succeeded, A minimum cumulative grade-point average of 2.00 on a 4.00 scale must be earned,To provide elective course musts.Summer courses must be completed successfully.
The admission to Architecture program is based on the results of the Central Placement Examination administered by OSYM.
Our graduates can work in all branches of architecture, as well as, offices, building sites and public bodies.
Qualification is continuous
