Yeterlilik Kodu

TR0030013154

Yeterlilik Adı
Mobilya ve Dekorasyon Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumVan Yüzüncü Yıl Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBardakçı, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Kampüsü, 65090 Tuşba/Van
Sorumlu Kurum URLhttps://www.yyu.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Malzemeler (cam, kağıt, plastik ve ahşap)
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)

Mobilya ve Dekorasyon programının temel ilkesi dünya standartlarına uygun düzeyde, zamanı verimli kullanarak ve en düşük maliyetle ürün elde edilmesini sağlayacak eğitim vermektir. Ayrıca öğrencilerin tasarım ve çizim yeteneği geliştirilmiş, göz ve el uyumu sağlanmış ara elemanlar olarak yetiştirilmesi amacıyla tasarım, planlama, üretim alanlarına yönelik dersler ile beraber temel bilim dersleri ve kültür dersleri de verilmektedir. Mobilya ve Dekorasyon programı mezunlar teknikerleri her ölçekte mobilya üreten firmanın yani sıra ağaç işleri sektöründe yer alan ara ürün ve sonuç ürün üreten ayrıca yan endüstrilere yönelik faaliyette bulunan küçük-orta ve büyük ölçekli fabrikalarda çalışabilmektedir.

Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
  • Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
  • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
  • Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
  • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
  • Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
  • Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
  • Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
  • Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma ŞartlarıMalzeme ve Malzeme İşleme Teknolojileri Bölümü-Mobilya ve Dekorasyon alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla (CC ve üzeri notlarla) geçmeli ve 30 iş günü mesleki stajını tamamlamalıdır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Başta özel ve kamu sektöründe olmak üzere, kendi işyerlerini açabilecekleri gibi farklı kurumlarda görev alabilmektedirler. Satış, Pazarlama, Üretim, Tasarım, Bakım, Makine, Kalite Kontrol Teknikeri olarak görev alabilmektedirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030013154


Yeterlilik Adı
Mobilya ve Dekorasyon Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Bardakçı, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Kampüsü, 65090 Tuşba/Van

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)

Mobilya ve Dekorasyon programının temel ilkesi dünya standartlarına uygun düzeyde, zamanı verimli kullanarak ve en düşük maliyetle ürün elde edilmesini sağlayacak eğitim vermektir. Ayrıca öğrencilerin tasarım ve çizim yeteneği geliştirilmiş, göz ve el uyumu sağlanmış ara elemanlar olarak yetiştirilmesi amacıyla tasarım, planlama, üretim alanlarına yönelik dersler ile beraber temel bilim dersleri ve kültür dersleri de verilmektedir. Mobilya ve Dekorasyon programı mezunlar teknikerleri her ölçekte mobilya üreten firmanın yani sıra ağaç işleri sektöründe yer alan ara ürün ve sonuç ürün üreten ayrıca yan endüstrilere yönelik faaliyette bulunan küçük-orta ve büyük ölçekli fabrikalarda çalışabilmektedir.


Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
  • Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
  • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
  • Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
  • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
  • Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
  • Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
  • Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
  • Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
Malzeme ve Malzeme İşleme Teknolojileri Bölümü-Mobilya ve Dekorasyon alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla (CC ve üzeri notlarla) geçmeli ve 30 iş günü mesleki stajını tamamlamalıdır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Başta özel ve kamu sektöründe olmak üzere, kendi işyerlerini açabilecekleri gibi farklı kurumlarda görev alabilmektedirler. Satış, Pazarlama, Üretim, Tasarım, Bakım, Makine, Kalite Kontrol Teknikeri olarak görev alabilmektedirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030013154

Qualification Title
FURNİTURE AND DECORATİON FURNİTURE AND DECORATİON
Awarding BodyUniversity of Van Yuzuncu Yil
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationGeneral
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasMaterials (glass, paper, plastic and wood)
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

1. Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 1. Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. 2. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 1. Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 1. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. Deneme girişi 2. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 2. Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 3. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. 3. Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.

Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements

High school diploma candidates and YGS-have and get enough points from Transition to Higher Education Examination should be. Vocational high school graduates without examination passes, high school graduates are placed with YGS-1 score.

Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030013154


Qualification Title
FURNİTURE AND DECORATİON FURNİTURE AND DECORATİON

Awarding Body
University of Van Yuzuncu Yil

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

1. Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 1. Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. 2. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 1. Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 1. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. Deneme girişi 2. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 2. Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 3. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. 3. Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.


Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements

High school diploma candidates and YGS-have and get enough points from Transition to Higher Education Examination should be. Vocational high school graduates without examination passes, high school graduates are placed with YGS-1 score.


Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address