Yeterlilik Kodu | TR0030222400 | |||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Moleküler Biyoloji ve Genetik (İngilizce) Tezli Yüksek Lisans Diploması | |||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | İstinye Üniversitesi | |||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | İstinye Üniversitesi Vadi Kampüsü, Ayazağa Mah. Azerbaycan Cad. (Vadi İstanbul 4A) Blok No: 3H Sarıyer/İSTANBUL | |||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | http://www.istinye.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||
Yönelim | Akademik | |||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. | ||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 7 | |||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Biyoloji | |||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO-08 | |||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 120 | |||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Moleküler Biyoloji ve Genetik Tezli Yüksek Lisans programının kuruluş gerekçesi, Biyolojik Bilimler ve ilişkili diğer temel bilimler çatısında bilimsel araştırmalar yürütmek ve günümüz ekonomik ihtiyaçları doğrultusunda ekonomiye faydalı uygulamalar geliştirebilecek altyapıya sahip üstün nitelikli elemanlar yetiştirmektir. Bu sayede, Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında model organizmalar kullanılarak hastalık mekanizmalarının ortaya çıkarılmasından, bitki gelişiminden hücre yapısına, biyolojik aktif moleküllerin etkilerinden yeni nesil ilaç tasarımına ve epigenetiğe kadar farklı alanlarda araştırmalar yapılabilmektedir. | |||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Enstitü; tasarladıkları lisansüstü çalışmalarını; tezli yüksek lisans, tezsiz yüksek lisans, doktora ve sanatta yeterlik programlarını örgün eğitim ve/veya uzaktan eğitim modeli ile gerçekleştirir. | |||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | 1 - Bilgi Kuramsal - Olgusal 1) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. 2 - Beceriler Bilişsel - Uygulamalı 1) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, 2) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme | |||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | İletişim ve Sosyal Yetkinlik 1) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. Öğrenme Yetkinliği 1) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. Alana Özgü Yetkinlik 1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme. 2) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 1) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrencilere aldıkları her ders için dersi veren öğretim üyesi tarafından aşağıdaki tabloda yer alan harf notlarından biri başarı notu olarak verilir. Kredili derslerde verilen harf notlarının not ortalaması hesaplarında kullanılmak üzere 0,00 ile 4,00 arasında rakamsal katsayı karşılıkları vardır.
(2) Lisansüstü programlarında bir dersten başarılı sayılmak için en az CB notu alınması gerekmektedir. | |||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisansüstü programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisansüstü bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisansüstü programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisansüstü programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisansüstü programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisansüstü diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | Programa başvuracakların, İstinye Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliğinde belirtilen koşullara (diploma koşulları, ALES puanı koşulları*, yabancı dil koşulları**, gereken durumlarda denklik koşulu, vb.) ek olarak, Yaşam Bilimleri ile ilgili en az dört yıl eğitim veren Tıp Fakültesi, Diş Hekimliği Fakültesi, Veterinerlik Fakültesi, Eczacılık Fakültesi, Fen / Fen-Edebiyat Fakültesi, Mühendislik / Mühendislik ve Doğa Bilimleri / Biyomühendislik / Biyomedikal Mühendisliği Fakültelerinde yer alan Biyokimya, Biyoloji, Biyomedikal, Biyomühendislik, Biyoteknoloji, Genetik, Gıda Mühendisliği, Kimya, Kimya Mühendisliği, Malzeme Mühendisliği, Moleküler Biyoloji, Nanotıp/Nanoteknoloji Tıbbi Biyoloji, Tıp, Veterinerlik vb. yaşam bilimleri bölümlerden mezun olmaları gerekmektedir. Lisans eğitimini yukarıda belirtilen dallarından birinde alan adaylar, Moleküler Biyoloji ve Genetik Yüksek Lisans Programı’na başvurabilirler. Başvuran öğrenci adayları iki aşamada değerlendirilecektir. Buna göre, öğrenciler önce yazılı genel biyoloji sınavına alınacak, bu sınavdan en az 75 puan alan öğrenciler mülakata alınacaktır. Mülakat sonuçları Üniversitemiz web sayfası duyurular bölümünde ilan edilecektir. Seçilecek öğrencilerin nitelikliliğini arttırma amacıyla ek başvuru ve kabul kriterleri Enstitü Yönetim kurulunca belirlenecektir. Adaylardan istenecek belgeler aşağıdaki gibidir: | |||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Mezun olabilmek için aşağıdaki koşulların sağlanması gerekir: a) Öğrencinin kayıtlı olduğu öğretim planında yer alan kredili derslerini ve seminer dersini başarı ile tamamlamış olmak. b) Tez sınavına girdiği dönemde mezun olacağı programda kayıt yenileme işlemini yapmış olmak. c) Tez sınavında başarılı olmak. ç) Enstitü Yönetim Kurulu tarafından önerilen ve Senato tarafından onaylanan yayın, proje, ödül gibi mezuniyet için gerekli diğer koşulları sağlamak. | |||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlar üniversitelerin ilgili bölümlerinde öğretim elemanı ya da uzman olarak, Araştırma Enstitüleri, Arge laboratuvarları, Genetik Tanı Merkezleri, Hastahane laboratuvarları, Sağlık Bakanlığı, Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK), Deney Hayvanları Araştırma Laboratuvarlarında çalışabilirler. Ayrıca özel sektörde ilaç, medikal ve biyoteknoloji firmaları, tıbbi laboratuarlar ve gıda kontrol laboratuarlarında çalışabilirler. | |||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı |
| |||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Süresizdir. | |||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030222400
ISCO-08
ISCO-08
Moleküler Biyoloji ve Genetik Tezli Yüksek Lisans programının kuruluş gerekçesi, Biyolojik Bilimler ve ilişkili diğer temel bilimler çatısında bilimsel araştırmalar yürütmek ve günümüz ekonomik ihtiyaçları doğrultusunda ekonomiye faydalı uygulamalar geliştirebilecek altyapıya sahip üstün nitelikli elemanlar yetiştirmektir. Bu sayede, Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında model organizmalar kullanılarak hastalık mekanizmalarının ortaya çıkarılmasından, bitki gelişiminden hücre yapısına, biyolojik aktif moleküllerin etkilerinden yeni nesil ilaç tasarımına ve epigenetiğe kadar farklı alanlarda araştırmalar yapılabilmektedir.
Enstitü; tasarladıkları lisansüstü çalışmalarını; tezli yüksek lisans, tezsiz yüksek lisans, doktora ve sanatta yeterlik programlarını örgün eğitim ve/veya uzaktan eğitim modeli ile gerçekleştirir.
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,
2) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
Öğrenme Yetkinliği
1) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme.
2) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
Öğrencilere aldıkları her ders için dersi veren öğretim üyesi tarafından aşağıdaki tabloda yer alan harf notlarından biri başarı notu olarak verilir. Kredili derslerde verilen harf notlarının not ortalaması hesaplarında kullanılmak üzere 0,00 ile 4,00 arasında rakamsal katsayı karşılıkları vardır.
Harf Notu |
Katsayı |
AA |
4,00 |
BA |
3,50 |
BB |
3,00 |
CB |
2,50 |
F |
00 |
DZ |
Devamsız |
DE |
Devam Ediyor |
BI |
Kredisiz dersler için başarılı |
BZ |
Kredisiz dersler için başarısız |
F |
Derse devam ettiği halde dersten başarısız olma |
(2) Lisansüstü programlarında bir dersten başarılı sayılmak için en az CB notu alınması gerekmektedir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisansüstü programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisansüstü bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisansüstü programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisansüstü programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisansüstü programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisansüstü diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Programa başvuracakların, İstinye Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliğinde belirtilen koşullara (diploma koşulları, ALES puanı koşulları*, yabancı dil koşulları**, gereken durumlarda denklik koşulu, vb.) ek olarak, Yaşam Bilimleri ile ilgili en az dört yıl eğitim veren Tıp Fakültesi, Diş Hekimliği Fakültesi, Veterinerlik Fakültesi, Eczacılık Fakültesi, Fen / Fen-Edebiyat Fakültesi, Mühendislik / Mühendislik ve Doğa Bilimleri / Biyomühendislik / Biyomedikal Mühendisliği Fakültelerinde yer alan Biyokimya, Biyoloji, Biyomedikal, Biyomühendislik, Biyoteknoloji, Genetik, Gıda Mühendisliği, Kimya, Kimya Mühendisliği, Malzeme Mühendisliği, Moleküler Biyoloji, Nanotıp/Nanoteknoloji Tıbbi Biyoloji, Tıp, Veterinerlik vb. yaşam bilimleri bölümlerden mezun olmaları gerekmektedir. Lisans eğitimini yukarıda belirtilen dallarından birinde alan adaylar, Moleküler Biyoloji ve Genetik Yüksek Lisans Programı’na başvurabilirler. Başvuran öğrenci adayları iki aşamada değerlendirilecektir. Buna göre, öğrenciler önce yazılı genel biyoloji sınavına alınacak, bu sınavdan en az 75 puan alan öğrenciler mülakata alınacaktır. Mülakat sonuçları Üniversitemiz web sayfası duyurular bölümünde ilan edilecektir. Seçilecek öğrencilerin nitelikliliğini arttırma amacıyla ek başvuru ve kabul kriterleri Enstitü Yönetim kurulunca belirlenecektir. Adaylardan istenecek belgeler aşağıdaki gibidir:
• Nüfus cüzdanı fotokopisi
• 1 adet vesikalık fotoğraf
• Başvuru formu
• Mezun olduğu Yüksek Öğrenim Kurumlarından alınmış olan Yüksek Lisans/Lisans derslerini ve notlarını gösterir belgenin (transkript) aslı
• Yüksek Lisans/Lisans Diploma veya Geçici Mezuniyet Belgesinin Aslı (Onaylı fotokopisi kayıt esnasında yapılacaktır.) (Yabancı ülkelerden alınan diplomalarının YÖK tarafından denkliğinin onaylanmış olması gerekir.)
• ALES (Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı) sonuç belgesi
• Yabancı Dil Yeterlilik Belgesi
• Özgeçmiş (Özgeçmiş belgesinde, aday öğrenci hakkında bilgi alınabilecek iki kişinin referans olarak belirtilmesi ve iletişim bilgilerinin verilmesi önerilmektedir.)
• Referans Mektubu, (iki adet)
• Neden Doktora yapmak istediğini, geleceğe yönelik amaç ve hedeflerini, bilime ve bilimsel gelişmelere bakış açılarını yansıtan bir amaç mektubu
• Erkek Adaylar için Askerlik Belgesi
* ALES Puan Koşulları: Lisansüstü eğitim için aşağıda belirtilen sınavlardan birinden en az geçerli puanı almış olmak (sonuç belgeleri başvuru tarihine kadar geçerli olmalıdır):
1. Başvuracak adayların, Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavından (ALES) elde edecekleri herhangi puan türünün birinden en az 55 olması, Yabancı uyruklu öğrenciler için GRE en az 150 ya da GMAT en az 450 puan olması gerekmektedir.
3. Doktora/ sanatta yeterlilik/tıpta uzmanlık/diş hekimliğinde uzmanlık/veteriner hekimliğinde uzmanlık/eczacılıkta uzmanlık mezunları için ALES şartı aranmaz. Adayın mezun olduğu lisansüstü programa girişteki puan türü veya uzmanlık alanına bakılmaksızın belirlenen 55 puan dikkate alınır.
4. Lisans derecesi ile başvuracak adayların, mezuniyet not ortalamalarının 4 üzerinden en az 2.50 veya eşdeğeri bir puanda olması gerekmektedir.
** Yabancı Dil Koşulları: Yükseköğretim Kurulu tarafından kabul edilen yabancı dil sınavlarından;
1. Lisans derecesi ile yüksek lisans programına başvuran adayların TOEFL-IBT puanının en az 72, YDS/ÜDS/KPDS/YÖKDİL puanının en az 60 olması gerekmektedir.
Mezunlar üniversitelerin ilgili bölümlerinde öğretim elemanı ya da uzman olarak, Araştırma Enstitüleri, Arge laboratuvarları, Genetik Tanı Merkezleri, Hastahane laboratuvarları, Sağlık Bakanlığı, Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK), Deney Hayvanları Araştırma Laboratuvarlarında çalışabilirler. Ayrıca özel sektörde ilaç, medikal ve biyoteknoloji firmaları, tıbbi laboratuarlar ve gıda kontrol laboratuarlarında çalışabilirler.
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
- İSÜ Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği
- Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Süresizdir.
Qualification Code | TR0030222400 | |||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Molecular Biology and Genetics Master's Degree with Thesis (English) | |||||||||||||||||||||||
Awarding Body | İstinye University | |||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | İstinye University Vadi Campus, Ayazağa Mah. Azerbaijan Cad. (Vadi İstanbul 4A) Block No: 3H Sarıyer/İSTANBUL | |||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | ||||||||||||||||||||||||
Orientation | Academic | |||||||||||||||||||||||
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. | ||||||||||||||||||||||
TQF Level | 7 | |||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Biology | |||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO-08 | |||||||||||||||||||||||
Category | Main | |||||||||||||||||||||||
Credit Value | 120 | |||||||||||||||||||||||
Program Duration | 2 Yıl | |||||||||||||||||||||||
Program Profile |
| |||||||||||||||||||||||
Learning Environments | The Graduate School carries out its designed graduate studies; master's degree with thesis, master's degree without thesis, doctorate and proficiency in art programs with formal education and / or distance education model. | |||||||||||||||||||||||
Description |
| |||||||||||||||||||||||
Key Competencies |
| |||||||||||||||||||||||
Further Info | Students are given one of the letter grades in the table below by the instructor for each course they take. The letter grades given in credit courses have numerical coefficients between 0.00 and 4.00 to be used in grade point average calculations.
(2) In order to be considered successful in a course in graduate programs, a minimum grade of CB is required. | |||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions. "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared annually within the framework of the criteria determined by YÖK are published. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of graduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of graduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of graduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each graduate program will provide to the student is carried out according to the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in graduate programs receive a graduate diploma if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their "Institutional Internal Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. | |||||||||||||||||||||||
Access Requirements | In addition to the conditions specified in the İstinye University Postgraduate Education Regulations (diploma requirements, ALES score requirements*, foreign language requirements**, equivalence condition when necessary, etc.), those who will apply to the program should have graduated from the faculties / departments that provides at least four years of education in Life Sciences, such as; Faculty of Medicine, Biochemistry, Biology, Biomedical, Bioengineering, Biotechnology, Genetics, Food Engineering, Chemistry, Chemical Engineering , Materials Engineering, Molecular Biology, Nanomedicine/Nanotechnology Medical Biology, Medicine, Veterinary etc. Candidates who have received their undergraduate education in one of the above-mentioned branches can apply to the Molecular Biology and Genetics Master's Program. Applicants will be evaluated in two stages. Accordingly, students will first be taken to the written general biology exam, and students who get at least 75 points from this exam will be interviewed. Interview results will be announced in the announcements section of our university website. Additional application and admission criteria will be determined by the Institute Administrative Board in order to increase the qualification of the students to be selected. The documents required from the candidates are as follows: | |||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | In order to graduate, the following conditions must be met: a) To have successfully completed the credit courses and seminar course in the curriculum in which the student is enrolled. b) To have completed the registration renewal process in the program to be graduated during the thesis exam. c) To be successful in the thesis exam. d) To meet other requirements for graduation such as publications, projects, awards, etc. recommended by the Graduate School Executive Board and approved by the Senate. | |||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates can work as lecturers or experts in related departments of universities, Research Institutes, R&D laboratories, Genetic Diagnosis Centres, Hospital laboratories, Ministry of Health, Ministry of Food, Agriculture and Livestock, Scientific and Technological Research Council of Turkey (TUBITAK), Experimental Animal Research Laboratories. They can also work in pharmaceutical, medical and biotechnology companies, medical laboratories and food control laboratories in the private sector. | |||||||||||||||||||||||
Legal Basis |
| |||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | Indefinite. | |||||||||||||||||||||||
Url | Open Address |
TR0030222400
ISCO-08
ISCO-08
The aim of the Molecular Biology and Genetics Master's program is to carry out scientific research within the framework of Biological Sciences and other related basic sciences and to train highly qualified personnel with the infrastructure to develop applications beneficial to the economy in line with today's economic needs. In this way, researches can be carried out in different fields, from revealing disease mechanisms using model organisms in the field of Molecular Biology and Genetics, from plant development to cell structure, from the effects of biologically active molecules to new generation drug design and epigenetics. |
The Graduate School carries out its designed graduate studies; master's degree with thesis, master's degree without thesis, doctorate and proficiency in art programs with formal education and / or distance education model.
1 - Knowledge |
Theoretical - Conceptual |
1) To be able to comprehend the interdisciplinary interaction with which the field is related. |
2 - Skills |
Cognitive - Practical |
1) To be able to interpret and create new knowledge by integrating the knowledge gained in the field with the knowledge from different disciplines, |
2) To be able to solve the problems encountered in the field by using research methods |
Communication and Social Competence |
1) To be able to systematically transfer current developments in the field and their own studies to groups in and outside the field, in written, verbal and visual forms, by supporting them with quantitative and qualitative data. |
Learning Competence |
1) To be able to critically evaluate the knowledge and skills acquired in the field of expertise and to direct their learning. |
Field Specific Competence |
1) To be able to supervise the collection, interpretation, application and announcement of data related to the field by considering social, scientific, cultural and ethical values. |
2) To be able to supervise and teach these values by observing social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the data related to the field. |
Competence to Work Independently and Take Responsibility |
1) Being able to independently carry out a work that requires expertise in the field. |
Students are given one of the letter grades in the table below by the instructor for each course they take. The letter grades given in credit courses have numerical coefficients between 0.00 and 4.00 to be used in grade point average calculations.
Letter Grade |
Coefficient |
AA |
4,00 |
BA |
3,50 |
BB |
3,00 |
CB |
2,50 |
F |
00 |
DZ |
Absentee |
DE |
Continues |
BI |
Successful for non-credit courses |
BZ |
Failed for non-credit courses |
F |
Failing the course despite attending the course |
(2) In order to be considered successful in a course in graduate programs, a minimum grade of CB is required.
To oversee the quality of higher education programs;
YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.
"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared annually within the framework of the criteria determined by YÖK are published. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of graduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of graduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of graduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each graduate program will provide to the student is carried out according to the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in graduate programs receive a graduate diploma if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their "Institutional Internal Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
In addition to the conditions specified in the İstinye University Postgraduate Education Regulations (diploma requirements, ALES score requirements*, foreign language requirements**, equivalence condition when necessary, etc.), those who will apply to the program should have graduated from the faculties / departments that provides at least four years of education in Life Sciences, such as; Faculty of Medicine, Biochemistry, Biology, Biomedical, Bioengineering, Biotechnology, Genetics, Food Engineering, Chemistry, Chemical Engineering , Materials Engineering, Molecular Biology, Nanomedicine/Nanotechnology Medical Biology, Medicine, Veterinary etc. Candidates who have received their undergraduate education in one of the above-mentioned branches can apply to the Molecular Biology and Genetics Master's Program. Applicants will be evaluated in two stages. Accordingly, students will first be taken to the written general biology exam, and students who get at least 75 points from this exam will be interviewed. Interview results will be announced in the announcements section of our university website. Additional application and admission criteria will be determined by the Institute Administrative Board in order to increase the qualification of the students to be selected. The documents required from the candidates are as follows:
• Copy of identity card
• 1 passport size photo
• Application form
• The original of the document (transcript) showing the Master's/Bachelor's courses and grades taken from the Higher Education Institutions they graduated from.
• Original of Master's/Bachelor's Diploma or Temporary Graduation Certificate (A certified photocopy will be made during registration.) (The equivalence of diplomas obtained from foreign countries must be approved by YÖK.)
• ALES (Academic Personnel and Graduate Education Entrance Exam) result document
• Foreign Language Proficiency Certificate
• Curriculum vitae (In the CV, it is recommended that two people from whom information can be obtained about the candidate student are given as references and their contact information is given.)
• Reference Letter, (two pieces)
• A letter of purpose that reflects why you want to do a Ph.D., your goals and objectives for the future, and their perspectives on science and scientific developments.
• Military Service Certificate for Male Candidates
* ALES Score Requirements: To have received at least a valid score from one of the following exams for graduate education (result documents must be valid until the application date):
1. Applicants must have a minimum score of 55 from one of the points they will obtain from the Academic Personnel and Graduate Education Entrance Examination (ALES), a minimum GRE score of 150 for foreign students, or a minimum GMAT score of 450.
3. ALES is not required for graduates of doctorate / proficiency in art / specialty in medicine / specialization in dentistry / specialization in veterinary medicine / specialty in pharmacy. Regardless of the type of score or the field of specialization at the entrance to the graduate program from which the candidate graduated, the determined 55 points are taken into account.
4. Candidates who will apply with a bachelor's degree must have a graduation grade point average of at least 2.50 out of 4 or equivalent.
** Foreign Language Requirements: Foreign language exams accepted by the Council of Higher Education;
1. Candidates applying to a master's program with a bachelor's degree must have a TOEFL-IBT score of at least 72 and a YDS/ÜDS/KPDS/YÖKDİL score of at least 60.
Graduates can work as lecturers or experts in related departments of universities, Research Institutes, R&D laboratories, Genetic Diagnosis Centres, Hospital laboratories, Ministry of Health, Ministry of Food, Agriculture and Livestock, Scientific and Technological Research Council of Turkey (TUBITAK), Experimental Animal Research Laboratories. They can also work in pharmaceutical, medical and biotechnology companies, medical laboratories and food control laboratories in the private sector.
- Law No. 2547 on Higher Education
- ISU Graduate Education and Training Regulations
- Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Indefinite.