Yeterlilik Kodu

TR0020221865

Yeterlilik Adı
Motorlu Taşıt Sürücüleri Direksiyon Eğitimi Öğreticiliği Kurs Bitirme Belgesi
Sorumlu KurumHayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEmniyet Mahallesi Boğaziçi Sokak No:23 Teknikokullar Yenimahalle / ANKARA
Sorumlu Kurum URLhttps://hbogm.meb.gov.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi2
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 2
Sınıflandırma (Tematik Alan)Motorlu taşıtlar, gemiler ve uçaklar
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08: 5165.03 Direksiyon Eğitmeni

KategoriAna
Kredi Değeri8
Programın Normal Süresi 200 Saat
Program Profili (Amaç)

Motorlu Taşıt Sürücüleri Direksiyon Eğitimi Öğreticiliği Kurs Programı’nı tamamlayan bireyin,

  • İş sağlığı ve güvenliği kurallarını uygulaması,
  • Kendini, çevreyi tanıyıp iş hayatı, sosyal ve kültürel hayatta iletişim süreci ögelerini kullanarak etkili iletişim kurması,
  • Ahilik ilkeleri doğrultusunda meslek ahlakı, saygı, sevgi, yardımlaşma ve iş birliği, çalışkanlık, sabır, adalet gibi millî, manevi ve insani değerlere uygun davranması,
  • Çevreyi koruması, çevre kirliliğine ve israfa karşı önlem alması,
  • 5. Öğretim yöntem ve teknikleri konusunda bireysel farklılıkları dikkate alan öğretmen davranışları geliştirmesi, öğrenci grupları oluşturması, öğretimi planlaması, uygun yöntem, teknik ve stratejileri uygulaması, öğretim araçları ve materyalleri geliştirmesi,
  • Ölçme ve değerlendirme konusundaki temel kavramları incelemesi, İnsan davranışlarına ilişkin ölçülen özellikleri tanımlaması, öğrenmelerin ölçülmesinde kullanılan ölçme araçlarını seçmesi, test ve madde istatistiklerine ait temel bilgileri yorumlaması.
  • İlk yardımın temel ilkelerini uygulaması, temel yaşam desteği vermesi, yaralanmalarda ilk yardım yapması, kırık, çıkık ve burkulmalarda ilk yardım yapması ve diğer acil durumlarda ilk yardım yapması,
  • Trafik sisteminin unsurlarına ve güvenliğine dair gerekli önlemleri alması
  • Karayolunda sürüş tekniğine uygun güvenli ve ekonomik araç kullanması ve direksiyon uygulamaları yapması,
  • Sürücü adayına taşıt sürüş hâkimiyeti ile trafikte güvenli sürüş yaptırması amaçlanmaktadır.
Öğrenme Ortamları
  • Program, Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğüne bağlı eğitim kurumlarında veya diğer kurumlarca açılan ve eğitim-öğretime uygun ortamlarda uygulanır.
  • Programın uygulanmasında gerektiğinde iş piyasasının eğitim olanaklarından faydalanılabilir.
  • Program, Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğüne bağlı eğitim kurumlarında veya diğer kurumlarca açılan ve eğitim-öğretime uygun ortamlarda uygulanır.
  • Programın uygulanmasında gerektiğinde iş piyasasının eğitim olanaklarından faydalanılabilir.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İş sağlığı ve güvenliğinin amacı ve önemini açıklar. İş kazası ve meslek hastalıklarından korunmak için gerekli önlemleri alır. Tehlikelerden kaynaklanacak risklere karşı gerekli önlemleri alır. Acil durumlarda gerekli tedbirleri alır.
  • Temel iletişim araçlarını kullanarak etkili iletişim kurar. Bireysel özelliklerini tanıyıp çeşitli aktiviteler yaparak kendini geliştirir. İnsan ilişkilerini düzenleyen toplumsal kurallara uygun davranır. İşletme hakkında bilgi sahibi olarak çalışma hayatında etkili iletişim kurar. Kültürel faaliyetlerle kendini ifade etme yolları geliştirir.
  • Meslek ahlakına uygun davranışlar sergiler. Ahilik ilkelerine uygun davranışlar sergiler. Milli, manevi ve insani tüm değerlere uygun davranışlar sergiler.
  • Çevre kirliliği, çevrenin korunması ve israfın önlenmesinin önemini yazılı/ sözlü ve görsel materyallerle açıklar. Yaşadığı ortamdan kaynaklanan hava, su ve toprak kirliliğini önleyici tedbirleri alır. Yaşadığı ortamdan kaynaklanan gürültü kirliliğini önleyici tedbirleri alır. Çevreye zarar vermeyen enerji kaynaklarını kullanmayı tercih eder. İsraf önlemeye ilişkin tedbirleri alır.
  • Bireysel farklılıkları dikkate alan öğretmen davranışları geliştirir. Öğrenci grupları oluşturur. Öğretimi planlar. Uygun yöntem, teknik ve stratejileri uygular. Öğretim araçları ve materyalleri geliştirir.
  • Ölçme ve değerlendirme konusundaki temel kavramları inceler. İnsan davranışlarına ilişkin ölçülen özellikleri tanımlar. Öğrenmelerin ölçülmesinde kullanılan ölçme araçlarını seçer. Ölçme sonuçlarına ilişkin test ve madde istatistiklerine ait temel bilgileri yorumlar.
  • İlk yardımın temel ilkelerini uygular. Temel yaşam desteği verir. Yaralanmalarda ilk yardım yapar. Kırık, çıkık ve burkulmalarda ilk yardım yapar.
  • Trafik sisteminin unsurlarını sıralar. Trafik sisteminde güvenlik tedbirlerini alır. Trafikte sürücü sorumluluklarını ve davranışlarını kavrar. Toplu ulaşımda dezavantajlı gruplarla ilişki kurar.
  • Sürüş tekniğini kavrar. Güvenli ve ekonomik araç kullanır.  Direksiyon uygulamaları yapar.
  • Açıklayarak örnek sürüş yapar. Sürüşten önce sürücü adayına araçta ilk kontrol ve ayarlamaları yaptırır. Adayın direksiyon ve hız kontrolünü pekiştirmesini sağlar. Sürücü adayın sürüş hâkimiyeti kazanmasını sağlar. Sürücü adayına aracı doğru güvenli park ettirir. Yoğun trafik ve zor koşullarda sürücü adayına sınav provası yaptırır.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Kurslarda başarı, programın özelliğine göre ders öğretmeni tarafından değerlendirilir.
  • Değerlendirme; yazılı, uygulamalı sınavlar veya varsa ödev ya da projelere göre yapılır. Birden fazla sınav şekli ile sınavı yapılan kursun puanı, bu sınavların aritmetik ortalaması ile belirlenir. Bu puan, kursun başarı puanı olarak değerlendirilir.
  • Kursiyerlerin kendi kendine yaptıkları tüm öğrenme faaliyetleri de değerlendirme kapsamına alınabilir.
  • Her modülün sonunda başarı değerlendirmesi yapılır. Bireyin modüldeki başarısı öğrenme çıktılarının başarı oranları dikkate alınarak bütüncül biçimde değerlendirilir.
  • Ölçme araçlarında kullanılacak kriterler başarım ölçütlerinden oluşturulur. Öğrenme kazanımlarına ait başarım ölçütlerine modül bilgi sayfalarında yer verilmiştir.
  • Programların özelliğine göre sınavlar ve başarı değerlendirmesi bilişim teknolojisi kullanılarak da yapılabilir.
  • Kursiyerlerin sağlık durumları veya bedensel engelleri nedeniyle bazı derslerdeki sınavlar, durumlarına uygun sınav yöntemiyle yapılır.
  • Kursiyerlerin kendi kendine yaptığı tüm öğrenme faaliyetleri ile kursiyere kurs sonunda yapılan yazılı, sözlü ve performansa dayalı (uygulamalı ) tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir.
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı
  • Ortaöğretim mezunu olup, öğretmenlik yapacağı sınıftan en az 3 yıllık sürücü belgesine sahip olmak.
  • Kurs programının öngördüğü temel becerileri gerçekleştirebilecek yeterliliğe (fiziksel, psiko-motor) sahip olmak.
Başarma ŞartlarıHBÖGM'ye bağlı kurumlarda veya diğer kurumlarca eğitim-öğretime uygun ortamlarda açılan “Motorlu Taşıt Sürücüleri Direksiyon Eğitimi Öğreticiliği Kursu”nu başarı ile tamamlayanlar, “Motorlu Taşıt Sürücüleri Direksiyon Eğitimi ÖğreticiliğiKurs Bitirme Belgesi”ni almaya hak kazanır. Kursiyerlerin başarıları 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Puanlara göre başarı derecesi: 85,00 – 100-Pekiyi; 70,00 - 84,99-İyi; 60,00 - 69,99-Orta; 50,00 - 59,99-Geçer; 0 - 49,99- Geçmez olarak değerlendirilir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

“Motorlu Taşıt Sürücüleri Direksiyon Eğitimi ÖğreticiliğiKurs Programı’nı başarı ile tamamlayanlara “Motorlu Taşıt Sürücüleri Direksiyon Eğitimi Öğreticiliği Kurs Bitirme Belgesi” verilir. Bu belge iş başvurusu, sınav başvurusu veya denklik işlemleri ile ilgili işlemlerde geçerli bir belge olarak değerlendirilmez.

Yasal Dayanağı

1. 24.06.1973 tarihli ve 14574 sayılı Resmî Gazete’ de Yayımlanan, 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu.

2. 10 Temmuz 2018 Tarihli ve 30474 Sayılı Resmî Gazete’ de yayımlanan Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi (Kararname Numarası: 1)

3. 11.04.2018 tarihli ve 30388 sayılı Resmî Gazete’ de Yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Kurumları Yönetmeliği,

4. Talim ve Terbiye Kurulunun 20.04.2016 tarih ve 19 sayılı kararı ile kabul edilen, Yaygın Eğitim Kurumları Çerçeve Kurs Programı,

5. “Talim ve Terbiye Kurulunun 17.07.2017 tarihli ve 104 sayılı kararı ile kabul edilen, “Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinin 53 Alanına Ait Haftalık Ders Çizelgeleri ile Çerçeve Öğretim Programları”,

6. 15.5.2013 tarihli ve 28648 sayılı Resmî Gazete ’de yayımlanan Çalışanların İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimlerinin Usul ve Esasları Hakkında Yönetmeliği.

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0020221865


Yeterlilik Adı
Motorlu Taşıt Sürücüleri Direksiyon Eğitimi Öğreticiliği Kurs Bitirme Belgesi

Sorumlu Kurum
Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Emniyet Mahallesi Boğaziçi Sokak No:23 Teknikokullar Yenimahalle / ANKARA

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08: 5165.03 Direksiyon Eğitmeni


AYÇ Seviyesi
2

TYÇ Seviyesi
2
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08: 5165.03 Direksiyon Eğitmeni


Kategori
Ana

Kredi Değeri
8

Programın Normal Süresi
200 Saat

Program Profili (Amaç)

Motorlu Taşıt Sürücüleri Direksiyon Eğitimi Öğreticiliği Kurs Programı’nı tamamlayan bireyin,

  • İş sağlığı ve güvenliği kurallarını uygulaması,
  • Kendini, çevreyi tanıyıp iş hayatı, sosyal ve kültürel hayatta iletişim süreci ögelerini kullanarak etkili iletişim kurması,
  • Ahilik ilkeleri doğrultusunda meslek ahlakı, saygı, sevgi, yardımlaşma ve iş birliği, çalışkanlık, sabır, adalet gibi millî, manevi ve insani değerlere uygun davranması,
  • Çevreyi koruması, çevre kirliliğine ve israfa karşı önlem alması,
  • 5. Öğretim yöntem ve teknikleri konusunda bireysel farklılıkları dikkate alan öğretmen davranışları geliştirmesi, öğrenci grupları oluşturması, öğretimi planlaması, uygun yöntem, teknik ve stratejileri uygulaması, öğretim araçları ve materyalleri geliştirmesi,
  • Ölçme ve değerlendirme konusundaki temel kavramları incelemesi, İnsan davranışlarına ilişkin ölçülen özellikleri tanımlaması, öğrenmelerin ölçülmesinde kullanılan ölçme araçlarını seçmesi, test ve madde istatistiklerine ait temel bilgileri yorumlaması.
  • İlk yardımın temel ilkelerini uygulaması, temel yaşam desteği vermesi, yaralanmalarda ilk yardım yapması, kırık, çıkık ve burkulmalarda ilk yardım yapması ve diğer acil durumlarda ilk yardım yapması,
  • Trafik sisteminin unsurlarına ve güvenliğine dair gerekli önlemleri alması
  • Karayolunda sürüş tekniğine uygun güvenli ve ekonomik araç kullanması ve direksiyon uygulamaları yapması,
  • Sürücü adayına taşıt sürüş hâkimiyeti ile trafikte güvenli sürüş yaptırması amaçlanmaktadır.

Öğrenme Ortamları
  • Program, Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğüne bağlı eğitim kurumlarında veya diğer kurumlarca açılan ve eğitim-öğretime uygun ortamlarda uygulanır.
  • Programın uygulanmasında gerektiğinde iş piyasasının eğitim olanaklarından faydalanılabilir.
  • Program, Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğüne bağlı eğitim kurumlarında veya diğer kurumlarca açılan ve eğitim-öğretime uygun ortamlarda uygulanır.
  • Programın uygulanmasında gerektiğinde iş piyasasının eğitim olanaklarından faydalanılabilir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İş sağlığı ve güvenliğinin amacı ve önemini açıklar. İş kazası ve meslek hastalıklarından korunmak için gerekli önlemleri alır. Tehlikelerden kaynaklanacak risklere karşı gerekli önlemleri alır. Acil durumlarda gerekli tedbirleri alır.
  • Temel iletişim araçlarını kullanarak etkili iletişim kurar. Bireysel özelliklerini tanıyıp çeşitli aktiviteler yaparak kendini geliştirir. İnsan ilişkilerini düzenleyen toplumsal kurallara uygun davranır. İşletme hakkında bilgi sahibi olarak çalışma hayatında etkili iletişim kurar. Kültürel faaliyetlerle kendini ifade etme yolları geliştirir.
  • Meslek ahlakına uygun davranışlar sergiler. Ahilik ilkelerine uygun davranışlar sergiler. Milli, manevi ve insani tüm değerlere uygun davranışlar sergiler.
  • Çevre kirliliği, çevrenin korunması ve israfın önlenmesinin önemini yazılı/ sözlü ve görsel materyallerle açıklar. Yaşadığı ortamdan kaynaklanan hava, su ve toprak kirliliğini önleyici tedbirleri alır. Yaşadığı ortamdan kaynaklanan gürültü kirliliğini önleyici tedbirleri alır. Çevreye zarar vermeyen enerji kaynaklarını kullanmayı tercih eder. İsraf önlemeye ilişkin tedbirleri alır.
  • Bireysel farklılıkları dikkate alan öğretmen davranışları geliştirir. Öğrenci grupları oluşturur. Öğretimi planlar. Uygun yöntem, teknik ve stratejileri uygular. Öğretim araçları ve materyalleri geliştirir.
  • Ölçme ve değerlendirme konusundaki temel kavramları inceler. İnsan davranışlarına ilişkin ölçülen özellikleri tanımlar. Öğrenmelerin ölçülmesinde kullanılan ölçme araçlarını seçer. Ölçme sonuçlarına ilişkin test ve madde istatistiklerine ait temel bilgileri yorumlar.
  • İlk yardımın temel ilkelerini uygular. Temel yaşam desteği verir. Yaralanmalarda ilk yardım yapar. Kırık, çıkık ve burkulmalarda ilk yardım yapar.
  • Trafik sisteminin unsurlarını sıralar. Trafik sisteminde güvenlik tedbirlerini alır. Trafikte sürücü sorumluluklarını ve davranışlarını kavrar. Toplu ulaşımda dezavantajlı gruplarla ilişki kurar.
  • Sürüş tekniğini kavrar. Güvenli ve ekonomik araç kullanır.  Direksiyon uygulamaları yapar.
  • Açıklayarak örnek sürüş yapar. Sürüşten önce sürücü adayına araçta ilk kontrol ve ayarlamaları yaptırır. Adayın direksiyon ve hız kontrolünü pekiştirmesini sağlar. Sürücü adayın sürüş hâkimiyeti kazanmasını sağlar. Sürücü adayına aracı doğru güvenli park ettirir. Yoğun trafik ve zor koşullarda sürücü adayına sınav provası yaptırır.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Kurslarda başarı, programın özelliğine göre ders öğretmeni tarafından değerlendirilir.
  • Değerlendirme; yazılı, uygulamalı sınavlar veya varsa ödev ya da projelere göre yapılır. Birden fazla sınav şekli ile sınavı yapılan kursun puanı, bu sınavların aritmetik ortalaması ile belirlenir. Bu puan, kursun başarı puanı olarak değerlendirilir.
  • Kursiyerlerin kendi kendine yaptıkları tüm öğrenme faaliyetleri de değerlendirme kapsamına alınabilir.
  • Her modülün sonunda başarı değerlendirmesi yapılır. Bireyin modüldeki başarısı öğrenme çıktılarının başarı oranları dikkate alınarak bütüncül biçimde değerlendirilir.
  • Ölçme araçlarında kullanılacak kriterler başarım ölçütlerinden oluşturulur. Öğrenme kazanımlarına ait başarım ölçütlerine modül bilgi sayfalarında yer verilmiştir.
  • Programların özelliğine göre sınavlar ve başarı değerlendirmesi bilişim teknolojisi kullanılarak da yapılabilir.
  • Kursiyerlerin sağlık durumları veya bedensel engelleri nedeniyle bazı derslerdeki sınavlar, durumlarına uygun sınav yöntemiyle yapılır.
  • Kursiyerlerin kendi kendine yaptığı tüm öğrenme faaliyetleri ile kursiyere kurs sonunda yapılan yazılı, sözlü ve performansa dayalı (uygulamalı ) tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir.

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
  • Ortaöğretim mezunu olup, öğretmenlik yapacağı sınıftan en az 3 yıllık sürücü belgesine sahip olmak.
  • Kurs programının öngördüğü temel becerileri gerçekleştirebilecek yeterliliğe (fiziksel, psiko-motor) sahip olmak.

Başarma Şartları
HBÖGM'ye bağlı kurumlarda veya diğer kurumlarca eğitim-öğretime uygun ortamlarda açılan “Motorlu Taşıt Sürücüleri Direksiyon Eğitimi Öğreticiliği Kursu”nu başarı ile tamamlayanlar, “Motorlu Taşıt Sürücüleri Direksiyon Eğitimi ÖğreticiliğiKurs Bitirme Belgesi”ni almaya hak kazanır. Kursiyerlerin başarıları 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Puanlara göre başarı derecesi: 85,00 – 100-Pekiyi; 70,00 - 84,99-İyi; 60,00 - 69,99-Orta; 50,00 - 59,99-Geçer; 0 - 49,99- Geçmez olarak değerlendirilir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

“Motorlu Taşıt Sürücüleri Direksiyon Eğitimi ÖğreticiliğiKurs Programı’nı başarı ile tamamlayanlara “Motorlu Taşıt Sürücüleri Direksiyon Eğitimi Öğreticiliği Kurs Bitirme Belgesi” verilir. Bu belge iş başvurusu, sınav başvurusu veya denklik işlemleri ile ilgili işlemlerde geçerli bir belge olarak değerlendirilmez.


Yasal Dayanağı

1. 24.06.1973 tarihli ve 14574 sayılı Resmî Gazete’ de Yayımlanan, 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu.

2. 10 Temmuz 2018 Tarihli ve 30474 Sayılı Resmî Gazete’ de yayımlanan Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi (Kararname Numarası: 1)

3. 11.04.2018 tarihli ve 30388 sayılı Resmî Gazete’ de Yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Kurumları Yönetmeliği,

4. Talim ve Terbiye Kurulunun 20.04.2016 tarih ve 19 sayılı kararı ile kabul edilen, Yaygın Eğitim Kurumları Çerçeve Kurs Programı,

5. “Talim ve Terbiye Kurulunun 17.07.2017 tarihli ve 104 sayılı kararı ile kabul edilen, “Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinin 53 Alanına Ait Haftalık Ders Çizelgeleri ile Çerçeve Öğretim Programları”,

6. 15.5.2013 tarihli ve 28648 sayılı Resmî Gazete ’de yayımlanan Çalışanların İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimlerinin Usul ve Esasları Hakkında Yönetmeliği.


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0020221865

Qualification Title
Awarding BodyMinistry of National Education
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationOccupational
EQF Level2
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 2
Thematic AreasMotor vehicles, ships and aircraft
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value8
Program Duration200 Saat
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0020221865


Qualification Title

Awarding Body
Ministry of National Education

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification
-

EQF Level
2

TQF Level
2
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
8

Program Duration
200 Saat

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address