Yeterlilik Kodu

TR0030012938

Yeterlilik Adı
Müzik Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumVan Yüzüncü Yıl Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBardakçı, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Kampüsü, 65090 Tuşba/Van
Sorumlu Kurum URLhttps://www.yyu.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü,  Müzik Eğitimi Anabilim Dalı  alanında uzman kadrosu ile öteden beri  Türkiye'nin öncü kurumlarından biri olmuştur. Programın temel amacı müzik eğitimi alanında nitelikli ve çağın gereklerine göre kendini yetiştirmiş, yanı sıra  gelişmeye  açık müzik öğretmenleri yetiştirmek olup;  öğrenim süresi 4  yıl  ve dili  de Türkçedir

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumu bünyesindeki sınıflar ve çalışma odaları ile eğitim ve öğretim gerçekleştirilir. Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullar ile iş birliği yapılarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Atatürk İlke ve İnkılapları'na ve Cumhuriyet'in değerlerine bağlı olur.
  • Toplumsal, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
  • Yaşam boyu öğrenme merakı ve davranışını kazanabilme ve öğrencilerine de bu yetkinliği kazandırır.
  • Yaratıcı düşünme becerisi edinme ve öğrencilerine de bu beceriyi kazandırır.
  • Öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır.
  • Sesini doğru ve etkili biçimde kullanır.
  • Çalgısını eşlik ve dinleti aracı olarak kullanır.
  • Bireysel ve topluluk halinde müzik yapar.
  • Müziğe ilişkin kuramsal bilgiye sahip olma ve bu bilgileri müziği diğer alanlarıyla ilişkilendirerek beceriye dönüştürür.
  • Ulusal ve uluslararası müzik kültürlerine ve müziğin tarihsel gelişimine ilişkin entelektüel bilgi birikimine sahip olur.
  • Öğrencileri ile etkili iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
  • Alanı ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunlara çözüm üretebilir.
  • Öğrencilerin gelişim özellikleri, bireysel farklılıkları, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
  • Öğrencinin durumuna ve kazanımlara uygun materyal geliştirir.
  • Öğrencinin edinmiş oldukları kazanımları uygun ölçme ve değerlendirme yöntemleri ile değerlendirir.
  • Kendini bir birey olarak tanır, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
  • Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
  • Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve bu gelişmeleri izler.
  • Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
  • Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
  • Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
  • Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir.
  • Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
  • Milli kültüre ve evrensel değerlere saygı duyar.
  • Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
  • Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.
  • Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur.
Anahtar Yetkinlikler

• Müzik okuryazarlığı yeterliliği

• Birincil enstrümanı çalmada yeterlilik

• Vatandaşlık yeterliliği

• Kültürel çeşitlilik ve ifadede yeterlilik

• Müzik ve müzik teorileri bilgisi ve bunları teknolojiyle kullanma yeteneği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  1. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri, sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulunun belirlediği temek ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
  2. Ölçme ve değerlendirme ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
  3. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.

Sınavlar; muafiyet, ara, yarıyıl/yıl sonu, proje sunumu, bütünleme, mazeret, azami süre sonu ve tek ders olmak üzere sekiz çeşittir.

 Sınavlar yazılı, sözlü, uygulamalı veya yazılı ile sözlü, yazılı ve uygulamalı ya da yazılı, sözlü, uygulamalı olarak yapılabilir. Sınav şekillerinden hangilerinin uygulanacağına ilgili birimin yönetim kurulu karar verir.

Yarıyıl/Yılsonu değerlendirilmesinde, ilgili birimin tabi olduğu yönetmeliğe, değerlendirmeye alınan öğrenci sayısına ve sınavın türüne bağlı olarak, DDS, EDS veya BDS yöntemlerinden biri kullanılır.”

Bir ders için HBP, o dersin ara sınav ve varsa diğer yarıyıl/yıl içi eğitim-öğretim etkinliklerinden almış olduğu notların ağırlıklı ortalaması ile final veya varsa bütünleme notu dikkate alınarak hesaplanır. Öğrencinin yarıyıl/yıl içi eğitim-öğretim etkinlikleri ve final sınav notunun HBP’si katkı yüzdesini ilgili dersin öğretim elemanı derse yazılma ve kayıt haftasından önce belirler ve en geç yarıyıl derslerinin ilk haftası içinde öğrencilere duyurulur. Yarıyı/yıl içi etkinliklerinin katkı yüzdesi %40-60 aralığında, final veya varsa bütünleme sınav notunun katkı yüzdesi ise %60-40 aralığında uygulanır. Ancak öğrenciye duyuru yapılmadığı takdirde yarıyı/yıl içi etkinliklerinin katkı yüzdesi %40, final veya varsa bütünleme sınav notunun katkı yüzdesi ise %60 olarak uygulanır. Bir öğrencinin Ağırlıklı Genel Not Ortalamasının (AGNO) hesaplanmasında; ilk yarıyıldan itibaren aldığı tüm derslere ait harf notlarının 4’lük not sistemindeki aşağıda verilen tablodaki karşılıkları bu derslere ait AKTS değerleri ile ayrı ayrı çarpılır, elde edilen sonuçlar toplanır ve alınan tüm derslerin AKTS kredileri toplamına bölünür. Bulunan sonuç virgülden sonra iki basamak duyarlılıkla verilir ve AGNO olarak tanımlanır.

Ham Başarı Puanı

HBP

Harf Notu

4'lü Not

Açıklama

88 ≤HBP ≤100

AA

4,00

 

 

Başarılı

81 ≤ HBP ≤ 87

BA

3,50

74 ≤ HBP ≤ 80

BB

3,00

67 ≤ HBP ≤ 73

CB

2,50

60 ≤ HBP ≤ 66

CC

2,00

53 ≤ HBP ≤ 59

DC

1,50

 

Başarısız

46 ≤ HBP ≤ 52

DD

1,00

0 ≤ HBP ≤ 45

FD

0,50

Devamsız

FF

0,00

 

DDS'de HBP'ye karşılık gelen ve başarılı kategorisinde değerlendirilen harf notlarını alabilmek için, öğrenciler final sınavından 100 üzerinden en az 45 almalıdır. HBP, 60 ve daha yüksek olan ancak final sınavında bu baraja takılan öğrenciler "DC" harf notu ile değerlendirilirler.

İlk defa kayıt olunan teorik derslerin en az %70’ine, uygulamalı veya uygulamadan oluşan derslerde uygulamaların %80’ine katılmak gerekir. Bu koşulu yerine getirmeyen öğrenci devamsız sayılır ve “FF” harf notu verilir.

Uygulamaların nitelikleri ve başarı şartları, ilgili bölüm/program kurulu tarafından belirlenir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun

olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.

2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı (800.000 barajını geçen puana eşdeğer) almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.

Başarma ŞartlarıMüzik Eğitimi Anabilim Dalı'nda MEB’na bağlı ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarına müzik öğretmeni yetiştirilmektedir. Ayrıca mezunlarımız alan bilgileri dahilin de özel sektörde iş olanakları bulabilmektedir. Vize sınavının ağırlığı %40, final sınavının ağırlığı %60 olup dönem içi uygulamalı çalışmalar bu değerlendirmeye katılmaktadır. müfredattaki tüm dersleri başarıyla tamamlayan (en az 240 AKTS)ve 60% başarı gösteren öğrenciler lisans derecesi verilir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

GSEB Müzik Eğitimi Anabilim Dalından mezun olan adaylar, KPSS'yi kazandıkları takdirde MEB'na bağlı ilköğretim, lise ve dengi okullarda müzik öğretmenliği yapmaktadır. Bunu dışında, Eğitim Fakülteleri GSEB Müzik Eğitimi Anabilim Dallarında, Devlet Konservatuarlarında ve Rektörlüklere bağlı Güzel Sanatlar Bölümlerinde müzik öğretim elemanı, Anadolu Güzel Sanatlar Liselerine sınavla genel yada branş öğretmeni olarak atanmakta, müzik topluluklarında (koro ve orkestralarda) sanatçı, Kültür Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı ve TRT’de uzman ve müzik programcısı olarak görev almaktadırlar.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030012938


Yeterlilik Adı
Müzik Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Bardakçı, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Kampüsü, 65090 Tuşba/Van

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü,  Müzik Eğitimi Anabilim Dalı  alanında uzman kadrosu ile öteden beri  Türkiye'nin öncü kurumlarından biri olmuştur. Programın temel amacı müzik eğitimi alanında nitelikli ve çağın gereklerine göre kendini yetiştirmiş, yanı sıra  gelişmeye  açık müzik öğretmenleri yetiştirmek olup;  öğrenim süresi 4  yıl  ve dili  de Türkçedir


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumu bünyesindeki sınıflar ve çalışma odaları ile eğitim ve öğretim gerçekleştirilir. Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullar ile iş birliği yapılarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Atatürk İlke ve İnkılapları'na ve Cumhuriyet'in değerlerine bağlı olur.
  • Toplumsal, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
  • Yaşam boyu öğrenme merakı ve davranışını kazanabilme ve öğrencilerine de bu yetkinliği kazandırır.
  • Yaratıcı düşünme becerisi edinme ve öğrencilerine de bu beceriyi kazandırır.
  • Öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır.
  • Sesini doğru ve etkili biçimde kullanır.
  • Çalgısını eşlik ve dinleti aracı olarak kullanır.
  • Bireysel ve topluluk halinde müzik yapar.
  • Müziğe ilişkin kuramsal bilgiye sahip olma ve bu bilgileri müziği diğer alanlarıyla ilişkilendirerek beceriye dönüştürür.
  • Ulusal ve uluslararası müzik kültürlerine ve müziğin tarihsel gelişimine ilişkin entelektüel bilgi birikimine sahip olur.
  • Öğrencileri ile etkili iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
  • Alanı ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunlara çözüm üretebilir.
  • Öğrencilerin gelişim özellikleri, bireysel farklılıkları, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
  • Öğrencinin durumuna ve kazanımlara uygun materyal geliştirir.
  • Öğrencinin edinmiş oldukları kazanımları uygun ölçme ve değerlendirme yöntemleri ile değerlendirir.
  • Kendini bir birey olarak tanır, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
  • Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
  • Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve bu gelişmeleri izler.
  • Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
  • Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
  • Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
  • Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir.
  • Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
  • Milli kültüre ve evrensel değerlere saygı duyar.
  • Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
  • Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.
  • Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur.

Anahtar Yetkinlikler

• Müzik okuryazarlığı yeterliliği

• Birincil enstrümanı çalmada yeterlilik

• Vatandaşlık yeterliliği

• Kültürel çeşitlilik ve ifadede yeterlilik

• Müzik ve müzik teorileri bilgisi ve bunları teknolojiyle kullanma yeteneği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  1. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri, sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulunun belirlediği temek ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
  2. Ölçme ve değerlendirme ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
  3. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.

Sınavlar; muafiyet, ara, yarıyıl/yıl sonu, proje sunumu, bütünleme, mazeret, azami süre sonu ve tek ders olmak üzere sekiz çeşittir.

 Sınavlar yazılı, sözlü, uygulamalı veya yazılı ile sözlü, yazılı ve uygulamalı ya da yazılı, sözlü, uygulamalı olarak yapılabilir. Sınav şekillerinden hangilerinin uygulanacağına ilgili birimin yönetim kurulu karar verir.

Yarıyıl/Yılsonu değerlendirilmesinde, ilgili birimin tabi olduğu yönetmeliğe, değerlendirmeye alınan öğrenci sayısına ve sınavın türüne bağlı olarak, DDS, EDS veya BDS yöntemlerinden biri kullanılır.”

Bir ders için HBP, o dersin ara sınav ve varsa diğer yarıyıl/yıl içi eğitim-öğretim etkinliklerinden almış olduğu notların ağırlıklı ortalaması ile final veya varsa bütünleme notu dikkate alınarak hesaplanır. Öğrencinin yarıyıl/yıl içi eğitim-öğretim etkinlikleri ve final sınav notunun HBP’si katkı yüzdesini ilgili dersin öğretim elemanı derse yazılma ve kayıt haftasından önce belirler ve en geç yarıyıl derslerinin ilk haftası içinde öğrencilere duyurulur. Yarıyı/yıl içi etkinliklerinin katkı yüzdesi %40-60 aralığında, final veya varsa bütünleme sınav notunun katkı yüzdesi ise %60-40 aralığında uygulanır. Ancak öğrenciye duyuru yapılmadığı takdirde yarıyı/yıl içi etkinliklerinin katkı yüzdesi %40, final veya varsa bütünleme sınav notunun katkı yüzdesi ise %60 olarak uygulanır. Bir öğrencinin Ağırlıklı Genel Not Ortalamasının (AGNO) hesaplanmasında; ilk yarıyıldan itibaren aldığı tüm derslere ait harf notlarının 4’lük not sistemindeki aşağıda verilen tablodaki karşılıkları bu derslere ait AKTS değerleri ile ayrı ayrı çarpılır, elde edilen sonuçlar toplanır ve alınan tüm derslerin AKTS kredileri toplamına bölünür. Bulunan sonuç virgülden sonra iki basamak duyarlılıkla verilir ve AGNO olarak tanımlanır.

Ham Başarı Puanı

HBP

Harf Notu

4'lü Not

Açıklama

88 ≤HBP ≤100

AA

4,00

 

 

Başarılı

81 ≤ HBP ≤ 87

BA

3,50

74 ≤ HBP ≤ 80

BB

3,00

67 ≤ HBP ≤ 73

CB

2,50

60 ≤ HBP ≤ 66

CC

2,00

53 ≤ HBP ≤ 59

DC

1,50

 

Başarısız

46 ≤ HBP ≤ 52

DD

1,00

0 ≤ HBP ≤ 45

FD

0,50

Devamsız

FF

0,00

 

DDS'de HBP'ye karşılık gelen ve başarılı kategorisinde değerlendirilen harf notlarını alabilmek için, öğrenciler final sınavından 100 üzerinden en az 45 almalıdır. HBP, 60 ve daha yüksek olan ancak final sınavında bu baraja takılan öğrenciler "DC" harf notu ile değerlendirilirler.

İlk defa kayıt olunan teorik derslerin en az %70’ine, uygulamalı veya uygulamadan oluşan derslerde uygulamaların %80’ine katılmak gerekir. Bu koşulu yerine getirmeyen öğrenci devamsız sayılır ve “FF” harf notu verilir.

Uygulamaların nitelikleri ve başarı şartları, ilgili bölüm/program kurulu tarafından belirlenir.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun

olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.

2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı (800.000 barajını geçen puana eşdeğer) almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.


Başarma Şartları
Müzik Eğitimi Anabilim Dalı'nda MEB’na bağlı ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarına müzik öğretmeni yetiştirilmektedir. Ayrıca mezunlarımız alan bilgileri dahilin de özel sektörde iş olanakları bulabilmektedir. Vize sınavının ağırlığı %40, final sınavının ağırlığı %60 olup dönem içi uygulamalı çalışmalar bu değerlendirmeye katılmaktadır. müfredattaki tüm dersleri başarıyla tamamlayan (en az 240 AKTS)ve 60% başarı gösteren öğrenciler lisans derecesi verilir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

GSEB Müzik Eğitimi Anabilim Dalından mezun olan adaylar, KPSS'yi kazandıkları takdirde MEB'na bağlı ilköğretim, lise ve dengi okullarda müzik öğretmenliği yapmaktadır. Bunu dışında, Eğitim Fakülteleri GSEB Müzik Eğitimi Anabilim Dallarında, Devlet Konservatuarlarında ve Rektörlüklere bağlı Güzel Sanatlar Bölümlerinde müzik öğretim elemanı, Anadolu Güzel Sanatlar Liselerine sınavla genel yada branş öğretmeni olarak atanmakta, müzik topluluklarında (koro ve orkestralarda) sanatçı, Kültür Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı ve TRT’de uzman ve müzik programcısı olarak görev almaktadırlar.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030012938

Qualification Title
Bachelor’s Degree in Music Education
Awarding BodyUniversity of Van Yuzuncu Yil
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The Department of Fine Arts Education, Music Education Division, at the Faculty of Education, Van Yüzüncü Yıl University has been one of Turkey's leading institutions with its expert faculty for a long time. The main aim of the program is to train qualified and self-developed music teachers who are equipped with the necessary skills for the modern era, while being open to further development. The program lasts 4 years and is conducted in Turkish.

 

Learning Environments

 Education and training are carried out in either formal or distance learning formats. In addition, education and training are conducted in classrooms and study rooms within higher education institutions. Practical training is provided in collaboration with schools affiliated with the Ministry of National Education.

Description
  • Commitment to Atatürk's principles, reforms, and the values of the Republic.
  • Awareness of social, professional, and ethical responsibilities.
  • Gaining lifelong learning habits and behaviors and instilling this competence in students.
  • Acquiring creative thinking skills and imparting this skill to students.
  • Utilizing teaching methods and techniques.
  • The ability to use voice accurately and effectively.
  • The ability to use playing and conducting as expressive tools.
  • The ability to create music individually and in groups.
  • Possessing theoretical knowledge about music and the competence to relate this knowledge to other fields.
  • Intellectual knowledge of the historical development of national and international music cultures.
  • The ability to establish effective communication with students.
  • Generating solutions to problems related to the field.
  • Determining the most appropriate teaching strategy, method, and techniques by considering students' individual differences, field characteristics, and learning outcomes.
  • Developing educational materials suitable for students' levels and achievements.
  • Evaluating students' achievements using appropriate measurement and evaluation methods.
  • Developing knowledge of oneself and enhancing creative and weak aspects.
  • Adopting a positive attitude towards lifelong learning.
  • Being sensitive to societal issues and developments.
  • Acting in accordance with democracy, human rights, social, professional, and ethical values.
  • Using information and communication technologies effectively.
  • Planning and implementing social service projects and activities for social benefit with awareness of social responsibility.
  • Acting in accordance with the principles and universal sensitivities stated in the Basic Law of National Education.
  • Developing awareness of national culture and universal values.
  • complying with national and international laws and regulations related to the profession.
  • Serving as a role model for students in terms of knowledge, behavior, and attitude.
  • Being committed to Atatürk's principles and reforms, democracy, human rights, morality, and cultural values, while being sensitive to national and global issues.
Key Competencies

Possesses advanced proficiency in the following key competencies:

  • Music literacy competency
  • Proficiency in playing the primary instrument
  • Citizenship competency
  • Competency in cultural diversity and expression
  • Knowledge of music and music theories and the ability to use them with technology.

 

Further Info
  1. Measurement and evaluation methods, types of exams, and their contribution to the course grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles set by the Higher Education Council.
  2. Various methods such as assignments, projects, practical work, midterm exams, and final exams are used for measurement and evaluation.
  3. In the evaluation of student success, letter and numerical grading systems are used.

There are eight types of examinations: exemption, midterm, semester/year-end, project presentation, make-up, excuse, maximum duration, and single-course exams.

Examinations can be conducted in written, oral, practical formats, or a combination of written and oral, written and practical, or written, oral, and practical formats. The decision regarding the applicable examination formats is made by the relevant academic unit’s administrative board.

In semester/year-end evaluations, one of the DDS, EDS, or BDS methods is used, depending on the regulations applicable to the respective academic unit, the number of students being assessed, and the type of examination.

For a given course, the Raw Success Score (HBP) is calculated by considering the weighted average of the grades obtained from the midterm and, if applicable, other semester/year-long academic activities, along with the final or make-up exam score. The contribution percentage of in-semester/year-long activities and the final or make-up exam to the HBP is determined by the course instructor before the registration week and is announced to students no later than the first week of the semester. The contribution percentage of in-semester/year-long activities is set within the range of 40-60%, while the final or make-up exam contributes within the range of 60-40%. However, if no announcement is made, the default contribution percentage is applied as 40% for in-semester/year-long activities and 60% for the final or make-up exam.

In calculating a student's Cumulative Grade Point Average (CGPA), the letter grades corresponding to all courses taken from the first semester onward are converted into the 4.0 grading scale based on the table below. Each grade is multiplied by the respective ECTS credits of the course, the results are summed, and the total is divided by the sum of all ECTS credits. The final CGPA is expressed to two decimal places.

Raw Success Score (HBP) and Letter Grade Conversion Table

HBP Range

Letter Grade

4.0 Scale

Status

88 ≤ HBP ≤ 100

AA

4.00

Successful

81 ≤ HBP ≤ 87

BA

3.50

Successful

74 ≤ HBP ≤ 80

BB

3.00

Successful

67 ≤ HBP ≤ 73

CB

2.50

Successful

60 ≤ HBP ≤ 66

CC

2.00

Successful

53 ≤ HBP ≤ 59

DC

1.50

Unsuccessful

46 ≤ HBP ≤ 52

DD

1.00

Unsuccessful

0 ≤ HBP ≤ 45

FD

0.50

Unsuccessful

Absenteeism

FF

0.00

Unsuccessful

According to the DDS grading method, in order for students to obtain a letter grade classified as “successful” based on their HBP, they must score at least 45 out of 100 in the final exam. Students whose HBP is 60 or above but who fail to meet this final exam threshold are assigned a "DC" letter grade.

Attendance Requirements

Students must attend at least 70% of theoretical courses and at least 80% of applied or practice-based courses. Those who fail to meet this requirement are considered absent and are assigned an "FF" letter grade.

The nature of applied coursework and the success criteria for these courses are determined by the relevant department/program board.

 

Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs:

  • YÖK (Council of Higher Education) is responsible for planning, organizing, managing, and overseeing the educational, teaching, and other activities carried out at higher education institutions.
  • Each year, the “University Monitoring and Evaluation Reports” are published, which are prepared based on criteria set by YÖK. These reports include both quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions and are shared with the public by YÖK.
  • YÖK also publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report”, which contains academic, administrative, and financial data of foundation universities. These reports, containing both quantitative and qualitative evaluations, are shared with the public by YÖK.

The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Ensuring the Quality of Higher Education Diploma Programs”:

  1. Creation and Approval of the Curriculum: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria necessary for the opening of undergraduate departments and programs at higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes that each program aims to achieve are determined by the senates of the higher education institutions in accordance with the basic principles set by YÖK. 1.3. After the curriculum of the National Core Curriculum is accepted by the relevant Dean's Council, it is implemented by higher education institutions with YÖK's approval.
  2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program aims to achieve are conducted in accordance with the basic principles determined by YÖK and carried out according to the education, teaching, and exam regulations prepared by the higher education institutions.
  3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a diploma upon successful completion of the required course credits and other obligations as determined by the higher education institution.
  4. Self-Evaluation - External Evaluation: Higher education institutions, as part of continuous monitoring, enter their “Institutional Self-Evaluation Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK prepares and shares the “Institutional Feedback Report” regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions made by accreditation agencies authorized or recognized by YÖKAK demonstrate that the programs' qualifications meet the quality assurance standards. YÖKAK also conducts regular reviews of the qualifications defined by the relevant regulations.

This system ensures the continuous monitoring and improvement of the quality of higher education programs in Turkey.

Access Requirements

1.Graduating from secondary education institutions or foreign secondary education institutions recognized by the Ministry of National Education (MEB) and meeting the admission requirements for undergraduate programs in higher education institutions.

2. For programs that admit students based on a special aptitude test, as determined by YÖK (Council of Higher Education), candidates must have obtained a sufficient score in the central exam conducted by ÖSYM (Student Selection and Placement Center), which is equivalent to a score above the 800,000 threshold, and successfully passed the special aptitude test.

Conditions for SuccessIn the Department of Music Education, music teachers are trained for primary and secondary education institutions affiliated with the Ministry of National Education. Additionally, graduates can find job opportunities in the private sector within their field of expertise. The midterm exam accounts for 40% of the grade, while the final exam accounts for 60%, with practical coursework during the semester contributing to this assessment. Students who successfully complete all courses in the curriculum, achieve a minimum of 240 ECTS credits, and attain at least 60% success are awarded a bachelor's degree.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the Fine Arts Education Department, Music Education Program, can work as music teachers in primary schools, high schools, and equivalent institutions affiliated with the Ministry of National Education if they pass the Public Personnel Selection Examination (KPSS). Additionally, they can pursue careers as music instructors in Education Faculties, Fine Arts Education Departments, and Music Ed,ucation Programs, as well as in state conservatories and Fine Arts Departments under university rectorates. They may also be appointed as general or specialized teachers in Anatolian Fine Arts High Schools through an exam. Furthermore, they can work as artists in music ensembles, choirs, and orchestras or serve as experts and music program coordinators in the Ministry of Culture, the Ministry of National Education, and TRT (Turkish Radio and Television Corporation).

Legal Basis
  1. Law No. 2547 on Higher Education

 1.1. Regulation on the Principles of Transition Between Associate and Bachelor’s Degree Programs, Double Major, Minor, and Credit Transfer Between Institutions in Higher Education

1.2. Regulation on the Continuation of Bachelor’s Studies for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

  1. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article 35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030012938


Qualification Title
Bachelor’s Degree in Music Education

Awarding Body
University of Van Yuzuncu Yil

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The Department of Fine Arts Education, Music Education Division, at the Faculty of Education, Van Yüzüncü Yıl University has been one of Turkey's leading institutions with its expert faculty for a long time. The main aim of the program is to train qualified and self-developed music teachers who are equipped with the necessary skills for the modern era, while being open to further development. The program lasts 4 years and is conducted in Turkish.

 


Learning Environments

 Education and training are carried out in either formal or distance learning formats. In addition, education and training are conducted in classrooms and study rooms within higher education institutions. Practical training is provided in collaboration with schools affiliated with the Ministry of National Education.


Description
  • Commitment to Atatürk's principles, reforms, and the values of the Republic.
  • Awareness of social, professional, and ethical responsibilities.
  • Gaining lifelong learning habits and behaviors and instilling this competence in students.
  • Acquiring creative thinking skills and imparting this skill to students.
  • Utilizing teaching methods and techniques.
  • The ability to use voice accurately and effectively.
  • The ability to use playing and conducting as expressive tools.
  • The ability to create music individually and in groups.
  • Possessing theoretical knowledge about music and the competence to relate this knowledge to other fields.
  • Intellectual knowledge of the historical development of national and international music cultures.
  • The ability to establish effective communication with students.
  • Generating solutions to problems related to the field.
  • Determining the most appropriate teaching strategy, method, and techniques by considering students' individual differences, field characteristics, and learning outcomes.
  • Developing educational materials suitable for students' levels and achievements.
  • Evaluating students' achievements using appropriate measurement and evaluation methods.
  • Developing knowledge of oneself and enhancing creative and weak aspects.
  • Adopting a positive attitude towards lifelong learning.
  • Being sensitive to societal issues and developments.
  • Acting in accordance with democracy, human rights, social, professional, and ethical values.
  • Using information and communication technologies effectively.
  • Planning and implementing social service projects and activities for social benefit with awareness of social responsibility.
  • Acting in accordance with the principles and universal sensitivities stated in the Basic Law of National Education.
  • Developing awareness of national culture and universal values.
  • complying with national and international laws and regulations related to the profession.
  • Serving as a role model for students in terms of knowledge, behavior, and attitude.
  • Being committed to Atatürk's principles and reforms, democracy, human rights, morality, and cultural values, while being sensitive to national and global issues.

Key Competencies

Possesses advanced proficiency in the following key competencies:

  • Music literacy competency
  • Proficiency in playing the primary instrument
  • Citizenship competency
  • Competency in cultural diversity and expression
  • Knowledge of music and music theories and the ability to use them with technology.

 


Further Info
  1. Measurement and evaluation methods, types of exams, and their contribution to the course grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles set by the Higher Education Council.
  2. Various methods such as assignments, projects, practical work, midterm exams, and final exams are used for measurement and evaluation.
  3. In the evaluation of student success, letter and numerical grading systems are used.

There are eight types of examinations: exemption, midterm, semester/year-end, project presentation, make-up, excuse, maximum duration, and single-course exams.

Examinations can be conducted in written, oral, practical formats, or a combination of written and oral, written and practical, or written, oral, and practical formats. The decision regarding the applicable examination formats is made by the relevant academic unit’s administrative board.

In semester/year-end evaluations, one of the DDS, EDS, or BDS methods is used, depending on the regulations applicable to the respective academic unit, the number of students being assessed, and the type of examination.

For a given course, the Raw Success Score (HBP) is calculated by considering the weighted average of the grades obtained from the midterm and, if applicable, other semester/year-long academic activities, along with the final or make-up exam score. The contribution percentage of in-semester/year-long activities and the final or make-up exam to the HBP is determined by the course instructor before the registration week and is announced to students no later than the first week of the semester. The contribution percentage of in-semester/year-long activities is set within the range of 40-60%, while the final or make-up exam contributes within the range of 60-40%. However, if no announcement is made, the default contribution percentage is applied as 40% for in-semester/year-long activities and 60% for the final or make-up exam.

In calculating a student's Cumulative Grade Point Average (CGPA), the letter grades corresponding to all courses taken from the first semester onward are converted into the 4.0 grading scale based on the table below. Each grade is multiplied by the respective ECTS credits of the course, the results are summed, and the total is divided by the sum of all ECTS credits. The final CGPA is expressed to two decimal places.

Raw Success Score (HBP) and Letter Grade Conversion Table

HBP Range

Letter Grade

4.0 Scale

Status

88 ≤ HBP ≤ 100

AA

4.00

Successful

81 ≤ HBP ≤ 87

BA

3.50

Successful

74 ≤ HBP ≤ 80

BB

3.00

Successful

67 ≤ HBP ≤ 73

CB

2.50

Successful

60 ≤ HBP ≤ 66

CC

2.00

Successful

53 ≤ HBP ≤ 59

DC

1.50

Unsuccessful

46 ≤ HBP ≤ 52

DD

1.00

Unsuccessful

0 ≤ HBP ≤ 45

FD

0.50

Unsuccessful

Absenteeism

FF

0.00

Unsuccessful

According to the DDS grading method, in order for students to obtain a letter grade classified as “successful” based on their HBP, they must score at least 45 out of 100 in the final exam. Students whose HBP is 60 or above but who fail to meet this final exam threshold are assigned a "DC" letter grade.

Attendance Requirements

Students must attend at least 70% of theoretical courses and at least 80% of applied or practice-based courses. Those who fail to meet this requirement are considered absent and are assigned an "FF" letter grade.

The nature of applied coursework and the success criteria for these courses are determined by the relevant department/program board.

 


Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs:

  • YÖK (Council of Higher Education) is responsible for planning, organizing, managing, and overseeing the educational, teaching, and other activities carried out at higher education institutions.
  • Each year, the “University Monitoring and Evaluation Reports” are published, which are prepared based on criteria set by YÖK. These reports include both quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions and are shared with the public by YÖK.
  • YÖK also publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report”, which contains academic, administrative, and financial data of foundation universities. These reports, containing both quantitative and qualitative evaluations, are shared with the public by YÖK.

The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Ensuring the Quality of Higher Education Diploma Programs”:

  1. Creation and Approval of the Curriculum: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria necessary for the opening of undergraduate departments and programs at higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes that each program aims to achieve are determined by the senates of the higher education institutions in accordance with the basic principles set by YÖK. 1.3. After the curriculum of the National Core Curriculum is accepted by the relevant Dean's Council, it is implemented by higher education institutions with YÖK's approval.
  2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program aims to achieve are conducted in accordance with the basic principles determined by YÖK and carried out according to the education, teaching, and exam regulations prepared by the higher education institutions.
  3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a diploma upon successful completion of the required course credits and other obligations as determined by the higher education institution.
  4. Self-Evaluation - External Evaluation: Higher education institutions, as part of continuous monitoring, enter their “Institutional Self-Evaluation Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK prepares and shares the “Institutional Feedback Report” regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions made by accreditation agencies authorized or recognized by YÖKAK demonstrate that the programs' qualifications meet the quality assurance standards. YÖKAK also conducts regular reviews of the qualifications defined by the relevant regulations.

This system ensures the continuous monitoring and improvement of the quality of higher education programs in Turkey.


Access Requirements

1.Graduating from secondary education institutions or foreign secondary education institutions recognized by the Ministry of National Education (MEB) and meeting the admission requirements for undergraduate programs in higher education institutions.

2. For programs that admit students based on a special aptitude test, as determined by YÖK (Council of Higher Education), candidates must have obtained a sufficient score in the central exam conducted by ÖSYM (Student Selection and Placement Center), which is equivalent to a score above the 800,000 threshold, and successfully passed the special aptitude test.


Conditions for Success
In the Department of Music Education, music teachers are trained for primary and secondary education institutions affiliated with the Ministry of National Education. Additionally, graduates can find job opportunities in the private sector within their field of expertise. The midterm exam accounts for 40% of the grade, while the final exam accounts for 60%, with practical coursework during the semester contributing to this assessment. Students who successfully complete all courses in the curriculum, achieve a minimum of 240 ECTS credits, and attain at least 60% success are awarded a bachelor's degree.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the Fine Arts Education Department, Music Education Program, can work as music teachers in primary schools, high schools, and equivalent institutions affiliated with the Ministry of National Education if they pass the Public Personnel Selection Examination (KPSS). Additionally, they can pursue careers as music instructors in Education Faculties, Fine Arts Education Departments, and Music Ed,ucation Programs, as well as in state conservatories and Fine Arts Departments under university rectorates. They may also be appointed as general or specialized teachers in Anatolian Fine Arts High Schools through an exam. Furthermore, they can work as artists in music ensembles, choirs, and orchestras or serve as experts and music program coordinators in the Ministry of Culture, the Ministry of National Education, and TRT (Turkish Radio and Television Corporation).


Legal Basis
  1. Law No. 2547 on Higher Education

 1.1. Regulation on the Principles of Transition Between Associate and Bachelor’s Degree Programs, Double Major, Minor, and Credit Transfer Between Institutions in Higher Education

1.2. Regulation on the Continuation of Bachelor’s Studies for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

  1. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article 35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode