Yeterlilik Kodu

TR0030022567

Yeterlilik Adı
Müzik Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumMarmara Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiFahrettin Kerim Gökay Cd., 34722 Kadıköy/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://www.marmara.edu.tr/
Yönelim-
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Müzik ve sahne sanatları
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır.
  • Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleme ve tasarlama becerisi kazanır.
  • Müzik eğitimi ile ilgili karşılaşacağı problemleri tanımlama ve çözme becerisi kazanır.
  • Çağdaş değerler ve uluslararası standartlar doğrultusunda, enstrüman ve kendi sesini iyi kullanabilme becerisi kazanır.
  • Pedagojik yaklaşımları meslekte kullanabilme becerisi kazanır.
  • Yaşam boyu öğrenme davranışını kazanmak.
  • Müzik alanında ulusal ve uluslararası gelişmeler hakkında bilgi sahibi olmak.
  • Bireysel ve topluluk halinde müzik yapabilme becerisi kazanır.
  • Müzik ve müzik eğitimi alanının gelişmesine katkıda bulunabilecek, bilimsel araştırma yapabilecek birey olabilme becerisi kazanır.
  • Müzikte teorik konularda bilgi sahibi olma ve öğretebilme becerisi kazanır.
  • Öğretim yöntem ve tekniklerini kullanabilme becerisi kazanır.
  • Eğitim müziği hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi kazanır.
  • Müzik tarihi ve gelişimi hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi kazanır.
  • Müzik alanındaki teknolojik gelişmeler hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi kazanır.
  • Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.
  • Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır.
  • Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Müzik Öğretmenliği Ana Bilim Dalı [MÖABD], ilk ve orta dereceli kurumlara müzik öğretmeni yetiştirmeyi hedefleyen 4 yıllık lisans eğitimi vermektedir. Programa kabul edilecek öğrenciler müzik yeteneğini oluşturan özelliklerden hangilerine ne ölçüde sahip olduklarının saptandığı Özel Yetenek Sınavı ile seçilirler. Program bireysel ve toplu çalma/söyleme etkinliklerini içermektedir. Programda piyano zorunlu çalgı olup bunun yanında seçmeli bir çalgı da (keman, viyola, çello, kontrbas, yan flüt, klarinet, gitar, bağlama) dersler arasında yer almaktadır. Program çerçevesinde kuramsal bilgilerin yanı sıra, müziksel yaratıcı çalışmalara ve denemelere de yer verilmektedir. Derslerin dışında seminer, panel, konferans, uygulamalı gösteri, öğretim elemanları ve öğrenci konserleri, bölüm dışı konserler vb. yurt içi ve yurt dışı bazı etkinliklerle müzik eğitimine de katkıda bulunulmaktadır. MÖABD programı; alan bilgisi, genel kültür ve pedagojik formasyona ilişkin derslerden oluşmaktadır. Eğitim ve öğretim 4 yıl süreli olup dersler teorik ve uygulamalı olarak yapılmaktadır. Ayrıca Eğitim Bilimleri Enstitüsü bünyesinde yüksek lisans ve doktora programları da yürütülmektedir. MİSYONU : 21.yüzyılda dünyadaki gelişmelere koşut olarak toplumumuza, çocuklarımıza ve gençlerimize okulda ve okul dışı ortamlarda kaliteli sanat (müzik) eğitimi verecek; yaratıcı, analitik düşünce yapısına sahip, araştırmacı, yeniliklere açık, güçlü kuramsal alt yapıya ve uygulamaya yönelik bilgi donanımına sahip -çalgısını ve sesini çok iyi kullanabilen, bireysel ve grup çalışmalarına yatkın- nitelikli müzik öğretmenlerini yetiştirmektir. Ülkemizin ihtiyaçları doğrultusunda, mesleki bilgi ve becerileri kullanarak sanat eğitimi verecek, öğrenme ve öğretmeyi bilen profesyonel müzik öğretmenleri yetiştirmektir. Öğrencilerin düşünsel, duygusal, bedensel yeterliliklerini ve yaratıcı yönlerini en üst düzeyde geliştirmek ve onları çağdaş değerlerle donanmış başarılı bireyler olarak yetiştirmektir. VİZYONU; Çağdaş değerler ve uluslararası standartlar doğrultusunda, eğitim-öğretim veren Anabilim dalımız, Türkiye’nin ikinci öğretmen yetiştiren kurumu olup, Türkiye’de ve Dünyada, saygın eğitim fakülteleri arasında yer almaktadır. Bu vizyon doğrultusunda, Üniversitemizin temel değerlerine bağlı, güçlü üniversite-mezun dayanışmasının, eğitim ve sanat dünyasıyla işbirliğin var olduğu, akademik ve idari personelin kendi hedeflerini gerçekleştirme çabalarının desteklendiği ve tüm personelin Üniversite’mizin vizyonu ile özdeşleştiği kurumsal bir yapıyı hedeflemektedir. Ayrıca, bu misyonu, canlı ve dinamik kılmak için, ulusal ve uluslararası alanda -uzmanlık alanımızda- ortaya çıkan yenilikleri izleyerek, yaşam boyu öğrenmeyi hedefleyen, bireysel ve takım çalışması ruhuna sahip, bir kurum kültürü oluşturmaktır.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Mesleki müzik eğitimi alacak bireylerin seçimi ise müziksel yeteneği oluşturan özelliklerden hangilerine ne ölçüde sahip oldukları “Giriş Sınavı” ile saptanarak yapılır. Bu yüzden GSEB Müzik Eğitimi Anabilim Dalı programını başarı ile tamamlayabilecek öğrencilerin seçimi için “Giriş Sınavı Yönergesi” oluşturulmuştur. Bu yönerge doğrultusunda, sınava katılan adaylar arasından “Müziksel özellikler” ve "Genel kültür" yönünden en iyi olanların seçimi yoluna gidilir.

Başarma ŞartlarıMüzik Öğretmenliği anabilim dalında eğitim dört yıl (sekiz yarıyıl)'ı içermektedir. Her yarıyıl için ortalama olarak 30 AKTS kredisi karşılığı ders almış, %70 oranında devam etmiş ve aldığı derslerden başarılı olmuş öğrenci mezuniyet hakkını kazanır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

GSEB Müzik Eğitimi Anabilim Dalından mezun olan adaylar, KPSS'yi kazandıkları takdirde MEB'na bağlı ilköğretim, lise ve dengi okullarda müzik öğretmenliği yapmaktadır. Bunu dışında, Eğitim Fakülteleri GSEB Müzik Eğitimi Anabilim Dallarında, Devlet Konservatuarlarında ve Rektörlüklere bağlı Güzel Sanatlar Bölümlerinde müzik öğretim elemanı, Anadolu Güzel Sanatlar Liselerine sınavla genel yada branş öğretmeni olarak atanmakta, müzik topluluklarında (koro ve orkestralarda) sanatçı, Kültür Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı ve TRT’de uzman ve müzik programcısı olarak görev almaktadırlar. Bunların dışında kalanların bir bölümü ise, müzik eğitimiyle doğrudan veya dolaylı ilgili üretim ve yayın kuruluşlarında görevler almakta, diğer bir bölümü de yine müzik eğitimiyle ilgili çeşitli resmi ve özel kuruluşlarda anlamlı görevlere getirilmektedir. Ayrıca, anabilim dalımızdan mezun olan adaylar, ilköğretim, lise ve dengi okullara müzik öğretmeni olarak atanabildiği gibi (atanmanın dışında), üniversitelerin Eğitim Bilimleri Enstitülerine bağlı Müzik Eğitimi alanında (çalgı, ses, koro, müzik yazarlığı, müzik kuramları-besteleme eğitimi ve okul müzik eğitimi vs.) “lisansüstü eğitimi” programlarına girebilmekte ve bu dallarda araştırmacı olarak yüksek öğretim kurumlarında görev alabilmektedir.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030022567


Yeterlilik Adı
Müzik Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Marmara Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Fahrettin Kerim Gökay Cd., 34722 Kadıköy/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır.
  • Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleme ve tasarlama becerisi kazanır.
  • Müzik eğitimi ile ilgili karşılaşacağı problemleri tanımlama ve çözme becerisi kazanır.
  • Çağdaş değerler ve uluslararası standartlar doğrultusunda, enstrüman ve kendi sesini iyi kullanabilme becerisi kazanır.
  • Pedagojik yaklaşımları meslekte kullanabilme becerisi kazanır.
  • Yaşam boyu öğrenme davranışını kazanmak.
  • Müzik alanında ulusal ve uluslararası gelişmeler hakkında bilgi sahibi olmak.
  • Bireysel ve topluluk halinde müzik yapabilme becerisi kazanır.
  • Müzik ve müzik eğitimi alanının gelişmesine katkıda bulunabilecek, bilimsel araştırma yapabilecek birey olabilme becerisi kazanır.
  • Müzikte teorik konularda bilgi sahibi olma ve öğretebilme becerisi kazanır.
  • Öğretim yöntem ve tekniklerini kullanabilme becerisi kazanır.
  • Eğitim müziği hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi kazanır.
  • Müzik tarihi ve gelişimi hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi kazanır.
  • Müzik alanındaki teknolojik gelişmeler hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi kazanır.
  • Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.
  • Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır.
  • Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Müzik Öğretmenliği Ana Bilim Dalı [MÖABD], ilk ve orta dereceli kurumlara müzik öğretmeni yetiştirmeyi hedefleyen 4 yıllık lisans eğitimi vermektedir. Programa kabul edilecek öğrenciler müzik yeteneğini oluşturan özelliklerden hangilerine ne ölçüde sahip olduklarının saptandığı Özel Yetenek Sınavı ile seçilirler. Program bireysel ve toplu çalma/söyleme etkinliklerini içermektedir. Programda piyano zorunlu çalgı olup bunun yanında seçmeli bir çalgı da (keman, viyola, çello, kontrbas, yan flüt, klarinet, gitar, bağlama) dersler arasında yer almaktadır. Program çerçevesinde kuramsal bilgilerin yanı sıra, müziksel yaratıcı çalışmalara ve denemelere de yer verilmektedir. Derslerin dışında seminer, panel, konferans, uygulamalı gösteri, öğretim elemanları ve öğrenci konserleri, bölüm dışı konserler vb. yurt içi ve yurt dışı bazı etkinliklerle müzik eğitimine de katkıda bulunulmaktadır. MÖABD programı; alan bilgisi, genel kültür ve pedagojik formasyona ilişkin derslerden oluşmaktadır. Eğitim ve öğretim 4 yıl süreli olup dersler teorik ve uygulamalı olarak yapılmaktadır. Ayrıca Eğitim Bilimleri Enstitüsü bünyesinde yüksek lisans ve doktora programları da yürütülmektedir. MİSYONU : 21.yüzyılda dünyadaki gelişmelere koşut olarak toplumumuza, çocuklarımıza ve gençlerimize okulda ve okul dışı ortamlarda kaliteli sanat (müzik) eğitimi verecek; yaratıcı, analitik düşünce yapısına sahip, araştırmacı, yeniliklere açık, güçlü kuramsal alt yapıya ve uygulamaya yönelik bilgi donanımına sahip -çalgısını ve sesini çok iyi kullanabilen, bireysel ve grup çalışmalarına yatkın- nitelikli müzik öğretmenlerini yetiştirmektir. Ülkemizin ihtiyaçları doğrultusunda, mesleki bilgi ve becerileri kullanarak sanat eğitimi verecek, öğrenme ve öğretmeyi bilen profesyonel müzik öğretmenleri yetiştirmektir. Öğrencilerin düşünsel, duygusal, bedensel yeterliliklerini ve yaratıcı yönlerini en üst düzeyde geliştirmek ve onları çağdaş değerlerle donanmış başarılı bireyler olarak yetiştirmektir. VİZYONU; Çağdaş değerler ve uluslararası standartlar doğrultusunda, eğitim-öğretim veren Anabilim dalımız, Türkiye’nin ikinci öğretmen yetiştiren kurumu olup, Türkiye’de ve Dünyada, saygın eğitim fakülteleri arasında yer almaktadır. Bu vizyon doğrultusunda, Üniversitemizin temel değerlerine bağlı, güçlü üniversite-mezun dayanışmasının, eğitim ve sanat dünyasıyla işbirliğin var olduğu, akademik ve idari personelin kendi hedeflerini gerçekleştirme çabalarının desteklendiği ve tüm personelin Üniversite’mizin vizyonu ile özdeşleştiği kurumsal bir yapıyı hedeflemektedir. Ayrıca, bu misyonu, canlı ve dinamik kılmak için, ulusal ve uluslararası alanda -uzmanlık alanımızda- ortaya çıkan yenilikleri izleyerek, yaşam boyu öğrenmeyi hedefleyen, bireysel ve takım çalışması ruhuna sahip, bir kurum kültürü oluşturmaktır.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Mesleki müzik eğitimi alacak bireylerin seçimi ise müziksel yeteneği oluşturan özelliklerden hangilerine ne ölçüde sahip oldukları “Giriş Sınavı” ile saptanarak yapılır. Bu yüzden GSEB Müzik Eğitimi Anabilim Dalı programını başarı ile tamamlayabilecek öğrencilerin seçimi için “Giriş Sınavı Yönergesi” oluşturulmuştur. Bu yönerge doğrultusunda, sınava katılan adaylar arasından “Müziksel özellikler” ve "Genel kültür" yönünden en iyi olanların seçimi yoluna gidilir.


Başarma Şartları
Müzik Öğretmenliği anabilim dalında eğitim dört yıl (sekiz yarıyıl)'ı içermektedir. Her yarıyıl için ortalama olarak 30 AKTS kredisi karşılığı ders almış, %70 oranında devam etmiş ve aldığı derslerden başarılı olmuş öğrenci mezuniyet hakkını kazanır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

GSEB Müzik Eğitimi Anabilim Dalından mezun olan adaylar, KPSS'yi kazandıkları takdirde MEB'na bağlı ilköğretim, lise ve dengi okullarda müzik öğretmenliği yapmaktadır. Bunu dışında, Eğitim Fakülteleri GSEB Müzik Eğitimi Anabilim Dallarında, Devlet Konservatuarlarında ve Rektörlüklere bağlı Güzel Sanatlar Bölümlerinde müzik öğretim elemanı, Anadolu Güzel Sanatlar Liselerine sınavla genel yada branş öğretmeni olarak atanmakta, müzik topluluklarında (koro ve orkestralarda) sanatçı, Kültür Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı ve TRT’de uzman ve müzik programcısı olarak görev almaktadırlar. Bunların dışında kalanların bir bölümü ise, müzik eğitimiyle doğrudan veya dolaylı ilgili üretim ve yayın kuruluşlarında görevler almakta, diğer bir bölümü de yine müzik eğitimiyle ilgili çeşitli resmi ve özel kuruluşlarda anlamlı görevlere getirilmektedir. Ayrıca, anabilim dalımızdan mezun olan adaylar, ilköğretim, lise ve dengi okullara müzik öğretmeni olarak atanabildiği gibi (atanmanın dışında), üniversitelerin Eğitim Bilimleri Enstitülerine bağlı Müzik Eğitimi alanında (çalgı, ses, koro, müzik yazarlığı, müzik kuramları-besteleme eğitimi ve okul müzik eğitimi vs.) “lisansüstü eğitimi” programlarına girebilmekte ve bu dallarda araştırmacı olarak yüksek öğretim kurumlarında görev alabilmektedir.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030022567

Qualification Title
Music Teaching Bachelors Degree Diploma
Awarding Body
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
Orientation-
EQF Level1
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 1
Thematic AreasMusic and performing arts
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continious.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030022567


Qualification Title
Music Teaching Bachelors Degree Diploma

Awarding Body

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
1

TQF Level
1
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continious.


Url
Open Address