Yeterlilik Kodu

TR0030001686

Yeterlilik Adı
Okul Öncesi Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumAnadolu Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAnadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR
Sorumlu Kurum URLhttp://www.anadolu.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Okul öncesi öğretmenleri için eğitim
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alana ilişkin bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirme.
  • Okul öncesi öğretmenliği alanındaki kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme.
  • Okul öncesi öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanabilme.
  • Okul öncesi eğitimle diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayıp yeni bilgiler oluşturabilme.
  • Alandaki sorunlara bilimsel yöntemlerle çözüm önerileri geliştirme.
  • Bilimsel bir araştırma uygulama, analiz ve sonuçlarını yorumlama.
  • Bilimsel ve mesleki etik kurallarını benimseme ve uyma.
  • Alana ilişkin gelişmeleri takip edip yaşam boyu kendini geliştirme.
  • Okul öncesi eğitimle ilgili geliştirilen strateji, politika ve uygulamaları ve elde edilen sonuçlarını değerlendirebilme.
  • Bir yabancı dilde iletişim kurma ve yayınları takip etme.
  • Bilişim ve iletişim teknolojilerinden mesleki gelişim ve uygulama amaçlı yararlanabilme.
  • Kendini yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme.
  • Sosyal, kültürel ve toplumsal normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleme.
  • Gelişim alanlarını destekleyici eğitim sürecini planlayıp, yürütebilme.
  • Fiziksel açıdan eğitim ortamını düzenleyebilme.
  • Psikolojik açıdan eğitim ortamını düzenleyebilme.
  • Ailelerle iletişim kurabilme ve aile katılımını sağlayabilme.
  • Aile eğitimi etkinliklerini yürütebilme.
  • Kendini söz, beden ve sanat yoluyla ifade edebilme.
  • Bilişim teknolojilerini eğitim ve öğretimde kullanabilme.
  • Araştırma, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretebilme.
  • Eğitim programını değerlendirebilme ve gerekli düzenlemeleri yapabilme.
  • Çocukların gelişimini değerlendirebilme.
  • Etkin dinleyebilme.
  • Empati kurabilme.
  • Özgün ürünler oluşturabilme.
  • Estetik anlayışı ve seçicilik becerilerine sahip olabilme.
  • Eğitim sürecini ulusal ve evrensel değerler doğrultusunda yürütebilme.
  • Çocuklara değer verme, saygı gösterme ve onları anlayabilme.
  • Türk milli eğitim sisteminin amaç ve ilkelerini benimseme veeğitim sürecine yansıtabilme.
  • Okul öncesi eğitimde bir araştırma planlayabilme, değerlendirebilme ve yorumlayabilme.
  • Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olabilme.
  • Bir yabancı dili temel düzeyde kullanabilme.
  • Çocukluk döneminin gelişim özelliklerini tanıma ve eğitim sürecine yansıtabilme.
  • Farklı yaklaşım, yöntem ve teknikleri eğitim ve öğretimde kullanabilme.
  • Okulun kültür ve öğrenme merkezi haline getirilmesinde toplumla iş birliği yapabilme.
  • Kişisel ve mesleki açıdan kendini geliştirebilme.
  • Kendini tanıyabilme ve geliştirebilme.
  • Eleştirel düşünebilme.
  • Gereksinim duyduğu bilgiye etkin bir şekilde ulaşabilme.
  • Ulusal ve uluslararası gelişmelere duyarlı olabilme.
  • Ulusal ve uluslararası farklı kültürlere saygı duyabilme.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. 

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma ŞartlarıÖğrencinin, toplam 52,5 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 7 ders, bir seminer dersi ve uzmanlık alan dersi ile 30 ECTS kredisinden az olmamak koşulu ile tez çalışmasını başarmış olması, aldığı tüm derslerden en az YT, CC ya da bunun üzerinde not alması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Okulöncesi Eğitimi Yüksek Lisans Programı mezunları eğtim sektöründe uzman ya da akademisyen olarak çalışabilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030001686


Yeterlilik Adı
Okul Öncesi Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Anadolu Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Anadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alana ilişkin bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirme.
  • Okul öncesi öğretmenliği alanındaki kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme.
  • Okul öncesi öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanabilme.
  • Okul öncesi eğitimle diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayıp yeni bilgiler oluşturabilme.
  • Alandaki sorunlara bilimsel yöntemlerle çözüm önerileri geliştirme.
  • Bilimsel bir araştırma uygulama, analiz ve sonuçlarını yorumlama.
  • Bilimsel ve mesleki etik kurallarını benimseme ve uyma.
  • Alana ilişkin gelişmeleri takip edip yaşam boyu kendini geliştirme.
  • Okul öncesi eğitimle ilgili geliştirilen strateji, politika ve uygulamaları ve elde edilen sonuçlarını değerlendirebilme.
  • Bir yabancı dilde iletişim kurma ve yayınları takip etme.
  • Bilişim ve iletişim teknolojilerinden mesleki gelişim ve uygulama amaçlı yararlanabilme.
  • Kendini yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme.
  • Sosyal, kültürel ve toplumsal normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleme.
  • Gelişim alanlarını destekleyici eğitim sürecini planlayıp, yürütebilme.
  • Fiziksel açıdan eğitim ortamını düzenleyebilme.
  • Psikolojik açıdan eğitim ortamını düzenleyebilme.
  • Ailelerle iletişim kurabilme ve aile katılımını sağlayabilme.
  • Aile eğitimi etkinliklerini yürütebilme.
  • Kendini söz, beden ve sanat yoluyla ifade edebilme.
  • Bilişim teknolojilerini eğitim ve öğretimde kullanabilme.
  • Araştırma, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretebilme.
  • Eğitim programını değerlendirebilme ve gerekli düzenlemeleri yapabilme.
  • Çocukların gelişimini değerlendirebilme.
  • Etkin dinleyebilme.
  • Empati kurabilme.
  • Özgün ürünler oluşturabilme.
  • Estetik anlayışı ve seçicilik becerilerine sahip olabilme.
  • Eğitim sürecini ulusal ve evrensel değerler doğrultusunda yürütebilme.
  • Çocuklara değer verme, saygı gösterme ve onları anlayabilme.
  • Türk milli eğitim sisteminin amaç ve ilkelerini benimseme veeğitim sürecine yansıtabilme.
  • Okul öncesi eğitimde bir araştırma planlayabilme, değerlendirebilme ve yorumlayabilme.
  • Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olabilme.
  • Bir yabancı dili temel düzeyde kullanabilme.
  • Çocukluk döneminin gelişim özelliklerini tanıma ve eğitim sürecine yansıtabilme.
  • Farklı yaklaşım, yöntem ve teknikleri eğitim ve öğretimde kullanabilme.
  • Okulun kültür ve öğrenme merkezi haline getirilmesinde toplumla iş birliği yapabilme.
  • Kişisel ve mesleki açıdan kendini geliştirebilme.
  • Kendini tanıyabilme ve geliştirebilme.
  • Eleştirel düşünebilme.
  • Gereksinim duyduğu bilgiye etkin bir şekilde ulaşabilme.
  • Ulusal ve uluslararası gelişmelere duyarlı olabilme.
  • Ulusal ve uluslararası farklı kültürlere saygı duyabilme.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. 


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
Öğrencinin, toplam 52,5 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 7 ders, bir seminer dersi ve uzmanlık alan dersi ile 30 ECTS kredisinden az olmamak koşulu ile tez çalışmasını başarmış olması, aldığı tüm derslerden en az YT, CC ya da bunun üzerinde not alması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Okulöncesi Eğitimi Yüksek Lisans Programı mezunları eğtim sektöründe uzman ya da akademisyen olarak çalışabilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030001686

Qualification Title
Program Master's Diploma with Thesis in Pre-school Education
Awarding BodyCouncil Of Higher Education
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasTraining for pre-school teachers
National Occupation Classification

ISCO: 08

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Enhancing knowledge about pre-school education on a master degree.
  • Consider the theoretical and practical knowledge critically.
  • Use the gained master degree knowledge about pre-school education.
  • Form new knowledge by comprehending interdisciplinary interaction.
  • Suggesting solutions to the problems in the field scientifically.
  • Conducting scientific research, interpreting the analysis and results.
  • Internalizing and obeying professional ethical rules.
  • Following improvements in the field and actualizing self-development.
  • Evaluate strategies, policies and practices about pre-school education and obtained results.
  • Communicating and following publications in a foreign language.
  • Use information and communication technologies for the purpose of professional development and application.
  • Express themselves verbally and in writting.
  • Examine cultural and social norms with a critical point of view.
  • Planning, conducting education process supporting developmental areas.
  • Design physical environment for educational purposes.
  • Arrange psychological environment.
  • Communicate with families and obtain family involvement.
  • Direct family education activities.
  • Express themselves verbally, bodily and artistically.
  • Make use of information technologies in education and teaching.
  • Inquiring, discovering and generating alternative solutions.
  • Evaluating the education program and making necessary regulations.
  • Evaluate children’s development.
  • Have effective listening skills.
  • Develop empathy.
  • Create original products.
  • Develop asense of aesthetics and the ability of selectivity.
  • Managing education process according to national and international values.
  • Respect and care about children and understand them.
  • Internalize the objectives and principles of the turkish national education system and use them in education processes.
  • Plan, assess and implement a research on preschool education.
  • Having social, scientific and professional ethical values.
  • Speak a foreign language at a basic level.
  • Recognize the developmental properties of childhood and reflect those in education process.
  • Using different approaches, methods and techniques in education process.
  • Collaborate with society to change the school environment into a culture and learning center.
  • Achieve personal and professional self development.
  • Have the skills of self-knowledge and self development.
  • Think critically.
  • Obtain knowledge they need efficiently.
  • Be perceptive and reactive to national and international circumstances.
  • Respect different national and international cultures.
Key Competencies-
Further Info

A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the programme, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters. 

Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)

Individuals graduated from Pre-school Education Master Program can be employed as experts and academicians in the education sector.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030001686


Qualification Title
Program Master's Diploma with Thesis in Pre-school Education

Awarding Body
Council Of Higher Education

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO: 08


EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO: 08


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Enhancing knowledge about pre-school education on a master degree.
  • Consider the theoretical and practical knowledge critically.
  • Use the gained master degree knowledge about pre-school education.
  • Form new knowledge by comprehending interdisciplinary interaction.
  • Suggesting solutions to the problems in the field scientifically.
  • Conducting scientific research, interpreting the analysis and results.
  • Internalizing and obeying professional ethical rules.
  • Following improvements in the field and actualizing self-development.
  • Evaluate strategies, policies and practices about pre-school education and obtained results.
  • Communicating and following publications in a foreign language.
  • Use information and communication technologies for the purpose of professional development and application.
  • Express themselves verbally and in writting.
  • Examine cultural and social norms with a critical point of view.
  • Planning, conducting education process supporting developmental areas.
  • Design physical environment for educational purposes.
  • Arrange psychological environment.
  • Communicate with families and obtain family involvement.
  • Direct family education activities.
  • Express themselves verbally, bodily and artistically.
  • Make use of information technologies in education and teaching.
  • Inquiring, discovering and generating alternative solutions.
  • Evaluating the education program and making necessary regulations.
  • Evaluate children’s development.
  • Have effective listening skills.
  • Develop empathy.
  • Create original products.
  • Develop asense of aesthetics and the ability of selectivity.
  • Managing education process according to national and international values.
  • Respect and care about children and understand them.
  • Internalize the objectives and principles of the turkish national education system and use them in education processes.
  • Plan, assess and implement a research on preschool education.
  • Having social, scientific and professional ethical values.
  • Speak a foreign language at a basic level.
  • Recognize the developmental properties of childhood and reflect those in education process.
  • Using different approaches, methods and techniques in education process.
  • Collaborate with society to change the school environment into a culture and learning center.
  • Achieve personal and professional self development.
  • Have the skills of self-knowledge and self development.
  • Think critically.
  • Obtain knowledge they need efficiently.
  • Be perceptive and reactive to national and international circumstances.
  • Respect different national and international cultures.

Key Competencies
-

Further Info

A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the programme, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters. 


Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)

Individuals graduated from Pre-school Education Master Program can be employed as experts and academicians in the education sector.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely.


Url
Open Address