Yeterlilik Kodu | TR0030018571 | |
Yeterlilik Adı | Okul Öncesi Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Zeyrek Mah. Büyükkaraman Cad. No:53 Fatih /İSTANBUL | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.fsm.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Okul öncesi öğretmenleri için eğitim | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | YÖKün belirlemiş olduğu kabul koşullarına göre; ilgili alandan mezun olan, ALES Sözel puan türünde en az 55 almış olan, enstitünün sözlü ve yazılı sınavlarında başarı göstermiş olan öğrencilerin başvuruları kabul edilmektedir. | |
Başarma Şartları | - | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | - | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030018571
- Bilişsel çalışmalar yapabilmek için gerekli bilimsel yöntem ve teknikleri, istatistik, ölçme değerlendirme yollarını bilir ve kullanır.
- Çalışma bulgularını bilimsel yöntem ve tekniklere dayanarak değerlendirir ve eleştirir.
- Çağdaş gelişim ve öğrenme kuramlarını ve bu kuramlara dayalı okul öncesi eğitim programını tanır.
- Eğitim düşüncesinin gelişimini ve çocukta düşünce ve değerler gelişimini bilir.
- Yaratıcı düşünce ve sanatsal yaratma konusunda bilgi sahibi olur.
- Farklı gelişen çocukların eğitimi ve kaynaştırılmasında çağdaş eğilimleri bilir.
- Gelişimin biyo-psikolojik temellerini tanır.
- Çağdaş öğrenme ve öğretme kavram ve modellerini bilir ve kıyaslar.
- Okul öncesi çocuğun okula hazırlığında gerekli okuma-yazma ve kavram gelişimlerinin özelliklerini bilir.
- Okul öncesi eğitimde çağdaş yaklaşımları bilir ve kıyaslar.
- Okul öncesi eğitimde bilimsel yöntem ve teknikler kullanarak eğitim materyali ve programı geliştirebilir.
- Okul öncesi eğitimde geliştirilmiş bir program veya modeli alanda uygulayabilir.
- Eğitim teknolojilerini okul öncesi eğitim uygulamalarında kullanabilir.
YÖKün belirlemiş olduğu kabul koşullarına göre; ilgili alandan mezun olan, ALES Sözel puan türünde en az 55 almış olan, enstitünün sözlü ve yazılı sınavlarında başarı göstermiş olan öğrencilerin başvuruları kabul edilmektedir.
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030018571 | |
Qualification Title | Okul Öncesi Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Masters Degree | |
Awarding Body | Fatih Sultan Mehmet Vakif University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Training for pre-school teachers | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | To know and use the scientific methods and techniques, statistics, measurement and evaluation methods necessary for doing cognitive studies. Evaluates and criticizes the findings of work based on scientific methods and techniques.Recognizes contemporary development and learning theories and pre-school education programs based on these theories.Know the development of educational thought and the development of ideas and values ??in children. Has knowledge about creative thinking and artistic creation. They know contemporary trends in the education and cohesion of different developing children. He recognizes the bio-psychological bases of development.Know and compare contemporary learning and teaching concepts and models. Know the characteristics of literacy and concept development in pre-school childs readiness. Know and compare contemporary approaches in pre-school education She can develop educational material and program by using scientific methods and techniques in pre-school education. A program or model developed in pre-school education can be applied on the field. Can use educational technologies in pre-school education applications. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030018571
To know and use the scientific methods and techniques, statistics, measurement and evaluation methods necessary for doing cognitive studies. Evaluates and criticizes the findings of work based on scientific methods and techniques.Recognizes contemporary development and learning theories and pre-school education programs based on these theories.Know the development of educational thought and the development of ideas and values ??in children. Has knowledge about creative thinking and artistic creation. They know contemporary trends in the education and cohesion of different developing children. He recognizes the bio-psychological bases of development.Know and compare contemporary learning and teaching concepts and models. Know the characteristics of literacy and concept development in pre-school childs readiness. Know and compare contemporary approaches in pre-school education She can develop educational material and program by using scientific methods and techniques in pre-school education. A program or model developed in pre-school education can be applied on the field. Can use educational technologies in pre-school education applications.
Qualification is continuous