Yeterlilik Kodu

TR0030012940

Yeterlilik Adı
Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumVan Yüzüncü Yıl Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBardakçı, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Kampüsü, 65090 Tuşba/Van
Sorumlu Kurum URLhttps://www.yyu.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Okul öncesi öğretmenleri için eğitim
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)

Okul Öncesi Öğretmenliği programı, okul öncesi eğitimi temel bilgi ve becerilerine sahip okul öncesi öğretmenlerini yetiştirmektedir. Programda alan bilgisi, öğretmenlik mesleği ve genel kültür ile ilgili dersler okutulmaktadır. Programda zorunlu derslere ek olarak seçmeli dersler imkanı sunulmaktadır.

Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Okul öncesi eğitimi alanında teknolojik gelişmeleri takip edebilme.
  • Çocukların yaratıcılık, problem çözme ve eleştirel düşünme becerilerini destekleyici uygulamalar yapabilme.
  • Okul öncesi eğitim alanında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız davranma, eleştirel düşünme, inisiyatif kullanma, bireysel ve bir ekip içinde sorumluluk alma ve yaratıcılık becerisine sahip olma.
  • Felsefeyi, eğitimin felsefi temellerini, çağdaş eğitim teorilerini, bilgi, bilim ve değerler felsefesini anlayabilme, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
  • Okul öncesi eğitimi alanı ile ilgili verileri toplayabilme, yorumlayabilme, ve sonuçlarını alana aktarabilme.
  • Öğretmenlik mesleği ile ilgili çocuklara, meslektaşlarına ve ailelere yönelik etik uygulamaları benimseme.
  • Çocukların gelişimsel, bireysel ve kültürel özelliklerini dikkate alarak planlama, uygulama ve değerlendirme yapabilme.
  • Okul öncesi eğitim alanıyla birlikte Türk eğitim sisteminin yapısını bilme.
  • Disipliniçi ve disiplinlerarası takım çalışması yapabilme.
  • Temel varsayımlar, ilkeler, kuramsal temeller ve araştırmalar doğrultusunda kişisel eğitim felsefesi geliştirme.
  • Öğretmenlik mesleği ile ilgili uygulamalarda sorunlarla karşılaşıldığında sorumluluk alarak çözüm yolları üretme ve çözüm yollarını ilgili kişilerle paylaşabilme.
  • Evrensel sosyal hakları bilme ve hakların korunmasında etkin rol oynama.
  • Okul öncesi çağdaki çocukların bilişsel, sosyal, duygusal ve bedensel özellikleri hakkında bilgi sahibi olma.
  • Okul öncesi eğitim alanında akademik çalışmalar yapabilme.
  • Kişisel, eğitsel, mesleki gelişimini sürekli olarak izleyerek gerçekçi değerlendirmelerde bulunma ve sürekli gelişim için belirleyeceği kişisel hedefler doğrultusunda ilerleyebilme.
  • Okul, aile ve toplum arasında işbirliği kurulmasında, çalışmaların düzenlenmesinde ve yürütülmesinde; etkin olarak çalışmaya gönüllü olma.
  • Yaşadığı çevre ile ilgili sorunlarla ilgilenme, çevre duyarlılığına sahip olma.
  • Okul öncesi eğitimi alanında çıkan bilimsel yayınları takip edebilme.
  • Yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyip, bireysel ve mesleğe yönelik olarak bilgi ve becerilerini geliştirme.
  • Okul öncesi eğitim alanındaki uygulama süreçleriyle ilgili gelişmeleri izleyerek iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olma.
  • İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
  • Okul öncesi eğitim kurumlarında yönetim bilgi ve becerisine sahip olabilme.
  • Okul öncesi eğitim alanında bilimsel çalışmalar yapabilmek için gerekli istatistik, ölçme, değerlendirme gibi teknoloji kullanımı ile ilgili temel beceri sahip olabilme.
  • İnsanın gelişim, öğrenme ve rehberlik süreçlerini tanıyabilme ve bu süreçlerin öğrenci gelişimi ile ilişkisini tanımlayabilme.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma ŞartlarıProgramda yer alan 240 AKTS kredisini sağlayan derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu program mezunları KPSS'den yeterli puanı aldıktan sonra, mesleki yeterliliğe ilişkin mülakatı başarıyla tamamlaması durumunda MEB'de okul öncesi eğitim öğretmeni olarak görev yapmaktadırlar. Program mezunları MEB'de erken çocukluk eğitimi alanında uzman olarak çalışabilmektedirler. Erken çocukluk eğitimi alanında çalışan kreş ve anaokulu gibi özel kurumlar program mezunlarıyla çalışmaktadırlar. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı'na bağlı kurumlarda program mezunları iş imkanı bulabilmektedir. Üniversitelerde Okul Öncesi Eğitim alanında yüksek lisans ya da doktora eğitimiyle birlikte program mezunları akademik ortamda iş sahibi olabilmektedirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030012940


Yeterlilik Adı
Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Bardakçı, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Kampüsü, 65090 Tuşba/Van

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)

Okul Öncesi Öğretmenliği programı, okul öncesi eğitimi temel bilgi ve becerilerine sahip okul öncesi öğretmenlerini yetiştirmektedir. Programda alan bilgisi, öğretmenlik mesleği ve genel kültür ile ilgili dersler okutulmaktadır. Programda zorunlu derslere ek olarak seçmeli dersler imkanı sunulmaktadır.


Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Okul öncesi eğitimi alanında teknolojik gelişmeleri takip edebilme.
  • Çocukların yaratıcılık, problem çözme ve eleştirel düşünme becerilerini destekleyici uygulamalar yapabilme.
  • Okul öncesi eğitim alanında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız davranma, eleştirel düşünme, inisiyatif kullanma, bireysel ve bir ekip içinde sorumluluk alma ve yaratıcılık becerisine sahip olma.
  • Felsefeyi, eğitimin felsefi temellerini, çağdaş eğitim teorilerini, bilgi, bilim ve değerler felsefesini anlayabilme, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
  • Okul öncesi eğitimi alanı ile ilgili verileri toplayabilme, yorumlayabilme, ve sonuçlarını alana aktarabilme.
  • Öğretmenlik mesleği ile ilgili çocuklara, meslektaşlarına ve ailelere yönelik etik uygulamaları benimseme.
  • Çocukların gelişimsel, bireysel ve kültürel özelliklerini dikkate alarak planlama, uygulama ve değerlendirme yapabilme.
  • Okul öncesi eğitim alanıyla birlikte Türk eğitim sisteminin yapısını bilme.
  • Disipliniçi ve disiplinlerarası takım çalışması yapabilme.
  • Temel varsayımlar, ilkeler, kuramsal temeller ve araştırmalar doğrultusunda kişisel eğitim felsefesi geliştirme.
  • Öğretmenlik mesleği ile ilgili uygulamalarda sorunlarla karşılaşıldığında sorumluluk alarak çözüm yolları üretme ve çözüm yollarını ilgili kişilerle paylaşabilme.
  • Evrensel sosyal hakları bilme ve hakların korunmasında etkin rol oynama.
  • Okul öncesi çağdaki çocukların bilişsel, sosyal, duygusal ve bedensel özellikleri hakkında bilgi sahibi olma.
  • Okul öncesi eğitim alanında akademik çalışmalar yapabilme.
  • Kişisel, eğitsel, mesleki gelişimini sürekli olarak izleyerek gerçekçi değerlendirmelerde bulunma ve sürekli gelişim için belirleyeceği kişisel hedefler doğrultusunda ilerleyebilme.
  • Okul, aile ve toplum arasında işbirliği kurulmasında, çalışmaların düzenlenmesinde ve yürütülmesinde; etkin olarak çalışmaya gönüllü olma.
  • Yaşadığı çevre ile ilgili sorunlarla ilgilenme, çevre duyarlılığına sahip olma.
  • Okul öncesi eğitimi alanında çıkan bilimsel yayınları takip edebilme.
  • Yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyip, bireysel ve mesleğe yönelik olarak bilgi ve becerilerini geliştirme.
  • Okul öncesi eğitim alanındaki uygulama süreçleriyle ilgili gelişmeleri izleyerek iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olma.
  • İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
  • Okul öncesi eğitim kurumlarında yönetim bilgi ve becerisine sahip olabilme.
  • Okul öncesi eğitim alanında bilimsel çalışmalar yapabilmek için gerekli istatistik, ölçme, değerlendirme gibi teknoloji kullanımı ile ilgili temel beceri sahip olabilme.
  • İnsanın gelişim, öğrenme ve rehberlik süreçlerini tanıyabilme ve bu süreçlerin öğrenci gelişimi ile ilişkisini tanımlayabilme.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
Programda yer alan 240 AKTS kredisini sağlayan derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu program mezunları KPSS'den yeterli puanı aldıktan sonra, mesleki yeterliliğe ilişkin mülakatı başarıyla tamamlaması durumunda MEB'de okul öncesi eğitim öğretmeni olarak görev yapmaktadırlar. Program mezunları MEB'de erken çocukluk eğitimi alanında uzman olarak çalışabilmektedirler. Erken çocukluk eğitimi alanında çalışan kreş ve anaokulu gibi özel kurumlar program mezunlarıyla çalışmaktadırlar. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı'na bağlı kurumlarda program mezunları iş imkanı bulabilmektedir. Üniversitelerde Okul Öncesi Eğitim alanında yüksek lisans ya da doktora eğitimiyle birlikte program mezunları akademik ortamda iş sahibi olabilmektedirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030012940

Qualification Title
OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMI PRE-SCHOOL TEACHING PR.
Awarding BodyUniversity of Van Yuzuncu Yil
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTraining for pre-school teachers
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

To be able to follow technological developments in the field of preschool education To know the structure of Turkish education system related to preschool education area To have information about cognitive, social, emotional and physical characteristics of preschool children To follow the scientific publications in the field of preschool education To have the knowledge and skills of manage preschool education institutions To have ability to recognize the processes of human development, learning and guidance and to define the relationship between these processes and student development To be able to make applications to support children's creativity, problem solving and critical thinking skills To be able to plan, implement and evaluate the curriculum considering developmental, individual and cultural characteristics of children To be able to use interdisciplinary and interdisciplinary independent behaviors, critical thinking, taking initiative, taking responsibility and creativity within a team To understand philosophy, philosophical foundations of education, contemporary theories of education, philosophy of knowledge. To be able to critically evaluate the acquired knowledge and skills To be able to collect and interpret data related to the field of preschool education and transfer this results to the field. Adopting ethical practices for children, colleagues and families about teaching profession To be able to work in the field and to be a part of interdisciplinary teamwork. Developing personal education philosophy in accordance with basic assumptions, principles, theoretical foundations and researches. To be able to produce solutions when encountered problems related to teaching profession. Knowing universal social rights and playing an active role in protecting children rights To be able to make academic studies in the field of preschool education. To be able to follow personal, educational, professional development to make realistic evaluations and to be able to determine personal aims for continuous improvement. To be volunteer in the establishment of cooperation between the school, family and community. To deal with environmental problems, to have environmental awareness Adopting the principle of lifelong learning and developing their knowledge and occupational skills To have knowledge of foreign language to be able to communicate and follow the international developments in preschool education. To have sufficient awareness about occupational health and safety issues To be able to have the basic skills related to the use of technology such as statistics, measurement and evaluation programs.

Key Competencies-
Further Info

The type of measurement and evaluation planned for each course is the initiative of the relevant instructor. Measurement and evaluation criteria are included in the course plan.

Quality Assurance-
Access Requirements

Students who have graduated from highschool education and who get the required score after the university exam can register the program

Conditions for Successto be successful in all courses in the program with 240 ECTS credits and having a GPA of at least 2.00 out of 4.00 is required for graduation to the program
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of this program, after having received sufficient score from the KPSS and If he or she successfully completed the interview related to professional competence are serving as preschool education teachers. Graduates of the program can work as experts in the field of early childhood education in the Ministry of National Education. Private institutions such as nursery schools and kindergartens working in the field of early childhood education work with program graduates. The graduates of the program can find employment opportunities in the Ministry of Family and Social Policies. Program graduates can work in an academic environment with a master's or doctoral degree in preschool education or related fields in universities

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030012940


Qualification Title
OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMI PRE-SCHOOL TEACHING PR.

Awarding Body
University of Van Yuzuncu Yil

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

To be able to follow technological developments in the field of preschool education To know the structure of Turkish education system related to preschool education area To have information about cognitive, social, emotional and physical characteristics of preschool children To follow the scientific publications in the field of preschool education To have the knowledge and skills of manage preschool education institutions To have ability to recognize the processes of human development, learning and guidance and to define the relationship between these processes and student development To be able to make applications to support children's creativity, problem solving and critical thinking skills To be able to plan, implement and evaluate the curriculum considering developmental, individual and cultural characteristics of children To be able to use interdisciplinary and interdisciplinary independent behaviors, critical thinking, taking initiative, taking responsibility and creativity within a team To understand philosophy, philosophical foundations of education, contemporary theories of education, philosophy of knowledge. To be able to critically evaluate the acquired knowledge and skills To be able to collect and interpret data related to the field of preschool education and transfer this results to the field. Adopting ethical practices for children, colleagues and families about teaching profession To be able to work in the field and to be a part of interdisciplinary teamwork. Developing personal education philosophy in accordance with basic assumptions, principles, theoretical foundations and researches. To be able to produce solutions when encountered problems related to teaching profession. Knowing universal social rights and playing an active role in protecting children rights To be able to make academic studies in the field of preschool education. To be able to follow personal, educational, professional development to make realistic evaluations and to be able to determine personal aims for continuous improvement. To be volunteer in the establishment of cooperation between the school, family and community. To deal with environmental problems, to have environmental awareness Adopting the principle of lifelong learning and developing their knowledge and occupational skills To have knowledge of foreign language to be able to communicate and follow the international developments in preschool education. To have sufficient awareness about occupational health and safety issues To be able to have the basic skills related to the use of technology such as statistics, measurement and evaluation programs.


Key Competencies
-

Further Info

The type of measurement and evaluation planned for each course is the initiative of the relevant instructor. Measurement and evaluation criteria are included in the course plan.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Students who have graduated from highschool education and who get the required score after the university exam can register the program


Conditions for Success
to be successful in all courses in the program with 240 ECTS credits and having a GPA of at least 2.00 out of 4.00 is required for graduation to the program

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of this program, after having received sufficient score from the KPSS and If he or she successfully completed the interview related to professional competence are serving as preschool education teachers. Graduates of the program can work as experts in the field of early childhood education in the Ministry of National Education. Private institutions such as nursery schools and kindergartens working in the field of early childhood education work with program graduates. The graduates of the program can find employment opportunities in the Ministry of Family and Social Policies. Program graduates can work in an academic environment with a master's or doctoral degree in preschool education or related fields in universities


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address