Yeterlilik Kodu | TR0030013846 | |
Yeterlilik Adı | Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | BAİBÜ Gölköy Yerleşkesi, 14030 Merkez/Bolu | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.ibu.edu.tr/tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Okul öncesi öğretmenleri için eğitim | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | Lisans programının normal eğitim süresi 4 yıldır. Mezun olabilmek için öğrencilerin programdaki tüm dersleri almaları gerekir. Genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlar, resmi ve özel anaokullarında okul öncesi öğretmeni olarak çalışmaktadır. Ayrıca alanla ilgili özel sektörde çalışmaktadırlar. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030013846
- Okulöncesi eğitim alanında lisans düzeyinde öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlere ilişkin kavram, teori, uygulamaların bilgisine sahip olma.
- Okul öncesi dönem ile ilgili eğitim politikalarının, programların ve uygulamaların şekillenmesinde rol oynayan hem ulusal hem de uluslararası düzeyde sosyal, politik, felsefi ve tarihi etkileri bilme.
- Okulöncesi eğitim uygulama süreçlerinde çocukların gelişimsel, bireysel ve kültürel özelliklerini dikkate alarak tüm çocukların gereksinimlerini karşılayacak şekilde program hazırlama, uygulama ve değerlendirme bilgisine sahip olma.
- Okulöncesi eğitim uygulama süreçlerinde gerekli doküman, kayıt, belge ve raporları hazırlayabilme.
- Çocukları tanıma ve değerlendirme çalışmalarını farklı yöntemler kullanarak etkili bir şekilde yürütebilme.
- Okulöncesi eğitim alanında disiplin içi ve disiplinler arası çalışmalar planlama ve uygulama bilgisine sahip olma.
- Egitimsel uygulama süreçleri ve sahip olunan varsayımlara dair özeleştirel bir tutum içinde olabilme.
- Bir okulöncesi öğretmeni olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili prosedüre uygun davranabilme.
- Çocukların gelişim özellikleri ve gereksinimlerine uygun sağlıklı ve güvenli bir eğitim ortamı düzenleyebilme.
- Alanındaki ulusal ve uluslar arası güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
- Yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyip, bireysel ve mesleğe yönelik olarak bilgi ve becerilerini geliştirebilme.
- Sosyal sınıf, cinsiyet, dil, ve diğer sosyal farklılıklarla ilişkili eğitimsel eşitsizliklere dair bir farkındalık geliştirebilme.
- Okul, aile ve toplum arasında işbirliği kurulmasında, çalışmaların düzenlenmesinde ve yürütülmesinde etkin olarak rol alabilme.
- Çocukların yaratıcılık, problem çözme ve eleştirel düşünme becerilerini destekleyici uygulamalar yapabilme.
Mezunlar, resmi ve özel anaokullarında okul öncesi öğretmeni olarak çalışmaktadır. Ayrıca alanla ilgili özel sektörde çalışmaktadırlar.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030013846 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Training for pre-school teachers | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | According to the contents of classes 1 or 2 midterms, projects, assignments, presentations with a final exam. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Students, the Student Selection Examination (ÖSS) with the selected. Language of instruction is Turkish. Each year the department recorded an average of 50 students have done. | |
Conditions for Success | The program accepts students from the 1998-1999 school year began. There are 1 Assoc.Professor, 3 Assist. Professors and 2 research assistants. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates are working official and private preschools as preschool teachers. In addition, they are working in the private sector of the field. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | The document is valid continuously. | |
Url | Open Address |
TR0030013846
- Possess pedagogical knowledge, general culture knowledge, and subject matter knowledge related to preschool teaching.
- Know the role of social, political, philosophical, and historical forces in the formation of educational policies, programs and practices for young children at both national and international scale.
- Know how to develop, implement, and assess developmentally appropriate and culturally relevant curriculum to meet the individual needs of all children.
- Keep properly the records, documents, and reports that are required in the educational process.
- Use multiple sources of information to know children and varied assessment techniques to monitor and evaluate the progress of children.
- Show the ability to design and undertake studies related to preschool education.
- Engage themselves in a continuous process of critically examining their classroom practices and taken for granted assumptions.
- Act in accord with the rights and responsibilities of a preschool teacher.
- Create a healthy and safe environment that is responsive to the characteristics and needs of all children.
- Show the ability to communicate contemporary developments in their field and their own work systematically to colleagues and the community in verbal, written, or visual form. Be a life long learner who shows an awareness of the need for continuous personal and professional development.
- Develop awareness about educational inequalities associated with social class, language, gender, and other social differences.
- Play an active role in establishing and maintaining a collaborative relationship between school, family and community.
- Create a learning environment that encourages creativity, problem solving, and critical thinking of children.
According to the contents of classes 1 or 2 midterms, projects, assignments, presentations with a final exam.
Students, the Student Selection Examination (ÖSS) with the selected. Language of instruction is Turkish. Each year the department recorded an average of 50 students have done.
Graduates are working official and private preschools as preschool teachers. In addition, they are working in the private sector of the field.
The document is valid continuously.