Yeterlilik Kodu

TR0030018532

Yeterlilik Adı
Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumFatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiZeyrek Mah. Büyükkaraman Cad. No:53 Fatih /İSTANBUL
Sorumlu Kurum URLhttps://www.fsm.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Okul öncesi öğretmenleri için eğitim
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Çocukların gelişim özellikleri ve ihtiyaçları doğrultusunda program hazırlayabilmek.
  • Eğitim programlarına aileyi de dahil edebilmek.
  • Öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarına odaklanarak bu ihtiyaçları gidermeye yönelik program geliştirebilmek.
  • Ülkemiz şartlarına hitap edebilen nitelikte öğretmen olmak.
  • Temel eğitim alanında bilimsel araştırmalar yapabilmek.
  • Uygulama deneyimi aracılığıyla öğretmenlik becerilerini geliştirmek.
  • Konu alanına ve öğrencinin ihtiyaçlarına uygun materyal geliştirmek, uygulama etkinliklerinde kayıt tutmak, belge ve raporları düzenlemek.
  • Okul öncesi eğitim alanında toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevredeki çocuklar ve aileler için mesleki proje ve etkinlikler planlmak ve uygulamak.
  • Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri takip etmek konusunda hayat boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirmek.
  • Okul öncesi eğitim alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70ine, uygulamaların en az %80ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Genel olarak başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı % 50, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 50 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Öğrencilerin bir dersten başarılı olmaları için yarıyıl sonu sınavından en az 40 puan ve ders ortalamalarının en az 50 puan olma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.Okul Öncesi Eğitimi alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Üniversite Öğrenci Seçme Sınavından SÖZEL puan türünden yeterli puanı almış olması gerekir.

Başarma ŞartlarıOkul Öncesi Eğitimi alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir.Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız özel ya da devlet ilköğretim okullarındaki ana sınıflarında ya da bağımsız ana okullarında okul öncesi öğretmeni ve yönetici olarak istihdam edilmektedir. Bununla birlikte öğrenciler, Okul Öncesi Eğitimi bilim dalı veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora yaparak Yüksek Öğretim kurumlarında öğretmen, ana okullarında da uzman öğretmen olarak görev yapmaktadır. Bu program mezunları, KPSS´den gereken puanı almaları durumunda MEB tarafından okul öncesi öğretmeni olarak atanmaktadır.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030018532


Yeterlilik Adı
Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Zeyrek Mah. Büyükkaraman Cad. No:53 Fatih /İSTANBUL

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Çocukların gelişim özellikleri ve ihtiyaçları doğrultusunda program hazırlayabilmek.
  • Eğitim programlarına aileyi de dahil edebilmek.
  • Öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarına odaklanarak bu ihtiyaçları gidermeye yönelik program geliştirebilmek.
  • Ülkemiz şartlarına hitap edebilen nitelikte öğretmen olmak.
  • Temel eğitim alanında bilimsel araştırmalar yapabilmek.
  • Uygulama deneyimi aracılığıyla öğretmenlik becerilerini geliştirmek.
  • Konu alanına ve öğrencinin ihtiyaçlarına uygun materyal geliştirmek, uygulama etkinliklerinde kayıt tutmak, belge ve raporları düzenlemek.
  • Okul öncesi eğitim alanında toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevredeki çocuklar ve aileler için mesleki proje ve etkinlikler planlmak ve uygulamak.
  • Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri takip etmek konusunda hayat boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirmek.
  • Okul öncesi eğitim alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70ine, uygulamaların en az %80ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Genel olarak başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı % 50, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 50 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Öğrencilerin bir dersten başarılı olmaları için yarıyıl sonu sınavından en az 40 puan ve ders ortalamalarının en az 50 puan olma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.Okul Öncesi Eğitimi alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Üniversite Öğrenci Seçme Sınavından SÖZEL puan türünden yeterli puanı almış olması gerekir.


Başarma Şartları
Okul Öncesi Eğitimi alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir.Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız özel ya da devlet ilköğretim okullarındaki ana sınıflarında ya da bağımsız ana okullarında okul öncesi öğretmeni ve yönetici olarak istihdam edilmektedir. Bununla birlikte öğrenciler, Okul Öncesi Eğitimi bilim dalı veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora yaparak Yüksek Öğretim kurumlarında öğretmen, ana okullarında da uzman öğretmen olarak görev yapmaktadır. Bu program mezunları, KPSS´den gereken puanı almaları durumunda MEB tarafından okul öncesi öğretmeni olarak atanmaktadır.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030018532

Qualification Title
Okul Öncesi Öğretmenliği License
Awarding BodyFatih Sultan Mehmet Vakif University
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTraining for pre-school teachers
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

To be able to prepare a program in line with the development characteristics and needs of children To include the family in educational programsTo develop a program to address these needs by focusing on the individual needs of the children To be a qualified teacher to address the conditions of our country To be able to conduct scientific research in the field of basic educationTo develop teaching skills through application experience To develop materials suitable for subject area and students needs, to keep records in application activities, to organize documents and reports. To plan and implement professional projects and activities for children and families in the social environment in the field of preschool education with social responsibility awareness Develop a positive attitude towards lifelong learning to participate in vocational in-service training and activities, to follow quality studies and technological developments To evaluate the knowledge and skills acquired in the field of pre-school education with a critical approach

Key Competencies-
Further Info

It is necessary that at least 70% of the courses and at least 80% of the applications should be continued for each student to enroll in classes at the beginning of the semester and to be able to take the final exam. Students are required to take at least one midterm exam and a final exam for each course. In general, the grade of achievement is 50%, the contribution of the final exam is 50%, and the midterm exam (grades obtained from measurement tools such as homework, laboratory exam, quiz etc. can be taken as an intermediate exam grade). All exams are evaluated over 100 points. Students must have a minimum of 40 points in the final exam and a minimum of 50 points in the average of the courses in order to be successful. Students who take one of the letter grades AA, BA, BB, CB and CC are deemed to have completed that course. DC and DD grades are conditionally successful grades. In order for a student to achieve a grade of DC or DD grade, a GPA of at least 2.0 is required.In order to obtain undergraduate degree in the field of Pre-School Education, students must successfully complete all of the compulsory and elective courses required for the program (total of 240 ECTS) and have a GPA of at least 2.0 out of 4.00.

Quality Assurance-
Access Requirements

Candidates must have a high school and a balanced school diploma and must have earned enough points from the SÖZEL score from the University Student Selection Examination.

Conditions for SuccessIn order to obtain undergraduate degree in the field of Pre-School Education, students must successfully complete all of the compulsory and elective courses required for the program (total of 240 ECTS) and have a GPA of at least 2.0 out of 4.00.In order to successfully complete the program, it is necessary to pass all the courses available in the program (240 ECTS credits) and obtain a weighted GPA of at least 2.00 out of 4.00
Progression Paths (Relationship Type)

Our apprentices are employed as preschool teachers and administrators in private or state primary schools or in independent kindergartens. Nevertheless, the students are working as teachers in the higher education institutions and as specialist teachers in the kindergartens by making graduate and doctoral degrees in pre-school education science or other science branches accepting students from this area. This program is assigned by the Ministry of Education as a pre-school teacher in case the graduates get the required score from KPSS.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030018532


Qualification Title
Okul Öncesi Öğretmenliği License

Awarding Body
Fatih Sultan Mehmet Vakif University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

To be able to prepare a program in line with the development characteristics and needs of children To include the family in educational programsTo develop a program to address these needs by focusing on the individual needs of the children To be a qualified teacher to address the conditions of our country To be able to conduct scientific research in the field of basic educationTo develop teaching skills through application experience To develop materials suitable for subject area and students needs, to keep records in application activities, to organize documents and reports. To plan and implement professional projects and activities for children and families in the social environment in the field of preschool education with social responsibility awareness Develop a positive attitude towards lifelong learning to participate in vocational in-service training and activities, to follow quality studies and technological developments To evaluate the knowledge and skills acquired in the field of pre-school education with a critical approach


Key Competencies
-

Further Info

It is necessary that at least 70% of the courses and at least 80% of the applications should be continued for each student to enroll in classes at the beginning of the semester and to be able to take the final exam. Students are required to take at least one midterm exam and a final exam for each course. In general, the grade of achievement is 50%, the contribution of the final exam is 50%, and the midterm exam (grades obtained from measurement tools such as homework, laboratory exam, quiz etc. can be taken as an intermediate exam grade). All exams are evaluated over 100 points. Students must have a minimum of 40 points in the final exam and a minimum of 50 points in the average of the courses in order to be successful. Students who take one of the letter grades AA, BA, BB, CB and CC are deemed to have completed that course. DC and DD grades are conditionally successful grades. In order for a student to achieve a grade of DC or DD grade, a GPA of at least 2.0 is required.In order to obtain undergraduate degree in the field of Pre-School Education, students must successfully complete all of the compulsory and elective courses required for the program (total of 240 ECTS) and have a GPA of at least 2.0 out of 4.00.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Candidates must have a high school and a balanced school diploma and must have earned enough points from the SÖZEL score from the University Student Selection Examination.


Conditions for Success
In order to obtain undergraduate degree in the field of Pre-School Education, students must successfully complete all of the compulsory and elective courses required for the program (total of 240 ECTS) and have a GPA of at least 2.0 out of 4.00.In order to successfully complete the program, it is necessary to pass all the courses available in the program (240 ECTS credits) and obtain a weighted GPA of at least 2.00 out of 4.00

Progression Paths (Relationship Type)

Our apprentices are employed as preschool teachers and administrators in private or state primary schools or in independent kindergartens. Nevertheless, the students are working as teachers in the higher education institutions and as specialist teachers in the kindergartens by making graduate and doctoral degrees in pre-school education science or other science branches accepting students from this area. This program is assigned by the Ministry of Education as a pre-school teacher in case the graduates get the required score from KPSS.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address