Yeterlilik Kodu | TR0030001821 | |
Yeterlilik Adı | Otizmde Uygulamalı Davranış Analizi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Anadolu Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Anadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.anadolu.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yaşlılara ve engelli yetişkinlere bakım | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO: 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | Öğrencinin, toplam 52,5 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 7 ders, bir seminer dersi ve uzmanlık alan dersi ile 30 ECTS kredisinden az olmamak koşulu ile tez çalışmasını başarmış olması, aldığı tüm derslerden en az YT, CC ya da bunun üzerinde not alması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Davranış analistleri; okul, hastane, sağlık merkezleri, ev, özel gereksinimli bireylerin devam ettikleri diğer eğitim ve gündüzlü/yatılı bakım kurumları, çocuk esirgeme kurumları ve ıslah evlerinde görev yapar. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030001821
ISCO: 08
ISCO: 08
- Davranış analizinin kavramlarına ve özelliklerine ilişkin bilgi sahibi olmak.
- Davranış kontrolü için ölçme sürecini şekillendirmek.
- Uygun ve yeni davranışlar kazandırmak üzere uygulamalar gerçekleştirmek.
- Uygun olmayan davranışları azaltmaya yönelik uygulamaları gerçekleştirmek.
- İşlevsel davranış değerlendirme sürecini betimlemek ve uygulamak.
- Sunulan uygulamanın etkililiğini sınamak.
- Davranış değişikliği ve öğretim amacıyla sunulan uygulamanın kalıcılığını planlamak.
- Davranış değişikliği ve öğretim amacıyla sunulan uygulamanın genellemesini planlamak.
- Etkili uygulamalar planlamak ve güvenilir olarak gerçekleştirmek.
- Bireye ait uygulamaları ve bilgileri ilgililerle paylaşmak.
- Davranış analizinin gerektirdiği etik kurallara uygun davranmak.
Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir.
Davranış analistleri; okul, hastane, sağlık merkezleri, ev, özel gereksinimli bireylerin devam ettikleri diğer eğitim ve gündüzlü/yatılı bakım kurumları, çocuk esirgeme kurumları ve ıslah evlerinde görev yapar.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030001821 | |
Qualification Title | Master's with Thesis Diploma in Applied Behavior Analysis and Autism | |
Awarding Body | Council Of Higher Education | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Care of the elderly and disabled adults | |
National Occupation Classification |
ISCO: 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the programme, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | Behavior analyst may work at schools, hospitals, health centers, homes, other day/residential centers or institutions where children/individuals with special needs attend, orphanages and rehabilitation centres. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is valid indefinetely. | |
Url | Open Address |
TR0030001821
ISCO: 08
ISCO: 08
- Acquiring knowledge about the roots, terms and characteristics of ABA.
- Shaping measurement systems for behavioral kontrol.
- Implementing behavioral strategies for teaching new/appropriate behaviors.
- Implementing behavioral strategies for decreasing inappropriate behaviors.
- Describing and implementing functional behavioral assessment process.
- Evaluating the effectiveness of the intervention.
- Planning to promote the maintenance effects of the intervention.
- Planning to promote the generalization effects of the intervention.
- Planning and implementing interventions with accuracy.
- Sharing information about their clients with others (ie., speech and language therapist, parents, teachers etc).
- Following ethical rules which the the field of behavior analysis requires.
A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the programme, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters.
Behavior analyst may work at schools, hospitals, health centers, homes, other day/residential centers or institutions where children/individuals with special needs attend, orphanages and rehabilitation centres.
Qualification is valid indefinetely.