Yeterlilik Kodu

TR0030034476

Yeterlilik Adı
Pazarlama Lisans Diploması
Sorumlu KurumBolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBAİBÜ Gölköy Yerleşkesi, 14030 Merkez/Bolu
Sorumlu Kurum URLhttp://www.ibu.edu.tr/tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Pazarlama ve reklamcılık
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)

Lisans düzeyinde yürütülen pazarlama programı, işletmelerin pazarlama alanındaki sistematik, hızlı karar verebilme yeteneğine sahip, yönetimsel noktada pazarlama süreçlerine hakim olan ve pazarlama alanında gerekli bilgi, beceri ve yeteneklerle donatılmış nitelikli insan kaynağı yetiştirmek ve iş yaşamındaki bu ihtiyacı karşılamaktır.

Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanında ileri düzeyde bilgilere sahiptir.
  • Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
  • Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
  • Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
  • Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirler.
  • Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
  • Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir.
  • Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
  • Mesleki alanda paydaşlarla etkili iletişim kurar.
  • Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma ŞartlarıÖğrencilerimizin mezun olabilmesi için her dersi başarıyla tamamlaması, 4 yılın sonunda alması gereken 240 AKTS yi tamamlaması ve not ortalamasının 2.00'ın üzerinde olması gerekmektedir. Ayrıca 8. Dönem İşyeri eğitimini tamamlaması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Pazarlama bölümü mezunları genel olarak, işletmelerinden pazarlama departmanlarında yönetimsel konuların ağırlıklı olduğu operasyonel ve yönetsel işlerde çalışırlar. Bütün pazarlama faaliyetleri (yeni ürün geliştirme, üründe değişiklik, pazarlama karmasında değişiklik, tüketici istek ve ihtiyaçlarını tespit, vb.) için sonucu kar etme ile sonuçlanacak kararlar verirler. Bölüm mezunları özel sektörün yanısıra, KPSS sınavlarına girerek kamu kurum ve kuruluşlarında da çalışabilmektedirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030034476


Yeterlilik Adı
Pazarlama Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
BAİBÜ Gölköy Yerleşkesi, 14030 Merkez/Bolu

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)

Lisans düzeyinde yürütülen pazarlama programı, işletmelerin pazarlama alanındaki sistematik, hızlı karar verebilme yeteneğine sahip, yönetimsel noktada pazarlama süreçlerine hakim olan ve pazarlama alanında gerekli bilgi, beceri ve yeteneklerle donatılmış nitelikli insan kaynağı yetiştirmek ve iş yaşamındaki bu ihtiyacı karşılamaktır.


Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanında ileri düzeyde bilgilere sahiptir.
  • Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
  • Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
  • Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
  • Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirler.
  • Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
  • Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir.
  • Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
  • Mesleki alanda paydaşlarla etkili iletişim kurar.
  • Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
Öğrencilerimizin mezun olabilmesi için her dersi başarıyla tamamlaması, 4 yılın sonunda alması gereken 240 AKTS yi tamamlaması ve not ortalamasının 2.00'ın üzerinde olması gerekmektedir. Ayrıca 8. Dönem İşyeri eğitimini tamamlaması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Pazarlama bölümü mezunları genel olarak, işletmelerinden pazarlama departmanlarında yönetimsel konuların ağırlıklı olduğu operasyonel ve yönetsel işlerde çalışırlar. Bütün pazarlama faaliyetleri (yeni ürün geliştirme, üründe değişiklik, pazarlama karmasında değişiklik, tüketici istek ve ihtiyaçlarını tespit, vb.) için sonucu kar etme ile sonuçlanacak kararlar verirler. Bölüm mezunları özel sektörün yanısıra, KPSS sınavlarına girerek kamu kurum ve kuruluşlarında da çalışabilmektedirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030034476

Qualification Title
Awarding BodyBolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasMarketing and advertising
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030034476


Qualification Title

Awarding Body
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address