Yeterlilik Kodu

TR0030018552

Yeterlilik Adı
Pazarlama Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumHatay Mustafa Kemal Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiHatay Mustafa Kemal Üniversitesi , Hatay Tayfur Sökmen kampüsü, 31070 Hatay Merkez/Hatay
Sorumlu Kurum URLhttps://www.mku.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Pazarlama ve reklamcılık
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Ekonomi, hukuk, muhasebe, işletmecilik ve yönetim alanlarında temel bilgilere sahip olmak ve alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
  • Pazarlama alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak araştırma yapabilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
  • E-ticaret ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek.
  • Uluslar arası pazarlama faaliyetlerinin belirlenmesi ve gerçekleştirilebilmesi için ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak.
  • Türkçe sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kazanmak, etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
  • Müşteri ile kurulacak ilişkilerin yönetilebilmesi için müşterileri tanıma faaliyetleri, randevu ve kabul programları hazırlayarak müşteri memnuniyet düzeyini artırma becerisine sahip olmak.
  • Toplumsal ahlak değerlerine bağlı kalarak hareket etme bilinci ile birlikte, sosyal sorumluluk ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
  • İş hukuku ve iş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak.
  • Pazarlama alanında gerçekleştirilecek faaliyetlere ilişkin mevzuata hakim olmak ve bu mevzuata uygun davranma becerisini kazanmak.
  • Kamu ve/ veya özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazandırmak.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Programda ara sınav(lar), ödev(ler), proje(ler), uygulama(lar) ve final sınavı gibi çok çeşitli değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemi yazılı sınav(lar), doğru-yanlış test(ler), kısa cevaplı test(ler), eşleştirmeli test(ler), sözlü sınav(lar), ödev(ler), proje(ler), tasarım(lar), portfolyo, performans görevi (Uygulama / Laboratuvar / Atölye / Arazi Çalışması / Seminer / Sunum / Bitirme Çalışması / Tez) içerebilir. Bu bölüm, her bir ders için bireysel ders tanıtım sayfasında detaylı olarak açıklanmıştır.Tüm sınavlar ve diğer etkinlikler 100 puan üzerinden değerlendirilir. Başarı notunun hesaplanmasında yarıyıl içi çalışmalarının %40’ı, yarıyıl sonu sınavının %60’ı alınır. Ancak, final sınavı notunun 30’un altında olması durumunda başarı notu FF olarak verilir. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (G), ve (B) notlarından birini alan öğrenciler o dersten başarılı sayılırlar. (G), (K), (M) ve (B) harf notları ortalama hesabında dikkate alınmaz. Öğrenciler, bir dersin sınav haklarından yararlanmak için Üniversitemiz Ön Lisans ve Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin ilgili maddesinde tanımlanan aşağıdaki şartları yerine getirmek zorundadır; a) O derse kaydını yaptırmış olmak, b) Teorik derslerin % 70’ine katılmak, c) Uygulamalı derslerde uygulamaların % 80’ine katılmak, d) Uygulamalarda başarılı olmak, verilen projeleri tamamlamış olmak zorunludur. Öğretim ve sınavla ilgili diğer konular Mustafa Kemal Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde bildirilmiştir.Mustafa Kemal Üniversitesi Lisans Programlarında 100'lük not sisteminden harfli not sistemine not dönüşümü aşağıdaki tablo esas alınarak yapılır.PuanHarf NotuKatsayıAçıklama90-100AA4,00Başarılı80-89BA3,50Başarılı70-79BB3,00Başarılı65-69CB2,50Başarılı60-64CC2,00Başarılı55-59DC1,50Başarısız*50-54DD1,00Başarısız*40-49FD0,50Başarısız<= 39FF0,00Başarısız-F10,00Devamsız*(DC) veya (DD) notlarından birini alan öğrenciler ilgili öğretim yılında başarı notu ortalaması 2.00 ve üzerinde ise ilgili ders ya da derslerden başarılı sayılırlar. G: Kredisiz ders, staj, endüstriye dayalı öğrenme, mesleğe uyum programı ve uygulamada başarılı,K: Kredisiz ders, staj, endüstriye dayalı öğrenme, mesleğe uyum programı ve uygulamada başarısız,M: Muaf,B: Başarılı.Öğrenci mezuniyet için gerekli 120 AKTS/ECTS kredisini tamamlayacak şekilde ders almak, bu derslerden başarılı olmak, üniversite senatosunun uygun gördüğü not ortalamasını sağlamak 30 iş günü staj yapmak koşulu ile programdan mezun olur.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Üniversite Giriş Sınavından yeterli puan alan veya sınavsız geçiş şartlarını sağlayan öğrenciler bölümün ön lisans programına başlamaya hak kazanırlar.

Başarma ŞartlarıÖğrenci mezuniyet için gerekli 120 AKTS/ECTS kredisini tamamlayacak şekilde ders almak, bu derslerden başarılı olmak, üniversite senatosunun uygun gördüğü not ortalamasını sağlamak 30 iş günü staj yapmak koşulu ile programdan mezun olur.120 Kredilik dersten başarılı olma ve 30 işgünü staj yapmak.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Kamu ve Özel Sektörde istihdam edilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030018552


Yeterlilik Adı
Pazarlama Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi , Hatay Tayfur Sökmen kampüsü, 31070 Hatay Merkez/Hatay

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Ekonomi, hukuk, muhasebe, işletmecilik ve yönetim alanlarında temel bilgilere sahip olmak ve alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
  • Pazarlama alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak araştırma yapabilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
  • E-ticaret ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek.
  • Uluslar arası pazarlama faaliyetlerinin belirlenmesi ve gerçekleştirilebilmesi için ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak.
  • Türkçe sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kazanmak, etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
  • Müşteri ile kurulacak ilişkilerin yönetilebilmesi için müşterileri tanıma faaliyetleri, randevu ve kabul programları hazırlayarak müşteri memnuniyet düzeyini artırma becerisine sahip olmak.
  • Toplumsal ahlak değerlerine bağlı kalarak hareket etme bilinci ile birlikte, sosyal sorumluluk ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
  • İş hukuku ve iş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak.
  • Pazarlama alanında gerçekleştirilecek faaliyetlere ilişkin mevzuata hakim olmak ve bu mevzuata uygun davranma becerisini kazanmak.
  • Kamu ve/ veya özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazandırmak.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Programda ara sınav(lar), ödev(ler), proje(ler), uygulama(lar) ve final sınavı gibi çok çeşitli değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemi yazılı sınav(lar), doğru-yanlış test(ler), kısa cevaplı test(ler), eşleştirmeli test(ler), sözlü sınav(lar), ödev(ler), proje(ler), tasarım(lar), portfolyo, performans görevi (Uygulama / Laboratuvar / Atölye / Arazi Çalışması / Seminer / Sunum / Bitirme Çalışması / Tez) içerebilir. Bu bölüm, her bir ders için bireysel ders tanıtım sayfasında detaylı olarak açıklanmıştır.Tüm sınavlar ve diğer etkinlikler 100 puan üzerinden değerlendirilir. Başarı notunun hesaplanmasında yarıyıl içi çalışmalarının %40’ı, yarıyıl sonu sınavının %60’ı alınır. Ancak, final sınavı notunun 30’un altında olması durumunda başarı notu FF olarak verilir. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (G), ve (B) notlarından birini alan öğrenciler o dersten başarılı sayılırlar. (G), (K), (M) ve (B) harf notları ortalama hesabında dikkate alınmaz. Öğrenciler, bir dersin sınav haklarından yararlanmak için Üniversitemiz Ön Lisans ve Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin ilgili maddesinde tanımlanan aşağıdaki şartları yerine getirmek zorundadır; a) O derse kaydını yaptırmış olmak, b) Teorik derslerin % 70’ine katılmak, c) Uygulamalı derslerde uygulamaların % 80’ine katılmak, d) Uygulamalarda başarılı olmak, verilen projeleri tamamlamış olmak zorunludur. Öğretim ve sınavla ilgili diğer konular Mustafa Kemal Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde bildirilmiştir.Mustafa Kemal Üniversitesi Lisans Programlarında 100'lük not sisteminden harfli not sistemine not dönüşümü aşağıdaki tablo esas alınarak yapılır.PuanHarf NotuKatsayıAçıklama90-100AA4,00Başarılı80-89BA3,50Başarılı70-79BB3,00Başarılı65-69CB2,50Başarılı60-64CC2,00Başarılı55-59DC1,50Başarısız*50-54DD1,00Başarısız*40-49FD0,50Başarısız<= 39FF0,00Başarısız-F10,00Devamsız*(DC) veya (DD) notlarından birini alan öğrenciler ilgili öğretim yılında başarı notu ortalaması 2.00 ve üzerinde ise ilgili ders ya da derslerden başarılı sayılırlar. G: Kredisiz ders, staj, endüstriye dayalı öğrenme, mesleğe uyum programı ve uygulamada başarılı,K: Kredisiz ders, staj, endüstriye dayalı öğrenme, mesleğe uyum programı ve uygulamada başarısız,M: Muaf,B: Başarılı.Öğrenci mezuniyet için gerekli 120 AKTS/ECTS kredisini tamamlayacak şekilde ders almak, bu derslerden başarılı olmak, üniversite senatosunun uygun gördüğü not ortalamasını sağlamak 30 iş günü staj yapmak koşulu ile programdan mezun olur.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Üniversite Giriş Sınavından yeterli puan alan veya sınavsız geçiş şartlarını sağlayan öğrenciler bölümün ön lisans programına başlamaya hak kazanırlar.


Başarma Şartları
Öğrenci mezuniyet için gerekli 120 AKTS/ECTS kredisini tamamlayacak şekilde ders almak, bu derslerden başarılı olmak, üniversite senatosunun uygun gördüğü not ortalamasını sağlamak 30 iş günü staj yapmak koşulu ile programdan mezun olur.120 Kredilik dersten başarılı olma ve 30 işgünü staj yapmak.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Kamu ve Özel Sektörde istihdam edilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030018552

Qualification Title
Pazarlama Associate
Awarding BodyHatay Mustafa Kemal University
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationGeneral
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasMarketing and advertising
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description

have sufficient background on the subjects as Business, Law, Accountancy, Business Administration and Management, have the basic information fields and field and have the necessary infrastructure to be required by the subjects,apply theoretical and practical knowledge gainedmake researches by using the knowledge and skills gained in marketing, researching, interpret and evaluate data, define problems, analyze, and also have the ability to develop evidence-based solutions.use and choose the tools and information technologies that are required for e-commerce-related applications of modern techniques in an effective mannerhave the ability to perform designs, plan and project for the realization of international marketing activities,with identifying and using relevant professional environment and toolsproduce solutions unforeseen situations in applications related to their field, take the responsibility in teams, gain the ability to create individual workgain oral and written communication skills in Turkish, and have sufficent foreign language knowledge to follow the effective communication techniques and innovations in the fieldmanage customer relations activities in an established way, prepare the appointment and acceptance programs and increase the level of customer satisfactionhave the consciousness together with a sense of community to act in a manner with ethical values, social responsibility and professional ethicshave the knowledge on the labor law and occupational safety, environmental protection and quality-consciousnesshave conciousness on the legislation about marketing in managing the activities carried out in the field , and obey this legislation in actsgain the ability to apply the process related to the field by observing public and / or private sector organizations in their environments

Key Competencies-
Further Info

The Dec program exam(s), assignment(s) project(s), application(s) implemented a variety of assessment methods such as exams and final. Assessment methods written exam(s) true-false test(s), the short-answer test(s), the matching test(s) oral exam(s), assignment(s) project(s) design(s), portfolio performance task (application / laboratory / workshop / field work / seminar / presentation / final thesis / dissertation). Individual course details page for each course are described in detail in this section.All quizzes and other activities are evaluated over 100 points. In the calculation of semester grades of 40% and final exam 60% is imported. However, a grade below the grade of the final exam is given as 30 ff. A course (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (G), and (b) one of the notes in this course the students are considered to be successful. (G), (K), (M) and (b) The average of the letter grades is not taken into account. Exam students their rights to take advantage of the University's undergraduate and graduate education and examination must fulfill the following requirements as defined in the relevant articles of the regulation; a) be enrolled in that course, b) 70% of theoretical courses, attend c) practical 80% of the applications, attend d) Applications to be successful, it is imperative that the given projects will be completed. Other aspects of teaching and examination, Mustafa Kemal University, undergraduate and graduate education and examination regulations have been reported.Mustafa Kemal University in the undergraduate programs from a system of 100 grade-to-grade conversion table below is based on a letter grading system.ScoreLetter GradeCoefficientDescription90-100AA4,00Successful80-89BA3,50Successful70-79BB3,00Successful65-69CB2,50Successful60-64CC2,00Successful55-59DC1,50Fail*50-54DD1,00Fail*40-49FD0,50Fail<= 39FF0,00Fail-F10,00Absent*(DC) or (DD) the relevant notes 2.00 grade point average or above one of the students in the academic year of the relevant course or courses are considered to be successful. G: non-credit courses, internships, industry-based learning, profession, compliance program, and in practice successfulK: non-credit courses, internships, industry-based learning, the profession failed to implement the adjustment program,M: Exempt,B: Successful.The students who sustain the cumulative average degree as 2.00 out of 4.00, and take 120 ECTS credits at total by completing the summer term internship as 30 days can gain the graduate associate’s degree of the programme.

Quality Assurance-
Access Requirements

Students who are successful in the University Qualification Exam or the ones who have the right on passing without an exam can obtain the right on starting the asscociate’s degree programme.

Conditions for SuccessThe students who sustain the cumulative average degree as 2.00 out of 4.00, and take 120 ECTS credits at total by completing the summer term internship as 30 days can gain the graduate associate’s degree of the programme.To be successful at 120 credit courses and 30 days internship.
Progression Paths (Relationship Type)

Government and private sector

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030018552


Qualification Title
Pazarlama Associate

Awarding Body
Hatay Mustafa Kemal University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

have sufficient background on the subjects as Business, Law, Accountancy, Business Administration and Management, have the basic information fields and field and have the necessary infrastructure to be required by the subjects,apply theoretical and practical knowledge gainedmake researches by using the knowledge and skills gained in marketing, researching, interpret and evaluate data, define problems, analyze, and also have the ability to develop evidence-based solutions.use and choose the tools and information technologies that are required for e-commerce-related applications of modern techniques in an effective mannerhave the ability to perform designs, plan and project for the realization of international marketing activities,with identifying and using relevant professional environment and toolsproduce solutions unforeseen situations in applications related to their field, take the responsibility in teams, gain the ability to create individual workgain oral and written communication skills in Turkish, and have sufficent foreign language knowledge to follow the effective communication techniques and innovations in the fieldmanage customer relations activities in an established way, prepare the appointment and acceptance programs and increase the level of customer satisfactionhave the consciousness together with a sense of community to act in a manner with ethical values, social responsibility and professional ethicshave the knowledge on the labor law and occupational safety, environmental protection and quality-consciousnesshave conciousness on the legislation about marketing in managing the activities carried out in the field , and obey this legislation in actsgain the ability to apply the process related to the field by observing public and / or private sector organizations in their environments


Key Competencies
-

Further Info

The Dec program exam(s), assignment(s) project(s), application(s) implemented a variety of assessment methods such as exams and final. Assessment methods written exam(s) true-false test(s), the short-answer test(s), the matching test(s) oral exam(s), assignment(s) project(s) design(s), portfolio performance task (application / laboratory / workshop / field work / seminar / presentation / final thesis / dissertation). Individual course details page for each course are described in detail in this section.All quizzes and other activities are evaluated over 100 points. In the calculation of semester grades of 40% and final exam 60% is imported. However, a grade below the grade of the final exam is given as 30 ff. A course (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (G), and (b) one of the notes in this course the students are considered to be successful. (G), (K), (M) and (b) The average of the letter grades is not taken into account. Exam students their rights to take advantage of the University's undergraduate and graduate education and examination must fulfill the following requirements as defined in the relevant articles of the regulation; a) be enrolled in that course, b) 70% of theoretical courses, attend c) practical 80% of the applications, attend d) Applications to be successful, it is imperative that the given projects will be completed. Other aspects of teaching and examination, Mustafa Kemal University, undergraduate and graduate education and examination regulations have been reported.Mustafa Kemal University in the undergraduate programs from a system of 100 grade-to-grade conversion table below is based on a letter grading system.ScoreLetter GradeCoefficientDescription90-100AA4,00Successful80-89BA3,50Successful70-79BB3,00Successful65-69CB2,50Successful60-64CC2,00Successful55-59DC1,50Fail*50-54DD1,00Fail*40-49FD0,50Fail<= 39FF0,00Fail-F10,00Absent*(DC) or (DD) the relevant notes 2.00 grade point average or above one of the students in the academic year of the relevant course or courses are considered to be successful. G: non-credit courses, internships, industry-based learning, profession, compliance program, and in practice successfulK: non-credit courses, internships, industry-based learning, the profession failed to implement the adjustment program,M: Exempt,B: Successful.The students who sustain the cumulative average degree as 2.00 out of 4.00, and take 120 ECTS credits at total by completing the summer term internship as 30 days can gain the graduate associate’s degree of the programme.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Students who are successful in the University Qualification Exam or the ones who have the right on passing without an exam can obtain the right on starting the asscociate’s degree programme.


Conditions for Success
The students who sustain the cumulative average degree as 2.00 out of 4.00, and take 120 ECTS credits at total by completing the summer term internship as 30 days can gain the graduate associate’s degree of the programme.To be successful at 120 credit courses and 30 days internship.

Progression Paths (Relationship Type)

Government and private sector


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address