Yeterlilik Kodu | TR0030024039 | |
Yeterlilik Adı | Pazarlama Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Pamukkale Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Çamlaraltı, Kınıklı Yerleşkesi, Üniversite Cd. No:11, 20160 Pamukkale | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.pau.edu.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Pazarlama ve reklamcılık | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır. Ortak zorunlu yabancı dil dersleri muafiyet sınavı, güz yarıyılı başında akademik takvimde belirtilen tarihte yapılır. Bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ortak zorunlu yabancı dil muafiyet sınavına, hazırlık programı bulunmayan fakülte/meslek yüksekokulu/yüksekokul öğrencileri girer. Muafiyet sınavına girecek öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ilgili birime başvurur. Ayrıca; Yabancı dil hazırlık programı bulunan bölümlere ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yıl başlamadan önce düzey belirleme ve yeterlik sınavına girerler. Öğrenciler bu sınavda aldıkları puana göre başlangıç, orta-alt düzey veya orta düzey gruplarından birine yerleştirilir veya yeterlik puanına sahip olanlar hazırlık eğitiminden muaf tutulur. Bu grupların puan aralıkları Yüksekokul Müdürlüğü tarafından belirlenir. Sınav sonuçları ilgili yerlerde ve Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sitesinde duyurulur. Zorunlu hazırlık eğitimine kabul edilen bölüm/programlara kayıt yaptıran öğrencilerden düzey belirleme ve yeterlik sınavına girmeyenler eğitim-öğretime başlangıç düzeyinden başlar. | |
Başarma Şartları | Programdan mezun olabilmek için en az 64 kredilik dersi başarmak ve stajlarını tamamlamak gerekmektedir. Herhangibir dersten başarılı olabilmek için arasınavdan alınan notun %40'ı ile genel sınav notunun %60'nın toplamı 100 tam not üzerinden en az 60 olması gerekmektedir. Dönem sonu sınavından alınan not 100 üzerinden en az 60 olmalıdır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Çalışma Alanı: Pazarlama, Satış, Reklam, Halkla İlişkiler, Promosyon, Ürün Yöneticiliği, Ar- Ge vs. bölümleri, Danışmanlık Şirketleri, Parekendecilik sektörü, Araştırma Şirketleri. Dikey Geçiş Yapılabilecek Lisans Programları: Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İletişim, İşletme Enformatiği, İşletme-Ekonomi, Lojistik Yönetimi, Pazarlama, Reklam Tasarımı ve İletişimi, Reklamcılık, Reklamcılık ve Halkla İlişkiler,Uluslararası İşletmecilik, Uluslararası Ticaret, Uluslararası Ticaret ve Finansman | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030024039
- Pazarlama ile ilgili temel ilkeler ve kavramları tanımlayarak işletmelerin amaçları ve hedefleri doğrultusunda hangi pazarlarda faaliyette bulunacağını ve hangi pazarlama bileşenlerinde yararlanacağını gösterebilmek,
- Tüketici davranışları konusunda bilgili olmak, tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarını anlayıp, bu ihtiyaçları giderecek ürün ve hizmetleri tüketicilere yüz yüze veya kitle iletişim araçları vasıtasıyla tanıtarak, tüketicilere istedikleri ürünleri istedikleri zamanda ulaştırmak, müşterilerle uzun dönemli ilişkiler kurabilecek stratejileri belirleyebilmek, müşteri odaklı iş yapmak anlayışı ile analitik sorun çözme yeteneği kazanmak ve işletme ile ilgili kamuoyu oluşturmak.
- Satış öncesi, satış ve satış sonrası hazırlıklar ve uygulamalara hakim olmak, kendine özgü satış yöntemleri ve süreçleri oluşturarak işletme yapılarına uygun bilimsel verilere dayalı çözüm önerilerini ortaya koyabilmek,Hizmet pazarlaması, doğrudan pazarlama, uluslararası pazarlama, turizm pazarlaması gibi pazarlama alanındaki farklı disiplinler konusunda gerekli teorik bilgilere sahip olmak ve bunları iş yaşamında uygulayabilmek. Farklı güncel pazarlama kavramları hakkında bilgi sahibi olmak.
- Başlıca sayısal analiz yöntemleri ve bu yöntemlerin iş dünyasındaki uygulamaları konusunda bilgi sahibi olmak, problem çözme ve karar almaya ilişkin veri toplama tekniklerinden faydalanabilmek ve pazarlama problemleri karşısında bunlardan yararlanabilmek.
- İnsiyatif kullanabilme, alanıyla ilgili olarak bilimsel özgüven oluşturabilmek, yaratıcılık becerisi kazandırabilmek, sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim becerisine, yazılı ve sözlü sunum yapabilme yeteneğine sahip olmak,
- İşletme ve işletmenin pazarlama fonksiyonu içerisinde planlama, organizasyon, liderlik ve kontrol mekanizmalarının ne şekilde işleyeceğini idrak etmek.
- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisini sağlayabilmek için farklı disiplinler ve içinde faaliyette bulunulan iş çevresi ve ekonomik düzen hakkında genel bilgi sahibi olmak,
- İş dünyası yasal çerçevesini düzenleyen ve pazarlamanın yasal çevresini meydana getiren başlıca hukuk kurallarını dikkate almak.
- Teori ile pratik arasındaki bağın kurulması.
- Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak,
- Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, internet teknolojileri, ofis yazılımlarını kullanabilmek.
- Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak,
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır. Ortak zorunlu yabancı dil dersleri muafiyet sınavı, güz yarıyılı başında akademik takvimde belirtilen tarihte yapılır. Bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ortak zorunlu yabancı dil muafiyet sınavına, hazırlık programı bulunmayan fakülte/meslek yüksekokulu/yüksekokul öğrencileri girer. Muafiyet sınavına girecek öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ilgili birime başvurur. Ayrıca; Yabancı dil hazırlık programı bulunan bölümlere ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yıl başlamadan önce düzey belirleme ve yeterlik sınavına girerler. Öğrenciler bu sınavda aldıkları puana göre başlangıç, orta-alt düzey veya orta düzey gruplarından birine yerleştirilir veya yeterlik puanına sahip olanlar hazırlık eğitiminden muaf tutulur. Bu grupların puan aralıkları Yüksekokul Müdürlüğü tarafından belirlenir. Sınav sonuçları ilgili yerlerde ve Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sitesinde duyurulur. Zorunlu hazırlık eğitimine kabul edilen bölüm/programlara kayıt yaptıran öğrencilerden düzey belirleme ve yeterlik sınavına girmeyenler eğitim-öğretime başlangıç düzeyinden başlar.
Çalışma Alanı: Pazarlama, Satış, Reklam, Halkla İlişkiler, Promosyon, Ürün Yöneticiliği, Ar- Ge vs. bölümleri, Danışmanlık Şirketleri, Parekendecilik sektörü, Araştırma Şirketleri. Dikey Geçiş Yapılabilecek Lisans Programları: Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İletişim, İşletme Enformatiği, İşletme-Ekonomi, Lojistik Yönetimi, Pazarlama, Reklam Tasarımı ve İletişimi, Reklamcılık, Reklamcılık ve Halkla İlişkiler,Uluslararası İşletmecilik, Uluslararası Ticaret, Uluslararası Ticaret ve Finansman
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030024039 | |
Qualification Title | Pazarlama Ön Lisans Diploması | |
Awarding Body | ||
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Marketing and advertising | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |