Yeterlilik Kodu

TR0030028352

Yeterlilik Adı
Pazarlama Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumTrabzon Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiSöğütlü Mah. Adnan Kahveci Bulvarı, 61335 – Akçaabat-Trabzon / TÜRKİYE
Sorumlu Kurum URLhttps://trabzon.edu.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Pazarlama ve reklamcılık
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bazı temel pazarlama prensipleri ve kavramlarını tanımlayabilirler.
  • Pazarlama ile ilgili sözlü verileri matematiksel formüllere dönüştürme ve yorumlama yeteneğini kazanabilirler.
  • Pazarlama ile ilgili basit matematiksel problemleri çözebilir ve verilerden şema ya da grafik oluşturma yeteneği kazanabilirler.
  • İşletmelerin pazarlama çevresi ile ilgili saptamalar ve durum analizleri yapabilirler.
  • Pazarlama açısından işletme ve çevresi ile ilişki kurmak amacıyla basit modeller kullanabilirler.
  • İşletme içinde pazarlama ile ilgili olarak, tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilirler; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini gösterebilirler, işletmede pazarlama faaliyetleri ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilirler ve takım çalışması yapabilirler.
  • Pazarlama konularında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterebilirler.
  • Pazarlama alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olabilirler.
  • Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilirler.
  • Hizmet pazarlaması, doğrudan pazarlama, uluslar arası pazarlama gibi pazarlama alanındaki farklı disiplinler konusunda gerekli teorik bilgilere sahip olmak ve bunları iş yaşamında uygulayabilirler.
  • Tüketici davranışları konusunda bilgili olmak ve müşteri ile uzun dönemli ilişkiler kurabilecek stratejileri belirleyebilirler.
  • Satış öncesi, satış ve satış sonrası hazırlıklar ve uygulamalara hakim olabilirler.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma ŞartlarıMezuniyet için gerekli tüm dersleri almak ve bu derslerden başarılı olmak koşulu ile devam etmekte olduğu programı en az 2.00 Genel Not Ortalaması ile tamamlamak ve toplam 40 işgünü stajını tamamlamış olmaktır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

DGS ile İktisadi İdari Bilimler Fakültelerinin veya ilgili fakültelerin bölümlerine geçiş imkanı vardır. Ayrıca Açık Öğretim Fakültesi'ne geçiş hakkı mevcuttur.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030028352


Yeterlilik Adı
Pazarlama Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Trabzon Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Söğütlü Mah. Adnan Kahveci Bulvarı, 61335 – Akçaabat-Trabzon / TÜRKİYE

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bazı temel pazarlama prensipleri ve kavramlarını tanımlayabilirler.
  • Pazarlama ile ilgili sözlü verileri matematiksel formüllere dönüştürme ve yorumlama yeteneğini kazanabilirler.
  • Pazarlama ile ilgili basit matematiksel problemleri çözebilir ve verilerden şema ya da grafik oluşturma yeteneği kazanabilirler.
  • İşletmelerin pazarlama çevresi ile ilgili saptamalar ve durum analizleri yapabilirler.
  • Pazarlama açısından işletme ve çevresi ile ilişki kurmak amacıyla basit modeller kullanabilirler.
  • İşletme içinde pazarlama ile ilgili olarak, tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilirler; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini gösterebilirler, işletmede pazarlama faaliyetleri ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilirler ve takım çalışması yapabilirler.
  • Pazarlama konularında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterebilirler.
  • Pazarlama alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olabilirler.
  • Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilirler.
  • Hizmet pazarlaması, doğrudan pazarlama, uluslar arası pazarlama gibi pazarlama alanındaki farklı disiplinler konusunda gerekli teorik bilgilere sahip olmak ve bunları iş yaşamında uygulayabilirler.
  • Tüketici davranışları konusunda bilgili olmak ve müşteri ile uzun dönemli ilişkiler kurabilecek stratejileri belirleyebilirler.
  • Satış öncesi, satış ve satış sonrası hazırlıklar ve uygulamalara hakim olabilirler.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
Mezuniyet için gerekli tüm dersleri almak ve bu derslerden başarılı olmak koşulu ile devam etmekte olduğu programı en az 2.00 Genel Not Ortalaması ile tamamlamak ve toplam 40 işgünü stajını tamamlamış olmaktır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

DGS ile İktisadi İdari Bilimler Fakültelerinin veya ilgili fakültelerin bölümlerine geçiş imkanı vardır. Ayrıca Açık Öğretim Fakültesi'ne geçiş hakkı mevcuttur.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030028352

Qualification Title
Awarding Body
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasMarketing and advertising
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030028352


Qualification Title

Awarding Body

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address