Yeterlilik Kodu

TR0030001793

Yeterlilik Adı
Pazarlama Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumAnadolu Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAnadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR
Sorumlu Kurum URLhttp://www.anadolu.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Pazarlama ve reklamcılık
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İşletmecilik alanındaki dört yıllık lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ya da başka bir alanda lisans eğitimi almış ise gerekli dersleri alıp bu yeterliliğe ulaşmış öğrencilerin pazarlama alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirilebilecek ve derinleştirilebilecektir.
  • Pazarlamanın ilişkili olduğu sosyoloji, psikoloji, sayısal yöntemler gibi disiplinlerle etkileşimini açıklayabilecektir.
  • Pazarlamaya ilişkin bilgilerini işletme içinde çalışanlara ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahip olabilecektir.
  • Pazarlama hakkındaki bilgileri analitik ve sistematik olarak değerlendirebilecektir.
  • İşletme içinde kararlarda ve uygulamalarda pazarlama bilgilerini kullanır.
  • Pazarlama sorunlarını tanımlayıp çözüm önerileri geliştirebilir.
  • Pazarlama ve/veya satış uzmanlığı gerektiren konularda bağımsız olarak çalışır.
  • Proje bazındaki pazarlama çalışmalarında yürütücü ya da katılımcı olarak sorumluluk alabilecektir.
  • Kâr amaçlı ya da kâr amacı gütmeyen örgütlerde pazarlama alanında misyon, amaç ve vizyonunu belirleyebilecektir.
  • Pazarlama uygulamalarına ve teorisine eleştirel bakış açısı getirebilecektir.
  • Pazarlamayla ilgili bilgilerini, düşüncelerini ve önerilerini çeşitli ortamlarda yazılı ve sözlü olarak aktarabilecektir.
  • Pazarlamadaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde yabancı dil bilecektir.
  • Pazarlama araştırması alanında veri giriş ve analizlerini yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımı, araştırma yöntemi bilecektir.
  • Pazarlama ve satış alanında geçerli olan etik değerlere uygun davranabilecek, sürdürülebilir pazarlama konusunda yeterli bilince sahip olabilecektir.
  • İşletmelerde ve kurumlardaki pazarlama çalışmalarına katkı sağlayabilir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. 

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma ŞartlarıÖğrencinin, toplam 52,5 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 7 ders, bir seminer dersi ve uzmanlık alan dersi ile 30 ECTS kredisinden az olmamak koşulu ile tez çalışmasını başarmış olması, aldığı tüm derslerden en az YT, CC ya da bunun üzerinde not alması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Pazarlama Tezli Yüksek Lisans Programı mezunları işletmelerde pazarlama, satış ve iletişim alanları ile ilgili uzmanlık gerektiren işlerde istihdam edilebilir. Mezunlar birikimlerini işletme dışı çeşitli organizasyonlarda kullanıp sosyal pazarlama alanında da görev alabilir.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030001793


Yeterlilik Adı
Pazarlama Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Anadolu Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Anadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İşletmecilik alanındaki dört yıllık lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ya da başka bir alanda lisans eğitimi almış ise gerekli dersleri alıp bu yeterliliğe ulaşmış öğrencilerin pazarlama alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirilebilecek ve derinleştirilebilecektir.
  • Pazarlamanın ilişkili olduğu sosyoloji, psikoloji, sayısal yöntemler gibi disiplinlerle etkileşimini açıklayabilecektir.
  • Pazarlamaya ilişkin bilgilerini işletme içinde çalışanlara ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahip olabilecektir.
  • Pazarlama hakkındaki bilgileri analitik ve sistematik olarak değerlendirebilecektir.
  • İşletme içinde kararlarda ve uygulamalarda pazarlama bilgilerini kullanır.
  • Pazarlama sorunlarını tanımlayıp çözüm önerileri geliştirebilir.
  • Pazarlama ve/veya satış uzmanlığı gerektiren konularda bağımsız olarak çalışır.
  • Proje bazındaki pazarlama çalışmalarında yürütücü ya da katılımcı olarak sorumluluk alabilecektir.
  • Kâr amaçlı ya da kâr amacı gütmeyen örgütlerde pazarlama alanında misyon, amaç ve vizyonunu belirleyebilecektir.
  • Pazarlama uygulamalarına ve teorisine eleştirel bakış açısı getirebilecektir.
  • Pazarlamayla ilgili bilgilerini, düşüncelerini ve önerilerini çeşitli ortamlarda yazılı ve sözlü olarak aktarabilecektir.
  • Pazarlamadaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde yabancı dil bilecektir.
  • Pazarlama araştırması alanında veri giriş ve analizlerini yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımı, araştırma yöntemi bilecektir.
  • Pazarlama ve satış alanında geçerli olan etik değerlere uygun davranabilecek, sürdürülebilir pazarlama konusunda yeterli bilince sahip olabilecektir.
  • İşletmelerde ve kurumlardaki pazarlama çalışmalarına katkı sağlayabilir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. 


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
Öğrencinin, toplam 52,5 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 7 ders, bir seminer dersi ve uzmanlık alan dersi ile 30 ECTS kredisinden az olmamak koşulu ile tez çalışmasını başarmış olması, aldığı tüm derslerden en az YT, CC ya da bunun üzerinde not alması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Pazarlama Tezli Yüksek Lisans Programı mezunları işletmelerde pazarlama, satış ve iletişim alanları ile ilgili uzmanlık gerektiren işlerde istihdam edilebilir. Mezunlar birikimlerini işletme dışı çeşitli organizasyonlarda kullanıp sosyal pazarlama alanında da görev alabilir.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030001793

Qualification Title
Master's with Thesis Diploma in Marketing
Awarding BodyCouncil Of Higher Education
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasMarketing and advertising
National Occupation Classification

ISCO: 08

CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Develop and deeepen their marketing knowledge, constructing upon their knowledge that they had gained in their four years of undergraduate studies in the same or in a different field.
  • Conceive the interdisciplinary interaction of the marketing with the fields such as sociology, psychology , quantitative methods.
  • Communicate the marketing knowledge to the peers and team members.
  • Evaluate the marketing knowledge by a systematic and analitic approach.
  • Use the marketing knowledge in decisions and implementations in a company.
  • Define marketing problems and suggest solutions.
  • Work independently in fields that require marketing and sales expertise.
  • Take responsibility in project based marketing studies as an executer or participant.
  • Define the mission, the objectives and the vision of marketing in profit and non-profit companies they are working for.
  • Evaluate marketing practices and marketing theories with a critical approach.
  • Communicate their knowlege, thoughts and reccomendations about marketing in writing and orally.
  • Use a foreign language to follow the developments in marketing.
  • Use advanced informatics and communication technology skills with software knowledge required for data entering and data analysis for marketing research.
  • Take into consideration the ethical values of the marketing and sales field and have the consciousness about sustainability of marketing.
  • Contribute to the marketing tasks in profit and non profit companies.
Key Competencies-
Further Info

A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the programme, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters. 

Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of this programme can be employed in marketing, sales and communication fields at business entities. The graduates can use their skills and knowledge in non-profit organizations and can also be employed in social marketing area.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030001793


Qualification Title
Master's with Thesis Diploma in Marketing

Awarding Body
Council Of Higher Education

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO: 08


EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO: 08


Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Develop and deeepen their marketing knowledge, constructing upon their knowledge that they had gained in their four years of undergraduate studies in the same or in a different field.
  • Conceive the interdisciplinary interaction of the marketing with the fields such as sociology, psychology , quantitative methods.
  • Communicate the marketing knowledge to the peers and team members.
  • Evaluate the marketing knowledge by a systematic and analitic approach.
  • Use the marketing knowledge in decisions and implementations in a company.
  • Define marketing problems and suggest solutions.
  • Work independently in fields that require marketing and sales expertise.
  • Take responsibility in project based marketing studies as an executer or participant.
  • Define the mission, the objectives and the vision of marketing in profit and non-profit companies they are working for.
  • Evaluate marketing practices and marketing theories with a critical approach.
  • Communicate their knowlege, thoughts and reccomendations about marketing in writing and orally.
  • Use a foreign language to follow the developments in marketing.
  • Use advanced informatics and communication technology skills with software knowledge required for data entering and data analysis for marketing research.
  • Take into consideration the ethical values of the marketing and sales field and have the consciousness about sustainability of marketing.
  • Contribute to the marketing tasks in profit and non profit companies.

Key Competencies
-

Further Info

A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the programme, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters. 


Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of this programme can be employed in marketing, sales and communication fields at business entities. The graduates can use their skills and knowledge in non-profit organizations and can also be employed in social marketing area.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely.


Url
Open Address