Yeterlilik Kodu | TR0030034970 | |
Yeterlilik Adı | Peyzaj Mimarlığı Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Bardakçı, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Kampüsü, 65090 Tuşba/Van | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.yyu.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Mimarlık ve şehir planlama | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Peyzaj Mimarlığı Bölümü Tezli Yüksek Lisans programının başlıca amacı; kırsal ve kentsel alan karakterinin belirlenmesinde, doğal ve kültürel çevrenin korunmasında ve geliştirilmesinde ve bu bağlamda yaşam kalitesinin arttırılmasında öğrencinin bilimsel araştırma yaparak bilgilere erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanmasını, elde ettiği bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirmesini ve derinleştirmesini, kendini sürekli yenilemesini ve alanı ile ilgili karşılaştığı sorunları çözebilmesini sağlamaktır. | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrencinin kayıtlandığı bir dersin sınavına girebilmesi için o derse en az %70 oranında, uygulamalara ise en az % 80 oranında devam etmesi gerekir. Yarıyıl içi notu (ham not) ara sınavın % 50'si, final sınavının % 50'si alınarak bulunur. Arasınav ve final sınavlarının yanı sıra derslerde raporlar, ödevler, quizler, seminer sunumları ve proje çalışmaları gibi öğrenme aktiviteleri öğrencinin yarıyıl içindeki performans değerlendirmesinde kullanılabilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için bu notun en az 100 üzerinden 70 olması gerekir. Her ders için ölçme ve değerlendirmenin nasıl gerçekleştirileceği ders öğretim planlarında ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | Yüksek lisans öğrenim programı zorunlu ve seçmeli derslerden oluşur. Programın toplam AKTS kredisi 120dir. Arasınav ve final sınavlarının yanı sıra derslerde raporlar, ödevler, quizler, seminer sunumları ve proje çalışmaları gibi öğrenme aktiviteleri öğrencinin yarıyıl içindeki performans değerlendirmesinde kullanılabilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için bu notun en az 100 üzerinden 70 olması gerekir. Öğrenci başarısız olduğu derslere, tekrar kayıt yaptırabileceği gibi danışmanının onayladığı başka lisansüstü dersler de alabilir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Yerel Yönetimler başta olmak üzere birçok kamu kurumu, mimarlık/mühendislik büroları ve bitkisel üretim fidanlıkları peyzaj mimarlarının çalışma olanağı buldukları kurumlardır. Bunlardan bazıları; Yatırım Planlama Müdürlükleri, İmar Daire Başkanlıkları / Müdürlükleri, Çevre Koruma Daire Başkanlıkları, Park ve Bahçeler Müdürlükleri, Şehir ve Bölge Planlama Müdürlükleri, Kentsel Tasarım Müdürlükleri, Kültür ve Tabiatı Koruma Kurulları, Orman ve Su İşleri Bakanlığı, Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Türk Standartları Enstitüsü, Karayolları Genel Müdürlüğü, İller Bankası gibi kamu kuruluşlarının çevre ve doğa koruma, fiziksel planlama, ÇED, korunan alan koruma ve planlama birimleri, , Turizm Araştırma Enstitüleri, turizm tesisleri, özel peyzaj mimarlığı - mimarlık - şehir planlama - inşaat mühendisliği büroları ya da firmaları, süs bitkileri ve cansız materyal üreten ya da pazarlayan özel işletmelerdir. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Belge sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030034970
Peyzaj Mimarlığı Bölümü Tezli Yüksek Lisans programının başlıca amacı; kırsal ve kentsel alan karakterinin belirlenmesinde, doğal ve kültürel çevrenin korunmasında ve geliştirilmesinde ve bu bağlamda yaşam kalitesinin arttırılmasında öğrencinin bilimsel araştırma yaparak bilgilere erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanmasını, elde ettiği bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirmesini ve derinleştirmesini, kendini sürekli yenilemesini ve alanı ile ilgili karşılaştığı sorunları çözebilmesini sağlamaktır.
- Kırsal ve kentsel alan karakterinin belirlenmesi, doğal ve kültürel çevrenin korunması ve geliştirilmesi ile bu bağlamda yaşam kalitesinin arttırılması için yapılması gereken, peyzaj planlama ve tasarım eğitimi konularında özel uzmanlık bilgilerine sahip olmak.
- Elde ettiği sonuçları değerlendirme, yorumlama ve savunabilme becerisi.
- Konusu ile ilgili kaynaklara ulaşabilme, yorumlama ve bunları amaca yönelik kullanabilme yeteneği.
- Alanı ile ilgili ihtiyaç duyulan yeni bilgi, yöntem ve yaklaşımları öğrenebilme yeteneği.
- Elde ettiği bilimsel verileri sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme.
- Bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneği.
- Uzmanlaştığı alanda daha nitelikli proje planlama ve tasarım becerisi.
- Alanı ile ilgili sorunları belirler konu ile ilgili çözüm ve öneriler geliştirir.
- Alanı ile ilgili teknoloji ve yeni yaklaşımları takip edebilme, yorumlama ve kullanabilme.
- Edindiği bilgi ve becerileri bilim ve pratikte kullanabilme yeteneği.
- Bilimsel çalışmalarda; proje hazırlama, yürütme, deneme kurma ve anket hazırlama aşamalarına yönelik temel bilgileri edinir.
- Alanla ilgili uluslararası kaynakları analiz edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
Öğrencinin kayıtlandığı bir dersin sınavına girebilmesi için o derse en az %70 oranında, uygulamalara ise en az % 80 oranında devam etmesi gerekir. Yarıyıl içi notu (ham not) ara sınavın % 50'si, final sınavının % 50'si alınarak bulunur. Arasınav ve final sınavlarının yanı sıra derslerde raporlar, ödevler, quizler, seminer sunumları ve proje çalışmaları gibi öğrenme aktiviteleri öğrencinin yarıyıl içindeki performans değerlendirmesinde kullanılabilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için bu notun en az 100 üzerinden 70 olması gerekir. Her ders için ölçme ve değerlendirmenin nasıl gerçekleştirileceği ders öğretim planlarında ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.
Yerel Yönetimler başta olmak üzere birçok kamu kurumu, mimarlık/mühendislik büroları ve bitkisel üretim fidanlıkları peyzaj mimarlarının çalışma olanağı buldukları kurumlardır. Bunlardan bazıları; Yatırım Planlama Müdürlükleri, İmar Daire Başkanlıkları / Müdürlükleri, Çevre Koruma Daire Başkanlıkları, Park ve Bahçeler Müdürlükleri, Şehir ve Bölge Planlama Müdürlükleri, Kentsel Tasarım Müdürlükleri, Kültür ve Tabiatı Koruma Kurulları, Orman ve Su İşleri Bakanlığı, Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Türk Standartları Enstitüsü, Karayolları Genel Müdürlüğü, İller Bankası gibi kamu kuruluşlarının çevre ve doğa koruma, fiziksel planlama, ÇED, korunan alan koruma ve planlama birimleri, , Turizm Araştırma Enstitüleri, turizm tesisleri, özel peyzaj mimarlığı - mimarlık - şehir planlama - inşaat mühendisliği büroları ya da firmaları, süs bitkileri ve cansız materyal üreten ya da pazarlayan özel işletmelerdir.
Belge sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030034970 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | University of Van Yuzuncu Yil | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Architecture and town planning | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |