Yeterlilik Kodu | TR0030219763 | |
Yeterlilik Adı | Radyo ve Televizyon Teknoloji Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Gaziantep İslam Bilim ve Teknoloji Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Küçükkızılhisar, 104001. Cd., 27260 Şahinbey/Gaziantep | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.gibtu.edu.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Görsel-işitsel teknikler ve medya üretimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Radyo ve Televizyon Teknolojisi Programcılığı, öğrencilerine, meslekî araç gereç hakkında teorik ve uygulamalı olarak temel bilgiler vermek; iletişim ve teknoloji dünyasının ihtiyaç ve beklentilerini yakalayan, geleceğe entelektüel, kalifiye meslek insanları ve geniş ufuklu bireyler yetiştirmek; dünyayı ve ülkesini doğru algılayabilen nesiller topluma kazandırmak amacıyla eğitim veren bir Ön Lisans Programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Bu programdan mezun olan öğrenciler radyo ve televizyon alanı ile ilgili olan kurum, şirket veya organizasyonlarda çalışma imkânı bulabilir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Mezun olan öğrenciler, sinema ve dizi yapım şirketlerinde medya alanındaki birçok kuruluşta, televizyon kanallarında, basın kuruluşlarında çalışabiliyor. Ayrıca yapım şirketleri ve reklam ajansları gibi görsel işitsel içerik sağlayan kuruluşlarda metin yazarı, senaryo yazarı, yapımcı, yönetmen, görüntü yönetmeni, sunucu, muhabir, haber editörü, kameraman, resim seçici, kurgu operatörü olarak görev alabiliyor. Ticari her türlü kuruluş ve devlet kurumlarında basın danışmanlığı, medya ilişkileri gibi alanlarda da çalışabiliyor. | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü Öğrenci Seçme ve Yerleştirme (ÖSYM) Merkezi tarafından yapılan sınav sistemiyle olmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra, bu sınavdan aldıkları puana göre bu merkez tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir. | |
Başarma Şartları | Kayıt oldukları önlisans bölümleri programlarının ders planlarında yer alan derslere yazılarak bu dersleri başarmış, T.C. Gaziantep İslam Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim ve Sınav Yönetmeliği'nde gösterilen staj ve mezuniyet projesi gibi çalışmaları başarı ile bitirmiş ve GANO' su en az 2.00 olan öğrenciler Üniversite eğitim-öğretimini tamamlamış sayılırlar. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu program tam zamanlıdır. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik süresi geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030219763
ISCO 08
ISCO 08
Radyo ve Televizyon Teknolojisi Programcılığı, öğrencilerine, meslekî araç gereç hakkında teorik ve uygulamalı olarak temel bilgiler vermek; iletişim ve teknoloji dünyasının ihtiyaç ve beklentilerini yakalayan, geleceğe entelektüel, kalifiye meslek insanları ve geniş ufuklu bireyler yetiştirmek; dünyayı ve ülkesini doğru algılayabilen nesiller topluma kazandırmak amacıyla eğitim veren bir Ön Lisans Programıdır.
Bu programdan mezun olan öğrenciler radyo ve televizyon alanı ile ilgili olan kurum, şirket veya organizasyonlarda çalışma imkânı bulabilir.
- Kurgu kuramını uygulayarak mesleği için gerekli bilgisayar yazılımlarını kullanabilme.
- Fotoğraf makinesi ve Tv kamerasını kullanarak, sanatsal ve teknik yönden duygusal etkiyi arttırma yöntemlerini uygulayabilme.
- Radyo ve televizyon teknolojisi alanındaki çalışmalar için gerekli verileri tanımlama ve değerlendirme., Haber yazım ve röportaj tekniklerini geliştirebilme.
- Mesleki teknik cihazlar ile görsel işitsel medya üretme yollarını yönetebilme ve uygulayabilme.
- Radyo programı üretebilmek için radyo yayımcılığının temel aşamalarını tanımlayabilme.
- Radyo ve televizyon tasarımı planlayabilme ve uygulayabilme, ses ve görüntü dilini kullanarak etki yaratabilme. Bununla birlikte ekip çalışmasını yönetme becerisi kazanma.
- Radyo-televizyon-internet sektöründe üretim ve dağıtım aşamalarını planlayabilme.
- İletişim yeteneklerini kullanabilme, Belgesel yapım sürecini başından sonuna oluşturabilme ve mesleki etik bilinciyle hareket etme.
- Görsel medya için gereken sanatsal atmosfer çalışmaları ile oyuncu yönetimi için gerekli beceriyi kazanma.
- Proje hazırlama, yönetme ve takım çalışması düzenleyebilme.
- Senaryo yazım tekniklerini etkin bir biçimde kullanma.
- Halkla ilişkiler ve pazarlama kavramlarını tanıtım sürecine uyarlayabilme.
Mezun olan öğrenciler, sinema ve dizi yapım şirketlerinde medya alanındaki birçok kuruluşta, televizyon kanallarında, basın kuruluşlarında çalışabiliyor. Ayrıca yapım şirketleri ve reklam ajansları gibi görsel işitsel içerik sağlayan kuruluşlarda metin yazarı, senaryo yazarı, yapımcı, yönetmen, görüntü yönetmeni, sunucu, muhabir, haber editörü, kameraman, resim seçici, kurgu operatörü olarak görev alabiliyor. Ticari her türlü kuruluş ve devlet kurumlarında basın danışmanlığı, medya ilişkileri gibi alanlarda da çalışabiliyor.
- Sınavlar; ara sınav, yarıyıl/yıl sonu, bütünleme, mazeret, tek ders ve azami eğitim süresini tamamlayan öğrenciler için açılacak olan ek sınavlardan oluşur. Ara sınavların, yarıyıl/yıl sonu sınavları ile bütünleme sınavlarının tarih, yer ve saatlerini gösteren sınav programı, bölümlerin görüşü de alınarak dekanlık/müdürlük tarafından hazırlanır ve sınavların başlamasından en az iki hafta önce ilan edilir. Sınavlar yazılı, sözlü, uygulamalı veya yazılı-sözlü, yazılı-uygulamalı, sözlü-uygulamalı ya da yazılı-sözlü-uygulamalı olarak yapılabilir.
- Ancak, yazılı sınav dışındaki sınavlar ilgili öğretim elemanının başvurusu üzerine ilgili birim yönetim kurulunun kararı ile yapılır. Her ders için her yarıyılda en az bir ara sınav yapılır. Birden fazla ara sınav, ilgili dersin öğretim elemanının önerisi ve birim yönetim kurulunun kararı ile yapılabilir. Birden fazla ara sınav yapıldığında, ara sınav notu aritmetik ortalama ile hesaplanır.
- Yarıyıl/yıl sonu sınavları derslerin bitiminde, akademik takvimde belirtilen tarihlerde ilgili birimler tarafından hazırlanan ve ilk sınav gününden en az iki hafta önce ilân edilen programda belirtilen gün, saat ve yerde yapılır. Bütünleme sınavı akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılır. Öğrencinin bir dersteki başarı durumu ders başarı notu ile belirlenir.
- Bir dersin başarı notu, öğrencinin o derse ait yarıyıl/yıl içinde yapılan ara sınavlar ve yarıyıl sonu veya yıl sonunda yapılan sınavda aldığı notlar birlikte değerlendirilerek elde edilir. Bu nota ara sınav notlarının katkısı %40 ve yarıyıl/yıl sonu sınavı notunun katkısı %60’tır. Ancak yarıyıl/yıl sonu sınavlarından en az 50 puan almak zorunludur.
- AA, BA, BB, CB, CC (Başarılı): Bir dersten AA, BA, BB, CB veya CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. DC veya DD (Şartlı Başarılı): Bir dersten DC veya DD notu alan bir öğrenci mezun olma aşamasında 2.00 GNO’ ya erişmiş olmak koşuluyla o dersi başarmış sayılır. FF (Başarısız): Girdiği yarıyıl/yıl sonu sınavında başarı sağlayamayan ve devam koşulu aranmaksızın teorik dersin sadece sınavlarına girerek tekrar etmesi gereken öğrencilere verilir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü Öğrenci Seçme ve Yerleştirme (ÖSYM) Merkezi tarafından yapılan sınav sistemiyle olmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra, bu sınavdan aldıkları puana göre bu merkez tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir.
Bu program tam zamanlıdır.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik süresi geçerlidir.
Qualification Code | TR0030219763 | |
Qualification Title | Elektronik ve Otomosyon Bölümü/Radyo ve Televizyon Teknoloji Pr. | |
Awarding Body | ||
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Audio-visual techniques and media production | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Kurgu kuramını uygulayarak mesleği için gerekli bilgisayar yazılımlarını kullanabilme., Fotoğraf makinesi ve Tv kamerasını kullanarak, sanatsal ve teknik yönden duygusal etkiyi arttırma yöntemlerini uygulayabilme., Radyo ve televizyon teknolojisi alanındaki çalışmalar için gerekli verileri tanımlama ve değerlendirme., Haber yazım ve röportaj tekniklerini geliştirebilme., Mesleki teknik cihazlar ile görsel işitsel medya üretme yollarını yönetebilme ve uygulayabilme. , Radyo programı üretebilmek için radyo yayımcılığının temel aşamalarını tanımlayabilme., Radyo ve televizyon tasarımı planlayabilme ve uygulayabilme, ses ve görüntü dilini kullanarak etki yaratabilme. Bununla birlikte ekip çalışmasını yönetme becerisi kazanma., Radyo-televizyon-internet sektöründe üretim ve dağıtım aşamalarını planlayabilme. , İletişim yeteneklerini kullanabilme, Belgesel yapım sürecini başından sonuna oluşturabilme ve mesleki etik bilinciyle hareket etme. , Görsel medya için gereken sanatsal atmosfer çalışmaları ile oyuncu yönetimi için gerekli beceriyi kazanma. , Proje hazırlama, yönetme ve takım çalışması düzenleyebilme. , Senaryo yazım tekniklerini etkin bir biçimde kullanma. , Halkla ilişkiler ve pazarlama kavramlarını tanıtım sürecine uyarlayabilme. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Bu programdan mezun olan öğrenciler radyo ve televizyon alanı ile ilgili olan kurum, şirket veya organizasyonlarda çalışma imkânı bulabilir. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Mezun olan öğrenciler, sinema ve dizi yapım şirketlerinde medya alanındaki birçok kuruluşta, televizyon kanallarında, basın kuruluşlarında çalışabiliyor. Ayrıca yapım şirketleri ve reklam ajansları gibi görsel işitsel içerik sağlayan kuruluşlarda metin yazarı, senaryo yazarı, yapımcı, yönetmen, görüntü yönetmeni, sunucu, muhabir, haber editörü, kameraman, resim seçici, kurgu operatörü olarak görev alabiliyor. Ticari her türlü kuruluş ve devlet kurumlarında basın danışmanlığı, medya ilişkileri gibi alanlarda da çalışabiliyor. | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | Bu program tam zamanlıdır. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |
TR0030219763
ISCO 08
ISCO 08
Kurgu kuramını uygulayarak mesleği için gerekli bilgisayar yazılımlarını kullanabilme., Fotoğraf makinesi ve Tv kamerasını kullanarak, sanatsal ve teknik yönden duygusal etkiyi arttırma yöntemlerini uygulayabilme., Radyo ve televizyon teknolojisi alanındaki çalışmalar için gerekli verileri tanımlama ve değerlendirme., Haber yazım ve röportaj tekniklerini geliştirebilme., Mesleki teknik cihazlar ile görsel işitsel medya üretme yollarını yönetebilme ve uygulayabilme. , Radyo programı üretebilmek için radyo yayımcılığının temel aşamalarını tanımlayabilme., Radyo ve televizyon tasarımı planlayabilme ve uygulayabilme, ses ve görüntü dilini kullanarak etki yaratabilme. Bununla birlikte ekip çalışmasını yönetme becerisi kazanma., Radyo-televizyon-internet sektöründe üretim ve dağıtım aşamalarını planlayabilme. , İletişim yeteneklerini kullanabilme, Belgesel yapım sürecini başından sonuna oluşturabilme ve mesleki etik bilinciyle hareket etme. , Görsel medya için gereken sanatsal atmosfer çalışmaları ile oyuncu yönetimi için gerekli beceriyi kazanma. , Proje hazırlama, yönetme ve takım çalışması düzenleyebilme. , Senaryo yazım tekniklerini etkin bir biçimde kullanma. , Halkla ilişkiler ve pazarlama kavramlarını tanıtım sürecine uyarlayabilme.
Bu programdan mezun olan öğrenciler radyo ve televizyon alanı ile ilgili olan kurum, şirket veya organizasyonlarda çalışma imkânı bulabilir.
Mezun olan öğrenciler, sinema ve dizi yapım şirketlerinde medya alanındaki birçok kuruluşta, televizyon kanallarında, basın kuruluşlarında çalışabiliyor. Ayrıca yapım şirketleri ve reklam ajansları gibi görsel işitsel içerik sağlayan kuruluşlarda metin yazarı, senaryo yazarı, yapımcı, yönetmen, görüntü yönetmeni, sunucu, muhabir, haber editörü, kameraman, resim seçici, kurgu operatörü olarak görev alabiliyor. Ticari her türlü kuruluş ve devlet kurumlarında basın danışmanlığı, medya ilişkileri gibi alanlarda da çalışabiliyor.
Bu program tam zamanlıdır.
-