Yeterlilik Kodu | TR0030014099 | |
Yeterlilik Adı | Rehberlik ve Psikolojik Danışma Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | BAİBÜ Gölköy Yerleşkesi, 14030 Merkez/Bolu | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.ibu.edu.tr/tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Psikoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Bu programın amacı, eğitim, ruh sağlığı, ve öğrenci kişilik hizmetleri gibi psikolojik danışma alt-alanlarına ilişkin derin ve kapsamlı bilgi ve becerilere sahip; bireysel ve toplumsal farklılıklara karşı saygılı, mesleki gelişimi ile bireysel gelişimini bütünleştirebilen; ekip çalışmasına inanan, koruyucu rehberlik hizmetlerinin öneminin farkında olup toplumun çeşitli kesimleriyle çalışabilecek esneklik ve anlayışa sahip; psikolojik danışma ve rehberlik alanının gelişimi yönünde sorumluluk alan; bilgi toplumunun aktif üyesi olabilen; değişen toplumsal koşullara uyum sağlayabilen; bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip psikolojik danışma ve rehberlik uzmanları yetiştirmektir. | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | - | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Program mezunlarının çoğu Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı Rehberlik Araştırma Merkezleri ile ilk ve ortaöğretim kurumlarında “psikolojik danışman” olarak çalışmaktadır. Ayrıca üniversitelerde akademisyen olarak, üniversitelerin psikolojik danışma birimlerinde, özel psikolojik danışma merkezleri, Türk Silahlı Kuvvetleri ve emniyet kurumlarının psikolojik danışma birimleri, aile ve çocuk mahkemeleri, diğer sağlık ve endüstri kurum/kuruluşlarında da istihdam olanağı bulunmaktadır. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030014099
Bu programın amacı, eğitim, ruh sağlığı, ve öğrenci kişilik hizmetleri gibi psikolojik danışma alt-alanlarına ilişkin derin ve kapsamlı bilgi ve becerilere sahip; bireysel ve toplumsal farklılıklara karşı saygılı, mesleki gelişimi ile bireysel gelişimini bütünleştirebilen; ekip çalışmasına inanan, koruyucu rehberlik hizmetlerinin öneminin farkında olup toplumun çeşitli kesimleriyle çalışabilecek esneklik ve anlayışa sahip; psikolojik danışma ve rehberlik alanının gelişimi yönünde sorumluluk alan; bilgi toplumunun aktif üyesi olabilen; değişen toplumsal koşullara uyum sağlayabilen; bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip psikolojik danışma ve rehberlik uzmanları yetiştirmektir.
- RPD'nin tarihini ve gelişimini bilir.
- Etkili okul RPD programının yapısını ve özelliklerini açıkça belirtebilir.
- Psikolojik danışma uygulamalarında kanuni ve etik standartları bilir.
- Gelişim kuramlarını, yaşam dönemleri ve uyum problemleriyle ilişkilendirebilir.
- Psikolojik danışma sürecini etkili bir şekilde yönlendirebilir.
- Bireyleri uygun hizmeti alması için uygun yerlere refere edebilir İlgili taraflarla ekip çalışması yapabilir.
- Teorik bilgilerini uygulamaya geçirebilir.
- Psikolojik danışma anlayaşına uygun kişilerarası ilişkiler ve iletişim becerilerini kullanır.
- Bireyin ve toplumun kaynaklarını tanıyarak bireyin kendini gerçekleştirme sürecine katkı sağlar.
Program mezunlarının çoğu Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı Rehberlik Araştırma Merkezleri ile ilk ve ortaöğretim kurumlarında “psikolojik danışman” olarak çalışmaktadır. Ayrıca üniversitelerde akademisyen olarak, üniversitelerin psikolojik danışma birimlerinde, özel psikolojik danışma merkezleri, Türk Silahlı Kuvvetleri ve emniyet kurumlarının psikolojik danışma birimleri, aile ve çocuk mahkemeleri, diğer sağlık ve endüstri kurum/kuruluşlarında da istihdam olanağı bulunmaktadır.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030014099 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Psychology | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | The document is valid continuously. | |
Url | Open Address |
TR0030014099
- She/He knows the development and history of counseling.
- She/He can acknowledge the properties of efficient school counseling program.
- She/He knows the ethical and national standards for counseling.
- She/He can associate the development theories with life stages and adaptation problems.
- She/he can lead the counseling process efficiently She/he can apply referee rules.
- She/he can establish good team work.
- She/he can apply the theory into practice She/he can lead efficient communication and interpersonal skills.
- She/he can acknowledge the resources of the individual and the society and enhance the self-actualization process of them.
The document is valid continuously.