Yeterlilik Kodu

TR0030014099

Yeterlilik Adı
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumBolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBAİBÜ Gölköy Yerleşkesi, 14030 Merkez/Bolu
Sorumlu Kurum URLhttp://www.ibu.edu.tr/tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Psikoloji
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)

Bu programın amacı, eğitim, ruh sağlığı, ve öğrenci kişilik hizmetleri gibi psikolojik danışma alt-alanlarına ilişkin derin ve kapsamlı bilgi ve becerilere sahip; bireysel ve toplumsal farklılıklara karşı saygılı, mesleki gelişimi ile bireysel gelişimini bütünleştirebilen; ekip çalışmasına inanan, koruyucu rehberlik hizmetlerinin öneminin farkında olup toplumun çeşitli kesimleriyle çalışabilecek esneklik ve anlayışa sahip; psikolojik danışma ve rehberlik alanının gelişimi yönünde sorumluluk alan; bilgi toplumunun aktif üyesi olabilen; değişen toplumsal koşullara uyum sağlayabilen; bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip psikolojik danışma ve rehberlik uzmanları yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • RPD'nin tarihini ve gelişimini bilir.
  • Etkili okul RPD programının yapısını ve özelliklerini açıkça belirtebilir.
  • Psikolojik danışma uygulamalarında kanuni ve etik standartları bilir.
  • Gelişim kuramlarını, yaşam dönemleri ve uyum problemleriyle ilişkilendirebilir.
  • Psikolojik danışma sürecini etkili bir şekilde yönlendirebilir.
  • Bireyleri uygun hizmeti alması için uygun yerlere refere edebilir İlgili taraflarla ekip çalışması yapabilir.
  • Teorik bilgilerini uygulamaya geçirebilir.
  • Psikolojik danışma anlayaşına uygun kişilerarası ilişkiler ve iletişim becerilerini kullanır.
  • Bireyin ve toplumun kaynaklarını tanıyarak bireyin kendini gerçekleştirme sürecine katkı sağlar.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma Şartları-
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Program mezunlarının çoğu Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı Rehberlik Araştırma Merkezleri ile ilk ve ortaöğretim kurumlarında “psikolojik danışman” olarak çalışmaktadır. Ayrıca üniversitelerde akademisyen olarak, üniversitelerin psikolojik danışma birimlerinde, özel psikolojik danışma merkezleri, Türk Silahlı Kuvvetleri ve emniyet kurumlarının psikolojik danışma birimleri, aile ve çocuk mahkemeleri, diğer sağlık ve endüstri kurum/kuruluşlarında da istihdam olanağı bulunmaktadır.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030014099


Yeterlilik Adı
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
BAİBÜ Gölköy Yerleşkesi, 14030 Merkez/Bolu

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)

Bu programın amacı, eğitim, ruh sağlığı, ve öğrenci kişilik hizmetleri gibi psikolojik danışma alt-alanlarına ilişkin derin ve kapsamlı bilgi ve becerilere sahip; bireysel ve toplumsal farklılıklara karşı saygılı, mesleki gelişimi ile bireysel gelişimini bütünleştirebilen; ekip çalışmasına inanan, koruyucu rehberlik hizmetlerinin öneminin farkında olup toplumun çeşitli kesimleriyle çalışabilecek esneklik ve anlayışa sahip; psikolojik danışma ve rehberlik alanının gelişimi yönünde sorumluluk alan; bilgi toplumunun aktif üyesi olabilen; değişen toplumsal koşullara uyum sağlayabilen; bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip psikolojik danışma ve rehberlik uzmanları yetiştirmektir.


Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • RPD'nin tarihini ve gelişimini bilir.
  • Etkili okul RPD programının yapısını ve özelliklerini açıkça belirtebilir.
  • Psikolojik danışma uygulamalarında kanuni ve etik standartları bilir.
  • Gelişim kuramlarını, yaşam dönemleri ve uyum problemleriyle ilişkilendirebilir.
  • Psikolojik danışma sürecini etkili bir şekilde yönlendirebilir.
  • Bireyleri uygun hizmeti alması için uygun yerlere refere edebilir İlgili taraflarla ekip çalışması yapabilir.
  • Teorik bilgilerini uygulamaya geçirebilir.
  • Psikolojik danışma anlayaşına uygun kişilerarası ilişkiler ve iletişim becerilerini kullanır.
  • Bireyin ve toplumun kaynaklarını tanıyarak bireyin kendini gerçekleştirme sürecine katkı sağlar.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
-

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Program mezunlarının çoğu Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı Rehberlik Araştırma Merkezleri ile ilk ve ortaöğretim kurumlarında “psikolojik danışman” olarak çalışmaktadır. Ayrıca üniversitelerde akademisyen olarak, üniversitelerin psikolojik danışma birimlerinde, özel psikolojik danışma merkezleri, Türk Silahlı Kuvvetleri ve emniyet kurumlarının psikolojik danışma birimleri, aile ve çocuk mahkemeleri, diğer sağlık ve endüstri kurum/kuruluşlarında da istihdam olanağı bulunmaktadır.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030014099

Qualification Title
Awarding BodyBolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasPsychology
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • She/He knows the development and history of counseling.
  • She/He can acknowledge the properties of efficient school counseling program.
  • She/He knows the ethical and national standards for counseling.
  • She/He can associate the development theories with life stages and adaptation problems.
  • She/he can lead the counseling process efficiently She/he can apply referee rules.
  • She/he can establish good team work.
  • She/he can apply the theory into practice She/he can lead efficient communication and interpersonal skills.
  • She/he can acknowledge the resources of the individual and the society and enhance the self-actualization process of them.
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030014099


Qualification Title

Awarding Body
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • She/He knows the development and history of counseling.
  • She/He can acknowledge the properties of efficient school counseling program.
  • She/He knows the ethical and national standards for counseling.
  • She/He can associate the development theories with life stages and adaptation problems.
  • She/he can lead the counseling process efficiently She/he can apply referee rules.
  • She/he can establish good team work.
  • She/he can apply the theory into practice She/he can lead efficient communication and interpersonal skills.
  • She/he can acknowledge the resources of the individual and the society and enhance the self-actualization process of them.

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address