Yeterlilik Kodu

TR0030001685

Yeterlilik Adı
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Doktora Diploması
Sorumlu KurumAnadolu Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAnadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR
Sorumlu Kurum URLhttp://www.anadolu.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 8
Sınıflandırma (Tematik Alan)Psikoloji
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanındaki bilgilerini kullanarak özgün düşünce ve çalışmalar üretebilme.
  • Alanındaki bilgilerini derinleştirerek alana yeni katkılar getirebilme.
  • Çeşitli disiplinler arasındaki ilişkileri kurarken uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
  • Alandaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilme.
  • Rehberlik ve psikolojik danışma alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapabilir.
  • Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir.
  • Özgün bir araştırmayı tasarlayıp gerçekleştirebilir.
  • Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir.
  • Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunabilir.
  • Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir.
  • Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
  • Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir.
  • Uygulamalarını etik zeminde sürdürebilir.
  • Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir.
  • Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir.
  • Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergiler.
  • En az bir yabancı dilde ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilir ve tartışabilir.
  • Ulusal, uluslararası ve disiplinler arası çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurabilir.
  • Alana katkı getirecek özgün kuramsal ve uygulamalı çalışmalar yapabilir.
  • Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
  • Sorun çözmede stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurabilir.
  • Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilir ve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslar arası düzlemde destekleyebilir.
  • Rehberlik ve psikolojik danışma alanında kullanılabilecek ölçme aracı geliştirebilir ya da uyarlayabilir.
  • Psikolojik danışma uygulamalarını benimsemiş olduğu bir yaklaşıma göre gerçekleştirir.
  • Çalışamayacağı vakaları uygun uzmanlara yönlendirebilir.
  • Psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarında yeterliklerinin ve sınırlılıklarının farkına varır.
  • Kurumlarda karşılaşılan sorunların çözümü, gerekse önlenmesi sürecinde grup rehberliği yapabilir.
  • Farklı sorunları olan danışanlarla bireysel psikolojik danışma yapabilme.
  • Grupla psikolojik danışma uygulaması yapabilme.
  • Kişisel rehberlik uygulamalarını birey-çevre dengesini gözeterek gerçekleştirebilir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma ŞartlarıYüksek lisans derecesi olan öğrenciler için toplam 52,5 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 7 ders, yeterlik sınavı, tez önerisi, uzmanlık alan dersi ile 60 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla tez çalışmasını başarmış olması; lisans derecesi olan öğrenciler için en az 105 ECTS kredilik 14 ders, seminer dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi, uzmanlık alan dersi ile 60 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla tez çalışmasını başarmış olması, aldığı tüm derslerden en az YT, CC ya da bunun üzerinde harf notu alması gerekmektedir. Bu programda öğrencinin genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 3,00 olması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Doktora Programı mezunları resmi ve özel okullarda, rehberlik ve araştırma merkezlerinde, üniversite psikolojik danışma merkezlerinde, askeri birliklerde ve hastanelerde çalışabilir.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030001685


Yeterlilik Adı
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Doktora Diploması

Sorumlu Kurum
Anadolu Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Anadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


AYÇ Seviyesi
8

TYÇ Seviyesi
8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanındaki bilgilerini kullanarak özgün düşünce ve çalışmalar üretebilme.
  • Alanındaki bilgilerini derinleştirerek alana yeni katkılar getirebilme.
  • Çeşitli disiplinler arasındaki ilişkileri kurarken uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
  • Alandaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilme.
  • Rehberlik ve psikolojik danışma alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapabilir.
  • Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir.
  • Özgün bir araştırmayı tasarlayıp gerçekleştirebilir.
  • Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir.
  • Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunabilir.
  • Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir.
  • Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
  • Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir.
  • Uygulamalarını etik zeminde sürdürebilir.
  • Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir.
  • Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir.
  • Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergiler.
  • En az bir yabancı dilde ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilir ve tartışabilir.
  • Ulusal, uluslararası ve disiplinler arası çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurabilir.
  • Alana katkı getirecek özgün kuramsal ve uygulamalı çalışmalar yapabilir.
  • Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
  • Sorun çözmede stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurabilir.
  • Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilir ve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslar arası düzlemde destekleyebilir.
  • Rehberlik ve psikolojik danışma alanında kullanılabilecek ölçme aracı geliştirebilir ya da uyarlayabilir.
  • Psikolojik danışma uygulamalarını benimsemiş olduğu bir yaklaşıma göre gerçekleştirir.
  • Çalışamayacağı vakaları uygun uzmanlara yönlendirebilir.
  • Psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarında yeterliklerinin ve sınırlılıklarının farkına varır.
  • Kurumlarda karşılaşılan sorunların çözümü, gerekse önlenmesi sürecinde grup rehberliği yapabilir.
  • Farklı sorunları olan danışanlarla bireysel psikolojik danışma yapabilme.
  • Grupla psikolojik danışma uygulaması yapabilme.
  • Kişisel rehberlik uygulamalarını birey-çevre dengesini gözeterek gerçekleştirebilir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
Yüksek lisans derecesi olan öğrenciler için toplam 52,5 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 7 ders, yeterlik sınavı, tez önerisi, uzmanlık alan dersi ile 60 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla tez çalışmasını başarmış olması; lisans derecesi olan öğrenciler için en az 105 ECTS kredilik 14 ders, seminer dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi, uzmanlık alan dersi ile 60 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla tez çalışmasını başarmış olması, aldığı tüm derslerden en az YT, CC ya da bunun üzerinde harf notu alması gerekmektedir. Bu programda öğrencinin genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 3,00 olması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Doktora Programı mezunları resmi ve özel okullarda, rehberlik ve araştırma merkezlerinde, üniversite psikolojik danışma merkezlerinde, askeri birliklerde ve hastanelerde çalışabilir.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030001685

Qualification Title
Program in Guidance and Psychological Counseling Doctoral Diploma
Awarding BodyCouncil Of Higher Education
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationAcademic
EQF Level8
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 8
Thematic AreasPsychology
National Occupation Classification

ISCO: 08

CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Generate original studies and thoughts by using the field knowledge.
  • Make new contributions to the field by deeping the field knowledge.
  • Reach original conclusions by using their expertise while establishing relationships among various disciplines.
  • View contemporary knowledge in the field systematically.
  • Do advanced research in the field of counseling and guidance.
  • Develop new scientific method or apply the known method to the field that lead to the innovations in scientific arena.
  • Design and carry out original research.
  • Analyze, synthesize and evaluate incoming and complicated thoughts critically.
  • Make scientific contributions by means of publishable original study that lead to the scientific innovations by developing new scientific method or apply the known method to the field.
  • Expand the boundaries of knowledge in the field by means of publishing articles in both national and international journals.
  • Lead original and interdisciplenary studies.
  • Develop innovative thoughts and methods related with the field by using higher order cognitive processes such as creative and critical thinking, problem solving and decision making.
  • Be have ethically while doing their studies.
  • Analyze social relationships and the norms shaping these relationships and develop social relationships and the norms shaping these relationships and manage activities directed to change these if required.
  • Defend their original thoughts in front of dedicated community.
  • Discuss and communicate verbally, visually and in a written format by using at least one foreign language at advanced level.
  • Communicate by taking account cultural differencesin national, international and interdisciplinary studies.
  • Do original theoretical and practical studies contributing to the field.
  • Contribute to the process of becoming information society by publicizing technological, social and cultural developments in academic and professional context.
  • Communicate with related persons and institutions effectively by using strategic decision making in problem solving situations.
  • Solve societal, scientific and ethical problems in the field and in professional life and support the development of these values in national and international levels.
  • Develop and adapt instruments that are used in counseling and guidance field.
  • Carry out counseling activities according to adopted counseling approach.
  • Directthe cases she/he can not work to specialists.
  • Have awareness of theircompetencies and limitations in counseling process.
  • Carry out group guidance for preventing and solving institutional problems.
  • Carry out individual counseling with counselees having different problems.
  • Carry out group counseling.
  • Carry out individual guidance practices by taking into consideration the balance between individual and environment.
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the Guidance and Counseling Doctorate Programme can work at private and public schools, counseling and guidance services of ministry of education, counseling and guidancecenters of universities, hospitals and counseling centers of military bases.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030001685


Qualification Title
Program in Guidance and Psychological Counseling Doctoral Diploma

Awarding Body
Council Of Higher Education

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO: 08


EQF Level
8

TQF Level
8
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO: 08


Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Generate original studies and thoughts by using the field knowledge.
  • Make new contributions to the field by deeping the field knowledge.
  • Reach original conclusions by using their expertise while establishing relationships among various disciplines.
  • View contemporary knowledge in the field systematically.
  • Do advanced research in the field of counseling and guidance.
  • Develop new scientific method or apply the known method to the field that lead to the innovations in scientific arena.
  • Design and carry out original research.
  • Analyze, synthesize and evaluate incoming and complicated thoughts critically.
  • Make scientific contributions by means of publishable original study that lead to the scientific innovations by developing new scientific method or apply the known method to the field.
  • Expand the boundaries of knowledge in the field by means of publishing articles in both national and international journals.
  • Lead original and interdisciplenary studies.
  • Develop innovative thoughts and methods related with the field by using higher order cognitive processes such as creative and critical thinking, problem solving and decision making.
  • Be have ethically while doing their studies.
  • Analyze social relationships and the norms shaping these relationships and develop social relationships and the norms shaping these relationships and manage activities directed to change these if required.
  • Defend their original thoughts in front of dedicated community.
  • Discuss and communicate verbally, visually and in a written format by using at least one foreign language at advanced level.
  • Communicate by taking account cultural differencesin national, international and interdisciplinary studies.
  • Do original theoretical and practical studies contributing to the field.
  • Contribute to the process of becoming information society by publicizing technological, social and cultural developments in academic and professional context.
  • Communicate with related persons and institutions effectively by using strategic decision making in problem solving situations.
  • Solve societal, scientific and ethical problems in the field and in professional life and support the development of these values in national and international levels.
  • Develop and adapt instruments that are used in counseling and guidance field.
  • Carry out counseling activities according to adopted counseling approach.
  • Directthe cases she/he can not work to specialists.
  • Have awareness of theircompetencies and limitations in counseling process.
  • Carry out group guidance for preventing and solving institutional problems.
  • Carry out individual counseling with counselees having different problems.
  • Carry out group counseling.
  • Carry out individual guidance practices by taking into consideration the balance between individual and environment.

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the Guidance and Counseling Doctorate Programme can work at private and public schools, counseling and guidance services of ministry of education, counseling and guidancecenters of universities, hospitals and counseling centers of military bases.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely.


Url
Open Address