Yeterlilik Kodu | TR0030022570 | |
Yeterlilik Adı | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Marmara Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Fahrettin Kerim Gökay Cd., 34722 Kadıköy/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.marmara.edu.tr/ | |
Yönelim | - | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Psikoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | - | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | PDR Anabilim dalı, özellikle eğitim kurumlarında öğrencilerin uyum sorunlarına odaklanarak bunları çözüme ulaştırmaya çalışan, öğretmenler, öğrenciler, aileler ve arkadaşlar arasındaki ilişkileri düzenleyen, iletişim becerilerini geliştirmeyi amaçlayan psikolojik danışmanlar yetiştirmeye çalışmaktadır. Program kapsamında verilen dersler: 1. YIL: Psikolojiye Giriş, Fizyolojik Psikoloji, Türkçe I: Yazılı Anlatım, Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I, Yabancı Dil I, Bilgisayar I, Sosyolojiye giriş, Felsefe, Eğitim Bilimine Giriş, Gelişim Psikolojisi I, Türkçe II: Sözlü Anlatım, Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II, Yabancı Dil II, Bilgisayar II, Kaynak Tarama ve Rapor Yazma, Eğitim Felsefesi, Türk Eğitim Tarihi 2. YIL: Rehberlik ve Psikolojik Danışma, İstatistik I, Bilim Tarihi, Özel Eğitim, Ölçme ve Değerlendirme, Gelişim Psikolojisi II, Okullarda Gözlem, Test Dışı Teknikler, İstatistik II, İnsan İlişkileri ve İletişim, Sosyal Psikoloji, Öğrenme Psikolojisi, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Sınıf Yönetimi 3. YIL: Rehberlik ve Psikolojik Danışma, İstatistik I, Bilim Tarihi, Özel Eğitim, Ölçme ve Değerlendirme, Gelişim Psikolojisi II, Okullarda Gözlem, Test Dışı Teknikler, İstatistik II, İnsan İlişkileri ve İletişim, Sosyal Psikoloji, Öğrenme Psikolojisi, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Sınıf Yönetimi 4. YIL: Psikolojik Testler, Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması, Öğrenme Güçlükleri, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Topluma Hizmet Uygulamaları, Eğitim Yönetimi, Rehberlik ve Psikolojik Danışma Semineri, Rehberlik ve Psikolojik Danışmada Alan Çalışması, Meslek Etiği ve Yasal Konular, Kurum Deneyimi Öğrenciler toplam iki dönem öğretmenlik uygulaması dersi kapsamında teorik derslerde öğrendikleri bilgileri uygulama olanağı bulmaktadırlar. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Bölümümüz Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Ana Bilim Dalı Lisans Programı, her yıl ÖSYM tarafından yapılan LYS (Lisans Yerleştirme Sınavı) sınavı ile öğrenci almaktadır. TM-3 puan türünde öğrenci alan bölümümüz, 2011-2012 Eğitim-öğretim yılında 88 kişilik genel kontenjanı ile eğitim-öğretim faaliyetlerine devam etmektedir. | |
Başarma Şartları | Kayıt altında olduğu eğitim-öğretim yılları boyunca kendisine sunulan derslere devam veren, derslerden geçebilmek için bağıl değerlendirme sistemine göre başarılı sayılan ve alması gereken 153 krediyi tamamlayan bir aday mezun olma hakkına sahip olmaktadır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlar MEB'e bağlı İlk ve Orta öğretim düzeyindeki okullarda, dershanelerde ,Rehberlik ve Araştırma Merkezleri’nde, Adalet Bakanlığın’da, Emniyet Teşkilatında vb. gibi farklı kurum ve kuruluşlarda psikolojik danışma hizmeti vermektedirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030022570
- Psikolojik danışma uygulaması yapmak.
- Mesleki danışmanlık ve kariyer danışmanlığı yapmak.
- Öğrenme yetersizlikleri konusunda değerlendirme ve eğitim yapmak.
- Mesleki etik kurallara uyarak psikoloji danışma ve rehberlik hizmeti yürütmek.
- Bireyi tanıma amacıyla test ve test dışı teknikleri uygulama, yorumlama ve raporlamak.
- Test uygulama ve değerlendirme sonrasında uygun bireysel eğitim programı oluşturmak.
- Oryantasyon programı oluşturma ve uygulamak.
- Mesleki seçim için gerekli testleri uygulama, yorumlama ve raporlamak.
- Bireyin özelliklerine uygun meslek seçimi sürecinde danışmanlık yapmak.
- Yaş düzeyine uygun bireysel ve grup olarak mesleğe yönlendirme programı yapma ve uygulamak.
- Öğretim etkinliklerini artırmaya yönelik bireysel ve grup programı hazırlama ve uygulamak.
- İleri yetişkin ve ailelere yönelik çeşitli amaçlara yönelik destek verici psikolojik danışma ve rehberlik programı hazırlama ve uygulamak.
- Bilimsel düşünceyi kullanma ve bilim felsefesi bilgisini uygulamaya dönüştürmek.
- Psikolojik danışma ve rehberlik alanında ihtiyaç duyulan araçları geliştirmek.
- Tanı kriterleri konusunda bilgi sahibi olma ve uygulama ayırt edebilme becerisine sahip olmak.
- Üstün yeteneklilere psikolojik danışma ve rehberlik yapmak.
- Davranış bozukluğu gösteren çocuklara uygun program yapma ve uygulamak.
- Kariyer danışmanlığı programı hazırlama ve uygulamak.
- Grupla psikolojik danışma oturumları planlama ve uygulamak.
PDR Anabilim dalı, özellikle eğitim kurumlarında öğrencilerin uyum sorunlarına odaklanarak bunları çözüme ulaştırmaya çalışan, öğretmenler, öğrenciler, aileler ve arkadaşlar arasındaki ilişkileri düzenleyen, iletişim becerilerini geliştirmeyi amaçlayan psikolojik danışmanlar yetiştirmeye çalışmaktadır. Program kapsamında verilen dersler: 1. YIL: Psikolojiye Giriş, Fizyolojik Psikoloji, Türkçe I: Yazılı Anlatım, Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I, Yabancı Dil I, Bilgisayar I, Sosyolojiye giriş, Felsefe, Eğitim Bilimine Giriş, Gelişim Psikolojisi I, Türkçe II: Sözlü Anlatım, Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II, Yabancı Dil II, Bilgisayar II, Kaynak Tarama ve Rapor Yazma, Eğitim Felsefesi, Türk Eğitim Tarihi 2. YIL: Rehberlik ve Psikolojik Danışma, İstatistik I, Bilim Tarihi, Özel Eğitim, Ölçme ve Değerlendirme, Gelişim Psikolojisi II, Okullarda Gözlem, Test Dışı Teknikler, İstatistik II, İnsan İlişkileri ve İletişim, Sosyal Psikoloji, Öğrenme Psikolojisi, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Sınıf Yönetimi 3. YIL: Rehberlik ve Psikolojik Danışma, İstatistik I, Bilim Tarihi, Özel Eğitim, Ölçme ve Değerlendirme, Gelişim Psikolojisi II, Okullarda Gözlem, Test Dışı Teknikler, İstatistik II, İnsan İlişkileri ve İletişim, Sosyal Psikoloji, Öğrenme Psikolojisi, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Sınıf Yönetimi 4. YIL: Psikolojik Testler, Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması, Öğrenme Güçlükleri, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Topluma Hizmet Uygulamaları, Eğitim Yönetimi, Rehberlik ve Psikolojik Danışma Semineri, Rehberlik ve Psikolojik Danışmada Alan Çalışması, Meslek Etiği ve Yasal Konular, Kurum Deneyimi Öğrenciler toplam iki dönem öğretmenlik uygulaması dersi kapsamında teorik derslerde öğrendikleri bilgileri uygulama olanağı bulmaktadırlar.
Bölümümüz Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Ana Bilim Dalı Lisans Programı, her yıl ÖSYM tarafından yapılan LYS (Lisans Yerleştirme Sınavı) sınavı ile öğrenci almaktadır. TM-3 puan türünde öğrenci alan bölümümüz, 2011-2012 Eğitim-öğretim yılında 88 kişilik genel kontenjanı ile eğitim-öğretim faaliyetlerine devam etmektedir.
Mezunlar MEB'e bağlı İlk ve Orta öğretim düzeyindeki okullarda, dershanelerde ,Rehberlik ve Araştırma Merkezleri’nde, Adalet Bakanlığın’da, Emniyet Teşkilatında vb. gibi farklı kurum ve kuruluşlarda psikolojik danışma hizmeti vermektedirler.
Sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030022570 | |
Qualification Title | Guidance and Psychological Counseling Bachelors Degree Diploma | |
Awarding Body | ||
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | - | |
EQF Level | 1 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 1 | |
Thematic Areas | Psychology | |
National Occupation Classification | - | |
Category | - | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continious. | |
Url | Open Address |
TR0030022570
Qualification is continious.