Yeterlilik Kodu | TR0030023395 | |
Yeterlilik Adı | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Pamukkale Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Çamlaraltı, Kınıklı Yerleşkesi, Üniversite Cd. No:11, 20160 Pamukkale | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.pau.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Psikoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Türk Yüksek Öğretim kurumlarında önceki örgün öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki geçişler Yüksek Öğretim Kurulunun belirlemiş olduğu YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA ÖNLİSANS VE LİSANS DÜZEYİNDEKİ PROGRAMLAR ARASINDA GEÇİŞ, ÇİFT ANADAL, YAN DAL İLE KURUMLAR ARASI KREDİ TRANSFERİ YAPILMASI ESASLARINA İLİŞKİN YÖNETMELİK kapsamında gerçekleştirilmektedir. | |
Başarma Şartları | Öğrenciler mezun olabilmek için gerekli zorunlu ve seçmeli dersleri almış ve kredisini tamamlamış olması gereklidir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik lisans programı mezunları; Milli Eğitim Bakanlığı’na okullarda ve rehberlik ve araştırma merkezlerinde, özel okul ve dershanelerde, üniversitelerdeki psikolojik danışma ve rehberlik merkezlerinde psikolojik danışman ve/veya rehber öğretmen olarak çalışabilmektedirler. Ayrıca, özel eğitim-rehabilitasyon merkezlerinde, endüstri kurumları insan kaynakları birimlerinde ve Adalet Bakanlığı'na bağlı aile ve çocuk mahkemelerinde görev yapabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030023395
- Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanında mesleki bir kimlik geliştirir ve mesleğin gerektirdiği etik kurallara uyar.
- Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanıyla ilgili yasal hakları bilir ve mesleğin gerektirdiği sorumlulukları üstlenir.
- Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yaşam boyu öğrenme ilkesini amaç edinir.
- Psikolojik Danışma ve Rehberlik hizmetlerinin verildiği kurum, kuruluş ve taraflara yönelik ihtiyaç analizleri yapar ve çerçeve programıyla bunları bütünleştirir.
- Hangi alanda, kime, ne tür hizmetler vereceğini bilir ve buna yönelik planlama yapar.
- Bilimsel, eleştirel ve analitik düşünme becerileri gibi üst düzey düşünme becerilerine sahiptir.
- Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının gerektirdiği bilgi, beceri, duyarlık ve farkındalığa sahiptir.
- Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanıyla ilgili uygulamalarda bireysel farklılıklara saygılıdır ve bireyleri koşulsuz kabul eder.
- Bireylerin kendilerini tanımaları, anlamaları ve kabul etmeleriyle ilgili süreçlerde bilgi, beceri ve farkındalığa sahiptir.
- Bireylerin kişisel, mesleki, eğitsel ve gelişimsel ihtiyaçlarını fark eder ve uygulamalarda bunları dikkate alır.
- Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanıyla ilgili araştırma, gözlem, sunum, uygulama ve raporlaştırma becerilerine sahiptir.
- Bireylerin kendilerini tanımaları, anlamaları ve gerçekleştirme süreçlerinde ihtiyaç duyulan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır.
- Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanıyla ilgili uygulamalarda ihtiyaç duyulan yardım ve müdahale becerilerine sahiptir.
- Toplumsal sorumluluk bilinciyle, Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanıyla ilgili etkinlik ve uygulamalara katılır.
- Alanıyla ilgili kendi yeterlik ve sınırlılıklarını bilir ve uygulamalarında bu noktaları dikkate alır.
- Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanıyla ilgili uygulamalarda sorumluluk alır ve işbirlikli çalışır.
- Davranış bilimlerinin farklı disiplinleriyle ilgili kuramsal perspektifleri benzerlik ve farklılıkları temelinde karşılaştırır.
Türk Yüksek Öğretim kurumlarında önceki örgün öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki geçişler Yüksek Öğretim Kurulunun belirlemiş olduğu YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA ÖNLİSANS VE LİSANS DÜZEYİNDEKİ PROGRAMLAR ARASINDA GEÇİŞ, ÇİFT ANADAL, YAN DAL İLE KURUMLAR ARASI KREDİ TRANSFERİ YAPILMASI ESASLARINA İLİŞKİN YÖNETMELİK kapsamında gerçekleştirilmektedir.
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik lisans programı mezunları; Milli Eğitim Bakanlığı’na okullarda ve rehberlik ve araştırma merkezlerinde, özel okul ve dershanelerde, üniversitelerdeki psikolojik danışma ve rehberlik merkezlerinde psikolojik danışman ve/veya rehber öğretmen olarak çalışabilmektedirler. Ayrıca, özel eğitim-rehabilitasyon merkezlerinde, endüstri kurumları insan kaynakları birimlerinde ve Adalet Bakanlığı'na bağlı aile ve çocuk mahkemelerinde görev yapabilmektedirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030023395 | |
Qualification Title | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Awarding Body | ||
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Psychology | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |