Yeterlilik Kodu | TR0030024667 | |
Yeterlilik Adı | Reklamcılık Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Pelitözü Mah. Fatih Sultan Mehmet Bulvarı No:27 11230 Merkez/BİLECİK | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.bilecik.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Pazarlama ve reklamcılık | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Reklamcılık programı 2019 yılında açılmış olup aynı yıl öğrenci kabulüne başlamıştır. 2 yıllık bir eğitim ve staj dönemini kapsayan program öğrencilerine önlisans eğitimi sunmaktadır. 4 dönemden oluşan programın müfredatında, ilk dönemde reklamcılık ve işletme ile ilgili temel dersler yer almaktadır. İkinci dönemde ise yine söz konusu temel derslerin yanı sıra reklamcılığın ilişki içinde olduğu diğer alanlardan tüketici davranışı gibi dersler sunulmaktadır. Üçüncü dönemden itibaren, dördüncü dönemde de devam edecek şekilde zorunlu derslerin yanı sıra seçmeli derslerin de sunulmaya başlanmasıyla birlikte, daha derinlemesine reklamcılık ile ilgili mesleki derslerin yanı sıra geniş bir yelpazede tamamlayıcı dersler için de seçmeli ders havuzu sunulmaktadır. Müfredat eğitiminin yanı sıra 30 günlük zorunlu yaz staj eğitimi ile birlikte öğrencilerimizin uygulamaya yönelik tecrübelerinin de programı bitirmeden artırılması planlanmaktadır. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi ’nce yapılan TYT sınavında en az 150 puan alarak yerleştirilen lise veya dengi okul diplomasına sahip adaylar kabul edilmektedir. Yatay geçiş koşullarını sağlayan adaylar kontenjan dahilinde kabul edilmektedir. Ayrıca yurt dışından kabul edilecek adayların uluslararası sınav puanlarından birine veya YÖS Puanına sahip olmaları gerekmektedir. | |
Başarma Şartları | Bir öğrencinin kayıtlı olduğu programdan mezun olabilmesi için en az 120 AKTS olan zorunlu ve seçmeli derslerden başarılı olması ve genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Ayrıca varsa zorunlu stajlarını başarması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Program mezunları, kurgu ve montaj işlemleri, dergi ve broşür tasarımı ve reklam materyalleri teknik disiplini alanlarıyla ilgili olarak özel sektörde yer alan reklam ajansları, kamu kuruluşları ve diğer işletmelerde; kampanya planlama elemanı, reklam ajans personeli, grafiker, ürün ya da hizmet sorumlusu, reklam yazarı, redaktör, medya planlama ve kreatif birim personeli gibi unvanları alarak istihdam edilebilecektir. Bununla birlikte aldıkları eğitim sayesinde kendi alanlarında özel iş yerlerini açabileceklerdir. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030024667
- Reklamcılık alanıyla ilgili güncel ve teorik bilgileri kazanır.
- Reklamcılık alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri analitik ve stratejik düşünmede ve problem çözmede kullanma becerisine sahiptir.
- Reklamcılık Alanıyla ilgili edindiği bilgiler çerçevesinde bir işletmenin çevresini ve mikro anlamda işletmenin kendisini değerlendirebilme ve sorunları kavrayabilme becerisine sahiptir.
- Uygulama safhalarında bilgilerini disiplinler arası değerlendirebilir.
- Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini ihtiyaç duyduğu teknik/mesleki düzeyde kullanır.
- Alanla ilgili konularda ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açıktır.
- Bir yabancı dili alanla ilgili konularda bilgi sahibi olacak şekilde yazılı olarak anlayabilir ve kullanabilir.
- Reklamcılık alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı edindiği bilgiler doğrultusunda bağımsız olarak yürütür.
- Reklamcılık alanları içinde yer alan metin yazma, kampanya planlama, reklam stratejisi belirleme ve müşteri ilişkileri yönetimi gibi alanlardan en az birinde uzmanlık düzeyinde gelişime açıktır.
- Yeni teknolojileri öğrenerek kendini sürekli geliştirebilir, eğitebilir ve yeni alanlara ilgi duyar.
- Stratejik iletişimi kavrayarak etkili yazılı ve sözlü sunum yapabilme, strateji geliştirme, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme gibi yeterliliklere sahiptir.
- Reklamcılık alanında edindiği uzmanlaşmış kuramsal bilgi ve donanımı, yaratıcı ve etik bir anlayış ile hayata geçirebilme becerisine sahiptir.
- Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında farkındalığa sahiptir.
Reklamcılık programı 2019 yılında açılmış olup aynı yıl öğrenci kabulüne başlamıştır. 2 yıllık bir eğitim ve staj dönemini kapsayan program öğrencilerine önlisans eğitimi sunmaktadır. 4 dönemden oluşan programın müfredatında, ilk dönemde reklamcılık ve işletme ile ilgili temel dersler yer almaktadır. İkinci dönemde ise yine söz konusu temel derslerin yanı sıra reklamcılığın ilişki içinde olduğu diğer alanlardan tüketici davranışı gibi dersler sunulmaktadır. Üçüncü dönemden itibaren, dördüncü dönemde de devam edecek şekilde zorunlu derslerin yanı sıra seçmeli derslerin de sunulmaya başlanmasıyla birlikte, daha derinlemesine reklamcılık ile ilgili mesleki derslerin yanı sıra geniş bir yelpazede tamamlayıcı dersler için de seçmeli ders havuzu sunulmaktadır. Müfredat eğitiminin yanı sıra 30 günlük zorunlu yaz staj eğitimi ile birlikte öğrencilerimizin uygulamaya yönelik tecrübelerinin de programı bitirmeden artırılması planlanmaktadır.
Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi ’nce yapılan TYT sınavında en az 150 puan alarak yerleştirilen lise veya dengi okul diplomasına sahip adaylar kabul edilmektedir. Yatay geçiş koşullarını sağlayan adaylar kontenjan dahilinde kabul edilmektedir. Ayrıca yurt dışından kabul edilecek adayların uluslararası sınav puanlarından birine veya YÖS Puanına sahip olmaları gerekmektedir.
Program mezunları, kurgu ve montaj işlemleri, dergi ve broşür tasarımı ve reklam materyalleri teknik disiplini alanlarıyla ilgili olarak özel sektörde yer alan reklam ajansları, kamu kuruluşları ve diğer işletmelerde; kampanya planlama elemanı, reklam ajans personeli, grafiker, ürün ya da hizmet sorumlusu, reklam yazarı, redaktör, medya planlama ve kreatif birim personeli gibi unvanları alarak istihdam edilebilecektir. Bununla birlikte aldıkları eğitim sayesinde kendi alanlarında özel iş yerlerini açabileceklerdir.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030024667 | |
Qualification Title | Advertising Associate's Degree Diploma | |
Awarding Body | ||
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | General | |
EQF Level | 1 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 1 | |
Thematic Areas | Marketing and advertising | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continious. | |
Url | Open Address |
TR0030024667
Qualification is continious.