Yeterlilik Kodu

TR0030001697

Yeterlilik Adı
Resim-İş Öğretmenliği Doktora Diploması
Sorumlu KurumAnadolu Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAnadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR
Sorumlu Kurum URLhttp://www.anadolu.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 8
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Görsel sanatlar eğitimi alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzey becerilere sahip olabilme.
  • Çağdaş bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile geliştirebilme.
  • Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek.
  • Görsel sanatlar eğitimi ile ilgili bir bilimsel makaleyi, ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme.
  • Yaratıcı çözümler üretebilme, bu çözümleri savunabilme ve değerlendirebilme.
  • Öğrenme yaklaşımları temelinde teknolojiye dayalı öğrenme ortamları tasarlayabilme.
  • En az bir yabancı dilde ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme.
  • Güncel teknolojileri öğretim programına entegre edebilme.
  • Kurumların eğitim gereksinimlerine yönelik öğretim tasarımı geliştirebilme, uygulayabilme ve değerlendirebilme.
  • Meslek etiği kurallarının farkında olarak davranış sergileyebilme.
  • Türkçeyi etkili kullanabilme.
  • Toplumsal ilerlemelerle bilgi toplumu olma sürecine liderlik edebilme.
  • Sorun çözmede üst düzey düşünme becerilerini kullanarak stratejik kararlar verebilme.
  • Bireysel ve kitlesel anlamda etkili iletişim kurabilme.
  • Bilimsel araştırmalar yoluyla alandaki bilginin sınırlarını genişletebilme.
  • Yenilik getirecek özgün tanımları kapsamlı sunabilme.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma ŞartlarıYüksek lisans derecesi olan öğrenciler için toplam 52,5 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 7 ders, yeterlik sınavı, tez önerisi, uzmanlık alan dersi ile 60 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla tez çalışmasını başarmış olması; lisans derecesi olan öğrenciler için en az 105 ECTS kredilik 14 ders, seminer dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi, uzmanlık alan dersi ile 60 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla tez çalışmasını başarmış olması, aldığı tüm derslerden en az YT, CC ya da bunun üzerinde harf notu alması gerekmektedir. Bu programda öğrencinin genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 3,00 olması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Güzel Sanatlar Eğitimi Doktora Programı mezunları geniş bir yelpazede, halihazirda yer alan tüm sanat eğitimi kurumlarında görev alacak, buralarda egitim-ögretim faaliyetleri yanı sıra nitel ve nicel paradigmalara bağli kalarak arastirmalar yürütecek yetkinliktedirler. Ek olarak, ülkemizde görece yeni kabul edilen görsel kültür eğitimi, müze eğitimi ve görsel iletişim tasarimi alanlarında da liderlik rolleri alabilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030001697


Yeterlilik Adı
Resim-İş Öğretmenliği Doktora Diploması

Sorumlu Kurum
Anadolu Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Anadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


AYÇ Seviyesi
8

TYÇ Seviyesi
8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Görsel sanatlar eğitimi alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzey becerilere sahip olabilme.
  • Çağdaş bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile geliştirebilme.
  • Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek.
  • Görsel sanatlar eğitimi ile ilgili bir bilimsel makaleyi, ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme.
  • Yaratıcı çözümler üretebilme, bu çözümleri savunabilme ve değerlendirebilme.
  • Öğrenme yaklaşımları temelinde teknolojiye dayalı öğrenme ortamları tasarlayabilme.
  • En az bir yabancı dilde ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme.
  • Güncel teknolojileri öğretim programına entegre edebilme.
  • Kurumların eğitim gereksinimlerine yönelik öğretim tasarımı geliştirebilme, uygulayabilme ve değerlendirebilme.
  • Meslek etiği kurallarının farkında olarak davranış sergileyebilme.
  • Türkçeyi etkili kullanabilme.
  • Toplumsal ilerlemelerle bilgi toplumu olma sürecine liderlik edebilme.
  • Sorun çözmede üst düzey düşünme becerilerini kullanarak stratejik kararlar verebilme.
  • Bireysel ve kitlesel anlamda etkili iletişim kurabilme.
  • Bilimsel araştırmalar yoluyla alandaki bilginin sınırlarını genişletebilme.
  • Yenilik getirecek özgün tanımları kapsamlı sunabilme.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
Yüksek lisans derecesi olan öğrenciler için toplam 52,5 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 7 ders, yeterlik sınavı, tez önerisi, uzmanlık alan dersi ile 60 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla tez çalışmasını başarmış olması; lisans derecesi olan öğrenciler için en az 105 ECTS kredilik 14 ders, seminer dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi, uzmanlık alan dersi ile 60 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla tez çalışmasını başarmış olması, aldığı tüm derslerden en az YT, CC ya da bunun üzerinde harf notu alması gerekmektedir. Bu programda öğrencinin genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 3,00 olması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Güzel Sanatlar Eğitimi Doktora Programı mezunları geniş bir yelpazede, halihazirda yer alan tüm sanat eğitimi kurumlarında görev alacak, buralarda egitim-ögretim faaliyetleri yanı sıra nitel ve nicel paradigmalara bağli kalarak arastirmalar yürütecek yetkinliktedirler. Ek olarak, ülkemizde görece yeni kabul edilen görsel kültür eğitimi, müze eğitimi ve görsel iletişim tasarimi alanlarında da liderlik rolleri alabilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030001697

Qualification Title
Doctoral Diploma in Arts and Crafts Teaching
Awarding BodyCouncil Of Higher Education
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationAcademic
EQF Level8
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 8
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification

ISCO: 08

CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Approach new information on visual art teaching systematically and to conduct high level research studies.
  • Develop to contemporary informations with original thinking and research.
  • Analyze new and complex ideas critically, synthesize these ideas and make informed judgements for the field.
  • Have a high level scholarly research paper published in a national/international refreed journal and in doing so to widen the scope of information in the field.
  • Produce creative solutions, defending and implementing these solutions.
  • Design educational environments for the use of educational technologies based on teaching approaches.
  • Communicate verbally in at least one foreign language effectively.
  • Integrate visual technologies to the instructional programs.
  • Develop instructional designs for the needs of educational institutions, applying and assessing them competently.
  • Be have in ethical modes of an educational institutions.
  • Fluent in turkish language.
  • Take part as leaders in such innovations with social innovations.
  • Make strategical decisions by way of using high level problem solving skills.
  • Communicate with individuals and public in an effective manner.
  • Enlargemant the boundries of knowledge through scientific research.
  • Extensive introduce to bring innovation to the original definitions..
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the PhD program in art education are equipped with a wide range of professional competences which makes them qualified in the already existing branches regarding art education such as teaching at all levels of education, researchin in qualitative and quantitative paradigms, and overtaking leaderships roles in the general field of education. In addition to these qualifications, our graduates are ready to take part in the formation of newer fields such as museum education, visual culture education and visual communication design.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030001697


Qualification Title
Doctoral Diploma in Arts and Crafts Teaching

Awarding Body
Council Of Higher Education

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO: 08


EQF Level
8

TQF Level
8
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO: 08


Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Approach new information on visual art teaching systematically and to conduct high level research studies.
  • Develop to contemporary informations with original thinking and research.
  • Analyze new and complex ideas critically, synthesize these ideas and make informed judgements for the field.
  • Have a high level scholarly research paper published in a national/international refreed journal and in doing so to widen the scope of information in the field.
  • Produce creative solutions, defending and implementing these solutions.
  • Design educational environments for the use of educational technologies based on teaching approaches.
  • Communicate verbally in at least one foreign language effectively.
  • Integrate visual technologies to the instructional programs.
  • Develop instructional designs for the needs of educational institutions, applying and assessing them competently.
  • Be have in ethical modes of an educational institutions.
  • Fluent in turkish language.
  • Take part as leaders in such innovations with social innovations.
  • Make strategical decisions by way of using high level problem solving skills.
  • Communicate with individuals and public in an effective manner.
  • Enlargemant the boundries of knowledge through scientific research.
  • Extensive introduce to bring innovation to the original definitions..

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the PhD program in art education are equipped with a wide range of professional competences which makes them qualified in the already existing branches regarding art education such as teaching at all levels of education, researchin in qualitative and quantitative paradigms, and overtaking leaderships roles in the general field of education. In addition to these qualifications, our graduates are ready to take part in the formation of newer fields such as museum education, visual culture education and visual communication design.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely.


Url
Open Address