Yeterlilik Kodu

TR0030012942

Yeterlilik Adı
Resim-İş Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumVan Yüzüncü Yıl Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBardakçı, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Kampüsü, 65090 Tuşba/Van
Sorumlu Kurum URLhttps://www.yyu.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık Resim-İş Eğitimini kapsayan ve Resim-İş Öğretmenliği mesleğine yönelik eğitim veren bir yükseköğretim lisans programıdır.

 

Öğrenme Ortamları

Resim-İş Öğretmenliği Programında eğitim-öğretim örgün ve 1.öğretim olarak yapılmaktadır. Ayrıca eğitim-öğretim eğitim fakültesinin ve bölümün bünyesindeki dersliklerde teorik dersler üzerinden, bölümün bünyesindeki atölyelerde uygulamalı dersler üzerinden gerçekleştirilmektedir. Öğrenciler son sınıfta 2 dönem boyunca, okul uygulaması için milli eğitim müdürlüğünün belirlediği okullara giderek staj görmektedir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  •  Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
  •  Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
  •  Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
  •  Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
  • Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
  • Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
  • Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
  • Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
  • Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
  • Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
  • Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Anahtar Yetkinlikler

Resim-İş Öğretmenliği programı mezunları, sanat eğitimi alanındaki akademik ve mesleki bilgi birikimlerini geliştirmek, öğrencilere sanat eğitimi vermek ve görsel sanatlar alanında yaratıcı projeler üretmek için gerekli olan aşağıdaki anahtar yetkinliklere sahiptir:

1. Okuma Yazma Yetkinliği: Alanıyla ilgili akademik ve mesleki metinleri anlama, yorumlama ve etkili yazılı/sözlü iletişim kurma becerisine sahiptir. Eğitim süreçlerinde sanatsal kavramları yazılı ve sözlü olarak ifade edebilir.

2. Çoklu Dil Yetkinliği: Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak mesleki gelişimi için gerekli olan akademik ve sanatsal kaynakları takip edebilir, ulusal ve uluslararası meslektaşlarıyla iletişim kurabilir.

3. Matematiksel Yetkinlik ve Bilim, Teknoloji, Mühendislik Alanlarında Yetkinlik: Sanat eğitimi bağlamında temel matematiksel kavramları, renk teorisini ve perspektif bilgisini kullanarak sanat uygulamalarında bilimsel ilkelerden faydalanır. Sanat, teknoloji ve mühendislik kesişiminde disiplinler arası projeler geliştirme becerisine sahiptir.

4. Dijital Yetkinlik: Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi'nde dijital tasarım programlarını, grafik yazılımlarını ve görsel iletişim teknolojilerini kullanabilir. Sanat eğitimi süreçlerinde dijital ortamları etkili bir şekilde kullanarak öğrencilere öğretim materyalleri sunabilir.

5. Kişisel, Sosyal ve Öğrenmeyi Öğrenme Yetkinliği: Sürekli öğrenme anlayışıyla mesleki gelişimini sürdürebilir, yeni sanatsal teknikleri ve öğretim yöntemlerini öğrenerek kendini geliştirebilir. Sanat eğitimi alanındaki gelişmeleri takip ederek öğretim süreçlerine entegre eder.

6. Vatandaşlık Yetkinliği: Kültürel mirasın korunmasına yönelik sanatsal farkındalığı artırarak öğrencilere kültürel değerleri tanıtabilir. Sosyal sorumluluk bilinciyle, sanat eğitiminde etik ilkeleri gözeterek bireylerin sanat yoluyla toplumla etkileşimini güçlendirebilir.

7. Girişimcilik Yetkinliği: Sanat eğitimi ve görsel sanatlar alanında yaratıcı projeler geliştirme, bağımsız çalışma ve sanat atölyeleri, sergiler ve eğitim etkinlikleri düzenleme becerisine sahiptir. Eğitim ortamlarında yenilikçi öğrenme yöntemleri geliştirebilir.

8. Kültürel Farkındalık ve İfade Yetkinliği: Sanat eğitimi yoluyla kültürel farklılıkları anlama ve sanatsal ifadeyi etkili bir şekilde kullanarak bireylerin sanata ve estetik algıya olan duyarlılığını geliştirebilir. Sanatsal üretim sürecinde geleneksel ve çağdaş sanatsal teknikleri birleştirebilir.

 

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Resim-İş Öğretmenliği programında öğrencilerin öğrenme kazanımları, çok yönlü ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanılarak belirlenir. Bu yöntemler, öğrencilerin sanatsal, akademik ve pedagojik yeterliliklerini ölçmeye yönelik olarak yapılandırılmıştır.

1. Ders İçi Ölçme ve Değerlendirme:

  • Klasik sınavlar, çoktan seçmeli testler, açık uçlu sorular ve kısa sınavlar
  • Sanat çalışmaları için uygulamalı değerlendirme
  • Öğrencilerin portfolyo hazırlaması ve değerlendirilmesi
  • Eleştirel sanat analizi ve bireysel veya grup projeleri
  • Ara sınav ve dönem sonu sınavları

2. Uygulamalı Sanat ve Öğretmenlik Becerileri Değerlendirmesi:

  • Atölye çalışmaları ve sanat üretimi süreçlerinde öğretim elemanları tarafından yapılan gözlem ve değerlendirme
  • Öğretmen adaylarının ders planı hazırlama, sınıf yönetimi ve öğretim becerileri açısından değerlendirilmesi
  • Öğrencilerin sanat eğitimi alanında yenilikçi ve özgün öğretim materyalleri geliştirmesi ve sunması
  • Öğretmenlik stajları kapsamında okul gözlemleri ve uygulama derslerinde değerlendirme

3. Ödev, Proje ve Portfolyo Değerlendirmesi:

  • Öğrencilerin bireysel ve grup projeleri hazırlaması
  • Yıl boyunca yapılan sanat eserleri ve öğretim materyallerinin portfolyo olarak sunulması ve değerlendirilmesi
  • Yenilikçi sanat eğitim projeleri geliştirme ve uygulama süreçleri

4. Dijital ve Teknolojik Değerlendirme Yöntemleri:

  • Dijital sanat çalışmaları ve görsel tasarım projelerinin değerlendirilmesi
  • Bilgisayar destekli sanat uygulamalarında öğrencinin teknik yeterliliğinin ölçülmesi
  • Görsel sanatlar eğitimi süreçlerinde dijital teknolojilerin kullanımına ilişkin projeler sunulması

 

Öğrenci Başarı Değerlendirme Sistemi:

  • Öğrencilerin akademik başarıları harf ve/veya rakamsal not sistemi ile değerlendirilir
  • Öğrenci performansı, üniversitenin akademik yönetmelikleri çerçevesinde belirlenen devam zorunluluğu, aktif katılım ve yaratıcılık gibi kriterlere dayalı olarak ölçülür
  • Başarı değerlendirme süreci Yükseköğretim Kurulu (YÖK) ve üniversitenin ilgili senato kararlarına uygun şekilde yürütülür

    Sınavlar; muafiyet, ara, yarıyıl/yıl sonu, proje sunumu, bütünleme, mazeret, azami süre sonu ve tek ders olmak üzere sekiz çeşittir.

     Sınavlar yazılı, sözlü, uygulamalı veya yazılı ile sözlü, yazılı ve uygulamalı ya da yazılı, sözlü, uygulamalı olarak yapılabilir. Sınav şekillerinden hangilerinin uygulanacağına ilgili birimin yönetim kurulu karar verir.

    Yarıyıl/Yılsonu değerlendirilmesinde, ilgili birimin tabi olduğu yönetmeliğe, değerlendirmeye alınan öğrenci sayısına ve sınavın türüne bağlı olarak, DDS, EDS veya BDS yöntemlerinden biri kullanılır.”

    Bir ders için HBP, o dersin ara sınav ve varsa diğer yarıyıl/yıl içi eğitim-öğretim etkinliklerinden almış olduğu notların ağırlıklı ortalaması ile final veya varsa bütünleme notu dikkate alınarak hesaplanır. Öğrencinin yarıyıl/yıl içi eğitim-öğretim etkinlikleri ve final sınav notunun HBP’si katkı yüzdesini ilgili dersin öğretim elemanı derse yazılma ve kayıt haftasından önce belirler ve en geç yarıyıl derslerinin ilk haftası içinde öğrencilere duyurulur. Yarıyı/yıl içi etkinliklerinin katkı yüzdesi %40-60 aralığında, final veya varsa bütünleme sınav notunun katkı yüzdesi ise %60-40 aralığında uygulanır. Ancak öğrenciye duyuru yapılmadığı takdirde yarıyı/yıl içi etkinliklerinin katkı yüzdesi %40, final veya varsa bütünleme sınav notunun katkı yüzdesi ise %60 olarak uygulanır. Bir öğrencinin Ağırlıklı Genel Not Ortalamasının (AGNO) hesaplanmasında; ilk yarıyıldan itibaren aldığı tüm derslere ait harf notlarının 4’lük not sistemindeki aşağıda verilen tablodaki karşılıkları bu derslere ait AKTS değerleri ile ayrı ayrı çarpılır, elde edilen sonuçlar toplanır ve alınan tüm derslerin AKTS kredileri toplamına bölünür. Bulunan sonuç virgülden sonra iki basamak duyarlılıkla verilir ve AGNO olarak tanımlanır.

    Ham Başarı Puanı

    HBP

    Harf Notu

    4'lü Not

    Açıklama

    88 ≤HBP ≤100

    AA

    4,00

     

     

    Başarılı

    81 ≤ HBP ≤ 87

    BA

    3,50

    74 ≤ HBP ≤ 80

    BB

    3,00

    67 ≤ HBP ≤ 73

    CB

    2,50

    60 ≤ HBP ≤ 66

    CC

    2,00

    53 ≤ HBP ≤ 59

    DC

    1,50

     

    Başarısız

    46 ≤ HBP ≤ 52

    DD

    1,00

    0 ≤ HBP ≤ 45

    FD

    0,50

    Devamsız

    FF

    0,00

     

    DDS'de HBP'ye karşılık gelen ve başarılı kategorisinde değerlendirilen harf notlarını alabilmek için, öğrenciler final sınavından 100 üzerinden en az 45 almalıdır. HBP, 60 ve daha yüksek olan ancak final sınavında bu baraja takılan öğrenciler "DC" harf notu ile değerlendirilirler.

    İlk defa kayıt olunan teorik derslerin en az %70’ine, uygulamalı veya uygulamadan oluşan derslerde uygulamaların %80’ine katılmak gerekir. Bu koşulu yerine getirmeyen öğrenci devamsız sayılır ve “FF” harf notu verilir.

    Uygulamaların nitelikleri ve başarı şartları, ilgili bölüm/program kurulu tarafından belirlenir.

Kalite Güvencesi

Resim-İş Öğretmenliği Lisans Programı, Türkiye Yükseköğretim Kalite Güvencesi Sistemi kapsamında aşağıdaki süreçler doğrultusunda kalite güvencesini sağlar:

1. Programın Planlanması ve Onaylanması:

  • Programın içeriği ve müfredatı, Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından belirlenen asgari standartlara uygun olarak hazırlanır ve üniversitenin ilgili akademik kurulları tarafından onaylanır.
  • Ulusal Çekirdek Eğitim Programları (UÇEP) çerçevesinde oluşturulan sanat eğitimi müfredatı, Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK onayıyla yürürlüğe girer.

2. Öğretim Programlarının Sürekli Güncellenmesi:

  • Program, sanat eğitimi alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeler dikkate alınarak periyodik olarak güncellenir.
  • Eğitim-öğretim faaliyetleri, geri bildirim mekanizmaları ile öğrenci, öğretim elemanı ve sektör temsilcilerinin görüşleri doğrultusunda geliştirilir.

3. Öğrenci Başarı ve Mezuniyet Koşulları:

  • Öğrencilerin mezun olabilmesi için 240 AKTS ders kredisini başarıyla tamamlaması ve üniversitenin belirlediği diğer akademik ve uygulamalı gereklilikleri yerine getirmesi gerekir.
  • Mezun olan öğrenciler, sanat eğitimi ve öğretmenlik alanında ulusal ve uluslararası yeterliliklere sahip olduğunu belgeleyen diploma almaya hak kazanır.

4. Ölçme, Değerlendirme ve Akreditasyon Süreci:

  • Programın öğrencilere kazandırdığı öğrenme kazanımları düzenli olarak değerlendirilir ve kalite güvencesinin sağlanması için Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından belirlenen standartlara uygun şekilde iyileştirilir.
  • Üniversite, her akademik yılsonunda Kurum İç Değerlendirme Raporu (KİDR) hazırlar ve bu raporu YÖKAK’ın Bilgi Sistemi'ne yükler.
  • Program, YÖKAK tarafından yetkilendirilmiş akreditasyon kuruluşları tarafından belirli periyotlarda değerlendirilerek akreditasyon sürecine tabi tutulur.

5. Ulusal ve Uluslararası Tanınırlık:

  • Program, Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi (TYÇ) ve Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi (AYÇ) kriterlerine uygun olarak tasarlanmıştır ve TYÇ kapsamında tanınmaktadır.
  • Uluslararası yeterlilik çerçeveleri ile uyumlu olması sayesinde mezunlar, sanat eğitimi ve öğretmenlik alanlarında uluslararası akademik ve mesleki gelişim fırsatlarından yararlanabilirler.

6. Dış Değerlendirme ve Geri Bildirim Mekanizmaları:

  • Öğrenci, mezun ve paydaş geri bildirimleri düzenli olarak toplanarak programın geliştirilmesine katkı sağlar.
  • Üniversite, YÖKAK tarafından yürütülen Kurumsal Dış Değerlendirme Programına (KDDP) katılarak eğitim-öğretim süreçlerini ulusal standartlara göre değerlendirmeye tabi tutar.

7. Sürekli İzleme ve Geliştirme:

  • Programın etkinliği, yıllık performans göstergeleri, öğrenci başarı oranları ve mezun istihdam oranları gibi ölçütlerle sürekli izlenir.
  • Üniversitenin Stratejik Planı doğrultusunda sanat eğitimi ve öğretmen yetiştirme süreçlerinin kalitesi artırılmaya devam edilir.
Giriş Şartı

Resim-İş Öğretmenliği Lisans Programına kabul edilmek için adayların aşağıdaki şartları sağlaması gerekmektedir:

1. Ortaöğretim Mezuniyeti:

  • Türkiye’deki ortaöğretim kurumlarından mezun olmak veya Milli Eğitim Bakanlığı tarafından denkliği kabul edilen yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak gereklidir.

2. Merkezi Sınav Puanı ve Yerleştirme:

  • Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen merkezi sınava (BPT - Temel Yeterlilik Testi / TYT) katılmak ve ilgili puan türünde yeterli başarı sıralamasına  (800.000 Barajı) sahip olmak gerekir.
  • Öğrenciler, Resim-İş Öğretmenliği Lisans Programına ÖSYM tarafından yapılan yerleştirme işlemi sonucunda kabul edilir.

3. Özel Yetenek Sınavı Başarısı:

  • Program, özel yetenek sınavı ile öğrenci kabul etmektedir.
  • Özel yetenek sınavına girebilmek için adayların ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınavda belirlenen asgari başarı sıralamasına sahip olması gerekmektedir.
  • Özel yetenek sınavı, üniversitenin ilgili fakültesi tarafından belirlenen ölçütlere göre değerlendirilir.

4. Yabancı Uyruklu Öğrenciler:

  • Yabancı uyruklu öğrenciler, YÖK tarafından belirlenen usul ve esaslar çerçevesinde üniversitelerin belirlediği özel kontenjanlar dâhilinde programa kabul edilebilir.
  • Başvurular, ilgili üniversitenin uluslararası öğrenci kabul kriterleri doğrultusunda değerlendirilir.
Başarma ŞartlarıAlanın mezuniyet şartları aşağıdaki koşullara dayalıdır: 1. Üniversitede mezun olmayan öğrencilere tahsis edilen şartlar, 2. Resim-İş Eğitimi Ana bilim Dalınca belirlenen şartlar, 3. Bu koşulların tamamı, diğer üniversitelerde alınan dersler dâhil olmak üzere 16 dönemi aşmamak kaydıyla sağlanacaktır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Resim- iş öğretmenliği programı Türk milli eğitiminin ihtiyaçları ve Günümüz resim- iş eğitimi süreçlerinin gerekleri doğrultusunda öğrenci yetiştirmekte ve öğretmen adaylarının donanımlı bir şekilde mezun olmalarını sağlayarak gelecekte örnek birer resim-iş öğretmeni veya sanat eğitimcisi olmalarını sağlamaktadır. Öğretim programının gerekleri, Türk milli eğitiminin ve sanat eğitiminin esasları düşünülerek yetiştirilen öğrenciler, Türk sanat eğitimi sisteminin önemli bir parçası haline gelmektedir.

Yasal Dayanağı

Resim-İş Öğretmenliği Lisans Programı, Türkiye Cumhuriyeti yükseköğretim mevzuatı çerçevesinde yürütülmektedir. Programın yasal dayanakları şunlardır:

  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu: Yükseköğretim kurumlarının işleyişi, akademik yapısı ve eğitim süreçlerini düzenler.
  • Önlisans ve Lisans Programları Arasında Geçiş Yönetmeliği: Çift anadal, yan dal ve kurumlar arası kredi transferine ilişkin esasları belirler.
  • Dikey Geçiş Yönetmeliği: Önlisans mezunlarının Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile lisans eğitimine devam etme şartlarını düzenler.
  • YÖKAK Yönetmeliği: Programın akreditasyonu, kalite güvence süreçleri ve değerlendirme kriterlerini belirler.
  • ÖSYM Yönetmeliği: Lisans programlarına öğrenci kabul süreçlerini (BPT, özel yetenek sınavları, DGS) düzenler.
  • MEB-YÖK İş Birliği Protokolleri: Mezunların öğretmenlik atamaları, pedagojik formasyon ve öğretmenlik uygulamalarına ilişkin esasları içerir.

Bu düzenlemeler, programın akademik standartlarını, öğrenci kabul süreçlerini ve mesleki yeterliliklerini güvence altına almaktadır.

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030012942


Yeterlilik Adı
Resim-İş Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Bardakçı, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Kampüsü, 65090 Tuşba/Van

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık Resim-İş Eğitimini kapsayan ve Resim-İş Öğretmenliği mesleğine yönelik eğitim veren bir yükseköğretim lisans programıdır.

 


Öğrenme Ortamları

Resim-İş Öğretmenliği Programında eğitim-öğretim örgün ve 1.öğretim olarak yapılmaktadır. Ayrıca eğitim-öğretim eğitim fakültesinin ve bölümün bünyesindeki dersliklerde teorik dersler üzerinden, bölümün bünyesindeki atölyelerde uygulamalı dersler üzerinden gerçekleştirilmektedir. Öğrenciler son sınıfta 2 dönem boyunca, okul uygulaması için milli eğitim müdürlüğünün belirlediği okullara giderek staj görmektedir.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  •  Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
  •  Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
  •  Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
  •  Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
  • Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
  • Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
  • Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
  • Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
  • Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
  • Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
  • Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Anahtar Yetkinlikler

Resim-İş Öğretmenliği programı mezunları, sanat eğitimi alanındaki akademik ve mesleki bilgi birikimlerini geliştirmek, öğrencilere sanat eğitimi vermek ve görsel sanatlar alanında yaratıcı projeler üretmek için gerekli olan aşağıdaki anahtar yetkinliklere sahiptir:

1. Okuma Yazma Yetkinliği: Alanıyla ilgili akademik ve mesleki metinleri anlama, yorumlama ve etkili yazılı/sözlü iletişim kurma becerisine sahiptir. Eğitim süreçlerinde sanatsal kavramları yazılı ve sözlü olarak ifade edebilir.

2. Çoklu Dil Yetkinliği: Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak mesleki gelişimi için gerekli olan akademik ve sanatsal kaynakları takip edebilir, ulusal ve uluslararası meslektaşlarıyla iletişim kurabilir.

3. Matematiksel Yetkinlik ve Bilim, Teknoloji, Mühendislik Alanlarında Yetkinlik: Sanat eğitimi bağlamında temel matematiksel kavramları, renk teorisini ve perspektif bilgisini kullanarak sanat uygulamalarında bilimsel ilkelerden faydalanır. Sanat, teknoloji ve mühendislik kesişiminde disiplinler arası projeler geliştirme becerisine sahiptir.

4. Dijital Yetkinlik: Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi'nde dijital tasarım programlarını, grafik yazılımlarını ve görsel iletişim teknolojilerini kullanabilir. Sanat eğitimi süreçlerinde dijital ortamları etkili bir şekilde kullanarak öğrencilere öğretim materyalleri sunabilir.

5. Kişisel, Sosyal ve Öğrenmeyi Öğrenme Yetkinliği: Sürekli öğrenme anlayışıyla mesleki gelişimini sürdürebilir, yeni sanatsal teknikleri ve öğretim yöntemlerini öğrenerek kendini geliştirebilir. Sanat eğitimi alanındaki gelişmeleri takip ederek öğretim süreçlerine entegre eder.

6. Vatandaşlık Yetkinliği: Kültürel mirasın korunmasına yönelik sanatsal farkındalığı artırarak öğrencilere kültürel değerleri tanıtabilir. Sosyal sorumluluk bilinciyle, sanat eğitiminde etik ilkeleri gözeterek bireylerin sanat yoluyla toplumla etkileşimini güçlendirebilir.

7. Girişimcilik Yetkinliği: Sanat eğitimi ve görsel sanatlar alanında yaratıcı projeler geliştirme, bağımsız çalışma ve sanat atölyeleri, sergiler ve eğitim etkinlikleri düzenleme becerisine sahiptir. Eğitim ortamlarında yenilikçi öğrenme yöntemleri geliştirebilir.

8. Kültürel Farkındalık ve İfade Yetkinliği: Sanat eğitimi yoluyla kültürel farklılıkları anlama ve sanatsal ifadeyi etkili bir şekilde kullanarak bireylerin sanata ve estetik algıya olan duyarlılığını geliştirebilir. Sanatsal üretim sürecinde geleneksel ve çağdaş sanatsal teknikleri birleştirebilir.

 


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Resim-İş Öğretmenliği programında öğrencilerin öğrenme kazanımları, çok yönlü ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanılarak belirlenir. Bu yöntemler, öğrencilerin sanatsal, akademik ve pedagojik yeterliliklerini ölçmeye yönelik olarak yapılandırılmıştır.

1. Ders İçi Ölçme ve Değerlendirme:

  • Klasik sınavlar, çoktan seçmeli testler, açık uçlu sorular ve kısa sınavlar
  • Sanat çalışmaları için uygulamalı değerlendirme
  • Öğrencilerin portfolyo hazırlaması ve değerlendirilmesi
  • Eleştirel sanat analizi ve bireysel veya grup projeleri
  • Ara sınav ve dönem sonu sınavları

2. Uygulamalı Sanat ve Öğretmenlik Becerileri Değerlendirmesi:

  • Atölye çalışmaları ve sanat üretimi süreçlerinde öğretim elemanları tarafından yapılan gözlem ve değerlendirme
  • Öğretmen adaylarının ders planı hazırlama, sınıf yönetimi ve öğretim becerileri açısından değerlendirilmesi
  • Öğrencilerin sanat eğitimi alanında yenilikçi ve özgün öğretim materyalleri geliştirmesi ve sunması
  • Öğretmenlik stajları kapsamında okul gözlemleri ve uygulama derslerinde değerlendirme

3. Ödev, Proje ve Portfolyo Değerlendirmesi:

  • Öğrencilerin bireysel ve grup projeleri hazırlaması
  • Yıl boyunca yapılan sanat eserleri ve öğretim materyallerinin portfolyo olarak sunulması ve değerlendirilmesi
  • Yenilikçi sanat eğitim projeleri geliştirme ve uygulama süreçleri

4. Dijital ve Teknolojik Değerlendirme Yöntemleri:

  • Dijital sanat çalışmaları ve görsel tasarım projelerinin değerlendirilmesi
  • Bilgisayar destekli sanat uygulamalarında öğrencinin teknik yeterliliğinin ölçülmesi
  • Görsel sanatlar eğitimi süreçlerinde dijital teknolojilerin kullanımına ilişkin projeler sunulması

 

Öğrenci Başarı Değerlendirme Sistemi:

  • Öğrencilerin akademik başarıları harf ve/veya rakamsal not sistemi ile değerlendirilir
  • Öğrenci performansı, üniversitenin akademik yönetmelikleri çerçevesinde belirlenen devam zorunluluğu, aktif katılım ve yaratıcılık gibi kriterlere dayalı olarak ölçülür
  • Başarı değerlendirme süreci Yükseköğretim Kurulu (YÖK) ve üniversitenin ilgili senato kararlarına uygun şekilde yürütülür

    Sınavlar; muafiyet, ara, yarıyıl/yıl sonu, proje sunumu, bütünleme, mazeret, azami süre sonu ve tek ders olmak üzere sekiz çeşittir.

     Sınavlar yazılı, sözlü, uygulamalı veya yazılı ile sözlü, yazılı ve uygulamalı ya da yazılı, sözlü, uygulamalı olarak yapılabilir. Sınav şekillerinden hangilerinin uygulanacağına ilgili birimin yönetim kurulu karar verir.

    Yarıyıl/Yılsonu değerlendirilmesinde, ilgili birimin tabi olduğu yönetmeliğe, değerlendirmeye alınan öğrenci sayısına ve sınavın türüne bağlı olarak, DDS, EDS veya BDS yöntemlerinden biri kullanılır.”

    Bir ders için HBP, o dersin ara sınav ve varsa diğer yarıyıl/yıl içi eğitim-öğretim etkinliklerinden almış olduğu notların ağırlıklı ortalaması ile final veya varsa bütünleme notu dikkate alınarak hesaplanır. Öğrencinin yarıyıl/yıl içi eğitim-öğretim etkinlikleri ve final sınav notunun HBP’si katkı yüzdesini ilgili dersin öğretim elemanı derse yazılma ve kayıt haftasından önce belirler ve en geç yarıyıl derslerinin ilk haftası içinde öğrencilere duyurulur. Yarıyı/yıl içi etkinliklerinin katkı yüzdesi %40-60 aralığında, final veya varsa bütünleme sınav notunun katkı yüzdesi ise %60-40 aralığında uygulanır. Ancak öğrenciye duyuru yapılmadığı takdirde yarıyı/yıl içi etkinliklerinin katkı yüzdesi %40, final veya varsa bütünleme sınav notunun katkı yüzdesi ise %60 olarak uygulanır. Bir öğrencinin Ağırlıklı Genel Not Ortalamasının (AGNO) hesaplanmasında; ilk yarıyıldan itibaren aldığı tüm derslere ait harf notlarının 4’lük not sistemindeki aşağıda verilen tablodaki karşılıkları bu derslere ait AKTS değerleri ile ayrı ayrı çarpılır, elde edilen sonuçlar toplanır ve alınan tüm derslerin AKTS kredileri toplamına bölünür. Bulunan sonuç virgülden sonra iki basamak duyarlılıkla verilir ve AGNO olarak tanımlanır.

    Ham Başarı Puanı

    HBP

    Harf Notu

    4'lü Not

    Açıklama

    88 ≤HBP ≤100

    AA

    4,00

     

     

    Başarılı

    81 ≤ HBP ≤ 87

    BA

    3,50

    74 ≤ HBP ≤ 80

    BB

    3,00

    67 ≤ HBP ≤ 73

    CB

    2,50

    60 ≤ HBP ≤ 66

    CC

    2,00

    53 ≤ HBP ≤ 59

    DC

    1,50

     

    Başarısız

    46 ≤ HBP ≤ 52

    DD

    1,00

    0 ≤ HBP ≤ 45

    FD

    0,50

    Devamsız

    FF

    0,00

     

    DDS'de HBP'ye karşılık gelen ve başarılı kategorisinde değerlendirilen harf notlarını alabilmek için, öğrenciler final sınavından 100 üzerinden en az 45 almalıdır. HBP, 60 ve daha yüksek olan ancak final sınavında bu baraja takılan öğrenciler "DC" harf notu ile değerlendirilirler.

    İlk defa kayıt olunan teorik derslerin en az %70’ine, uygulamalı veya uygulamadan oluşan derslerde uygulamaların %80’ine katılmak gerekir. Bu koşulu yerine getirmeyen öğrenci devamsız sayılır ve “FF” harf notu verilir.

    Uygulamaların nitelikleri ve başarı şartları, ilgili bölüm/program kurulu tarafından belirlenir.


Kalite Güvencesi

Resim-İş Öğretmenliği Lisans Programı, Türkiye Yükseköğretim Kalite Güvencesi Sistemi kapsamında aşağıdaki süreçler doğrultusunda kalite güvencesini sağlar:

1. Programın Planlanması ve Onaylanması:

  • Programın içeriği ve müfredatı, Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından belirlenen asgari standartlara uygun olarak hazırlanır ve üniversitenin ilgili akademik kurulları tarafından onaylanır.
  • Ulusal Çekirdek Eğitim Programları (UÇEP) çerçevesinde oluşturulan sanat eğitimi müfredatı, Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK onayıyla yürürlüğe girer.

2. Öğretim Programlarının Sürekli Güncellenmesi:

  • Program, sanat eğitimi alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeler dikkate alınarak periyodik olarak güncellenir.
  • Eğitim-öğretim faaliyetleri, geri bildirim mekanizmaları ile öğrenci, öğretim elemanı ve sektör temsilcilerinin görüşleri doğrultusunda geliştirilir.

3. Öğrenci Başarı ve Mezuniyet Koşulları:

  • Öğrencilerin mezun olabilmesi için 240 AKTS ders kredisini başarıyla tamamlaması ve üniversitenin belirlediği diğer akademik ve uygulamalı gereklilikleri yerine getirmesi gerekir.
  • Mezun olan öğrenciler, sanat eğitimi ve öğretmenlik alanında ulusal ve uluslararası yeterliliklere sahip olduğunu belgeleyen diploma almaya hak kazanır.

4. Ölçme, Değerlendirme ve Akreditasyon Süreci:

  • Programın öğrencilere kazandırdığı öğrenme kazanımları düzenli olarak değerlendirilir ve kalite güvencesinin sağlanması için Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından belirlenen standartlara uygun şekilde iyileştirilir.
  • Üniversite, her akademik yılsonunda Kurum İç Değerlendirme Raporu (KİDR) hazırlar ve bu raporu YÖKAK’ın Bilgi Sistemi'ne yükler.
  • Program, YÖKAK tarafından yetkilendirilmiş akreditasyon kuruluşları tarafından belirli periyotlarda değerlendirilerek akreditasyon sürecine tabi tutulur.

5. Ulusal ve Uluslararası Tanınırlık:

  • Program, Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi (TYÇ) ve Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi (AYÇ) kriterlerine uygun olarak tasarlanmıştır ve TYÇ kapsamında tanınmaktadır.
  • Uluslararası yeterlilik çerçeveleri ile uyumlu olması sayesinde mezunlar, sanat eğitimi ve öğretmenlik alanlarında uluslararası akademik ve mesleki gelişim fırsatlarından yararlanabilirler.

6. Dış Değerlendirme ve Geri Bildirim Mekanizmaları:

  • Öğrenci, mezun ve paydaş geri bildirimleri düzenli olarak toplanarak programın geliştirilmesine katkı sağlar.
  • Üniversite, YÖKAK tarafından yürütülen Kurumsal Dış Değerlendirme Programına (KDDP) katılarak eğitim-öğretim süreçlerini ulusal standartlara göre değerlendirmeye tabi tutar.

7. Sürekli İzleme ve Geliştirme:

  • Programın etkinliği, yıllık performans göstergeleri, öğrenci başarı oranları ve mezun istihdam oranları gibi ölçütlerle sürekli izlenir.
  • Üniversitenin Stratejik Planı doğrultusunda sanat eğitimi ve öğretmen yetiştirme süreçlerinin kalitesi artırılmaya devam edilir.

Giriş Şartı

Resim-İş Öğretmenliği Lisans Programına kabul edilmek için adayların aşağıdaki şartları sağlaması gerekmektedir:

1. Ortaöğretim Mezuniyeti:

  • Türkiye’deki ortaöğretim kurumlarından mezun olmak veya Milli Eğitim Bakanlığı tarafından denkliği kabul edilen yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak gereklidir.

2. Merkezi Sınav Puanı ve Yerleştirme:

  • Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen merkezi sınava (BPT - Temel Yeterlilik Testi / TYT) katılmak ve ilgili puan türünde yeterli başarı sıralamasına  (800.000 Barajı) sahip olmak gerekir.
  • Öğrenciler, Resim-İş Öğretmenliği Lisans Programına ÖSYM tarafından yapılan yerleştirme işlemi sonucunda kabul edilir.

3. Özel Yetenek Sınavı Başarısı:

  • Program, özel yetenek sınavı ile öğrenci kabul etmektedir.
  • Özel yetenek sınavına girebilmek için adayların ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınavda belirlenen asgari başarı sıralamasına sahip olması gerekmektedir.
  • Özel yetenek sınavı, üniversitenin ilgili fakültesi tarafından belirlenen ölçütlere göre değerlendirilir.

4. Yabancı Uyruklu Öğrenciler:

  • Yabancı uyruklu öğrenciler, YÖK tarafından belirlenen usul ve esaslar çerçevesinde üniversitelerin belirlediği özel kontenjanlar dâhilinde programa kabul edilebilir.
  • Başvurular, ilgili üniversitenin uluslararası öğrenci kabul kriterleri doğrultusunda değerlendirilir.

Başarma Şartları
Alanın mezuniyet şartları aşağıdaki koşullara dayalıdır: 1. Üniversitede mezun olmayan öğrencilere tahsis edilen şartlar, 2. Resim-İş Eğitimi Ana bilim Dalınca belirlenen şartlar, 3. Bu koşulların tamamı, diğer üniversitelerde alınan dersler dâhil olmak üzere 16 dönemi aşmamak kaydıyla sağlanacaktır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Resim- iş öğretmenliği programı Türk milli eğitiminin ihtiyaçları ve Günümüz resim- iş eğitimi süreçlerinin gerekleri doğrultusunda öğrenci yetiştirmekte ve öğretmen adaylarının donanımlı bir şekilde mezun olmalarını sağlayarak gelecekte örnek birer resim-iş öğretmeni veya sanat eğitimcisi olmalarını sağlamaktadır. Öğretim programının gerekleri, Türk milli eğitiminin ve sanat eğitiminin esasları düşünülerek yetiştirilen öğrenciler, Türk sanat eğitimi sisteminin önemli bir parçası haline gelmektedir.


Yasal Dayanağı

Resim-İş Öğretmenliği Lisans Programı, Türkiye Cumhuriyeti yükseköğretim mevzuatı çerçevesinde yürütülmektedir. Programın yasal dayanakları şunlardır:

  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu: Yükseköğretim kurumlarının işleyişi, akademik yapısı ve eğitim süreçlerini düzenler.
  • Önlisans ve Lisans Programları Arasında Geçiş Yönetmeliği: Çift anadal, yan dal ve kurumlar arası kredi transferine ilişkin esasları belirler.
  • Dikey Geçiş Yönetmeliği: Önlisans mezunlarının Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile lisans eğitimine devam etme şartlarını düzenler.
  • YÖKAK Yönetmeliği: Programın akreditasyonu, kalite güvence süreçleri ve değerlendirme kriterlerini belirler.
  • ÖSYM Yönetmeliği: Lisans programlarına öğrenci kabul süreçlerini (BPT, özel yetenek sınavları, DGS) düzenler.
  • MEB-YÖK İş Birliği Protokolleri: Mezunların öğretmenlik atamaları, pedagojik formasyon ve öğretmenlik uygulamalarına ilişkin esasları içerir.

Bu düzenlemeler, programın akademik standartlarını, öğrenci kabul süreçlerini ve mesleki yeterliliklerini güvence altına almaktadır.


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030012942

Qualification Title
DRAWING-JOB TEACHING
Awarding BodyUniversity of Van Yuzuncu Yil
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

It is a higher education undergraduate program that includes eight semesters of Painting-Work Education based on secondary school qualifications and provides training for the Painting-Work Teaching profession.

Learning Environments

Education in the Painting-Work Teaching Program is provided as formal education. In addition, education is provided through theoretical courses in the classrooms of the faculty of education and the department, and through practical courses in the workshops within the department. During their final year, students go to schools designated by the National Education Directorate for internships for two semesters to conduct school practice.

Description
  • Possesses advanced theoretical and practical knowledge supported by course books, application tools, and other resources containing up-to-date information in the field.
  • Utilizes the advanced theoretical and practical knowledge acquired in the field.
  • Conducts an advanced-level study in the field independently.
  • Critically evaluates the advanced-level knowledge and skills acquired in the field.
  • Informs relevant individuals and institutions on topics related to the field; conveys thoughts and solution proposals regarding problems in written and oral form.
  • Acts in accordance with social, scientific, cultural, and ethical values during the stages of data collection, interpretation, application, and dissemination of results in the field.
  • Interprets and evaluates data, identifies and analyzes problems, and develops evidence-based solutions using the advanced knowledge and skills acquired in the field.
  • Takes individual and team responsibility to solve complex and unforeseen problems encountered in field-related practices.
  • Identifies learning needs and directs their own learning process.
  • Shares thoughts and solution proposals regarding problems in the field with both experts and non-experts, supporting them with quantitative and qualitative data.
  • Has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture, and the protection of cultural values, as well as environmental protection, occupational health, and safety.
  • Plans and manages activities aimed at the professional development of individuals under their responsibility within the scope of a project.
  • Develops a positive attitude toward lifelong learning.
  • Organizes and implements projects and activities for their social environment with a sense of social responsibility.
  • Uses a foreign language at least at the B1 General Level of the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) to follow developments in the field and communicate with colleagues.
  • Uses information and communication technologies along with software required by the field at least at the Advanced Level of the European Computer Driving Licence (ECDL).
Key Competencies

Graduates of the Painting and Art Education program possess the following key competencies necessary for developing their academic and professional knowledge in art education, teaching students about art, and creating innovative projects in the field of visual arts:

  1. Literacy Competency: Has the ability to comprehend, interpret, and effectively communicate academic and professional texts related to the field in written and spoken form. Can express artistic concepts both in writing and orally during educational processes.
  2. Multilingual Competency: Uses a foreign language at least at the B1 General Level of the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) to access academic and artistic resources necessary for professional development and to communicate with national and international colleagues.
  3. Mathematical, Scientific, Technological, and Engineering Competency: Utilizes fundamental mathematical concepts, color theory, and perspective knowledge in artistic applications by integrating scientific principles. Has the ability to develop interdisciplinary projects at the intersection of art, technology, and engineering.
  4. Digital Competency: Uses digital design programs, graphic software, and visual communication technologies at the Advanced Level of the European Computer Driving Licence (ECDL). Effectively employs digital platforms to provide instructional materials in art education processes.
  5. Personal, Social, and Learning-to-Learn Competency: Engages in lifelong learning by continuously improving professional skills, learning new artistic techniques, and adopting innovative teaching methods. Integrates advancements in art education into teaching practices.
  6. Citizenship Competency: Enhances artistic awareness related to the preservation of cultural heritage and introduces students to cultural values. Acts with social responsibility and adheres to ethical principles in art education, strengthening individuals’ interaction with society through art.
  7. Entrepreneurship Competency: Develops creative projects in art education and visual arts, works independently, and organizes art workshops, exhibitions, and educational events. Innovates learning methods in educational environments.
  8. Cultural Awareness and Expression Competency: Understands cultural diversity through art education and enhances individuals’ sensitivity to art and aesthetics by effectively utilizing artistic expression. Integrates traditional and contemporary artistic techniques in artistic production processes.
Further Info

In the Painting and Art Education program, students' learning outcomes are determined through a variety of assessment and evaluation methods. These methods are designed to measure students' artistic, academic, and pedagogical competencies comprehensively.

1. In-Class Assessment and Evaluation:

  • Classical exams, multiple-choice tests, open-ended questions, and quizzes
  • Practical assessment for artistic works
  • Preparation and evaluation of student portfolios
  • Critical art analysis and individual or group projects
  • Midterm and final exams

2. Practical Art and Teaching Skills Assessment:

  • Observation and evaluation by faculty experts during studio courses and artistic production processes
  • Assessment of teacher candidates' lesson planning, classroom management, and instructional skills
  • Development and presentation of innovative and original teaching materials in art education
  • Evaluation of school observations and teaching practice lessons during teaching internships

3. Assignment, Project, and Portfolio Assessment:

  • Preparation of individual and group projects
  • Presentation and evaluation of artworks and teaching materials as part of a portfolio
  • Development and implementation of innovative art education projects

4. Digital and Technological Assessment Methods:

  • Evaluation of digital artworks and visual design projects
  • Assessment of students' technical proficiency in computer-assisted art applications
  • Presentation of projects that integrate digital technologies into visual arts education

Student Achievement Evaluation System:

  • Students’ academic performance is assessed using a letter and/or numerical grading system.
  • Student performance is evaluated based on attendance requirements, active participation, and creativity, in accordance with the university’s academic regulations.
  • The assessment process is conducted in compliance with the Higher Education Council (YÖK) and the university senate’s relevant decisions.

    There are eight types of examinations: exemption, midterm, semester/year-end, project presentation, make-up, excuse, maximum duration, and single-course exams.

    Examinations can be conducted in written, oral, practical formats, or a combination of written and oral, written and practical, or written, oral, and practical formats. The decision regarding the applicable examination formats is made by the relevant academic unit’s administrative board.

    In semester/year-end evaluations, one of the DDS, EDS, or BDS methods is used, depending on the regulations applicable to the respective academic unit, the number of students being assessed, and the type of examination.

    For a given course, the Raw Success Score (HBP) is calculated by considering the weighted average of the grades obtained from the midterm and, if applicable, other semester/year-long academic activities, along with the final or make-up exam score. The contribution percentage of in-semester/year-long activities and the final or make-up exam to the HBP is determined by the course instructor before the registration week and is announced to students no later than the first week of the semester. The contribution percentage of in-semester/year-long activities is set within the range of 40-60%, while the final or make-up exam contributes within the range of 60-40%. However, if no announcement is made, the default contribution percentage is applied as 40% for in-semester/year-long activities and 60% for the final or make-up exam.

    In calculating a student's Cumulative Grade Point Average (CGPA), the letter grades corresponding to all courses taken from the first semester onward are converted into the 4.0 grading scale based on the table below. Each grade is multiplied by the respective ECTS credits of the course, the results are summed, and the total is divided by the sum of all ECTS credits. The final CGPA is expressed to two decimal places.

    Raw Success Score (HBP) and Letter Grade Conversion Table

    HBP Range

    Letter Grade

    4.0 Scale

    Status

    88 ≤ HBP ≤ 100

    AA

    4.00

    Successful

    81 ≤ HBP ≤ 87

    BA

    3.50

    Successful

    74 ≤ HBP ≤ 80

    BB

    3.00

    Successful

    67 ≤ HBP ≤ 73

    CB

    2.50

    Successful

    60 ≤ HBP ≤ 66

    CC

    2.00

    Successful

    53 ≤ HBP ≤ 59

    DC

    1.50

    Unsuccessful

    46 ≤ HBP ≤ 52

    DD

    1.00

    Unsuccessful

    0 ≤ HBP ≤ 45

    FD

    0.50

    Unsuccessful

    Absenteeism

    FF

    0.00

    Unsuccessful

    According to the DDS grading method, in order for students to obtain a letter grade classified as “successful” based on their HBP, they must score at least 45 out of 100 in the final exam. Students whose HBP is 60 or above but who fail to meet this final exam threshold are assigned a "DC" letter grade.

    Attendance Requirements

    Students must attend at least 70% of theoretical courses and at least 80% of applied or practice-based courses. Those who fail to meet this requirement are considered absent and are assigned an "FF" letter grade.

    The nature of applied coursework and the success criteria for these courses are determined by the relevant department/program board.

     

Quality Assurance

The Painting and Art Education Undergraduate Program ensures quality assurance within the framework of the Turkish Higher Education Quality Assurance System through the following processes:

1. Program Planning and Approval:

  • The curriculum and course content are designed in compliance with the minimum standards set by the Council of Higher Education (YÖK) and approved by the relevant academic boards of the university.
  • The art education curriculum, developed within the framework of the National Core Education Programs (UÇEP), is adopted by the Council of Deans and implemented upon approval by YÖK.

2. Continuous Updating of the Curriculum:

  • The program is periodically updated in alignment with national and international developments in art education.
  • Teaching and learning activities are enhanced based on feedback mechanisms, incorporating the perspectives of students, faculty members, and industry stakeholders.

3. Student Achievement and Graduation Requirements:

  • Students must successfully complete 240 ECTS credits and meet the academic and practical requirements set by the university to graduate.
  • Graduates receive a diploma certifying their qualifications in art education and teaching at national and international levels.

4. Assessment, Evaluation, and Accreditation Process:

  • The learning outcomes of the program are regularly assessed and improved in accordance with the standards set by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) to ensure quality assurance.
  • The university prepares an Institutional Self-Evaluation Report (KİDR) at the end of each academic year and submits it to YÖKAK’s Information System.
  • The program undergoes periodic evaluation by accreditation bodies authorized by YÖKAK as part of the accreditation process.

5. National and International Recognition:

  • The program is designed in alignment with the Turkish Qualifications Framework (TQF) and the European Qualifications Framework (EQF) and is recognized under the TQF.
  • Its compliance with international qualification frameworks enables graduates to benefit from global academic and professional development opportunities in art education and teaching.

6. External Evaluation and Feedback Mechanisms:

  • Feedback from students, graduates, and stakeholders is regularly collected to contribute to the continuous development of the program.
  • The university participates in the Institutional External Evaluation Program (KDDP) conducted by YÖKAK, ensuring that its teaching and learning processes meet national standards.

7. Continuous Monitoring and Improvement:

  • The effectiveness of the program is continuously monitored through annual performance indicators, student success rates, and graduate employment rates.
  • In line with the university’s Strategic Plan, efforts are made to enhance the quality of art education and teacher training processes.
Access Requirements

To be admitted to the Painting and Art Education Undergraduate Program, candidates must meet the following requirements:

1. High School Graduation:

  • Candidates must have graduated from a secondary education institution in Turkey or an equivalent foreign high school recognized by the Ministry of National Education.

2. Central Examination Score and Placement:

  • Candidates must take the Basic Proficiency Test (BPT, formerly TYT) administered by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) and achieve a sufficient success ranking (800,000 threshold) in the relevant score type.
  • Students are admitted to the Painting and Art Education Undergraduate Program through ÖSYM's placement process.

3. Success in the Special Talent Examination:

  • The program admits students through a special talent examination.
  • To be eligible for this exam, candidates must meet the minimum success ranking required in the central exam administered by ÖSYM.
  • The special talent exam is evaluated based on criteria determined by the relevant faculty of the university.

4. Admission of International Students:

  • International students may be admitted within the quotas allocated by universities following the procedures and principles set by the Council of Higher Education (YÖK).
  • Applications are evaluated according to the international student admission criteria of the respective university.
Conditions for SuccessThe requirements for graduation from the Painting and Art Education Program are as follows: Completion of all academic requirements for undergraduate students at the university. Fulfillment of specific requirements set by the Painting and Art Education Department. All conditions must be met within a maximum period of 16 semesters, including courses taken at other universities.
Progression Paths (Relationship Type)

The Painting and Art Education Program is designed to meet the needs of Turkish national education and the requirements of contemporary art education processes, ensuring that teacher candidates graduate with the necessary competencies.The program prepares students to become qualified Painting and Art teachers and art educators. Graduates play a vital role in the Turkish art education system, contributing as teachers, educators, or professionals in visual arts education.The curriculum aligns with the fundamental principles of Turkish national education and art education, equipping students with the knowledge and skills necessary to become exemplary professionals in their field.

Legal Basis

The Painting and Art Education Undergraduate Program is conducted within the framework of the higher education legislation of the Republic of Turkey. The legal foundations of the program include:

  • Higher Education Law No. 2547: Regulates the structure, academic framework, and educational processes of higher education institutions.
  • Regulation on Transfers Between Associate and Bachelor's Degree Programs: Establishes the principles for double major, minor programs, and inter-institutional credit transfer.
  • Regulation on Vertical Transfer: Defines the conditions for associate degree graduates to continue their education in bachelor’s degree programs through the Vertical Transfer Examination (DGS).
  • YÖKAK Regulation: Outlines the accreditation process, quality assurance procedures, and evaluation criteria for higher education programs.
  • ÖSYM Regulation: Governs the admission processes for undergraduate programs, including BPT (Basic Proficiency Test), special talent examinations, and DGS.
  • MEB-YÖK Cooperation Protocols: Covers the principles related to teacher appointments, pedagogical formation, and teaching internships for graduates.
Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030012942


Qualification Title
DRAWING-JOB TEACHING

Awarding Body
University of Van Yuzuncu Yil

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

It is a higher education undergraduate program that includes eight semesters of Painting-Work Education based on secondary school qualifications and provides training for the Painting-Work Teaching profession.


Learning Environments

Education in the Painting-Work Teaching Program is provided as formal education. In addition, education is provided through theoretical courses in the classrooms of the faculty of education and the department, and through practical courses in the workshops within the department. During their final year, students go to schools designated by the National Education Directorate for internships for two semesters to conduct school practice.


Description
  • Possesses advanced theoretical and practical knowledge supported by course books, application tools, and other resources containing up-to-date information in the field.
  • Utilizes the advanced theoretical and practical knowledge acquired in the field.
  • Conducts an advanced-level study in the field independently.
  • Critically evaluates the advanced-level knowledge and skills acquired in the field.
  • Informs relevant individuals and institutions on topics related to the field; conveys thoughts and solution proposals regarding problems in written and oral form.
  • Acts in accordance with social, scientific, cultural, and ethical values during the stages of data collection, interpretation, application, and dissemination of results in the field.
  • Interprets and evaluates data, identifies and analyzes problems, and develops evidence-based solutions using the advanced knowledge and skills acquired in the field.
  • Takes individual and team responsibility to solve complex and unforeseen problems encountered in field-related practices.
  • Identifies learning needs and directs their own learning process.
  • Shares thoughts and solution proposals regarding problems in the field with both experts and non-experts, supporting them with quantitative and qualitative data.
  • Has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture, and the protection of cultural values, as well as environmental protection, occupational health, and safety.
  • Plans and manages activities aimed at the professional development of individuals under their responsibility within the scope of a project.
  • Develops a positive attitude toward lifelong learning.
  • Organizes and implements projects and activities for their social environment with a sense of social responsibility.
  • Uses a foreign language at least at the B1 General Level of the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) to follow developments in the field and communicate with colleagues.
  • Uses information and communication technologies along with software required by the field at least at the Advanced Level of the European Computer Driving Licence (ECDL).

Key Competencies

Graduates of the Painting and Art Education program possess the following key competencies necessary for developing their academic and professional knowledge in art education, teaching students about art, and creating innovative projects in the field of visual arts:

  1. Literacy Competency: Has the ability to comprehend, interpret, and effectively communicate academic and professional texts related to the field in written and spoken form. Can express artistic concepts both in writing and orally during educational processes.
  2. Multilingual Competency: Uses a foreign language at least at the B1 General Level of the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) to access academic and artistic resources necessary for professional development and to communicate with national and international colleagues.
  3. Mathematical, Scientific, Technological, and Engineering Competency: Utilizes fundamental mathematical concepts, color theory, and perspective knowledge in artistic applications by integrating scientific principles. Has the ability to develop interdisciplinary projects at the intersection of art, technology, and engineering.
  4. Digital Competency: Uses digital design programs, graphic software, and visual communication technologies at the Advanced Level of the European Computer Driving Licence (ECDL). Effectively employs digital platforms to provide instructional materials in art education processes.
  5. Personal, Social, and Learning-to-Learn Competency: Engages in lifelong learning by continuously improving professional skills, learning new artistic techniques, and adopting innovative teaching methods. Integrates advancements in art education into teaching practices.
  6. Citizenship Competency: Enhances artistic awareness related to the preservation of cultural heritage and introduces students to cultural values. Acts with social responsibility and adheres to ethical principles in art education, strengthening individuals’ interaction with society through art.
  7. Entrepreneurship Competency: Develops creative projects in art education and visual arts, works independently, and organizes art workshops, exhibitions, and educational events. Innovates learning methods in educational environments.
  8. Cultural Awareness and Expression Competency: Understands cultural diversity through art education and enhances individuals’ sensitivity to art and aesthetics by effectively utilizing artistic expression. Integrates traditional and contemporary artistic techniques in artistic production processes.

Further Info

In the Painting and Art Education program, students' learning outcomes are determined through a variety of assessment and evaluation methods. These methods are designed to measure students' artistic, academic, and pedagogical competencies comprehensively.

1. In-Class Assessment and Evaluation:

  • Classical exams, multiple-choice tests, open-ended questions, and quizzes
  • Practical assessment for artistic works
  • Preparation and evaluation of student portfolios
  • Critical art analysis and individual or group projects
  • Midterm and final exams

2. Practical Art and Teaching Skills Assessment:

  • Observation and evaluation by faculty experts during studio courses and artistic production processes
  • Assessment of teacher candidates' lesson planning, classroom management, and instructional skills
  • Development and presentation of innovative and original teaching materials in art education
  • Evaluation of school observations and teaching practice lessons during teaching internships

3. Assignment, Project, and Portfolio Assessment:

  • Preparation of individual and group projects
  • Presentation and evaluation of artworks and teaching materials as part of a portfolio
  • Development and implementation of innovative art education projects

4. Digital and Technological Assessment Methods:

  • Evaluation of digital artworks and visual design projects
  • Assessment of students' technical proficiency in computer-assisted art applications
  • Presentation of projects that integrate digital technologies into visual arts education

Student Achievement Evaluation System:

  • Students’ academic performance is assessed using a letter and/or numerical grading system.
  • Student performance is evaluated based on attendance requirements, active participation, and creativity, in accordance with the university’s academic regulations.
  • The assessment process is conducted in compliance with the Higher Education Council (YÖK) and the university senate’s relevant decisions.

    There are eight types of examinations: exemption, midterm, semester/year-end, project presentation, make-up, excuse, maximum duration, and single-course exams.

    Examinations can be conducted in written, oral, practical formats, or a combination of written and oral, written and practical, or written, oral, and practical formats. The decision regarding the applicable examination formats is made by the relevant academic unit’s administrative board.

    In semester/year-end evaluations, one of the DDS, EDS, or BDS methods is used, depending on the regulations applicable to the respective academic unit, the number of students being assessed, and the type of examination.

    For a given course, the Raw Success Score (HBP) is calculated by considering the weighted average of the grades obtained from the midterm and, if applicable, other semester/year-long academic activities, along with the final or make-up exam score. The contribution percentage of in-semester/year-long activities and the final or make-up exam to the HBP is determined by the course instructor before the registration week and is announced to students no later than the first week of the semester. The contribution percentage of in-semester/year-long activities is set within the range of 40-60%, while the final or make-up exam contributes within the range of 60-40%. However, if no announcement is made, the default contribution percentage is applied as 40% for in-semester/year-long activities and 60% for the final or make-up exam.

    In calculating a student's Cumulative Grade Point Average (CGPA), the letter grades corresponding to all courses taken from the first semester onward are converted into the 4.0 grading scale based on the table below. Each grade is multiplied by the respective ECTS credits of the course, the results are summed, and the total is divided by the sum of all ECTS credits. The final CGPA is expressed to two decimal places.

    Raw Success Score (HBP) and Letter Grade Conversion Table

    HBP Range

    Letter Grade

    4.0 Scale

    Status

    88 ≤ HBP ≤ 100

    AA

    4.00

    Successful

    81 ≤ HBP ≤ 87

    BA

    3.50

    Successful

    74 ≤ HBP ≤ 80

    BB

    3.00

    Successful

    67 ≤ HBP ≤ 73

    CB

    2.50

    Successful

    60 ≤ HBP ≤ 66

    CC

    2.00

    Successful

    53 ≤ HBP ≤ 59

    DC

    1.50

    Unsuccessful

    46 ≤ HBP ≤ 52

    DD

    1.00

    Unsuccessful

    0 ≤ HBP ≤ 45

    FD

    0.50

    Unsuccessful

    Absenteeism

    FF

    0.00

    Unsuccessful

    According to the DDS grading method, in order for students to obtain a letter grade classified as “successful” based on their HBP, they must score at least 45 out of 100 in the final exam. Students whose HBP is 60 or above but who fail to meet this final exam threshold are assigned a "DC" letter grade.

    Attendance Requirements

    Students must attend at least 70% of theoretical courses and at least 80% of applied or practice-based courses. Those who fail to meet this requirement are considered absent and are assigned an "FF" letter grade.

    The nature of applied coursework and the success criteria for these courses are determined by the relevant department/program board.

     


Quality Assurance

The Painting and Art Education Undergraduate Program ensures quality assurance within the framework of the Turkish Higher Education Quality Assurance System through the following processes:

1. Program Planning and Approval:

  • The curriculum and course content are designed in compliance with the minimum standards set by the Council of Higher Education (YÖK) and approved by the relevant academic boards of the university.
  • The art education curriculum, developed within the framework of the National Core Education Programs (UÇEP), is adopted by the Council of Deans and implemented upon approval by YÖK.

2. Continuous Updating of the Curriculum:

  • The program is periodically updated in alignment with national and international developments in art education.
  • Teaching and learning activities are enhanced based on feedback mechanisms, incorporating the perspectives of students, faculty members, and industry stakeholders.

3. Student Achievement and Graduation Requirements:

  • Students must successfully complete 240 ECTS credits and meet the academic and practical requirements set by the university to graduate.
  • Graduates receive a diploma certifying their qualifications in art education and teaching at national and international levels.

4. Assessment, Evaluation, and Accreditation Process:

  • The learning outcomes of the program are regularly assessed and improved in accordance with the standards set by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) to ensure quality assurance.
  • The university prepares an Institutional Self-Evaluation Report (KİDR) at the end of each academic year and submits it to YÖKAK’s Information System.
  • The program undergoes periodic evaluation by accreditation bodies authorized by YÖKAK as part of the accreditation process.

5. National and International Recognition:

  • The program is designed in alignment with the Turkish Qualifications Framework (TQF) and the European Qualifications Framework (EQF) and is recognized under the TQF.
  • Its compliance with international qualification frameworks enables graduates to benefit from global academic and professional development opportunities in art education and teaching.

6. External Evaluation and Feedback Mechanisms:

  • Feedback from students, graduates, and stakeholders is regularly collected to contribute to the continuous development of the program.
  • The university participates in the Institutional External Evaluation Program (KDDP) conducted by YÖKAK, ensuring that its teaching and learning processes meet national standards.

7. Continuous Monitoring and Improvement:

  • The effectiveness of the program is continuously monitored through annual performance indicators, student success rates, and graduate employment rates.
  • In line with the university’s Strategic Plan, efforts are made to enhance the quality of art education and teacher training processes.

Access Requirements

To be admitted to the Painting and Art Education Undergraduate Program, candidates must meet the following requirements:

1. High School Graduation:

  • Candidates must have graduated from a secondary education institution in Turkey or an equivalent foreign high school recognized by the Ministry of National Education.

2. Central Examination Score and Placement:

  • Candidates must take the Basic Proficiency Test (BPT, formerly TYT) administered by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) and achieve a sufficient success ranking (800,000 threshold) in the relevant score type.
  • Students are admitted to the Painting and Art Education Undergraduate Program through ÖSYM's placement process.

3. Success in the Special Talent Examination:

  • The program admits students through a special talent examination.
  • To be eligible for this exam, candidates must meet the minimum success ranking required in the central exam administered by ÖSYM.
  • The special talent exam is evaluated based on criteria determined by the relevant faculty of the university.

4. Admission of International Students:

  • International students may be admitted within the quotas allocated by universities following the procedures and principles set by the Council of Higher Education (YÖK).
  • Applications are evaluated according to the international student admission criteria of the respective university.

Conditions for Success
The requirements for graduation from the Painting and Art Education Program are as follows: Completion of all academic requirements for undergraduate students at the university. Fulfillment of specific requirements set by the Painting and Art Education Department. All conditions must be met within a maximum period of 16 semesters, including courses taken at other universities.

Progression Paths (Relationship Type)

The Painting and Art Education Program is designed to meet the needs of Turkish national education and the requirements of contemporary art education processes, ensuring that teacher candidates graduate with the necessary competencies.The program prepares students to become qualified Painting and Art teachers and art educators. Graduates play a vital role in the Turkish art education system, contributing as teachers, educators, or professionals in visual arts education.The curriculum aligns with the fundamental principles of Turkish national education and art education, equipping students with the knowledge and skills necessary to become exemplary professionals in their field.


Legal Basis

The Painting and Art Education Undergraduate Program is conducted within the framework of the higher education legislation of the Republic of Turkey. The legal foundations of the program include:

  • Higher Education Law No. 2547: Regulates the structure, academic framework, and educational processes of higher education institutions.
  • Regulation on Transfers Between Associate and Bachelor's Degree Programs: Establishes the principles for double major, minor programs, and inter-institutional credit transfer.
  • Regulation on Vertical Transfer: Defines the conditions for associate degree graduates to continue their education in bachelor’s degree programs through the Vertical Transfer Examination (DGS).
  • YÖKAK Regulation: Outlines the accreditation process, quality assurance procedures, and evaluation criteria for higher education programs.
  • ÖSYM Regulation: Governs the admission processes for undergraduate programs, including BPT (Basic Proficiency Test), special talent examinations, and DGS.
  • MEB-YÖK Cooperation Protocols: Covers the principles related to teacher appointments, pedagogical formation, and teaching internships for graduates.

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode