Yeterlilik Kodu

TR0030222407

Yeterlilik Adı
Sağlık Yönetimi Doktora Diploması
Sorumlu Kurumİstinye Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisiİstinye Üniversitesi Vadi Kampüsü, Ayazağa Mah. Azerbaycan Cad. (Vadi İstanbul 4A) Blok No: 3H Sarıyer/İSTANBUL
Sorumlu Kurum URLhttp://www.istinye.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 8
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yönetim ve idare
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Programın amacı; eğitim-öğretim, araştırma, politika belirleme ve sağlık kuruluşlarında liderlik ile sağlık sisteminin güçlendirilmesine katkı sağlayacak akademik ve bilimsel yetkinliği yüksek bilim insanları yetiştirmektir.
  •  
  • Programın amacı; eğitim-öğretim, araştırma, politika belirleme ve sağlık kuruluşlarında liderlik ile sağlık sisteminin güçlendirilmesine katkı sağlayacak akademik ve bilimsel yetkinliği yüksek bilim insanları yetiştirmektir.
Öğrenme Ortamları
  • Enstitü; tasarladıkları lisansüstü çalışmalarını; tezli yüksek lisans, tezsiz yüksek lisans, doktora ve sanatta yeterlik programlarını örgün eğitim ve/veya uzaktan eğitim modeli ile gerçekleştirir.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)

1 - Bilgi

Kuramsal - Olgusal

1) Sağlık yönetimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olur ve mevcut bilgi birikimini geliştirir.

2) Ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık sistemini ve politikalarını disiplinler arası bakış açısıyla eleştirel olarak analiz eder.

2 - Beceriler

Bilişsel - Uygulamalı

1) Sağlık sistemi genelinde ve sağlık kuruluşları özelinde önemli ve güncel konular ile ilgili ileri düzeyde bilimsel araştırmalar yaparak yeni sentezlere ulaşır ve değerlendirme yapar.

Anahtar Yetkinlikler

İletişim ve Sosyal Yetkinlik

1) Görüş ve önerilerini ilgili platformlarda etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak paylaşır.

Öğrenme Yetkinliği Alana Özgü Yetkinlik

1) Sorunlara etkili, verimli, adil, sürdürülebilir yenilikçi çözüm önerileri geliştirir.

2) Bilimsel araştırma, yayın, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.

Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

1) Sağlık kuruluşlarının yönetsel ve tıbbi işleyişini analiz eder, yönlendirir.

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrencilere aldıkları her ders için dersi veren öğretim üyesi tarafından aşağıdaki tabloda yer alan harf notlarından biri başarı notu olarak verilir. Kredili derslerde verilen harf notlarının not ortalaması hesaplarında kullanılmak üzere 0,00 ile 4,00 arasında rakamsal katsayı karşılıkları vardır.

Harf Notu

Katsayı

AA

4,00

BA

3,50

BB

3,00

CB

2,50

F

00

DZ

Devamsız

DE

Devam Ediyor

BI

Kredisiz dersler için başarılı

BZ

Kredisiz dersler için başarısız

F

Derse devam ettiği halde dersten başarısız olma

(2) Lisansüstü programlarında bir dersten başarılı sayılmak için en az CB notu alınması gerekmektedir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisansüstü programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisansüstü bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisansüstü programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisansüstü programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisansüstü programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisansüstü diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı
• Tezli yüksek lisans diplomasına sahip olan adaylar ile 06 Şubat 2013 tarihinden önce tezsiz yüksek lisans programlarına kayıtlı olan adayların ALES başvurulan program puan türünde en az 55 ALES puanına sahip olması
• En az 4 yıllık lisans diplomasına sahip olan adaylar ile 06 Şubat 2013 tarihinden sonra tezsiz yüksek lisans diplomasına sahip olan adayların en az 80 ALES puanına sahip olması ve 4,00 üzerinden en az 3,00 veya muadili lisans mezuniyet not ortalamasına sahip olması
• YÖK tarafından kabul edilen merkezî yabancı dil sınavları ile eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından en az 55 puan veya eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından bu puan muadili bir puan almış olmak (Yabancı Dil Sınavları Eşdeğerlikleri )
Başarma ŞartlarıDoktora programı, bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilenler için kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın 8 yarıyıl olup azami tamamlama süresi 12 yarıyıl; lisans derecesi ile kabul edilenler için 10 yarıyıl olup azami tamamlama süresi 14 yarıyıldır. Doktora programı, en az 3 yarıyıl teze kayıtlı olmak ve tüm yükümlülükleri yerine getirmek koşuluyla 8 yarıyıldan daha kısa sürede tamamlanabilir. (2) Doktora programı için gerekli dersleri başarıyla tamamlamanın azami süresi; yüksek lisans derecesi ile kabul edilenler için dört yarıyıl, lisans derecesi ile kabul edilenler için altı yarıyıldır. (3) Kredili derslerini başarıyla bitiren, yeterlik sınavında başarılı bulunan ve tez önerisi kabul edilen, ancak tez çalışmasını birinci fıkrada belirtilen 12 veya 14 yarıyıl sonuna kadar tamamlayamayan öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir. (4) Doktora programı için gerekli kredili dersleri başarıyla tamamlamanın azami süresi tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilenler için dört yarıyıl, lisans derecesi ile kabul edilenler için altı yarıyıldır. Bu süre içinde kredili derslerini başarıyla tamamlayamayan veya Üniversitenin öngördüğü en az genel not ortalamasını sağlayamayan öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir. (5) Lisans derecesi ile doktora programına başvurmuş öğrencilerden, kredili derslerini ve/veya azami süresi içinde tez çalışmasını tamamlayamayanlara, doktora tezinde başarılı olamayanlara tezsiz yüksek lisans için gerekli kredi yükü, proje ve benzeri diğer şartları yerine getirmiş olmaları kaydıyla talepleri halinde tezsiz yüksek lisans diploması verilir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Sağlık Yönetimi doktora programını tamamlayan öğrenciler yurt içi ve yurt dışında, fakülte, enstitü, yüksekokul ve eşdeğer merkezlerde öğretim üyesi veya araştırmacı olarak istihdam edilebilirler. Program mezunları ayrıca sağlık politikası ve planlamasından sorumlu kuruluşlarda ve sağlık kuruluşlarında üst düzey yönetici olarak çalışabilirler.
Yasal Dayanağı
  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
  • İSÜ Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği
  • Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Süresizdir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030222407


Yeterlilik Adı
Sağlık Yönetimi Doktora Diploması

Sorumlu Kurum
İstinye Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
İstinye Üniversitesi Vadi Kampüsü, Ayazağa Mah. Azerbaycan Cad. (Vadi İstanbul 4A) Blok No: 3H Sarıyer/İSTANBUL

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
8

TYÇ Seviyesi
8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Programın amacı; eğitim-öğretim, araştırma, politika belirleme ve sağlık kuruluşlarında liderlik ile sağlık sisteminin güçlendirilmesine katkı sağlayacak akademik ve bilimsel yetkinliği yüksek bilim insanları yetiştirmektir.
  •  
  • Programın amacı; eğitim-öğretim, araştırma, politika belirleme ve sağlık kuruluşlarında liderlik ile sağlık sisteminin güçlendirilmesine katkı sağlayacak akademik ve bilimsel yetkinliği yüksek bilim insanları yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları
  • Enstitü; tasarladıkları lisansüstü çalışmalarını; tezli yüksek lisans, tezsiz yüksek lisans, doktora ve sanatta yeterlik programlarını örgün eğitim ve/veya uzaktan eğitim modeli ile gerçekleştirir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)

1 - Bilgi

Kuramsal - Olgusal

1) Sağlık yönetimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olur ve mevcut bilgi birikimini geliştirir.

2) Ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık sistemini ve politikalarını disiplinler arası bakış açısıyla eleştirel olarak analiz eder.

2 - Beceriler

Bilişsel - Uygulamalı

1) Sağlık sistemi genelinde ve sağlık kuruluşları özelinde önemli ve güncel konular ile ilgili ileri düzeyde bilimsel araştırmalar yaparak yeni sentezlere ulaşır ve değerlendirme yapar.


Anahtar Yetkinlikler

İletişim ve Sosyal Yetkinlik

1) Görüş ve önerilerini ilgili platformlarda etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak paylaşır.

Öğrenme Yetkinliği Alana Özgü Yetkinlik

1) Sorunlara etkili, verimli, adil, sürdürülebilir yenilikçi çözüm önerileri geliştirir.

2) Bilimsel araştırma, yayın, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.

Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

1) Sağlık kuruluşlarının yönetsel ve tıbbi işleyişini analiz eder, yönlendirir.


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrencilere aldıkları her ders için dersi veren öğretim üyesi tarafından aşağıdaki tabloda yer alan harf notlarından biri başarı notu olarak verilir. Kredili derslerde verilen harf notlarının not ortalaması hesaplarında kullanılmak üzere 0,00 ile 4,00 arasında rakamsal katsayı karşılıkları vardır.

Harf Notu

Katsayı

AA

4,00

BA

3,50

BB

3,00

CB

2,50

F

00

DZ

Devamsız

DE

Devam Ediyor

BI

Kredisiz dersler için başarılı

BZ

Kredisiz dersler için başarısız

F

Derse devam ettiği halde dersten başarısız olma

(2) Lisansüstü programlarında bir dersten başarılı sayılmak için en az CB notu alınması gerekmektedir.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisansüstü programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisansüstü bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisansüstü programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisansüstü programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisansüstü programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisansüstü diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı
• Tezli yüksek lisans diplomasına sahip olan adaylar ile 06 Şubat 2013 tarihinden önce tezsiz yüksek lisans programlarına kayıtlı olan adayların ALES başvurulan program puan türünde en az 55 ALES puanına sahip olması
• En az 4 yıllık lisans diplomasına sahip olan adaylar ile 06 Şubat 2013 tarihinden sonra tezsiz yüksek lisans diplomasına sahip olan adayların en az 80 ALES puanına sahip olması ve 4,00 üzerinden en az 3,00 veya muadili lisans mezuniyet not ortalamasına sahip olması
• YÖK tarafından kabul edilen merkezî yabancı dil sınavları ile eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından en az 55 puan veya eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından bu puan muadili bir puan almış olmak (Yabancı Dil Sınavları Eşdeğerlikleri )

Başarma Şartları
Doktora programı, bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilenler için kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın 8 yarıyıl olup azami tamamlama süresi 12 yarıyıl; lisans derecesi ile kabul edilenler için 10 yarıyıl olup azami tamamlama süresi 14 yarıyıldır. Doktora programı, en az 3 yarıyıl teze kayıtlı olmak ve tüm yükümlülükleri yerine getirmek koşuluyla 8 yarıyıldan daha kısa sürede tamamlanabilir. (2) Doktora programı için gerekli dersleri başarıyla tamamlamanın azami süresi; yüksek lisans derecesi ile kabul edilenler için dört yarıyıl, lisans derecesi ile kabul edilenler için altı yarıyıldır. (3) Kredili derslerini başarıyla bitiren, yeterlik sınavında başarılı bulunan ve tez önerisi kabul edilen, ancak tez çalışmasını birinci fıkrada belirtilen 12 veya 14 yarıyıl sonuna kadar tamamlayamayan öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir. (4) Doktora programı için gerekli kredili dersleri başarıyla tamamlamanın azami süresi tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilenler için dört yarıyıl, lisans derecesi ile kabul edilenler için altı yarıyıldır. Bu süre içinde kredili derslerini başarıyla tamamlayamayan veya Üniversitenin öngördüğü en az genel not ortalamasını sağlayamayan öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir. (5) Lisans derecesi ile doktora programına başvurmuş öğrencilerden, kredili derslerini ve/veya azami süresi içinde tez çalışmasını tamamlayamayanlara, doktora tezinde başarılı olamayanlara tezsiz yüksek lisans için gerekli kredi yükü, proje ve benzeri diğer şartları yerine getirmiş olmaları kaydıyla talepleri halinde tezsiz yüksek lisans diploması verilir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Sağlık Yönetimi doktora programını tamamlayan öğrenciler yurt içi ve yurt dışında, fakülte, enstitü, yüksekokul ve eşdeğer merkezlerde öğretim üyesi veya araştırmacı olarak istihdam edilebilirler. Program mezunları ayrıca sağlık politikası ve planlamasından sorumlu kuruluşlarda ve sağlık kuruluşlarında üst düzey yönetici olarak çalışabilirler.

Yasal Dayanağı
  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
  • İSÜ Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği
  • Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Süresizdir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030222407

Qualification Title
Doctoral Diploma in Health Management
Awarding Bodyİstinye University
Awarding Body Contactİstinye University Vadi Campus, Ayazağa Mah. Azerbaijan Cad. (Vadi İstanbul 4A) Block No: 3H Sarıyer/İSTANBUL
Awarding Body Url
OrientationGeneral
EQF Level8
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 8
Thematic AreasManagement and administration
National Occupation Classification

ISCO-08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The aim of our program is to train scientists with high academic and scientific competence who will contribute to the strengthening of the health system through education, research, policy-making and leadership in health services organizations.

The aim of our program is to train scientists with high academic and scientific competence who will contribute to the strengthening of the health system through education, research, policy-making and leadership in health services organizations.

Learning Environments

The Graduate School carries out its designed graduate studies; master's degree with thesis, master's degree without thesis, doctorate and proficiency in art programs with formal education and / or distance education model.

Description
1 - Knowledge
Theoretical - Conceptual
1) Gain theoretical and applied knowledge in the field of health management and develop existing knowledge.
2) Critically analyze the national and international health system and policies from an interdisciplinary perspective.
2 - Skills
Cognitive - Practical
1) Reach new syntheses and evaluate them by conducting advanced scientific research on important and current issues in health system in general and in health care organizations in particular.
Key Competencies
Communication and Social Competence
1) Effectively share their views and suggestions on the relevant platforms, both verbally and in writing.
Learning Competence
Field Specific Competence
1) Develop effective, efficient, fair and sustainable innovative solutions to problems.
2) Act in accordance with ethical codes in scientific research, publication, business and societal life.
Competence to Work Independently and Take Responsibility
1) Analyze and direct the managerial and medical functioning of health care organizations.
Further Info

Students are given one of the letter grades in the table below by the instructor for each course they take. The letter grades given in credit courses have numerical coefficients between 0.00 and 4.00 to be used in grade point average calculations.

Letter Grade

Coefficient

AA

4,00

BA

3,50

BB

3,00

CB

2,50

F

00

DZ

Absentee

DE

Continues

BI

Successful for non-credit courses

BZ

Failed for non-credit courses

F

Failing the course despite attending the course

(2) In order to be considered successful in a course in graduate programs, a minimum grade of CB is required.

Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.

"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared annually within the framework of the criteria determined by YÖK are published. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of graduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of graduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of graduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each graduate program will provide to the student is carried out according to the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in graduate programs receive a graduate diploma if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.

4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their "Institutional Internal Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Access Requirements

• Candidates who have a thesis master's degree and candidates who are registered to non-thesis master's programs before 06 February, 2013 must have at least 55 Academic Personnel and Graduate Education Entrance Exam (namely, ALES) points in the ALES score type of the applied program.
• Candidates who have at least a 4-year undergraduate diploma and those who have a non-thesis master's degree after 06 February, 2013 must have at least 80 ALES points and at least 3.00 out of 4.00 or an equivalent undergraduate graduation grade.
• To have a score of at least 55 from the central foreign language exams accepted by the Higher Education Council of Turkey (namely, YÖK) and from the international foreign language exams accepted as equivalent, or to have an equivalent score from the international foreign language exams whose equivalence is accepted (Foreign Language Exams Equivalency).

Conditions for SuccessThe doctorate program is 8 semesters and the maximum completion period is 12 semesters for those who are accepted with a master's degree with thesis, starting from the semester in which the courses related to the program they are enrolled in are given, regardless of whether they register for each semester, except for the period spent in scientific preparation; 10 semesters and the maximum completion period is 14 semesters for those accepted with a bachelor's degree. The PhD program can be completed in less than 8 semesters, provided that at least 3 semesters are enrolled in the thesis and all obligations are fulfilled. (2) The maximum time to successfully complete the courses required for the PhD program is four semesters for those admitted with a master's degree and six semesters for those admitted with a bachelor's degree. (3) Students who successfully complete the credited courses, are successful in the proficiency exam and whose thesis proposal is accepted, but who fail to complete the thesis study by the end of 12 or 14 semesters specified in the first paragraph are dismissed from the University. (4) The maximum period for successfully completing the credit courses required for the PhD program is four semesters for those admitted with a master's degree with thesis and six semesters for those admitted with a bachelor's degree. Students who fail to successfully complete the credit courses within this period or who fail to achieve the minimum grade point average stipulated by the University are dismissed from the University. (5) Among the students who applied to the doctoral program with a bachelor's degree, those who cannot complete their credited courses and / or thesis study within the maximum period of time, and those who are not successful in their doctoral thesis are awarded a master's degree without thesis upon request, provided that they have fulfilled the credit load, project and other similar requirements for a master's degree without thesis.
Progression Paths (Relationship Type)
Students who complete the health management doctoral program can be employed as faculty members or researchers in faculties, institutes, colleges and equivalent centers in Turkey and abroad. Graduates of the program can also work as senior managers in health care organizations and organizations responsible for health policy and planning.
Legal Basis
  • Law No. 2547 on Higher Education
  • ISU Graduate Education and Training Regulations
  • Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Validity Period (If Any)

Indefinite.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030222407


Qualification Title
Doctoral Diploma in Health Management

Awarding Body
İstinye University

Awarding Body Contact
İstinye University Vadi Campus, Ayazağa Mah. Azerbaijan Cad. (Vadi İstanbul 4A) Block No: 3H Sarıyer/İSTANBUL

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO-08


EQF Level
8

TQF Level
8
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO-08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The aim of our program is to train scientists with high academic and scientific competence who will contribute to the strengthening of the health system through education, research, policy-making and leadership in health services organizations.

The aim of our program is to train scientists with high academic and scientific competence who will contribute to the strengthening of the health system through education, research, policy-making and leadership in health services organizations.


Learning Environments

The Graduate School carries out its designed graduate studies; master's degree with thesis, master's degree without thesis, doctorate and proficiency in art programs with formal education and / or distance education model.


Description
1 - Knowledge
Theoretical - Conceptual
1) Gain theoretical and applied knowledge in the field of health management and develop existing knowledge.
2) Critically analyze the national and international health system and policies from an interdisciplinary perspective.
2 - Skills
Cognitive - Practical
1) Reach new syntheses and evaluate them by conducting advanced scientific research on important and current issues in health system in general and in health care organizations in particular.

Key Competencies
Communication and Social Competence
1) Effectively share their views and suggestions on the relevant platforms, both verbally and in writing.
Learning Competence
Field Specific Competence
1) Develop effective, efficient, fair and sustainable innovative solutions to problems.
2) Act in accordance with ethical codes in scientific research, publication, business and societal life.
Competence to Work Independently and Take Responsibility
1) Analyze and direct the managerial and medical functioning of health care organizations.

Further Info

Students are given one of the letter grades in the table below by the instructor for each course they take. The letter grades given in credit courses have numerical coefficients between 0.00 and 4.00 to be used in grade point average calculations.

Letter Grade

Coefficient

AA

4,00

BA

3,50

BB

3,00

CB

2,50

F

00

DZ

Absentee

DE

Continues

BI

Successful for non-credit courses

BZ

Failed for non-credit courses

F

Failing the course despite attending the course

(2) In order to be considered successful in a course in graduate programs, a minimum grade of CB is required.


Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.

"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared annually within the framework of the criteria determined by YÖK are published. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of graduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of graduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of graduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each graduate program will provide to the student is carried out according to the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in graduate programs receive a graduate diploma if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.

4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their "Institutional Internal Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.


Access Requirements

• Candidates who have a thesis master's degree and candidates who are registered to non-thesis master's programs before 06 February, 2013 must have at least 55 Academic Personnel and Graduate Education Entrance Exam (namely, ALES) points in the ALES score type of the applied program.
• Candidates who have at least a 4-year undergraduate diploma and those who have a non-thesis master's degree after 06 February, 2013 must have at least 80 ALES points and at least 3.00 out of 4.00 or an equivalent undergraduate graduation grade.
• To have a score of at least 55 from the central foreign language exams accepted by the Higher Education Council of Turkey (namely, YÖK) and from the international foreign language exams accepted as equivalent, or to have an equivalent score from the international foreign language exams whose equivalence is accepted (Foreign Language Exams Equivalency).


Conditions for Success
The doctorate program is 8 semesters and the maximum completion period is 12 semesters for those who are accepted with a master's degree with thesis, starting from the semester in which the courses related to the program they are enrolled in are given, regardless of whether they register for each semester, except for the period spent in scientific preparation; 10 semesters and the maximum completion period is 14 semesters for those accepted with a bachelor's degree. The PhD program can be completed in less than 8 semesters, provided that at least 3 semesters are enrolled in the thesis and all obligations are fulfilled. (2) The maximum time to successfully complete the courses required for the PhD program is four semesters for those admitted with a master's degree and six semesters for those admitted with a bachelor's degree. (3) Students who successfully complete the credited courses, are successful in the proficiency exam and whose thesis proposal is accepted, but who fail to complete the thesis study by the end of 12 or 14 semesters specified in the first paragraph are dismissed from the University. (4) The maximum period for successfully completing the credit courses required for the PhD program is four semesters for those admitted with a master's degree with thesis and six semesters for those admitted with a bachelor's degree. Students who fail to successfully complete the credit courses within this period or who fail to achieve the minimum grade point average stipulated by the University are dismissed from the University. (5) Among the students who applied to the doctoral program with a bachelor's degree, those who cannot complete their credited courses and / or thesis study within the maximum period of time, and those who are not successful in their doctoral thesis are awarded a master's degree without thesis upon request, provided that they have fulfilled the credit load, project and other similar requirements for a master's degree without thesis.

Progression Paths (Relationship Type)
Students who complete the health management doctoral program can be employed as faculty members or researchers in faculties, institutes, colleges and equivalent centers in Turkey and abroad. Graduates of the program can also work as senior managers in health care organizations and organizations responsible for health policy and planning.

Legal Basis
  • Law No. 2547 on Higher Education
  • ISU Graduate Education and Training Regulations
  • Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

Indefinite.


Url
Open Address