Yeterlilik Kodu | TR0030022737 | |
Yeterlilik Adı | Sağlık Yönetimi Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Marmara Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Fahrettin Kerim Gökay Cd., 34722 Kadıköy/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.marmara.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 248 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Bu program sağlık yönetimi alanındaki temel kavramları ve güncel uygulamaları öğretmek, bilimsel ve mesleki alanda yetkin bireyler yetiştirmek üzere yapılandırılmıştır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün ve/veya uzaktan eğitim şeklinde gerçekleştirilir. Staj uygulaması sağlık kurumlarının yönetim birimlerinde yapılan gözlem ve/veya uygulamaları kapsar. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Üniversite ve Fakültenin belirlemiş olduğu ölçme ve değerlendirme kriterleri geçerlidir. Genel olarak yıl içi değerlendirmelerinin (Vize, ödev, proje vb.) %60’ı, yıl sonu değerlendirmelerinin (final, ödev, proje vb.) %40’ı alınır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK tarafından belirlenir. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme ve Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. M.Ü. Sağlık Bilimleri Fakültesi Sağlık Yönetimi Lisans programı Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (SABAK) tarafından 30.09.2024 tarihine kadar akredite edilmiştir. | |
Giriş Şartı | Üniversite giriş sınavında Sağlık Yönetimi’ne girmeye hak kazanmak için yeterli puanı almış olmak. | |
Başarma Şartları | 4 yıllık Lisans programı boyunca alınan dersleri başarı ile tamamlamak. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlarımız Sağlık Bakanlığı ve diğer kurumların merkez ve taşra teşkilatları yönetim birimlerinde, kamu ve özel sektör hastanelerinde, kamu ve özel sektör kaynaklı sağlık sigortası kuruluşlarında, ilaç, tıbbi cihaz üreten endüstri kuruluşlarında, ülkemizde sağlık sorunlarıyla ilgili çalışma yapan gönüllü kuruluşlarda ve üniversitelerin ilgili fakülte ve yüksekokullarında istihdam edilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030022737
ISCO:08
ISCO:08
Bu program sağlık yönetimi alanındaki temel kavramları ve güncel uygulamaları öğretmek, bilimsel ve mesleki alanda yetkin bireyler yetiştirmek üzere yapılandırılmıştır.
Eğitim ve öğretim örgün ve/veya uzaktan eğitim şeklinde gerçekleştirilir. Staj uygulaması sağlık kurumlarının yönetim birimlerinde yapılan gözlem ve/veya uygulamaları kapsar.
- Sağlık Yönetimi ile ilgili gerekli mesleki bilgileri öğrenir.
- Sağlık Yönetimi ile ilgili öğretilen bilgileri uygulama becerisi kazanır.
- Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır.
- Disiplin içi ve disiplinlerarası takım çalışması yapabilme becerisi kazanır.
- Kalite ve yeni teknolojiler konusunda edinilen bilgileri kullanabilme becerisi kazanır.
- Tanımlanmış hedefler doğrultusunda süreç çözümleme ve yönetme becerisi kazanır.
- Yönetim becerilerini geliştirerek karar alır ve organize eder.
- Sağlık sistemi, hastalık yapısı ve hasta beklentileri ile ilgili problemleri araştırma, tanımlama, analiz etme, modelleme ve çözüm önerileri geliştirme becerisi kazanır.
- Sağlık Yönetimi mesleğinin uygulamalarında gereken çağdaş bilgi, araç ve gereçleri kullanabilme becerisi kazanır.
- Sağlık yönetimi ile ilgili mesleki bilgi ve becerileri yaşam boyu öğrenme bilinciyle, çağdaş ve bilimsel gelişmeler doğrultusunda uyarlayabilme becerisi kazanır.
- Mesleki etik ve sorumluluk alma becerisi kazanır.
- Sağlık Yönetimi eğitimini ulusal ve uluslararası çerçeve içerisinde yorumlayabilme becerisi kazanır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Üniversite ve Fakültenin belirlemiş olduğu ölçme ve değerlendirme kriterleri geçerlidir. Genel olarak yıl içi değerlendirmelerinin (Vize, ödev, proje vb.) %60’ı, yıl sonu değerlendirmelerinin (final, ödev, proje vb.) %40’ı alınır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK tarafından belirlenir.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme ve Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
M.Ü. Sağlık Bilimleri Fakültesi Sağlık Yönetimi Lisans programı Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (SABAK) tarafından 30.09.2024 tarihine kadar akredite edilmiştir.
Üniversite giriş sınavında Sağlık Yönetimi’ne girmeye hak kazanmak için yeterli puanı almış olmak.
Mezunlarımız Sağlık Bakanlığı ve diğer kurumların merkez ve taşra teşkilatları yönetim birimlerinde, kamu ve özel sektör hastanelerinde, kamu ve özel sektör kaynaklı sağlık sigortası kuruluşlarında, ilaç, tıbbi cihaz üreten endüstri kuruluşlarında, ülkemizde sağlık sorunlarıyla ilgili çalışma yapan gönüllü kuruluşlarda ve üniversitelerin ilgili fakülte ve yüksekokullarında istihdam edilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030022737 | |
Qualification Title | Healthcare Management Bachelor's Degree Diploma | |
Awarding Body | ||
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Management and administration | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 248 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | This program is structured to teach basic concepts and current practices in the field of health management and to train individuals who are competent in the scientific and professional context. | |
Learning Environments | Education and training is carried out in the form of formal education and/or distance education. Internship practice covers observations and/or practices made in the management units of health institutions. | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | The measurement and evaluation criteria determined by the University and the Faculty are valid. In general, 60% of the year-round evaluations (midterm, homework, project, etc.) and 40% of year-end evaluations (finals, homework, projects, etc.) are taken as basis. | |
Quality Assurance | In order to observe the quality of higher education programs;
1. Establishment and Approval of Curriculum: 1.1. The minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions are determined by YÖK. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is applied by higher education institutions with the approval of YÖK, after being accepted by the relevant Deans Council. 2. Measurement and Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will bring to the student is carried out in accordance with the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree on the condition that they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Evaluation-External Evaluation: Higher education institutions enter the “Institutional Internal Evaluation Reports” of the previous year in the Information System prepared by Turkish Higher Education Quality Council (THEQC) at the beginning of each year, in the context of continuous monitoring. THEQC shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by THEQC also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is provided. It conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with THEQC legislation. M.U. Faculty of Health Sciences Health Management Undergraduate program has been accredited by the Association for Evaluation and Accreditation of Health Sciences Education Programs (SABAK) until 30.09.2024. | |
Access Requirements | It is necessary to get the required score from the university admission exam for the health management department. | |
Conditions for Success | It is necessary to successfully complete the courses taken during the 4-year undergraduate program. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates have the opportunity to be employed in the central and provincial management units of the Ministry of Health and other institutions, in public and private sector hospitals, in public and private sector health insurance institutions, in industrial organizations that produce pharmaceuticals and medical devices, in voluntary organizations working on health problems, and in faculties and colleges of universities. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer between Associate Degree and Undergraduate Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Graduate Education of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continious. | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030022737
This program is structured to teach basic concepts and current practices in the field of health management and to train individuals who are competent in the scientific and professional context.
Education and training is carried out in the form of formal education and/or distance education. Internship practice covers observations and/or practices made in the management units of health institutions.
- Learn the necessary professional knowledge about Health Management.
- Acquire the ability to apply the knowledge taught in Health Management.
- Acquires verbal and written communication skills.
- Acquires the ability to work within disciplinary and interdisciplinary teams.
- Acquire the ability to use knowledge about quality and new technologies.
- Acquires the ability to analyze and manage processes in line with defined objectives.
- Make decisions and organizes using management skills.
- Acquires the ability to research, define, analyze, model and propose solutions to problems related to the healthcare system, disease structure, and patient expectations.
- Acquire the ability to use contemporary knowledge, tools, and equipment required in the practice of Health Management.
- Acquires the ability to adapt professional knowledge and skills related to health management in line with contemporary and scientific developments with the awareness of lifelong learning.
- Acquires the ability to take responsibility and professional ethics.
- Acquire the ability to interpret Health Management education within a national and international framework.
The measurement and evaluation criteria determined by the University and the Faculty are valid. In general, 60% of the year-round evaluations (midterm, homework, project, etc.) and 40% of year-end evaluations (finals, homework, projects, etc.) are taken as basis.
In order to observe the quality of higher education programs;
- Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, regulation, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.
- “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions, which are prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Documents prepared according to these reports and containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions are shared with the public by YÖK.
- Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to “Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”.
1. Establishment and Approval of Curriculum:
1.1. The minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions are determined by YÖK.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is applied by higher education institutions with the approval of YÖK, after being accepted by the relevant Deans Council.
2. Measurement and Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will bring to the student is carried out in accordance with the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree on the condition that they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Evaluation-External Evaluation: Higher education institutions enter the “Institutional Internal Evaluation Reports” of the previous year in the Information System prepared by Turkish Higher Education Quality Council (THEQC) at the beginning of each year, in the context of continuous monitoring. THEQC shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by THEQC also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is provided. It conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with THEQC legislation.
M.U. Faculty of Health Sciences Health Management Undergraduate program has been accredited by the Association for Evaluation and Accreditation of Health Sciences Education Programs (SABAK) until 30.09.2024.
It is necessary to get the required score from the university admission exam for the health management department.
Graduates have the opportunity to be employed in the central and provincial management units of the Ministry of Health and other institutions, in public and private sector hospitals, in public and private sector health insurance institutions, in industrial organizations that produce pharmaceuticals and medical devices, in voluntary organizations working on health problems, and in faculties and colleges of universities.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer between Associate Degree and Undergraduate Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Graduate Education of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
Qualification is continious.