Yeterlilik Kodu

TR0020221948

Yeterlilik Adı
Servis Elemanı Yardımcısı Kurs Bitirme Belgesi
Sorumlu KurumHayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEmniyet Mahallesi Boğaziçi Sokak No:23 Teknikokullar Yenimahalle / ANKARA
Sorumlu Kurum URLhttps://hbogm.meb.gov.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi3
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 3
Sınıflandırma (Tematik Alan)Otel, restoranlar ve catering
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08: 5131.06 Servis Elemanı (Garson) Yardımcısı

 

KategoriAna
Kredi Değeri28
Programın Normal Süresi 690 Saat
Program Profili (Amaç)

Servis elemanı yardımcısı kurs programını tamamlayan bireyin,

  • İş sağlığı ve güvenliği kurallarını uygulaması,
  • İş öncesi kişisel hazırlığını yapması,
  • İş için ön hazırlıkları yapması,
  • Toplu gıda üretimi yapılan yerlerde gıda, çalışma ortamı ve ekipmanlarının hijyenini sağlaması,
  • Salon düzenlemesi yapması,
  • Masa üstü servis takımlarını servis kurallarına göre masaya yerleştirmesi,
  • Masa örtülerini servis kurallarına göre masalara sermesi,
  • Peçeteleri pratik ve hızlı şekilde katlaması,
  • Tabak, bardak, menaj ve metal servis takımlarını servis kurallarına göre masalara yerleştirmesi,
  • Masa üstü servis takımlarını servis kurallarına uygun şekilde taşıyarak boşlarını toplaması,
  • İçecek bankosunu temizleyip ihtiyaca göre içecek malzemeleri temin etmesi,
  • Elde / makinede bulaşık yıkama ve bulaşık sonrası çöpleri atması,
  • Rezervasyon yaparak konukları kabul etmesi,
  • Menü sunması ve sipariş alması,
  • Hesap işlemlerini yaparak konukları uğurlaması,
  • Klasik usullerde yiyecek servisi yapması,
  • Modern usullerde yiyecek servisi yapması,
  • Oda servisi yapması,
  • Kahvaltı servisi yapması,
  • Aperatif yiyeceklerin servisini yapması,
  • İçecek makinelerini hazırlaması,
  • Soğuk içecek servisi yapması,
  • Sıcak içecek servisi yapması,
  • Kıymetli antrelerin servisini yapması,
  • Ordövr ve peynirlerin servisini yapması,
  • Çorba servisi yapması,
  • Hamur işlerinin servisini yapması,
  • Kıymetli sebzelerin servisini yapması,
  • Meyve ve tatlı servisi yapması

amaçlanmaktadır.

Öğrenme Ortamları
  • Program, Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğüne bağlı eğitim kurumlarında veya diğer kurumlarca açılan ve eğitim-öğretime uygun ortamlarda uygulanır.
  • Programın uygulanmasında gerektiğinde iş piyasasının eğitim olanaklarından faydalanılabilir.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İş sağlığı ve güvenliği kurallarını uygular.
  • Hijyen kurallarını ve kıyafetin işe uygunluğunu dikkate alarak iş öncesi kişisel hazırlığını yapar.
  • İşletme standartları ve hiyerarşik yapıya göre iş kıyafeti giyerek üzerinde ve dolabında bulundurması gereken araç gereçleri temin eder.
  • Ulusal ve uluslararası mevzuata göre toplu gıda üretimi yapılan yerlerde gıda, çalışma ortamı ve ekipmanlarının hijyenini sağlar.
  • İş sağlığı ve güvenliği kurallarına dikkat ederek salon düzenlemesi yapar.
  • İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak hijyen ve sanitasyon ilkeleri doğrultusunda, masa üstü servis takımlarını servis kurallarına göre masaya yerleştirir.
  • İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak hijyen ve sanitasyon ilkelerine dikkat ederek masa örtülerini servis kurallarına göre masalara serer.
  • İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak hijyen ve sanitasyon ilkeleri doğrultusunda servis kurallarına göre peçeteleri pratik ve hızlı şekilde katlar.
  • İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak hijyen ve sanitasyon ilkeleri doğrultusunda tabak, bardak, menaj ve metal servis takımlarını servis kurallarına göre masalara yerleştirir.
  • İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak hijyen ve sanitasyon ilkeleri doğrultusunda, masa üstü servis takımlarını servis kurallarına uygun şekilde taşıyarak boşlarını toplar.
  • İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak hijyen ve sanitasyon ilkeleri doğrultusunda içecek bankosunu temizleyip ihtiyaca göre içecek malzemeleri temin eder.
  • İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak hijyen kurallarına ve işlem sırasına göre elde yada makinede bulaşık yıkar ve bulaşık sonrası çöpleri atar.
  • Nezaket ve görgü kurallarına göre müşterinin istekleri doğrultusunda rezervasyon yaparak konukları kabul eder.
  • Misafirlere menü sunarken ve siparişlerini alırken, kibar, güler yüzlü ve davranışlarında ölçülü olmaya özen gösterir.
  • Nezaket ve görgü kurallarına göre hesap işlemlerini yaparak konukları uğurlar
  • İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak servis ve nezaket kurallarına uygun şekilde klasik usullerde yiyecek servisi yapar.
  • İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak servis ve nezaket kurallarına uygun şekilde modern usullerde yiyecek servisi yapar.
  • İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak servis ve nezaket kurallarına uygun şekilde misafirin isteklerine göre oda servisi yapar.
  • İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak servis ve nezaket kurallarına uygun şekilde misafirin isteklerine göre kahvaltı servisi yapar.
  • İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak servis ve nezaket kurallarına uygun şekilde misafir isteklerine      göre aperatif yiyeceklerin servisini yapar.
  • İş sağlığı ve güvenliği kurallarına dikkat ederek içecek makinelerini hazırlar.
  • İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak hijyen ve servis kurallarına uygun şekilde porsiyon ölçüsünde soğuk içecek servisi yapar.
  • İş sağlığı ve güvenliği kurallarına uyarak sıcak içecekleri hazırlayıp servisini yapar.
  • İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak servis ve nezaket kurallarına uygun şekilde kıymetli antrelerin servisini yapar.
  • İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak servis ve nezaket kurallarına uygun şekilde ordövr ve peynirlerin servisini yapar.
  • İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak servis ve nezaket kurallarına uygun şekilde çorba servisi yapar.
  • İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak servis ve nezaket kurallarına uygun şekilde hamur işlerinin servisini yapar.
  • İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak servis ve nezaket kurallarına uygun şekilde kıymetli sebzelerin servisini yapar.
  • İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak servis ve nezaket kurallarına uygun şekilde meyve ve tatlı servisi yapar.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  1. Her modül sonrasında değerlendirme yapılmalıdır.
  2. Başarım ölçütleri bilgi, beceri ve yeterlikler bazında açıklanmalıdır.
  3. Ölçme ve değerlendirme faaliyetleri kursun amaçları ve kazanımları ile uyumlu olmalıdır.
  4. Değerlendirme, Hayat Boyu Öğrenme Kurumları Yönetmeliği esaslarına göre;
    • Kursiyerin kendi kendine yaptığı tüm öğrenim faaliyetleri,
    • Kursiyerin performansına dayalı olarak gerçekleştirilecek sınavlar,
    • Kursiyere kurs sonunda uygulanan yazılı sınavlar, 100 puan üzerinden yapılır.
  5. Değerlendirme; ders öğretmeni tarafından yazılı, sözlü, uygulamalı sınavlar ve/veya varsa ödev-projelere göre yapılmalıdır. Puanlama yapılırken teorik ve uygulamalı kısmın değerlendirmedeki ağırlığı kurs programının özelliğine göre eğitici tarafından belirlenmelidir. Birden fazla sınav şekli ile sınavı yapılan dersin puanı veya notu, bu sınavların aritmetik ortalaması ile belirlenir. Bu puan veya not, kursun başarı puan ya da notu olarak değerlendirilir.
  6. Programların özelliğine göre sınavlar ve başarı değerlendirmesi bilişim teknolojisi kullanılarak da yapılabilir.
  7. Kursiyerlerin sağlık durumları veya bedensel engelleri nedeniyle bazı derslerdeki sınavlar, durumlarına uygun sınav yöntemiyle yapılır.
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı
  • Okuryazar olmak.
  • 13 yaşını tamamlamış olmak.
  • Kurs programının öngördüğü temel becerileri gerçekleştirebilecek yeterliliğe (fiziksel, psiko-motor) sahip olmak.
Başarma ŞartlarıHBÖGM'ye bağlı kurumlarda veya diğer kurumlarca eğitim-öğretime uygun ortamlarda açılan “Servis Elemanı Yardımcısı Kursu”nu başarı ile tamamlayanlar, “Servis Elemanı Yardımcısı Kurs Bitirme Belgesi”ni almaya hak kazanır. Kursiyerlerin başarıları 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Puanlara göre başarı derecesi: 85,00 – 100-Pekiyi; 70,00 - 84,99-İyi; 60,00 - 69,99-Orta; 50,00 - 59,99-Geçer; 0 - 49,99- Geçmez olarak değerlendirilir.  
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Eğitimi başarı ile tamamlayan kursiyer; 3308 sayılı Meslekî Eğitim Kanununun 35. maddesi ile MEB Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği 63/a maddesi hükümlerine göre hazırlanan 02/10/2017 tarihli ve 1557502 resmi sayılı Önceki Öğrenmelerin Tanınması ve Denklik Yönergesi kapsamında  gerekli şartları sağlaması durumunda, Meslekî Eğitim Merkezlerinde gerçekleştirilecek kalfalık veya ustalık beceri sınavlarına katılabilir.

Yasal Dayanağı
  1. 19.06.1986 tarihli ve 19139 sayılı Resmî Gazete’ de yayımlanan 3308 sayılı Meslek Eğitim Kanunu
  2. 11.04.2018 tarihli ve 30388 sayılı Resmî Gazetede yayınlanan Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Kurumları Yönetmeliği,
  3. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 20/04/2016 tarih ve 19 sayılı “Yaygın Eğitim Kurumları Çerçeve Kurs Programı” Kararı.
  4. “Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı’nın 17.07.2017 tarihli ve 104 sayılı “ Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinin 53 Alanına Ait Haftalık Ders Çizelgeleri ile Çerçeve Öğretim Programları” konulu kararı.”
  5. 11.09.2015 tarih ve 29472 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Ulusal Meslek Standartlarına Dair Tebliğ ekindeki 10UMS0049-3 referans kodlu Servis Görevlisi -Seviye 3- Ulusal Meslek Standardı
  6. 11.09.2015 tarih ve 29472 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Ulusal Meslek Standartlarına Dair Tebliğ ekindeki 10UMS0049-4 referans kodlu Servis Görevlisi -Seviye 4- Ulusal Meslek Standardı
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0020221948


Yeterlilik Adı
Servis Elemanı Yardımcısı Kurs Bitirme Belgesi

Sorumlu Kurum
Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Emniyet Mahallesi Boğaziçi Sokak No:23 Teknikokullar Yenimahalle / ANKARA

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08: 5131.06 Servis Elemanı (Garson) Yardımcısı

 


AYÇ Seviyesi
3

TYÇ Seviyesi
3
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08: 5131.06 Servis Elemanı (Garson) Yardımcısı

 


Kategori
Ana

Kredi Değeri
28

Programın Normal Süresi
690 Saat

Program Profili (Amaç)

Servis elemanı yardımcısı kurs programını tamamlayan bireyin,

  • İş sağlığı ve güvenliği kurallarını uygulaması,
  • İş öncesi kişisel hazırlığını yapması,
  • İş için ön hazırlıkları yapması,
  • Toplu gıda üretimi yapılan yerlerde gıda, çalışma ortamı ve ekipmanlarının hijyenini sağlaması,
  • Salon düzenlemesi yapması,
  • Masa üstü servis takımlarını servis kurallarına göre masaya yerleştirmesi,
  • Masa örtülerini servis kurallarına göre masalara sermesi,
  • Peçeteleri pratik ve hızlı şekilde katlaması,
  • Tabak, bardak, menaj ve metal servis takımlarını servis kurallarına göre masalara yerleştirmesi,
  • Masa üstü servis takımlarını servis kurallarına uygun şekilde taşıyarak boşlarını toplaması,
  • İçecek bankosunu temizleyip ihtiyaca göre içecek malzemeleri temin etmesi,
  • Elde / makinede bulaşık yıkama ve bulaşık sonrası çöpleri atması,
  • Rezervasyon yaparak konukları kabul etmesi,
  • Menü sunması ve sipariş alması,
  • Hesap işlemlerini yaparak konukları uğurlaması,
  • Klasik usullerde yiyecek servisi yapması,
  • Modern usullerde yiyecek servisi yapması,
  • Oda servisi yapması,
  • Kahvaltı servisi yapması,
  • Aperatif yiyeceklerin servisini yapması,
  • İçecek makinelerini hazırlaması,
  • Soğuk içecek servisi yapması,
  • Sıcak içecek servisi yapması,
  • Kıymetli antrelerin servisini yapması,
  • Ordövr ve peynirlerin servisini yapması,
  • Çorba servisi yapması,
  • Hamur işlerinin servisini yapması,
  • Kıymetli sebzelerin servisini yapması,
  • Meyve ve tatlı servisi yapması

amaçlanmaktadır.


Öğrenme Ortamları
  • Program, Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğüne bağlı eğitim kurumlarında veya diğer kurumlarca açılan ve eğitim-öğretime uygun ortamlarda uygulanır.
  • Programın uygulanmasında gerektiğinde iş piyasasının eğitim olanaklarından faydalanılabilir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İş sağlığı ve güvenliği kurallarını uygular.
  • Hijyen kurallarını ve kıyafetin işe uygunluğunu dikkate alarak iş öncesi kişisel hazırlığını yapar.
  • İşletme standartları ve hiyerarşik yapıya göre iş kıyafeti giyerek üzerinde ve dolabında bulundurması gereken araç gereçleri temin eder.
  • Ulusal ve uluslararası mevzuata göre toplu gıda üretimi yapılan yerlerde gıda, çalışma ortamı ve ekipmanlarının hijyenini sağlar.
  • İş sağlığı ve güvenliği kurallarına dikkat ederek salon düzenlemesi yapar.
  • İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak hijyen ve sanitasyon ilkeleri doğrultusunda, masa üstü servis takımlarını servis kurallarına göre masaya yerleştirir.
  • İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak hijyen ve sanitasyon ilkelerine dikkat ederek masa örtülerini servis kurallarına göre masalara serer.
  • İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak hijyen ve sanitasyon ilkeleri doğrultusunda servis kurallarına göre peçeteleri pratik ve hızlı şekilde katlar.
  • İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak hijyen ve sanitasyon ilkeleri doğrultusunda tabak, bardak, menaj ve metal servis takımlarını servis kurallarına göre masalara yerleştirir.
  • İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak hijyen ve sanitasyon ilkeleri doğrultusunda, masa üstü servis takımlarını servis kurallarına uygun şekilde taşıyarak boşlarını toplar.
  • İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak hijyen ve sanitasyon ilkeleri doğrultusunda içecek bankosunu temizleyip ihtiyaca göre içecek malzemeleri temin eder.
  • İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak hijyen kurallarına ve işlem sırasına göre elde yada makinede bulaşık yıkar ve bulaşık sonrası çöpleri atar.
  • Nezaket ve görgü kurallarına göre müşterinin istekleri doğrultusunda rezervasyon yaparak konukları kabul eder.
  • Misafirlere menü sunarken ve siparişlerini alırken, kibar, güler yüzlü ve davranışlarında ölçülü olmaya özen gösterir.
  • Nezaket ve görgü kurallarına göre hesap işlemlerini yaparak konukları uğurlar
  • İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak servis ve nezaket kurallarına uygun şekilde klasik usullerde yiyecek servisi yapar.
  • İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak servis ve nezaket kurallarına uygun şekilde modern usullerde yiyecek servisi yapar.
  • İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak servis ve nezaket kurallarına uygun şekilde misafirin isteklerine göre oda servisi yapar.
  • İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak servis ve nezaket kurallarına uygun şekilde misafirin isteklerine göre kahvaltı servisi yapar.
  • İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak servis ve nezaket kurallarına uygun şekilde misafir isteklerine      göre aperatif yiyeceklerin servisini yapar.
  • İş sağlığı ve güvenliği kurallarına dikkat ederek içecek makinelerini hazırlar.
  • İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak hijyen ve servis kurallarına uygun şekilde porsiyon ölçüsünde soğuk içecek servisi yapar.
  • İş sağlığı ve güvenliği kurallarına uyarak sıcak içecekleri hazırlayıp servisini yapar.
  • İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak servis ve nezaket kurallarına uygun şekilde kıymetli antrelerin servisini yapar.
  • İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak servis ve nezaket kurallarına uygun şekilde ordövr ve peynirlerin servisini yapar.
  • İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak servis ve nezaket kurallarına uygun şekilde çorba servisi yapar.
  • İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak servis ve nezaket kurallarına uygun şekilde hamur işlerinin servisini yapar.
  • İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak servis ve nezaket kurallarına uygun şekilde kıymetli sebzelerin servisini yapar.
  • İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak servis ve nezaket kurallarına uygun şekilde meyve ve tatlı servisi yapar.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  1. Her modül sonrasında değerlendirme yapılmalıdır.
  2. Başarım ölçütleri bilgi, beceri ve yeterlikler bazında açıklanmalıdır.
  3. Ölçme ve değerlendirme faaliyetleri kursun amaçları ve kazanımları ile uyumlu olmalıdır.
  4. Değerlendirme, Hayat Boyu Öğrenme Kurumları Yönetmeliği esaslarına göre;
    • Kursiyerin kendi kendine yaptığı tüm öğrenim faaliyetleri,
    • Kursiyerin performansına dayalı olarak gerçekleştirilecek sınavlar,
    • Kursiyere kurs sonunda uygulanan yazılı sınavlar, 100 puan üzerinden yapılır.
  5. Değerlendirme; ders öğretmeni tarafından yazılı, sözlü, uygulamalı sınavlar ve/veya varsa ödev-projelere göre yapılmalıdır. Puanlama yapılırken teorik ve uygulamalı kısmın değerlendirmedeki ağırlığı kurs programının özelliğine göre eğitici tarafından belirlenmelidir. Birden fazla sınav şekli ile sınavı yapılan dersin puanı veya notu, bu sınavların aritmetik ortalaması ile belirlenir. Bu puan veya not, kursun başarı puan ya da notu olarak değerlendirilir.
  6. Programların özelliğine göre sınavlar ve başarı değerlendirmesi bilişim teknolojisi kullanılarak da yapılabilir.
  7. Kursiyerlerin sağlık durumları veya bedensel engelleri nedeniyle bazı derslerdeki sınavlar, durumlarına uygun sınav yöntemiyle yapılır.

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
  • Okuryazar olmak.
  • 13 yaşını tamamlamış olmak.
  • Kurs programının öngördüğü temel becerileri gerçekleştirebilecek yeterliliğe (fiziksel, psiko-motor) sahip olmak.

Başarma Şartları
HBÖGM'ye bağlı kurumlarda veya diğer kurumlarca eğitim-öğretime uygun ortamlarda açılan “Servis Elemanı Yardımcısı Kursu”nu başarı ile tamamlayanlar, “Servis Elemanı Yardımcısı Kurs Bitirme Belgesi”ni almaya hak kazanır. Kursiyerlerin başarıları 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Puanlara göre başarı derecesi: 85,00 – 100-Pekiyi; 70,00 - 84,99-İyi; 60,00 - 69,99-Orta; 50,00 - 59,99-Geçer; 0 - 49,99- Geçmez olarak değerlendirilir.  

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Eğitimi başarı ile tamamlayan kursiyer; 3308 sayılı Meslekî Eğitim Kanununun 35. maddesi ile MEB Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği 63/a maddesi hükümlerine göre hazırlanan 02/10/2017 tarihli ve 1557502 resmi sayılı Önceki Öğrenmelerin Tanınması ve Denklik Yönergesi kapsamında  gerekli şartları sağlaması durumunda, Meslekî Eğitim Merkezlerinde gerçekleştirilecek kalfalık veya ustalık beceri sınavlarına katılabilir.


Yasal Dayanağı
  1. 19.06.1986 tarihli ve 19139 sayılı Resmî Gazete’ de yayımlanan 3308 sayılı Meslek Eğitim Kanunu
  2. 11.04.2018 tarihli ve 30388 sayılı Resmî Gazetede yayınlanan Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Kurumları Yönetmeliği,
  3. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 20/04/2016 tarih ve 19 sayılı “Yaygın Eğitim Kurumları Çerçeve Kurs Programı” Kararı.
  4. “Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı’nın 17.07.2017 tarihli ve 104 sayılı “ Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinin 53 Alanına Ait Haftalık Ders Çizelgeleri ile Çerçeve Öğretim Programları” konulu kararı.”
  5. 11.09.2015 tarih ve 29472 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Ulusal Meslek Standartlarına Dair Tebliğ ekindeki 10UMS0049-3 referans kodlu Servis Görevlisi -Seviye 3- Ulusal Meslek Standardı
  6. 11.09.2015 tarih ve 29472 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Ulusal Meslek Standartlarına Dair Tebliğ ekindeki 10UMS0049-4 referans kodlu Servis Görevlisi -Seviye 4- Ulusal Meslek Standardı

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0020221948

Qualification Title
Awarding BodyMinistry of National Education
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationOccupational
EQF Level3
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 3
Thematic AreasHotel, restaurants and catering
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value28
Program Duration690 Saat
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0020221948


Qualification Title

Awarding Body
Ministry of National Education

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification
-

EQF Level
3

TQF Level
3
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
28

Program Duration
690 Saat

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address