Yeterlilik Kodu

TR0030001689

Yeterlilik Adı
Sınıf Eğitimi Doktora Diploması
Sorumlu KurumAnadolu Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAnadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR
Sorumlu Kurum URLhttp://www.anadolu.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 8
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı olmaksızın öğretmen yetiştirme
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alana ilişkin güncel bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirme.
  • Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili disiplinlerarası etkileşimi kavrama; analiz, sentez ve değerlendirme düzeyinde uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşma.
  • Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda düşüncelerini ortaya koyabilme.
  • Alanındaki yeni bilgilere ulaşarak özgün bilgiler üretebilme.
  • Sınıf öğretmenliği alanına yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilme.
  • Alanındaki yeni fikirleri eleştirel biçimde değerlendirebilme.
  • Alanındaki bir sorunu çözmeye yönelik özgün araştırma yapabilme.
  • Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili bilimsel bir makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayımlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme.
  • Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanıyla ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.
  • Alanındaki eğitsel, öğretimsel etkinliklerde kolaylaştırıcı/yönder rolünü oynayabilme.
  • Öğretim sürecini etkileşimli ve etik zeminde sürdürebilme.
  • Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirebilme ve uygulayabilme.
  • Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleme, bunları geliştirme, gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme.
  • En az bir yabancı dilde iletişim kurabilme.
  • Uzman bir topluluk içinde görüşlerini savunmada yetkin olduğunu göstererek etkili iletişim kurabilme.
  • Ulusal, uluslararası ve disiplinlerarası çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurabilme.
  • Sınıf öğretmenliği alanında akademik ve profesyonel bağlamda sosyal, kültürel ve teknolojik gelişmeleri analiz ederek bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunabilme.
  • Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel iletişim kurabilme.
  • Sınıf öğretmenliği alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üreterek bu konuda değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekleyebilme.
  • Sınıf öğretmenliği alanında özgün ve disiplinlerarası çalışmaları bağımsız ya da bir takım üyesi olarak gerçekleştirebilme ve gerektiğinde çalışmalara liderlik edebilme.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma ŞartlarıYüksek lisans derecesi olan öğrenciler için toplam 52,5 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 7 ders, yeterlik sınavı, tez önerisi, uzmanlık alan dersi ile 60 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla tez çalışmasını başarmış olması; lisans derecesi olan öğrenciler için en az 105 ECTS kredilik 14 ders, seminer dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi, uzmanlık alan dersi ile 60 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla tez çalışmasını başarmış olması, aldığı tüm derslerden en az YT, CC ya da bunun üzerinde harf notu alması gerekmektedir. Bu programda öğrencinin genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 3,00 olması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Sınıf Öğretmenliği Doktora Programından mezun olan öğrenciler eğitim sektöründe çalışabilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030001689


Yeterlilik Adı
Sınıf Eğitimi Doktora Diploması

Sorumlu Kurum
Anadolu Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Anadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


AYÇ Seviyesi
8

TYÇ Seviyesi
8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alana ilişkin güncel bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirme.
  • Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili disiplinlerarası etkileşimi kavrama; analiz, sentez ve değerlendirme düzeyinde uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşma.
  • Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda düşüncelerini ortaya koyabilme.
  • Alanındaki yeni bilgilere ulaşarak özgün bilgiler üretebilme.
  • Sınıf öğretmenliği alanına yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilme.
  • Alanındaki yeni fikirleri eleştirel biçimde değerlendirebilme.
  • Alanındaki bir sorunu çözmeye yönelik özgün araştırma yapabilme.
  • Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili bilimsel bir makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayımlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme.
  • Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanıyla ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.
  • Alanındaki eğitsel, öğretimsel etkinliklerde kolaylaştırıcı/yönder rolünü oynayabilme.
  • Öğretim sürecini etkileşimli ve etik zeminde sürdürebilme.
  • Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirebilme ve uygulayabilme.
  • Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleme, bunları geliştirme, gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme.
  • En az bir yabancı dilde iletişim kurabilme.
  • Uzman bir topluluk içinde görüşlerini savunmada yetkin olduğunu göstererek etkili iletişim kurabilme.
  • Ulusal, uluslararası ve disiplinlerarası çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurabilme.
  • Sınıf öğretmenliği alanında akademik ve profesyonel bağlamda sosyal, kültürel ve teknolojik gelişmeleri analiz ederek bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunabilme.
  • Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel iletişim kurabilme.
  • Sınıf öğretmenliği alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üreterek bu konuda değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekleyebilme.
  • Sınıf öğretmenliği alanında özgün ve disiplinlerarası çalışmaları bağımsız ya da bir takım üyesi olarak gerçekleştirebilme ve gerektiğinde çalışmalara liderlik edebilme.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
Yüksek lisans derecesi olan öğrenciler için toplam 52,5 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 7 ders, yeterlik sınavı, tez önerisi, uzmanlık alan dersi ile 60 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla tez çalışmasını başarmış olması; lisans derecesi olan öğrenciler için en az 105 ECTS kredilik 14 ders, seminer dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi, uzmanlık alan dersi ile 60 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla tez çalışmasını başarmış olması, aldığı tüm derslerden en az YT, CC ya da bunun üzerinde harf notu alması gerekmektedir. Bu programda öğrencinin genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 3,00 olması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Sınıf Öğretmenliği Doktora Programından mezun olan öğrenciler eğitim sektöründe çalışabilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030001689

Qualification Title
Doctoral Diploma in Primary School Education
Awarding BodyCouncil Of Higher Education
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationAcademic
EQF Level8
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 8
Thematic AreasTeacher training without subject specialization
National Occupation Classification

ISCO: 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Mastering contemporary knowledge on elementary education.
  • Understand the connection among different diciplines in elementary education and reach unique results at level of analysis, synthesis and evaluation.
  • Present their ideas about solving fıeld-specific or interdisciplinary problems.
  • Reaching and developing new knowledge about the discipline.
  • Create novelty in elementary education research by developing a new scientific method or applying a known method to a different area.
  • Critically evaluating new ideas on the discipline.
  • Conducting unique research on the discipline.
  • Expand their knowledge by publishing national and international articles on elemantary education.
  • Develop new ideas and methods on elementary education by using advanced cognitive skills such as creative and critical thinking, problem solving and decision making.
  • Play a facilitator role in educational activities related with elementary education.
  • Carrying out teaching processes on interactive and ethical bases.
  • Develop and use effective teaching strategies to improve their students knowledge and skills in elementary education.
  • Critically examine, develop and change the social relations and norms that govern those relations.
  • Communicating in at least one foreign language.
  • Communicate effectively in a way that enables them to defend their opinions in a group of experts.
  • Recognize cultural differences when carrying out national, international and interdisciplinary studies.
  • Contribute to the process of knowledge production by analyzing social, cultural and technological developments from academic and professional viewpoints.
  • Communicate with people and institutions by using strategic decision making processes to find solutions to problems related to elementary education.
  • Provide solutions to problems related to elementary education and support the development of social, professional, scientific and ethic values in national and international platforms.
  • Work independently and as a team member on interdisciplinary and elementary education research and lead these studies if needed.
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of PhD Program in Elementary Education work in education field.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030001689


Qualification Title
Doctoral Diploma in Primary School Education

Awarding Body
Council Of Higher Education

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO: 08


EQF Level
8

TQF Level
8
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO: 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Mastering contemporary knowledge on elementary education.
  • Understand the connection among different diciplines in elementary education and reach unique results at level of analysis, synthesis and evaluation.
  • Present their ideas about solving fıeld-specific or interdisciplinary problems.
  • Reaching and developing new knowledge about the discipline.
  • Create novelty in elementary education research by developing a new scientific method or applying a known method to a different area.
  • Critically evaluating new ideas on the discipline.
  • Conducting unique research on the discipline.
  • Expand their knowledge by publishing national and international articles on elemantary education.
  • Develop new ideas and methods on elementary education by using advanced cognitive skills such as creative and critical thinking, problem solving and decision making.
  • Play a facilitator role in educational activities related with elementary education.
  • Carrying out teaching processes on interactive and ethical bases.
  • Develop and use effective teaching strategies to improve their students knowledge and skills in elementary education.
  • Critically examine, develop and change the social relations and norms that govern those relations.
  • Communicating in at least one foreign language.
  • Communicate effectively in a way that enables them to defend their opinions in a group of experts.
  • Recognize cultural differences when carrying out national, international and interdisciplinary studies.
  • Contribute to the process of knowledge production by analyzing social, cultural and technological developments from academic and professional viewpoints.
  • Communicate with people and institutions by using strategic decision making processes to find solutions to problems related to elementary education.
  • Provide solutions to problems related to elementary education and support the development of social, professional, scientific and ethic values in national and international platforms.
  • Work independently and as a team member on interdisciplinary and elementary education research and lead these studies if needed.

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of PhD Program in Elementary Education work in education field.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely.


Url
Open Address