Yeterlilik Kodu

TR0030014178

Yeterlilik Adı
Sınıf Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumBolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBAİBÜ Gölköy Yerleşkesi, 14030 Merkez/Bolu
Sorumlu Kurum URLhttp://www.ibu.edu.tr/tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Eğitim bilimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri90
Programın Normal Süresi 1
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Konu alan ve pedagojik alan bilgisi açısından temel bilgiye sahip olabilme.
  • Konu alan ve pedagojik alan bilgisi açısından temel beceriye sahip olabilme.
  • Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili problemleri tanıyabilme ve bunların çözümüne yönelik öneriler ve bakış açıları geliştirebilme.
  • Sınıf öğretmenliği alanında yürütülen yurt içi ve yurt dışı çalışmaları yakından takip edebilme ve karşılaştırmalı çalışmalar yürütebilme.
  • Etkili iletişim becerilerine sahip olabilme.
  • Bilimsel ve mesleki etik değerlerine ve bilincine sahip olabilme.
  • Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bir süreç olarak uygulayabilme.
  • Sınıf öğretmenliği ile ilgili alanlarda (Matematik, Fen ve Teknoloji, Sosyal Bilgiler vb.) nicel ve nitel araştırmalar yürütebilme.
  • Yaşam boyu öğrenme davranışı ve anlayışı kazanabilme.
  • Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı özelliğini geliştirme bilincine sahip olma.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma ŞartlarıProgram toplam 33 yerel krediden az olmamak koşuluyla en az 11 adet ders, bir dönem sonu projesinden oluşur. Yüksek lisans öğrenim programı zorunlu ve seçmeli derslerden oluşur. Programın toplam AKTS kredisi 90'dır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Yüksek lisans mezunları üniversitelerde akademik kariyerlerine devam etmekte ya da uzman öğretmen olarak eğitim kurumlarında görev almaktadırlar.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030014178


Yeterlilik Adı
Sınıf Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
BAİBÜ Gölköy Yerleşkesi, 14030 Merkez/Bolu

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
90

Programın Normal Süresi
1

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Konu alan ve pedagojik alan bilgisi açısından temel bilgiye sahip olabilme.
  • Konu alan ve pedagojik alan bilgisi açısından temel beceriye sahip olabilme.
  • Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili problemleri tanıyabilme ve bunların çözümüne yönelik öneriler ve bakış açıları geliştirebilme.
  • Sınıf öğretmenliği alanında yürütülen yurt içi ve yurt dışı çalışmaları yakından takip edebilme ve karşılaştırmalı çalışmalar yürütebilme.
  • Etkili iletişim becerilerine sahip olabilme.
  • Bilimsel ve mesleki etik değerlerine ve bilincine sahip olabilme.
  • Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bir süreç olarak uygulayabilme.
  • Sınıf öğretmenliği ile ilgili alanlarda (Matematik, Fen ve Teknoloji, Sosyal Bilgiler vb.) nicel ve nitel araştırmalar yürütebilme.
  • Yaşam boyu öğrenme davranışı ve anlayışı kazanabilme.
  • Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı özelliğini geliştirme bilincine sahip olma.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
Program toplam 33 yerel krediden az olmamak koşuluyla en az 11 adet ders, bir dönem sonu projesinden oluşur. Yüksek lisans öğrenim programı zorunlu ve seçmeli derslerden oluşur. Programın toplam AKTS kredisi 90'dır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Yüksek lisans mezunları üniversitelerde akademik kariyerlerine devam etmekte ya da uzman öğretmen olarak eğitim kurumlarında görev almaktadırlar.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030014178

Qualification Title
Awarding BodyBolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasEducation science
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • The ability of having basic theoretical knowledge and skills regarding subject matter and pedagogical content knowledge.
  • The ability of having basic theoretical knowledge and skills regarding subject matter and pedagogical content knowledge.
  • Being able to recognize problems related to elementary teacher education field and develop suggestions and aspects intended for solution of these problems.
  • Being able to follow recent national and international studies in this field and to conduct comparative studies.
  • The ability of having effective communication skills. Being conscious of scientific and ethical values.
  • Being able to apply scientific research methods and techniques as a process.
  • Being able to conduct qualitative and quantitative studies related to elementary teacher education field (eg. Mathematics, Science and Technology, Social Sciences).
  • Being able to achieve the perception and development of attitudes for lifelong learning.
  • To adapt to evolving technology and innovation, awareness of self-renewal developmenting researcher personality.

 

Key Competencies-
Further Info

Students are required to take a mid-term examination and/or complete other assigned projects/homework during the semester and, additionally, are required to take a final examination and/or complete a final project for course evaluation.

Quality Assurance-
Access Requirements

A minimum score of 50 from entrance exam is required for all students to succeed . A weighted total of 50% of graduation score and 50% of entrance exam score should be at least 60.

Conditions for SuccessThe programme consists of a minimum of seven courses delivered within the graduate programme of the department and in related fields, one seminar course, and thesis, with a minimum of 21 local credits. The seminar course and thesis are non-credit and graded on a pass/fail basis. The duration of the programme is four semesters. The maximum period to complete course work in a masters program with thesis is 4 semesters. However, with the approval of their advisors, students can in subsequent semesters take additional departmental courses with or without credits. The total ECTS credits of the programme is 120 ECTS
Progression Paths (Relationship Type)

Students who get a degree of master in Primary Education are able to work in private and state primary schools organized under National Ministry of Education

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030014178


Qualification Title

Awarding Body
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • The ability of having basic theoretical knowledge and skills regarding subject matter and pedagogical content knowledge.
  • The ability of having basic theoretical knowledge and skills regarding subject matter and pedagogical content knowledge.
  • Being able to recognize problems related to elementary teacher education field and develop suggestions and aspects intended for solution of these problems.
  • Being able to follow recent national and international studies in this field and to conduct comparative studies.
  • The ability of having effective communication skills. Being conscious of scientific and ethical values.
  • Being able to apply scientific research methods and techniques as a process.
  • Being able to conduct qualitative and quantitative studies related to elementary teacher education field (eg. Mathematics, Science and Technology, Social Sciences).
  • Being able to achieve the perception and development of attitudes for lifelong learning.
  • To adapt to evolving technology and innovation, awareness of self-renewal developmenting researcher personality.

 


Key Competencies
-

Further Info

Students are required to take a mid-term examination and/or complete other assigned projects/homework during the semester and, additionally, are required to take a final examination and/or complete a final project for course evaluation.


Quality Assurance
-

Access Requirements

A minimum score of 50 from entrance exam is required for all students to succeed . A weighted total of 50% of graduation score and 50% of entrance exam score should be at least 60.


Conditions for Success
The programme consists of a minimum of seven courses delivered within the graduate programme of the department and in related fields, one seminar course, and thesis, with a minimum of 21 local credits. The seminar course and thesis are non-credit and graded on a pass/fail basis. The duration of the programme is four semesters. The maximum period to complete course work in a masters program with thesis is 4 semesters. However, with the approval of their advisors, students can in subsequent semesters take additional departmental courses with or without credits. The total ECTS credits of the programme is 120 ECTS

Progression Paths (Relationship Type)

Students who get a degree of master in Primary Education are able to work in private and state primary schools organized under National Ministry of Education


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address