Yeterlilik Kodu | TR0030010231 | |
Yeterlilik Adı | Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Türk Hava Kurumu Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Türk Hava Kurumu Üniversitesi Bahçekapı Mahallesi Okul Sk. No:11 06790 Etimesgut ANKARA | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.thk.edu.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | 5 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Taşımacılık hizmetleri | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
SCED-F 2013 Sınıflaması (10 Hizmetler) 005.1041.019.001 Sivil Hava Ulaştırma Hizmetleri | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Programı hızla gelişen sivil havacılık sektörünün ihtiyaç duyduğu teknik bilgi ve becerisi yüksek nitelikli çalışanları yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Eğitim dili Türkçedir, ancak temel ve mesleki İngilizce dersleri ile program desteklenmektedir. Programın süresi 2 yıldır. Bu süre boyunca yer hizmetleriyle ilgili derslerin yanı sıra temel işletmecilik bilgileri ve havacılık bilgisi ile ilgili dersler de verilmektedir. Bu sayede öğrenciler sadece yer hizmetleri yönetimini öğrenmekle kalmayıp havacılık ve işletme yönetimi hakkında da genel bir bilgi birikimine sahip olmaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün eğitim şeklinde derslik ve sınıflarda gerçekleştirilir. Ayrıca mesleki dersler için bilgisayar laboratuvarı ve kampüs içerisinde bulunan havaalanı kullanılmaktadır. Staj ve İşletmelerde Mesleki Eğitim (İME) gibi uygulamalı dersler okulun uygun gördüğü havacılık alanında faaliyet gösteren işletmelerde yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Üniversitede; kısa sınav (quiz), ara sınav (vize), yarıyıl sonu (final) sınavı ve mazeret sınavı olmak üzere dört tür sınav yapılır. Bu sınavlar yazılı, sözlü hem yazılı hem sözlü ve/veya uygulamalı olarak yapılabilir. Ara sınavlar dışında kısa süreli sınavlar önceden tarih belirlenmeden yapılabilir. Ara sınav tarihleri ilgili öğretim elemanı tarafından yarıyıl içinde ilan edilebileceği gibi yarıyıl sonu sınavlarına benzer şekilde akademik takvimde belirtilen tarihlerde Üniversite tarafından ilan edilen yer ve zamanlarda da yapılabilir. Gerektiğinde cumartesi ve pazar günleri de sınav yapılabilir. NOTLAR KATSAYI ARALIK
Bir dersten başarılı sayılmak için öğrencilerin; AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD ve S notlarından birini alması gerekir. FF notu başarısız anlamına gelmektedir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; · YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. · YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. · YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Ön lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 01.01.2025-31.12.2026 | |
Giriş Şartı | Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Programı Meslek Yüksekokullarına girişte uygulanan "TYT Sınavı" ile öğrenci almaktadır. | |
Başarma Şartları | Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Programdan mezun olabilmek için programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak ve toplam 20 iş gününü kapsayan stajın tamamlaması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Programı öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler. Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Programı Ön lisans diplomasına sahip olanlar, DGS sınavı ile lisans derecesi programlarına devam edebilirler. Öğrencilerin geçiş yapabileceği programlar her yıl ÖSYM’nin Dikey Geçiş Kılavuzunda yayınlanmaktadır. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 01.01.2025-31.12.2026 | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030010231
SCED-F 2013 Sınıflaması (10 Hizmetler)
005.1041.019.001 Sivil Hava Ulaştırma Hizmetleri
SCED-F 2013 Sınıflaması (10 Hizmetler)
005.1041.019.001 Sivil Hava Ulaştırma Hizmetleri
Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Programı hızla gelişen sivil havacılık sektörünün ihtiyaç duyduğu teknik bilgi ve becerisi yüksek nitelikli çalışanları yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Eğitim dili Türkçedir, ancak temel ve mesleki İngilizce dersleri ile program desteklenmektedir. Programın süresi 2 yıldır. Bu süre boyunca yer hizmetleriyle ilgili derslerin yanı sıra temel işletmecilik bilgileri ve havacılık bilgisi ile ilgili dersler de verilmektedir. Bu sayede öğrenciler sadece yer hizmetleri yönetimini öğrenmekle kalmayıp havacılık ve işletme yönetimi hakkında da genel bir bilgi birikimine sahip olmaktadır.
Eğitim ve öğretim örgün eğitim şeklinde derslik ve sınıflarda gerçekleştirilir. Ayrıca mesleki dersler için bilgisayar laboratuvarı ve kampüs içerisinde bulunan havaalanı kullanılmaktadır. Staj ve İşletmelerde Mesleki Eğitim (İME) gibi uygulamalı dersler okulun uygun gördüğü havacılık alanında faaliyet gösteren işletmelerde yapılmaktadır.
- Havacılık yönetimi ile ilgili konularda yeterli seviyede bilgi birikimine sahip olmak.
- Türkçe ve İngilizce, sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurabilme becerisi.
- İletişim becerileri, halkla ilişkiler ve müşteri memnuniyeti konusunda bilgi sahibi olma ve uygulayabilme becerisi.
- Havacılığın operasyonel faaliyetleri ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi sahibi olma ve uygulayabilme becerisi.
- Örgüt/İşletme iş ve toplumsal etik değerlerin farkında olma ve bunlara uygun davranabilme becerisi.
- Havayolu taşımacılığında değişen şartlara kolay uyum sağlayabilme ve stres yönetimi becerisi.
- İşletme yönetimi ve organizasyonu ile işletmelerdeki yönetim süreçleri ile ilgili konularda genel bilgi sahibi olmak.
- İnsan davranışlarının nasıl şekillendiği, örgütlerde karşılaşılabilecek sorunlar hakkında bilgi sahibi olmak ve bunları yönetebilme becerisi.
- Bir işletmede insan kaynakları uygulamaları hakkında temel bilgi düzeyine sahip olmak.
- Sivil havacılığın temel ilkeleri, mevzuatı, hukuksal ve toplumsal gelişimi hakkında bilgi sahibi olma ve anlatabilme becerisi.
- İş hayatında takım çalışmasına uygun hareket edebilme ve gerektiğinde takımı yönlendirebilme becerisi.
- Havacılık alanında yaşanan sorunlara yasal prosedür ve uygulamalar çerçevesinde çözüm bulabilme becerisi.
- Temel uçak bilgisi, uçuş emniyeti ve uçuş operasyonu ile ilgili teknik konularda yeterli seviyede bilgi birikimine sahip olmak.
- Ulusal ve uluslararası seviyede mesleğin gereksinimi olan tüm özellikleri en iyi şekilde yansıtabilecek anlayış ve bilgi düzeyine sahip olmak.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Sivil Havacılık alanında genel bir bilgi birikimi
- Havacılık Emniyeti ve Güvenliği alanında farkındalık
- Havaalanı yer hizmetleri uygulamaları yetkinliği
- Uçuş operasyon süreçlerinin yönetilmesi
- İngilizce dil yeterliliği
- Liderlik, takım çalışması ve iletişim yetkinliği
Üniversitede; kısa sınav (quiz), ara sınav (vize), yarıyıl sonu (final) sınavı ve mazeret sınavı olmak üzere dört tür sınav yapılır. Bu sınavlar yazılı, sözlü hem yazılı hem sözlü ve/veya uygulamalı olarak yapılabilir. Ara sınavlar dışında kısa süreli sınavlar önceden tarih belirlenmeden yapılabilir. Ara sınav tarihleri ilgili öğretim elemanı tarafından yarıyıl içinde ilan edilebileceği gibi yarıyıl sonu sınavlarına benzer şekilde akademik takvimde belirtilen tarihlerde Üniversite tarafından ilan edilen yer ve zamanlarda da yapılabilir. Gerektiğinde cumartesi ve pazar günleri de sınav yapılabilir.
Ders başarı notu; yarıyıl içinde yapılan kısa sınav, ödev/proje veya uygulamalı çalışmalar ile ara sınavların ve yarıyıl sonu sınavının birlikte değerlendirilmesi sonucunda elde edilir. Kısa sınav, ödev/proje veya uygulamalı çalışmalar ile ara sınavların ve yarıyıl sonu sınavının ders başarı notu içerisindeki ağırlığını ilgili öğretim elemanı belirler ve her yarıyıl başında öğrencilere duyurur.
Değerlendirmede kullanılan harf notlarının anlamları, katsayıları ve 100 puan üzerinden sayısal karşılıkları aşağıda belirtilmiştir. İlgili öğretim elemanı aşağıda yer alan tabloyu referans alabileceği gibi bağıl değerlendirme de yapabilir.
NOTLAR KATSAYI ARALIK
AA 4,00 90-100
BA 3,50 85-89
BB 3,00 80-84
CB 2,50 70-79
CC 2,00 60-69
DC 1,50 50-59
DD 1,00 45-49
FF 0,00 0-44
Bir dersten başarılı sayılmak için öğrencilerin; AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD ve S notlarından birini alması gerekir. FF notu başarısız anlamına gelmektedir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
· YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
· YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
· YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl
yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Ön lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır.
Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 01.01.2025-31.12.2026
Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Programı Meslek Yüksekokullarına girişte uygulanan "TYT Sınavı" ile öğrenci almaktadır.
Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Programı öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Programı Ön lisans diplomasına sahip olanlar, DGS sınavı ile lisans derecesi programlarına devam edebilirler. Öğrencilerin geçiş yapabileceği programlar her yıl ÖSYM’nin Dikey Geçiş Kılavuzunda yayınlanmaktadır.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 01.01.2025-31.12.2026

Qualification Code | TR0030010231 | |
Qualification Title | Associate Degree in Civil Aviation Management | |
Awarding Body | University of Turkish Aeronautical Association | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | 5 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025 |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Transport services | |
National Occupation Classification |
SCED-F 2013 Classification (10 Services) | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | The Civil Aviation Management Program aims to train highly qualified personnel equipped with the technical knowledge and skills required by the rapidly developing civil aviation sector. The language of instruction is Turkish, but the program is supported with basic and professional English courses. The duration of the program is 2 years. During this period, in addition to courses related to ground services, students also receive instruction in basic business administration and aviation knowledge. In this way, students not only learn about ground services management but also gain a general understanding of aviation and business management. | |
Learning Environments | Education and training are conducted through formal education in classrooms and lecture halls. In addition, a computer laboratory and the airport located within the campus are used for vocational courses. Practical courses such as internships and Workplace-Based Vocational Training (IME) are carried out in aviation-related companies approved by the school. | |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses advanced proficiency in the following key competencies:
| |
Further Info | A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), quiz(s), Homework(s), Presentation(s) and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters. Letter grades and their associated coefficients are as follows;GRADE FACTOR RANGEAA 4,00 90-100BA 3,50 85-89BB 3,00 80-84CB 2,50 70-79CC 2,00 60-69DC 1,50 50-59DD 1,00 45-49FF 0,00 0-44Grading principles for courses with special evaluation are announced by faculty member(s) to the students and the department in the beginning of the semester. 100 is the full point in the assessment of exams. In order to be successful from a lesson the students must take one of the following rates AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD and S. In order to graduate from the programme, cumulative GPA (Grade Point Average) and CGPA (Cumulative Grade Point Average), must be minimum 2.00./4.00. The students who have taken at least fifteen credit hours and managed them in any semester, and who have a GPA (Grade Point Average) between 3.00 - 3.49 are considered honor students, GPA more than 3.50 are considered high honor students and given a document stating their status.A student in Ground Handling Management in Aviation Programme is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 120 ECTS credit requirement and have a minimum GPA (Grade Point Average) of 2.00/4.00. This program requires 30 days of practical training. | |
Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs:
Quality assurance of associate degree programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles Regarding Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs". Key points:
| |
Access Requirements | Civil Air Transportation Management Program accepts students through the "TYT Exam" (Basic Proficiency Test) conducted for admission to vocational schools. | |
Conditions for Success | A student in Civil Aviaition Management in Programme is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 120 ECTS credit requirement and have a minimum GPA (Grade Point Average) of 2.00/4.00. This program requires 20 days of practical training. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Civil Air Transportation Management Program students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions they are studying. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate undergraduate diplomas if they are successful. Those who have an associate degree in Civil Air Transportation Management Program can continue their undergraduate degree programs with the DGS exam. The programs that students can transfer to are published in ÖSYM's Vertical Transfer Guide every year. | |
Legal Basis |
| |
Validity Period (If Any) | Association for Evaluation and Accreditation of Vocational Education Programs (MEDEK) | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030010231
SCED-F 2013 Classification (10 Services)
005.1041.019.001 Civil Air Transportation Services
SCED-F 2013 Classification (10 Services)
005.1041.019.001 Civil Air Transportation Services
The Civil Aviation Management Program aims to train highly qualified personnel equipped with the technical knowledge and skills required by the rapidly developing civil aviation sector. The language of instruction is Turkish, but the program is supported with basic and professional English courses. The duration of the program is 2 years. During this period, in addition to courses related to ground services, students also receive instruction in basic business administration and aviation knowledge. In this way, students not only learn about ground services management but also gain a general understanding of aviation and business management.
Education and training are conducted through formal education in classrooms and lecture halls. In addition, a computer laboratory and the airport located within the campus are used for vocational courses. Practical courses such as internships and Workplace-Based Vocational Training (IME) are carried out in aviation-related companies approved by the school.
-
To possess a sufficient level of knowledge in subjects related to aviation management.
-
To be able to communicate effectively in both Turkish and English, verbally and in writing.
-
To have knowledge and the ability to apply communication skills, public relations, and customer satisfaction principles.
-
To have advanced knowledge and the ability to apply it in operational activities related to aviation.
-
To be aware of organizational/business and social ethical values and to act in accordance with them.
-
To adapt easily to changing conditions in air transportation and to manage stress effectively.
-
To have general knowledge about business management, organization, and management processes in companies.
-
To understand how human behavior is shaped, to be knowledgeable about problems that may arise in organizations, and to have the ability to manage them.
-
To have a basic level of knowledge about human resources practices in a business environment.
-
To have knowledge and the ability to explain the basic principles, legislation, legal and social development of civil aviation.
-
To be able to work in harmony with a team in professional life and to lead the team when necessary.
-
To be able to find solutions to problems in the field of aviation within the framework of legal procedures and practices.
-
To have a sufficient level of knowledge in technical subjects such as basic aircraft knowledge, flight safety, and flight operations.
-
To have the understanding and knowledge required to reflect all the professional qualifications needed at both national and international levels.
Possesses advanced proficiency in the following key competencies:
-
General knowledge in the field of Civil Aviation
-
Awareness in Aviation Safety and Security
-
Competence in Airport Ground Services operations
-
Management of Flight Operation processes
-
Proficiency in the English language
-
Skills in leadership, teamwork, and communication
A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), quiz(s), Homework(s), Presentation(s) and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters. Letter grades and their associated coefficients are as follows;GRADE FACTOR RANGEAA 4,00 90-100BA 3,50 85-89BB 3,00 80-84CB 2,50 70-79CC 2,00 60-69DC 1,50 50-59DD 1,00 45-49FF 0,00 0-44Grading principles for courses with special evaluation are announced by faculty member(s) to the students and the department in the beginning of the semester. 100 is the full point in the assessment of exams. In order to be successful from a lesson the students must take one of the following rates AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD and S. In order to graduate from the programme, cumulative GPA (Grade Point Average) and CGPA (Cumulative Grade Point Average), must be minimum 2.00./4.00. The students who have taken at least fifteen credit hours and managed them in any semester, and who have a GPA (Grade Point Average) between 3.00 - 3.49 are considered honor students, GPA more than 3.50 are considered high honor students and given a document stating their status.A student in Ground Handling Management in Aviation Programme is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 120 ECTS credit requirement and have a minimum GPA (Grade Point Average) of 2.00/4.00. This program requires 30 days of practical training.
To ensure the quality of higher education programs:
- The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising educational and other activities at higher education institutions.
- Annual "University Monitoring and Evaluation Reports" are published by YÖK based on predefined criteria.
- Reports including qualitative and quantitative assessments of universities are also made publicly available by YÖK.
- YÖK also publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report" annually, which includes academic, administrative, and financial data of foundation universities.
Quality assurance of associate degree programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles Regarding Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs".
Key points:
- Program Design and Approval
- YÖK determines the minimum standards and criteria for opening associate degree programs.
- Learning outcomes and curriculum are determined by university senates in line with YÖK’s principles.
- National Core Education Programs are applied with YÖK’s approval.
- Assessment and Evaluation
-
- Measurement and evaluation of learning outcomes are conducted in accordance with regulations prepared by institutions following YÖK's principles.
- Certification
- Students who successfully complete all credit and non-credit requirements receive an associate degree diploma.
-
Self-Assessment and External Evaluation:
Universities submit “Internal Evaluation Reports” annually to the Higher Education Quality Council (YÖKAK). YÖKAK shares "Institutional Feedback Reports" with the public. Accreditation decisions made by recognized accreditation bodies also demonstrate program quality assurance. Regular review activities are conducted in line with YÖKAK regulations.Accreditation Body:
Association for Evaluation and Accreditation of Vocational Education Programs (MEDEK)
Accreditation Period: 01.01.2025 – 31.12.2026
Civil Air Transportation Management Program accepts students through the "TYT Exam" (Basic Proficiency Test) conducted for admission to vocational schools.
Civil Air Transportation Management Program students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions they are studying. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate undergraduate diplomas if they are successful.
Those who have an associate degree in Civil Air Transportation Management Program can continue their undergraduate degree programs with the DGS exam. The programs that students can transfer to are published in ÖSYM's Vertical Transfer Guide every year.
- Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on Transfer Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor, and Credit Transfer Between Institutions
1.2. Regulation on Continuing Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs - Higher Education Law No. 2547 (Additional Article 35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council
Association for Evaluation and Accreditation of Vocational Education Programs (MEDEK)
Accreditation Period: 01.01.2025 – 31.12.2026
