Yeterlilik Kodu | TR0030024463 | |
Yeterlilik Adı | Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kapadokya Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Mustafapaşa Yerleşkesi 50420 - Mustafapaşa, Ürgüp / Nevşehir T: (384) 353 5009 pbx F: (384) 353 5125 info@kapadokya.edu.tr | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.kapadokya.edu.tr | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | 5 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08-3155.01 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Bu programdan mezun olan öğrencinin aşağıdaki program eğitim amaçlarına erişmesi hedeflenmektedir:
| |
Öğrenme Ortamları | Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Programı, Kapadokya Üniversitesi Mustafapaşa Yerleşkesinde eğitim vermektedir. Yerleşke içinde programdaki teorik derslerin yürütülebileceği 22 derslik bulunmaktadır. Öğrencilerimizin mesleki eğitimlerini tamamlamak üzere 4 Havacılık kuruluşuyla iş birliği anlaşması bulunmakta olup işletmedeki mesleki eğitimlerini ilgili havalimanlarında tamamlamaktadırlar. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
Öğrencilere aldıkları her ders için katsayıları, 100 puan üzerinden karşılıkları ve başarı durumu aşağıda gösterilen harf notlarından biri dönem sonu ders notu olarak takdir olunur. a) Puan Ders Notu Katsayı Başarı Durumu 90-100 AA 4,0 Başarılı 85-89 BA 3,5 Başarılı 75-84 BB 3,0 Başarılı 70-74 CB 2,5 Başarılı 60-69 CC 2,0 Başarılı 55-59 DC 1,5 Koşullu Başarılı 45-54 DD 1,0 Koşullu Başarılı 40-44 FD 0,5 Başarısız 00-39 FF 0,0 Başarısız 0 FZ 0,0 Devamsız (2) Bir dersten “DC” ve “DD” notlarından birini alan öğrenci o dersi koşullu olarak başarmış sayılır. Mezuniyette koşullu başarılı notların, başarılı kabul edilebilmesi için öğrencinin genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekir. Senato kararı ile bazı dersler için “DC” ve “DD” ders notları not ortalamasına bakılmaksızın başarısız sayılabilir. Söz konusu derslerden “DD” veya “DC” notu almış olan öğrenciler bu dersleri “FD” ve “FF” notu almış gibi tekrar almakla yükümlüdürler. (3) Birinci ve ikinci fıkralarda yer alan notların dışında aşağıdaki tanımlamalar da kullanılır: a) “TR” tanımlaması: İlgili Yönetim Kurulu tarafından denkliği kabul edilmiş olduğu halde başarı notu karşılığı bir not ile ifade edilmemiş derslerin tanımlamasında kullanılır. “TR” ile tanımlanmış ders, not ortalaması hesaplarına dahil edilmez fakat öğrencinin transkriptinde yer alır ve toplam kredi hesabına dahil olur. b) “G” tanımlaması: Ortalamaya dahil edilmeyen, ölçme değerlendirme yöntemi bir sınava veya belirli sorumlulukların yerine getirilmesine dayanan ders, uygulama, proje, staj, etkinlik ve benzeri faaliyetlerin tamamlandığını göstermek için “G” tanımlaması kullanılır. Bu kapsamda değerlendirilecek faaliyetlerin hangileri olduğuna ve kredi değerlerine ilgili Kurul tarafından karar verilir. c) “S” tanımlaması: Geçerli mazeret nedeniyle, gereken çalışmaların tamamlanamaması durumunda dersin sorumlusunun talebi, bölüm veya program başkanının onayı ile verilir. Bir sonraki dönemin ders ekleme-bırakma tarihi sonuna kadar eksikliklerin tamamlanmaması halinde öğrencinin notu “FF” olarak verilir. (4) Dönem sonu harf notu belirlenirken mutlak not sistemi ve bağıl not sistemi olmak üzere iki farklı sistem kullanılır. a) Mutlak not sistemi, öğrencinin dönem sonu ham başarı puanının çevrilmesini ifade eder. b) Bağıl not sisteminin hangi dersler için kullanılacağı ve sistemle ilgili diğer hususlar Senato tarafından belirlenir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; · YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. · YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. · YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 01.01.2025-31.12.2026 | |
Giriş Şartı | Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği programına kayıt kabul için lise diploması ve merkezi olarak yapılan ulusal üniversite yerleştirme sınavı ile yerleştirmenin yapılmış olması ya da Yükseköğretim Kurulu'nun uluslararası öğrenci kabulü ile ilişkili düzenlemeleri gereğince gerekli koşulları karşılamış olması gerekmektedir. | |
Başarma Şartları | Mezuniyet koşullarını sağlayabilmek için öğrencilerin en az 80 kredi/120 AKTS kredilik ders yükünü başarıyla tamamlamaları ve 4.00 üzerinden en az 2.00 not ortalamasına sahip olmaları gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Bölümü mezunları havalimanlarında hava yollarına hizmet veren yer hizmetleri kuruluşlarında, denetim ve gözetim yapan temsilci firmalarda, hava yollarının yer işletme departmanlarında, havalimanı terminal işletmelerinin farklı departmanlarında, hava kargo işletmelerinde, bilet satış acentelerinde, KPSS sınavında başarılı oldukları taktirde SHGM ve DHMİ gibi kamu kurumlarında çalışabilirler. Yer hizmetleri kuruluşlarında misafir hizmetleri görevlisi, operasyon görevlisi, temsilci firmalarda veya hava yollarında süpervizör, terminal işletmelerinde tahakkuk memuru, operasyon kontrol merkezi memuru, terminal operasyon memuru olarak görev alabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030024463
ISCO 08-3155.01
ISCO 08-3155.01
Bu programdan mezun olan öğrencinin aşağıdaki program eğitim amaçlarına erişmesi hedeflenmektedir:
- Sivil Havacılık sektöründeki gelişmeleri takip eden, araştıran ve uygulayan, mesleki güncel bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olan, alanında uzmanlaşmaya olanak sağlayan, sorumluluk almaktan kaçınmadan mesleğini yerine getiren,
- Mesleki etik kurallarını ve düzenleyici kurum/kuruluşların düzenlemelerini uygulayan,
- Ekip çalışmasına yatkın, ekipte etkili görev alabilen, güçlü iletişim becerilerine sahip,
- Bilim ve teknolojideki yenilikleri izleyen ve kendisini geliştirip sürekli yenileyebilen, uluslararası mesleki standartlarda sivil havacılık alanında yekin personel yetiştirmektir.
Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Programı, Kapadokya Üniversitesi Mustafapaşa Yerleşkesinde eğitim vermektedir. Yerleşke içinde programdaki teorik derslerin yürütülebileceği 22 derslik bulunmaktadır. Öğrencilerimizin mesleki eğitimlerini tamamlamak üzere 4 Havacılık kuruluşuyla iş birliği anlaşması bulunmakta olup işletmedeki mesleki eğitimlerini ilgili havalimanlarında tamamlamaktadırlar.
- Uluslararası ve ulusal alanda hava araçlarını tanımlayabilir; havacılık faaliyetlerini betimler.
- Yer hizmetlerini, departmanlarını ve ekipmanları tanır; ramp emniyeti ve apron kurallarını bilir.
- Havayolu işletmelerinin yakıt maliyeti yönetimi konusunda yüklemede uyguladığı politikalar hakkında farkındalığa sahiptir.
- Günlük ticari faaliyetlerde sorunlara karşı pratik çözüm bulur ve doğru karar verebilir.
- Havacılık ile meteoroloji arasındaki ilişki ve METAR, SPECI, TAF, AIRMET, SIGMET raporları hakkında bilgi sahibidir.
- Havacılık emniyetine ilişkin temel kavramları, insan performansını etkileyen faktörleri öğrenir; insan faktörleri modelleri ile hata yönetim modelleri hakkında farkındalığa sahiptir.
- Uçak bileti ve rezervasyon konularında bilgi sahibidir ve yolcu sorunlarına çözüm üretir.
- Uluslararası havacılık kuruluşları, kuruluş düzenlemeleri, yolcu ve seyahat hakkında tüm kavramları bilir.
- Tehlikeli maddeler, kargo, paketleme, etiketleme ve yükleme kurallarını öğrenir.
- Bilgi, iletişim teknolojisi ve diğer teknik mesleki araçları kullanabilme becerisi kazanır.
- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.
- Tarihi, sosyal, kültürel ve hukuksal sorumlulukları kavrar; etik, eşitlik ve çevresel değerleri benimser.
- Mesleğin gerektirdiği yabancı dillerde konuşur, anlar ve uygular.
- Sunuş tekniklerini uygulayabilir.
- Havayolu işletmelerinde arz ve talep konularına hakimdir
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Kuramsal Bilgi,
- Olgusal Bilgi,
- Uygulamalı Beceri,
- Alana Özgü Yetkinlik,
- İletişim ve Sosyal Yetkinlik.
- Ara Sınav (Vize)
- Devam (Dönem İçi)
- Küçük Sınav (Kuiz)
- Ödev (Afiş, poster, rapor vb.) (Dönem İçi)
- Proje (Dönem İçi)
- Sunum (Dönem İçi)
- Uygulama Çalışmaları
- Diğer (İş yeri uygulaması, Staj vb.)
- Dönem Sonu Sınavı (Final)
- Çizim (Dönem İçi)
- Seminer (Dönem İçi)
- Katılım (Dönem İçi)
- Video (Dönem İçi)
- Sözlü Sınav (Dönem İçi)
- Alan Çalışması (Dönem İçi)
- Sunum (Dönem İçi)
- Uygulama Çalışmaları (Performans Ölçümü) (%15'ten büyük)
- Deney (Dönem İçi)
- Portfolyo
- Katılım (Dönem Sonu)
- Ödev (Afiş, poster, rapor vb.) (Dönem Sonu)
- Sözlü Sınav (Dönem Sonu)
- Proje (Dönem Sonu)
- Çizim (Dönem Sonu)
- Alan Çalışması (Dönem Sonu)
- Sunum (Dönem Sonu)
- Seminer (Dönem Sonu)
- Uygulama Çalışmaları (Performans Ölçümü)
Öğrencilere aldıkları her ders için katsayıları, 100 puan üzerinden karşılıkları ve başarı durumu aşağıda gösterilen harf notlarından biri dönem sonu ders notu olarak takdir olunur.
a) Puan Ders Notu Katsayı Başarı Durumu 90-100 AA 4,0 Başarılı 85-89 BA 3,5 Başarılı 75-84 BB 3,0 Başarılı 70-74 CB 2,5 Başarılı 60-69 CC 2,0 Başarılı 55-59 DC 1,5 Koşullu Başarılı 45-54 DD 1,0 Koşullu Başarılı 40-44 FD 0,5 Başarısız 00-39 FF 0,0 Başarısız 0 FZ 0,0 Devamsız
(2) Bir dersten “DC” ve “DD” notlarından birini alan öğrenci o dersi koşullu olarak başarmış sayılır. Mezuniyette koşullu başarılı notların, başarılı kabul edilebilmesi için öğrencinin genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekir. Senato kararı ile bazı dersler için “DC” ve “DD” ders notları not ortalamasına bakılmaksızın başarısız sayılabilir. Söz konusu derslerden “DD” veya “DC” notu almış olan öğrenciler bu dersleri “FD” ve “FF” notu almış gibi tekrar almakla yükümlüdürler.
(3) Birinci ve ikinci fıkralarda yer alan notların dışında aşağıdaki tanımlamalar da kullanılır:
a) “TR” tanımlaması: İlgili Yönetim Kurulu tarafından denkliği kabul edilmiş olduğu halde başarı notu karşılığı bir not ile ifade edilmemiş derslerin tanımlamasında kullanılır. “TR” ile tanımlanmış ders, not ortalaması hesaplarına dahil edilmez fakat öğrencinin transkriptinde yer alır ve toplam kredi hesabına dahil olur.
b) “G” tanımlaması: Ortalamaya dahil edilmeyen, ölçme değerlendirme yöntemi bir sınava veya belirli sorumlulukların yerine getirilmesine dayanan ders, uygulama, proje, staj, etkinlik ve benzeri faaliyetlerin tamamlandığını göstermek için “G” tanımlaması kullanılır. Bu kapsamda değerlendirilecek faaliyetlerin hangileri olduğuna ve kredi değerlerine ilgili Kurul tarafından karar verilir.
c) “S” tanımlaması: Geçerli mazeret nedeniyle, gereken çalışmaların tamamlanamaması durumunda dersin sorumlusunun talebi, bölüm veya program başkanının onayı ile verilir. Bir sonraki dönemin ders ekleme-bırakma tarihi sonuna kadar eksikliklerin tamamlanmaması halinde öğrencinin notu “FF” olarak verilir.
(4) Dönem sonu harf notu belirlenirken mutlak not sistemi ve bağıl not sistemi olmak üzere iki farklı sistem kullanılır. a) Mutlak not sistemi, öğrencinin dönem sonu ham başarı puanının çevrilmesini ifade eder. b) Bağıl not sisteminin hangi dersler için kullanılacağı ve sistemle ilgili diğer hususlar Senato tarafından belirlenir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
· YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
· YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
· YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 01.01.2025-31.12.2026
Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği programına kayıt kabul için lise diploması ve merkezi olarak yapılan ulusal üniversite yerleştirme sınavı ile yerleştirmenin yapılmış olması ya da Yükseköğretim Kurulu'nun uluslararası öğrenci kabulü ile ilişkili düzenlemeleri gereğince gerekli koşulları karşılamış olması gerekmektedir.
Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Bölümü mezunları havalimanlarında hava yollarına hizmet veren yer hizmetleri kuruluşlarında, denetim ve gözetim yapan temsilci firmalarda, hava yollarının yer işletme departmanlarında, havalimanı terminal işletmelerinin farklı departmanlarında, hava kargo işletmelerinde, bilet satış acentelerinde, KPSS sınavında başarılı oldukları taktirde SHGM ve DHMİ gibi kamu kurumlarında çalışabilirler. Yer hizmetleri kuruluşlarında misafir hizmetleri görevlisi, operasyon görevlisi, temsilci firmalarda veya hava yollarında süpervizör, terminal işletmelerinde tahakkuk memuru, operasyon kontrol merkezi memuru, terminal operasyon memuru olarak görev alabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030024463 | |
Qualification Title | Associate Degree in Civil Air Transport Management | |
Awarding Body | ||
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | 5 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025 |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Management and administration | |
National Occupation Classification |
ISCO 08-3155.01 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | Graduates of this program are expected to achieve the following Program Educational Objectives (PEAs):
| |
Learning Environments | The Civil Air Transport Management Program is offered at the Mustafapaşa Campus of Cappadocia University. The campus has 22 classrooms available for conducting theoretical courses within the program. To support students in completing their professional training, the program has collaboration agreements with four aviation organizations. Students complete their practical training at relevant airports within these organizations. | |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses advanced-level competencies in the following key areas:
| |
Further Info | Midterm Exam (Midterm) Continue (In-term) Quiz (Quiz) Homework (Poster, poster, report etc.) (In-term) Project (In-term) Presentation (In-term) Practical Studies Other (Workplace application, Internship etc.) Final Exam (Final) Drawing (In-term) Seminar (In-term) Participation (In-term) Video (In-term) Oral Exam (In-term) Field Study (In-term) Presentation (In-term) Practical Studies (Performance Measurement) (greater than 15%) Experiment (In-term) Portfolio Participation (In-term) Homework (Poster, poster, report etc.) (In-term) Oral Exam (End of Term) Project (End of Term) Drawing (End of Term) Field Study (End of Term) Presentation (End of Term) Seminar (End of Term) Application Studies (Performance Measurement) | |
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs; 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans' Council. 2. Measurement-Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students will be carried out is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. | |
Access Requirements | To be admitted to the Civil Air Transport Management program, applicants must have a high school diploma and be placed through the centrally administered national university entrance exam or meet the necessary requirements in accordance with the regulations of the Council of Higher Education regarding the admission of international students. | |
Conditions for Success | In order to meet the graduation requirements, the students are required to successfully complete the course load of at least 80 credits/ 120 ECTS credits and achieve at least 2.00 grade point average out of 4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the Civil Air Transport Management Department can work at airports in ground handling companies serving airlines, in supervisory and oversight representative firms, in the ground operations departments of airlines, in various departments of airport terminal operations, in air cargo companies, in ticket sales agencies, and in public institutions such as the General Directorate of Civil Aviation (SHGM) and the State Airports Authority (DHMİ), provided they succeed in the KPSS exam. They can be employed as passenger service agents and operations officers in ground handling companies, as supervisors in representative firms or airlines, and as accrual clerks, operations control center officers, or terminal operations officers in terminal management companies. | |
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030024463
ISCO 08-3155.01
ISCO 08-3155.01
Graduates of this program are expected to achieve the following Program Educational Objectives (PEAs):
- To follow, research, and apply developments in the civil aviation sector, possessing up-to-date professional knowledge, skills, and competencies, allowing for specialization in the field, and fulfilling professional responsibilities without hesitation.
- To adhere to professional ethical principles and comply with the regulations set by regulatory authorities and organizations.
- To be inclined towards teamwork, take on effective roles within a team, and possess strong communication skills.
- To monitor innovations in science and technology, continuously improve and renew themselves, and train competent personnel in the field of civil aviation according to international professional standards.
The Civil Air Transport Management Program is offered at the Mustafapaşa Campus of Cappadocia University. The campus has 22 classrooms available for conducting theoretical courses within the program.
To support students in completing their professional training, the program has collaboration agreements with four aviation organizations. Students complete their practical training at relevant airports within these organizations.
-
Identifies aircraft at both international and national levels; describes aviation activities.
-
Recognizes ground services, departments, and equipment; understands ramp safety and apron regulations.
-
Has awareness of airline policies regarding fuel cost management in loading operations.
-
Finds practical solutions to problems in daily commercial activities and makes the right decisions.
-
Understands the relationship between aviation and meteorology and has knowledge of METAR, SPECI, TAF, AIRMET, and SIGMET reports.
-
Learns fundamental concepts of aviation safety, factors affecting human performance, and has awareness of human factors models and error management models.
-
Has knowledge of airline ticketing and reservations and provides solutions to passenger issues.
-
Knows international aviation organizations, regulatory frameworks, and all concepts related to passengers and travel.
-
Learns about dangerous goods, cargo handling, packaging, labeling, and loading regulations.
-
Develops the ability to use information and communication technology as well as other technical professional tools.
-
Gains proficiency in effective verbal and written communication in Turkish.
-
Understands historical, social, cultural, and legal responsibilities; adopts ethical, equality, and environmental values.
-
Speaks, comprehends, and applies foreign languages required by the profession.
-
Applies presentation techniques.
-
Has a strong grasp of supply and demand concepts in airline operations.
Possesses advanced-level competencies in the following key areas:
- Theoretical Knowledge
- Factual Knowledge
- Applied Skills
- Field-Specific Competence
- Communication and Social Competence
Midterm Exam (Midterm)
Continue (In-term)
Quiz (Quiz)
Homework (Poster, poster, report etc.) (In-term)
Project (In-term)
Presentation (In-term)
Practical Studies
Other (Workplace application, Internship etc.)
Final Exam (Final)
Drawing (In-term)
Seminar (In-term)
Participation (In-term)
Video (In-term)
Oral Exam (In-term)
Field Study (In-term)
Presentation (In-term)
Practical Studies (Performance Measurement) (greater than 15%)
Experiment (In-term)
Portfolio
Participation (In-term)
Homework (Poster, poster, report etc.) (In-term)
Oral Exam (End of Term)
Project (End of Term)
Drawing (End of Term)
Field Study (End of Term)
Presentation (End of Term)
Seminar (End of Term)
Application Studies (Performance Measurement)
In order to monitor the quality of higher education programs;
· YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions.
· YÖK publishes “University Monitoring and Evaluation Reports” for higher education institutions prepared annually within the framework of criteria determined by YÖK. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
· YÖK publishes “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions every year. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curriculum:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans' Council.
2. Measurement-Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students will be carried out is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.
Vocational Education Assessment and Accreditation Association (MEDEK)
Accreditation Start/End Date: 01.01.2025-31.12.2026
To be admitted to the Civil Air Transport Management program, applicants must have a high school diploma and be placed through the centrally administered national university entrance exam or meet the necessary requirements in accordance with the regulations of the Council of Higher Education regarding the admission of international students.
Graduates of the Civil Air Transport Management Department can work at airports in ground handling companies serving airlines, in supervisory and oversight representative firms, in the ground operations departments of airlines, in various departments of airport terminal operations, in air cargo companies, in ticket sales agencies, and in public institutions such as the General Directorate of Civil Aviation (SHGM) and the State Airports Authority (DHMİ), provided they succeed in the KPSS exam. They can be employed as passenger service agents and operations officers in ground handling companies, as supervisors in representative firms or airlines, and as accrual clerks, operations control center officers, or terminal operations officers in terminal management companies.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is valid at all times.
