Yeterlilik Kodu

TR0030041356

Yeterlilik Adı
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Önlisans Diploması
Sorumlu Kurumİstinye Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisiİstinye Üniversitesi Vadi Kampüsü, Ayazağa Mah. Azerbaycan Cad. (Vadi İstanbul 4A) Blok No: 3H Sarıyer/İSTANBUL
Sorumlu Kurum URLhttp://www.istinye.edu.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Taşımacılık hizmetleri
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO-08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Havacılık sektörü, sürekli büyüyen ve personel ihtiyacı olan bir alandır. Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Programında, hava yollarının kabin memuru ihtiyacını karşılamak üzere eğitim verilmektedir. Amacımız, güncel müfredat ve alanında geniş sektör deneyimi olan kadromuzla öğrencilerimizi meslek gerekliliklerine ve sektör taleplerine uygun niteliklerle yetiştirmektir. Meslek dersleri yoğun yabancı dil programıyla desteklenmektedir. Ülkemizin Sivil Havacılık sektörünün gelişimine katkı sağlayacak nitelikli, mesleki yeterliliğe sahip, insan ilişkilerinde başarılı, ekip içerisinde sinerji yaratacak gençler yetiştiriyoruz.
Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün ve/veya ikinci öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki atölyelerde ya da endüstride, iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)

1 - Bilgi Kuramsal - Olgusal

1) Havacılık ve uçaklara ilişkin temel kavramları kullanarak uçuş süreçlerini ve operasyon akışını açıklayabilir.

2) Uçaklara ilişkin temel teknik bilgileri, uçaklar arası farklılıkları, uçaklarda kullanılan farklı teknik donanımları tanımlayabilir.

3) Havayolu normal operasyonuna ait kuralları ve sorumluluklarını, hukuki süreçleri, hak ve yükümlülüklerini açıklayabilir.

4) Havacılık/Sivil Havacılık tarihi, günümüzde dünya havacılığının konumu, ekonomik önemi ve havacılığın gelişimi hakkında ulusal ve uluslararası kaynakları bilerek takip edebilir.

5) Kalite yönetimi, marka, sunum konularında bilgi sahibi olur ve markayı temsil yeteneği oluşur.

2 - Beceriler Bilişsel - Uygulamalı

1) Uçuş görev süresi boyunca her ortamda ilgili tüm mevzuata uygun olarak iş sağlığı ve güvenliği önlemlerine uygun olarak gerekli çalışmaların yapılmasını sağlar.

2) Yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncel mesleki bilgileri takip etme, uygulama, değerlendirme ve paylaşma becerisinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.

3) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte Bilişim ve İletişim teknolojilerini kullanır.

Anahtar Yetkinlikler

İletişim ve Sosyal Yetkinlik

1) Havacılıkla ilgili proje ve etkinliklere katılarak, görev alarak kabin hizmetlerinin sektörel önemi ve yerini değerlendirir.

2) Yolcu/müşteri memnuniyeti sağlama ve kurumun hedefleri doğrultusunda, farklı kültürlerden gelen insanlarla etkin iletişim kurma becerisi ile Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde ingilizce bilgisine sahip olur.

3) Ekip içi davranış şekillerini benimser ve ekip olarak iş yapabilme yeterliliği oluşur.

Öğrenme Yetkinliği Alana Özgü Yetkinlik

1) İlkyardım uygulamalarını bilir, durum tanımlaması yapar ve uygun müdahale yöntemlerini kullanarak gerekli yardımı sağlayabilir.

2) Mesleki acil durum operasyonunu teori ve uygulama seviyesinde açıklayarak aktif olarak yönetebilir.

3) Görev süresi boyunca verimli, emniyetli, operasyonel ve etik kurallara uygun şekilde sorumluluk alarak görev yapma, süreç yönetimi becerisi kazanır.

Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

1) Havacılık işletmeleri ve ortamlarında emniyet değerlendirmesinin yapılması, tehlikelerin ortadan kaldırılması/kontrol altına alınması amacıyla çözüm önerileri üreterek elektronik ortamda gerekli bölümlere, amirlerine raporlama verebilir.

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her ders için kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemleri, ilgili öğretim üyesi tarafından İSÜ Syllabus programında her dönem başında tanımlanmaktadır. Ders başarı notları ile ilgili olarak 16.08.2020 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girmiş olan İstinye Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği Madde 29 uygulanır.

MADDE 29 – (1) Bir dersteki başarı durumu ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, yarıyıl/yıl başında ilgili öğretim elemanı tarafından otomasyon üzerinden ağırlıkları ve koşulları ilan edilen tüm sınavlar, ödev, proje, uygulama ve benzeri çalışmalarda öğrencinin gösterdiği başarının değerlendirilmesiyle elde edilir. Yarıyıl/yıl sonu sınavının, ders başarı notuna etkisi en az %30, en çok %70 olacak şekilde uygulanır ve başarı notuna ilişkin diğer hususlar ilgili birim kurulunca belirlenebilir. Sadece yarıyıl/yıl sonu sınavı yapılan uygulamalı derslerde ve tek ders sınavında, yarıyıl/yıl sonu sınavının başarı notuna katkısı %100’dür.

(2) Üniversitede ders başarı durumu mutlak ve/veya bağıl sistem üzerinden değerlendirilir.

(3) Notlar ve katsayılar aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:

a) Başarı notları ve katsayıları aşağıdaki tabloda belirtilmiştir:

Başarı Notu

Katsayı

AA

4,00

BA

3,50

BB

3,00

CB

2,50

CC

2,00

DC

1,50

DD

1,00

FF

0,0

BI

Başarılı

BZ

Başarısız

b) Not dökümünde kullanılan diğer notlar aşağıda belirtilmiştir:

1) DE; devam eden çalışma.

2) DZ; devamsız.

3) DÇ; dersten çekilme.

4) MU; muaf, AKTS dahil, ortalama hariç.

(4) Bir dersin geçer başarı notu CC’dir. DD ve DC notları şartlı geçer olarak kabul edilir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı
  • Bu programa kabul edilebilmek için en az lise mezunu olmak gerekmektedir. Program TYT puan türü ile öğrenci almaktadır.
Başarma Şartları Hazırlık sınıfı hariç dört yarıyıllık ön lisans programlarını başarıyla tamamlayan öğrencilere ön lisans diploması, en az sekiz yarıyıllık bir programı başarı ile tamamlayan öğrencilere lisans diploması verilir. Mezuniyet için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2,00 olması gerekir. Bir öğrenci kayıtlı olduğu bölümün/programın müfredatta belirtilen tüm derslerini başardığı halde ağırlıklı genel not ortalaması 2,00’ın altında ise, şartlı geçer not aldığı derslerinin en az birini yükselterek ağırlıklı genel not ortalamasını 2,00 ve üzerine çıkarması gerekir. Kayıtlı olduğu programı başarı ile tamamlamış ve disiplin cezası almamış öğrencilerden ağırlıklı genel not ortalaması 3,00- 3,49 arasında olanlar onur öğrencisi, 3,50 ve üzeri olanlar ise yüksek onur öğrencisi sayılır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri programından mezun olan öğrenciler, sivil havacılık sektöründe ulusal ve uluslararası hizmet veren yerli ve yabancı hava yolu ve hava taksi işletmelerinin hava araçlarında kabin personeli olarak çalışmak üzere başvuruda bulunabilirler.

Yasal Dayanağı
  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
  • İSÜ Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği
  • Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
  • Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Süresizdir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030041356


Yeterlilik Adı
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Önlisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstinye Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
İstinye Üniversitesi Vadi Kampüsü, Ayazağa Mah. Azerbaycan Cad. (Vadi İstanbul 4A) Blok No: 3H Sarıyer/İSTANBUL

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO-08


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO-08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Havacılık sektörü, sürekli büyüyen ve personel ihtiyacı olan bir alandır. Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Programında, hava yollarının kabin memuru ihtiyacını karşılamak üzere eğitim verilmektedir. Amacımız, güncel müfredat ve alanında geniş sektör deneyimi olan kadromuzla öğrencilerimizi meslek gerekliliklerine ve sektör taleplerine uygun niteliklerle yetiştirmektir. Meslek dersleri yoğun yabancı dil programıyla desteklenmektedir. Ülkemizin Sivil Havacılık sektörünün gelişimine katkı sağlayacak nitelikli, mesleki yeterliliğe sahip, insan ilişkilerinde başarılı, ekip içerisinde sinerji yaratacak gençler yetiştiriyoruz.

Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün ve/veya ikinci öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki atölyelerde ya da endüstride, iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)

1 - Bilgi Kuramsal - Olgusal

1) Havacılık ve uçaklara ilişkin temel kavramları kullanarak uçuş süreçlerini ve operasyon akışını açıklayabilir.

2) Uçaklara ilişkin temel teknik bilgileri, uçaklar arası farklılıkları, uçaklarda kullanılan farklı teknik donanımları tanımlayabilir.

3) Havayolu normal operasyonuna ait kuralları ve sorumluluklarını, hukuki süreçleri, hak ve yükümlülüklerini açıklayabilir.

4) Havacılık/Sivil Havacılık tarihi, günümüzde dünya havacılığının konumu, ekonomik önemi ve havacılığın gelişimi hakkında ulusal ve uluslararası kaynakları bilerek takip edebilir.

5) Kalite yönetimi, marka, sunum konularında bilgi sahibi olur ve markayı temsil yeteneği oluşur.

2 - Beceriler Bilişsel - Uygulamalı

1) Uçuş görev süresi boyunca her ortamda ilgili tüm mevzuata uygun olarak iş sağlığı ve güvenliği önlemlerine uygun olarak gerekli çalışmaların yapılmasını sağlar.

2) Yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncel mesleki bilgileri takip etme, uygulama, değerlendirme ve paylaşma becerisinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.

3) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte Bilişim ve İletişim teknolojilerini kullanır.


Anahtar Yetkinlikler

İletişim ve Sosyal Yetkinlik

1) Havacılıkla ilgili proje ve etkinliklere katılarak, görev alarak kabin hizmetlerinin sektörel önemi ve yerini değerlendirir.

2) Yolcu/müşteri memnuniyeti sağlama ve kurumun hedefleri doğrultusunda, farklı kültürlerden gelen insanlarla etkin iletişim kurma becerisi ile Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde ingilizce bilgisine sahip olur.

3) Ekip içi davranış şekillerini benimser ve ekip olarak iş yapabilme yeterliliği oluşur.

Öğrenme Yetkinliği Alana Özgü Yetkinlik

1) İlkyardım uygulamalarını bilir, durum tanımlaması yapar ve uygun müdahale yöntemlerini kullanarak gerekli yardımı sağlayabilir.

2) Mesleki acil durum operasyonunu teori ve uygulama seviyesinde açıklayarak aktif olarak yönetebilir.

3) Görev süresi boyunca verimli, emniyetli, operasyonel ve etik kurallara uygun şekilde sorumluluk alarak görev yapma, süreç yönetimi becerisi kazanır.

Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

1) Havacılık işletmeleri ve ortamlarında emniyet değerlendirmesinin yapılması, tehlikelerin ortadan kaldırılması/kontrol altına alınması amacıyla çözüm önerileri üreterek elektronik ortamda gerekli bölümlere, amirlerine raporlama verebilir.


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her ders için kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemleri, ilgili öğretim üyesi tarafından İSÜ Syllabus programında her dönem başında tanımlanmaktadır. Ders başarı notları ile ilgili olarak 16.08.2020 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girmiş olan İstinye Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği Madde 29 uygulanır.

MADDE 29 – (1) Bir dersteki başarı durumu ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, yarıyıl/yıl başında ilgili öğretim elemanı tarafından otomasyon üzerinden ağırlıkları ve koşulları ilan edilen tüm sınavlar, ödev, proje, uygulama ve benzeri çalışmalarda öğrencinin gösterdiği başarının değerlendirilmesiyle elde edilir. Yarıyıl/yıl sonu sınavının, ders başarı notuna etkisi en az %30, en çok %70 olacak şekilde uygulanır ve başarı notuna ilişkin diğer hususlar ilgili birim kurulunca belirlenebilir. Sadece yarıyıl/yıl sonu sınavı yapılan uygulamalı derslerde ve tek ders sınavında, yarıyıl/yıl sonu sınavının başarı notuna katkısı %100’dür.

(2) Üniversitede ders başarı durumu mutlak ve/veya bağıl sistem üzerinden değerlendirilir.

(3) Notlar ve katsayılar aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:

a) Başarı notları ve katsayıları aşağıdaki tabloda belirtilmiştir:

Başarı Notu

Katsayı

AA

4,00

BA

3,50

BB

3,00

CB

2,50

CC

2,00

DC

1,50

DD

1,00

FF

0,0

BI

Başarılı

BZ

Başarısız

b) Not dökümünde kullanılan diğer notlar aşağıda belirtilmiştir:

1) DE; devam eden çalışma.

2) DZ; devamsız.

3) DÇ; dersten çekilme.

4) MU; muaf, AKTS dahil, ortalama hariç.

(4) Bir dersin geçer başarı notu CC’dir. DD ve DC notları şartlı geçer olarak kabul edilir.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı
  • Bu programa kabul edilebilmek için en az lise mezunu olmak gerekmektedir. Program TYT puan türü ile öğrenci almaktadır.

Başarma Şartları
Hazırlık sınıfı hariç dört yarıyıllık ön lisans programlarını başarıyla tamamlayan öğrencilere ön lisans diploması, en az sekiz yarıyıllık bir programı başarı ile tamamlayan öğrencilere lisans diploması verilir. Mezuniyet için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2,00 olması gerekir. Bir öğrenci kayıtlı olduğu bölümün/programın müfredatta belirtilen tüm derslerini başardığı halde ağırlıklı genel not ortalaması 2,00’ın altında ise, şartlı geçer not aldığı derslerinin en az birini yükselterek ağırlıklı genel not ortalamasını 2,00 ve üzerine çıkarması gerekir. Kayıtlı olduğu programı başarı ile tamamlamış ve disiplin cezası almamış öğrencilerden ağırlıklı genel not ortalaması 3,00- 3,49 arasında olanlar onur öğrencisi, 3,50 ve üzeri olanlar ise yüksek onur öğrencisi sayılır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri programından mezun olan öğrenciler, sivil havacılık sektöründe ulusal ve uluslararası hizmet veren yerli ve yabancı hava yolu ve hava taksi işletmelerinin hava araçlarında kabin personeli olarak çalışmak üzere başvuruda bulunabilirler.


Yasal Dayanağı
  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
  • İSÜ Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği
  • Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
  • Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Süresizdir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030041356

Qualification Title
Civil Aviation Cabin Services Associate Degree
Awarding Bodyİstinye University
Awarding Body Contactİstinye University Vadi Campus, Ayazağa Mah. Azerbaijan Cad. (Vadi İstanbul 4A) Block No: 3H Sarıyer/İSTANBUL
Awarding Body Url
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasTransport services
National Occupation Classification

ISCO-08

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2 Yıl
Program Profile
The aviation industry is an area that is constantly growing and in need of personnel. In the Civil Aviation Cabin Services Program, training is provided to meet the cabin crew needs of airlines. Our aim is to train our students with qualifications appropriate to professional requirements and sector demands, with the current curriculum and our staff who have extensive industry experience in their field. Vocational courses are supported by an intensive foreign language program. We train young people who are qualified, professionally competent, successful in human relations, and will create synergy within the team, who will contribute to the development of our country's Civil Aviation sector.
Learning Environments

Education and training is carried out in the form of formal and/or secondary education. In addition, practical trainings are carried out as internship or workplace training in workshops within higher education institutions or in industry, workplaces.

Description
1 - Knowledge
Theoretical - Conceptual
1) Explain flight processes and operation flow by using basic concepts related to aviation and aircraft.
2) Describe the basic technical information about aircraft, the differences between aircraft and the different technical equipment used in aircraft.
3) Explain the rules and responsibilities of the normal operation of the airline, legal processes, rights and obligations.
4) The history of Aviation / Civil Aviation can now follow national and international resources on the position of world aviation, its economic importance and the development of aviation.
5) Gains knowledge of quality management, brand, presentation and the ability to represent the brand.
2 - Skills
Cognitive - Practical
1) Provides the necessary work in accordance with occupational health and safety measures in accordance with all relevant legislation in every environment during the flight duty period.
2) Use information and communication technologies in the ability to follow, apply, evaluate and share current professional knowledge with the awareness of lifelong learning.
3) Using information and communication technologies together with computer software at the basic level of at least European Computer use license required by the field.
Key Competencies
Communication and Social Competence
1) Participates in aviation-related projects and activities and evaluates the sectoral importance and location of cabin services.
2) To have the knowledge of English at European level B1 General level with the ability to communicate effectively with people from different cultures in accordance with the objectives of the institution and customer satisfaction.
3) Adopts in-team behavior and work as a team.
Learning Competence
Field Specific Competence
1) Know the first aid applications, define the situation and provide the necessary assistance by using appropriate intervention methods.
2) Explain occupational emergency operations at theory and application level and actively manage them.
3) During the term of the task, efficient, safe, operational and ethical rules in accordance with the task, task management skills gain.
Competence to Work Independently and Take Responsibility
1) Safety assessment in aviation enterprises and environments, to eliminate the hazards / control by producing solutions to the electronic media in the necessary departments, the supervisor can report.
Further Info

The measurement and evaluation methods used for each course are updated by the relevant faculty member at the beginning of each semester in the ISU Syllabus program. Regarding course grades, Article 29 of Istinye University Associate and Undergraduate Education Regulations, which was published in the Official Gazette on 16.08.2020, is applied.

ARTICLE 29 - (1) Success in a course is determined by the course grade. The course success grade is obtained by evaluating the student's success in all exams, homework, projects, applications and similar studies whose weights and conditions are announced by the relevant instructor via automation at the beginning of the semester / year. The effect of the semester / year-end exam on the course success grade is applied to be at least 30% and at most 70%, and other issues regarding the success grade can be determined by the relevant unit board. In applied courses where only the semester/term final exam is held and in single course exams, the contribution of the semester/term final exam to the success grade is 100%.

(2) At the University, course success is evaluated on absolute and/or relative system.

(3) Grades and coefficients are evaluated as stated below:

a) Success grades and coefficients are given in the table below:

Success Grade

Coefficient

AA

4,00

BA

3,50

BB

3,00

CB

2,50

CC

2,00

DC

1,50

DD

1,00

FF

0,0

BI

Successful

BZ

Fail

b) Other grades used in the transcript are given below:

1) DE; work in progress.

2) DZ; absent.

3) DÇ; withdrawal from the course.

4) MU; exempt, including ECTS, excluding average.

(4) The passing grade for a course is CC. DD and DC grades are considered conditionally passing.

Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.

"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared annually within the framework of the criteria determined by YÖK are published. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Access Requirements

In order to be accepted to this program, it is required to be at least high school graduate. The program accepts students with TYT score type.

Conditions for Success Students who successfully complete a four-semester associate degree program, excluding the preparatory class, are awarded an associate degree diploma, and students who successfully complete a program of at least eight semesters are awarded a bachelor's degree. For graduation, the weighted grade point average must be at least 2.00. If a student succeeds in all the courses of the department/program he/she is enrolled in, but his/her weighted GPA is below 2.00, he/she must raise his/her weighted GPA to 2.00 and above by raising at least one of his/her conditionally passed courses. Students who have successfully completed the program they are enrolled in and have not received any disciplinary penalties, those with a weighted GPA between 3.00 and 3.49 are considered honor students, and those with a GPA of 3.50 and above are considered high honor students.
Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduate from the Civil Aviation Cabin Services program can apply to work as cabin personnel in the air vehicles of domestic and foreign airlines and air taxi companies providing national and international services in the civil aviation sector.

Legal Basis
  • Law No. 2547 on Higher Education
  • ISU Associate and Undergraduate Education Regulations
  • Regulation on the Principles of Transferring Between Associate Degree and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
  • Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Validity Period (If Any)

Indefinite.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030041356


Qualification Title
Civil Aviation Cabin Services Associate Degree

Awarding Body
İstinye University

Awarding Body Contact
İstinye University Vadi Campus, Ayazağa Mah. Azerbaijan Cad. (Vadi İstanbul 4A) Block No: 3H Sarıyer/İSTANBUL

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification

ISCO-08


EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO-08


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2 Yıl

Program Profile
The aviation industry is an area that is constantly growing and in need of personnel. In the Civil Aviation Cabin Services Program, training is provided to meet the cabin crew needs of airlines. Our aim is to train our students with qualifications appropriate to professional requirements and sector demands, with the current curriculum and our staff who have extensive industry experience in their field. Vocational courses are supported by an intensive foreign language program. We train young people who are qualified, professionally competent, successful in human relations, and will create synergy within the team, who will contribute to the development of our country's Civil Aviation sector.

Learning Environments

Education and training is carried out in the form of formal and/or secondary education. In addition, practical trainings are carried out as internship or workplace training in workshops within higher education institutions or in industry, workplaces.


Description
1 - Knowledge
Theoretical - Conceptual
1) Explain flight processes and operation flow by using basic concepts related to aviation and aircraft.
2) Describe the basic technical information about aircraft, the differences between aircraft and the different technical equipment used in aircraft.
3) Explain the rules and responsibilities of the normal operation of the airline, legal processes, rights and obligations.
4) The history of Aviation / Civil Aviation can now follow national and international resources on the position of world aviation, its economic importance and the development of aviation.
5) Gains knowledge of quality management, brand, presentation and the ability to represent the brand.
2 - Skills
Cognitive - Practical
1) Provides the necessary work in accordance with occupational health and safety measures in accordance with all relevant legislation in every environment during the flight duty period.
2) Use information and communication technologies in the ability to follow, apply, evaluate and share current professional knowledge with the awareness of lifelong learning.
3) Using information and communication technologies together with computer software at the basic level of at least European Computer use license required by the field.

Key Competencies
Communication and Social Competence
1) Participates in aviation-related projects and activities and evaluates the sectoral importance and location of cabin services.
2) To have the knowledge of English at European level B1 General level with the ability to communicate effectively with people from different cultures in accordance with the objectives of the institution and customer satisfaction.
3) Adopts in-team behavior and work as a team.
Learning Competence
Field Specific Competence
1) Know the first aid applications, define the situation and provide the necessary assistance by using appropriate intervention methods.
2) Explain occupational emergency operations at theory and application level and actively manage them.
3) During the term of the task, efficient, safe, operational and ethical rules in accordance with the task, task management skills gain.
Competence to Work Independently and Take Responsibility
1) Safety assessment in aviation enterprises and environments, to eliminate the hazards / control by producing solutions to the electronic media in the necessary departments, the supervisor can report.

Further Info

The measurement and evaluation methods used for each course are updated by the relevant faculty member at the beginning of each semester in the ISU Syllabus program. Regarding course grades, Article 29 of Istinye University Associate and Undergraduate Education Regulations, which was published in the Official Gazette on 16.08.2020, is applied.

ARTICLE 29 - (1) Success in a course is determined by the course grade. The course success grade is obtained by evaluating the student's success in all exams, homework, projects, applications and similar studies whose weights and conditions are announced by the relevant instructor via automation at the beginning of the semester / year. The effect of the semester / year-end exam on the course success grade is applied to be at least 30% and at most 70%, and other issues regarding the success grade can be determined by the relevant unit board. In applied courses where only the semester/term final exam is held and in single course exams, the contribution of the semester/term final exam to the success grade is 100%.

(2) At the University, course success is evaluated on absolute and/or relative system.

(3) Grades and coefficients are evaluated as stated below:

a) Success grades and coefficients are given in the table below:

Success Grade

Coefficient

AA

4,00

BA

3,50

BB

3,00

CB

2,50

CC

2,00

DC

1,50

DD

1,00

FF

0,0

BI

Successful

BZ

Fail

b) Other grades used in the transcript are given below:

1) DE; work in progress.

2) DZ; absent.

3) DÇ; withdrawal from the course.

4) MU; exempt, including ECTS, excluding average.

(4) The passing grade for a course is CC. DD and DC grades are considered conditionally passing.


Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.

"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared annually within the framework of the criteria determined by YÖK are published. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.


Access Requirements

In order to be accepted to this program, it is required to be at least high school graduate. The program accepts students with TYT score type.


Conditions for Success
Students who successfully complete a four-semester associate degree program, excluding the preparatory class, are awarded an associate degree diploma, and students who successfully complete a program of at least eight semesters are awarded a bachelor's degree. For graduation, the weighted grade point average must be at least 2.00. If a student succeeds in all the courses of the department/program he/she is enrolled in, but his/her weighted GPA is below 2.00, he/she must raise his/her weighted GPA to 2.00 and above by raising at least one of his/her conditionally passed courses. Students who have successfully completed the program they are enrolled in and have not received any disciplinary penalties, those with a weighted GPA between 3.00 and 3.49 are considered honor students, and those with a GPA of 3.50 and above are considered high honor students.

Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduate from the Civil Aviation Cabin Services program can apply to work as cabin personnel in the air vehicles of domestic and foreign airlines and air taxi companies providing national and international services in the civil aviation sector.


Legal Basis
  • Law No. 2547 on Higher Education
  • ISU Associate and Undergraduate Education Regulations
  • Regulation on the Principles of Transferring Between Associate Degree and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
  • Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

Indefinite.


Url
Open Address