Yeterlilik Kodu | TR0030001688 | |
Yeterlilik Adı | Sosyal Bilgiler Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Anadolu Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Anadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.anadolu.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO: 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | Öğrencinin, toplam 52,5 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 7 ders, bir seminer dersi ve uzmanlık alan dersi ile 30 ECTS kredisinden az olmamak koşulu ile tez çalışmasını başarmış olması, aldığı tüm derslerden en az YT, CC ya da bunun üzerinde not alması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu program mezunları eğitim sektöründe uzman ve akademisyen olarak çalışabilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030001688
ISCO: 08
ISCO: 08
- Sosyal bilgiler eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme.
- Sosyal bilgiler eğitimi alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayabilme.
- Sosyal bilgiler eğitimi alanında edindiği bilgileri kullanabilme.
- Sosyal bilgiler eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarındaki bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturabilme; uzmanlık gerektiren sorunlara bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirebilme.
- Sosyal bilgiler alanındaki bir soruna ilişkin çözüm yöntemi geliştirebilme.
- Sosyal bilgiler eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
- Sosyal bilgiler alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme.
- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleme, bunları geliştirme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
- Sosyal bilgiler alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
- Sosyal bilgiler alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
- Sosyal bilgiler alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme.
- Sosyal bilgiler öğretimi alanında yeni yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olabilme.
- Sosyal bilgiler alanına ilişkin öğretim becerilerini geliştirebilme.
- En az bir yabancı dilde iletişim kurabilme.
- Sosyal bilgiler alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
- Sosyal bilgiler alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilme.
- Sosyal bilgiler eğitimine yönelik araştırmaya gereksinim duyulan konuları belirleyebilme.
Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir.
Bu program mezunları eğitim sektöründe uzman ve akademisyen olarak çalışabilirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030001688 | |
Qualification Title | Master's Diploma with Thesis in Social Studies Education | |
Awarding Body | Council Of Higher Education | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification |
ISCO: 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the programme, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates ofthis programme canbe employed asexperts andacademicians in education sector. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is valid indefinetely. | |
Url | Open Address |
TR0030001688
ISCO: 08
ISCO: 08
- Develop knowledge in social studies education fieldat alevel of expertise.
- Comprehend interaction with social studies education field and related disciplines.
- Use information in the field of social studies education.
- Form new information via integrating information of social studies education field with information in different discipline fields, suggest recommendations to problems with scientific research methods.
- Develop a solution method a problem in the field of social studies.
- Develop new strategic approaches for unforeseen and complex circumstances which can be faced in social studies education fields and formulate a solution by taking responsibility.
- Evaluate information in the field of social studies critically.
- Examine social relationships and norms that direct relations with a critically review, develop these relations and act to change them in necessary situations.
- Develop strategies, policies and implementation plans related to issues in field of social studies and evaluate results within the framework of quality processes.
- Transfer current developments in the field of social studies and their own work in written, oral and visual form to groups in and out of the field in a systematic way.
- Consider social, scientific and ethical values in stages of collection, interpretation announce data related social studies field, teach and check these values.
- Have information about new approaches in social studies education.
- Develop teaching skills regarding social studies field.
- Communicate in a foreign language.
- Use information and communication technologies as well as computer softwarein the appropriate level required by social studies field.
- Apply knowledge assimilated in the field of social studies and problem-solving skills to interdisciplinary studies.
- Determine issues which arerequires research in social studies education.
A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the programme, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters.
Graduates ofthis programme canbe employed asexperts andacademicians in education sector.
Qualification is valid indefinetely.