Yeterlilik Kodu

TR0030001584

Yeterlilik Adı
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumAnadolu Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAnadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR
Sorumlu Kurum URLhttp://www.anadolu.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 21/12/2021 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İnsanın gereksinimlerinden doğan sosyal bilgilerin, yaşamı nasıl kolaylaştırdığını açıklayabilme.
  • İnsan sevgisi ve evrenselliğin önemini açıklayabilme.
  • Yurt sevgisi edinmede sosyal bilgilerin önemini kavrayabilme.
  • Ülkelerin yönetim biçimlerine uygun birey yetiştirmede sosyal bilgilerin önemini fark edebilme.
  • Sosyal bilgilerin eğitimi sayesinde sosyal-siyasal, ekonomik ve kültürel gelişmeleri açıklayabilme.
  • Tarih disiplinine ilişkin alan bilgisine sahip olabilme.
  • Coğrafya disiplinine ilişkin alan bilgisine sahip olabilme.
  • Sosyoloji disiplinine ilişkin alan bilgisine sahip olabilme.
  • Psikoloji disiplinine ilişkin alan bilgisine sahip olabilme.
  • Felsefe disiplinine ilişkin alan bilgisine sahip olabilme.
  • Antropoloji disiplinine ilişkin alan bilgisine sahip olabilme.
  • Arkeoloji disiplinine ilişkin alan bilgisine sahip olabilme.
  • Siyaset bilimine ilişkin alan bilgisine sahip olabilme.
  • Ekonomi disiplinine ilişkin alan bilgisine sahip olabilme.
  • Sosyal bilimlere ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgileri bütüncül biçimde kullanabilme.
  • Sosyal bilgiler eğitimine ilişkin sorunları belirleyerek bilimsel araştırma yapabilme.
  • Öğrenme öğretme sürecini planlayabilme.
  • Sosyal bilgiler öğretimi strateji, yöntem ve tekniklerini kullanabilme.
  • Sosyal bilgiler eğitimine yönelik araç gereçleri tanıma ve kullanabilme.
  • Sosyal bilgiler eğitiminde yeni teknolojilerden yararlanabilme.
  • Sosyal bilgiler eğitimine ilişkin toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olabilme.
  • Mesleki yeterliklerini fark etme, zayıf yönlerini geliştirme çabasında olabilme.
  • Genel kültür bilgisine sahip olabilme.
  • Eğitim yönetimi bilgi ve becerilerine sahip olabilme.
  • Toplumla iş birliği yaparak liderlik rolü üstlenebilme.
  • Sosyal Bilgiler eğitiminde farklı yöntemlerle çoklu değerlendirme yapabilme.
  • Özel eğitime gereksinim duyan öğrencileri dikkate alan uygulamalar yapabilme.
  • Atatürk ilke ve devrimlerinin toplumun siyasal, sosyal, kültürel, ekonomik alanda gelişimine etkilerini ve önemini açıklayabilme.
  • Öğrencilerin gelişim ve öğrenme özellikleri konusunda bilgi sahibi olma ve ailelerle işbirliği yapabilme.
  • Etkili iletişim becerilerine sahip olabilme.
  • Ulusal bayram ve törenlerin anlam ve öneminin farkına varma, törenlerin yönetim ve organizasyonunu yapabilme.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf’e veya not’a dayalı sistemler kullanılır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

  • Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
  • Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
  • Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
  • Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 
  • Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
  • Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Giriş Şartı
  • Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  • Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
  • Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
  • Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
Başarma ŞartlarıÖğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezun olan öğrenciler, kamu ve özel sektöre bağlı ilköğretim okullarında ve dersanelerde sosyal bilgiler öğretmeni olarak çalışabilmektedirler.

Yasal Dayanağı
  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
  • Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
  • Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
  • Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir. 

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030001584


Yeterlilik Adı
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Anadolu Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Anadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 21/12/2021 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İnsanın gereksinimlerinden doğan sosyal bilgilerin, yaşamı nasıl kolaylaştırdığını açıklayabilme.
  • İnsan sevgisi ve evrenselliğin önemini açıklayabilme.
  • Yurt sevgisi edinmede sosyal bilgilerin önemini kavrayabilme.
  • Ülkelerin yönetim biçimlerine uygun birey yetiştirmede sosyal bilgilerin önemini fark edebilme.
  • Sosyal bilgilerin eğitimi sayesinde sosyal-siyasal, ekonomik ve kültürel gelişmeleri açıklayabilme.
  • Tarih disiplinine ilişkin alan bilgisine sahip olabilme.
  • Coğrafya disiplinine ilişkin alan bilgisine sahip olabilme.
  • Sosyoloji disiplinine ilişkin alan bilgisine sahip olabilme.
  • Psikoloji disiplinine ilişkin alan bilgisine sahip olabilme.
  • Felsefe disiplinine ilişkin alan bilgisine sahip olabilme.
  • Antropoloji disiplinine ilişkin alan bilgisine sahip olabilme.
  • Arkeoloji disiplinine ilişkin alan bilgisine sahip olabilme.
  • Siyaset bilimine ilişkin alan bilgisine sahip olabilme.
  • Ekonomi disiplinine ilişkin alan bilgisine sahip olabilme.
  • Sosyal bilimlere ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgileri bütüncül biçimde kullanabilme.
  • Sosyal bilgiler eğitimine ilişkin sorunları belirleyerek bilimsel araştırma yapabilme.
  • Öğrenme öğretme sürecini planlayabilme.
  • Sosyal bilgiler öğretimi strateji, yöntem ve tekniklerini kullanabilme.
  • Sosyal bilgiler eğitimine yönelik araç gereçleri tanıma ve kullanabilme.
  • Sosyal bilgiler eğitiminde yeni teknolojilerden yararlanabilme.
  • Sosyal bilgiler eğitimine ilişkin toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olabilme.
  • Mesleki yeterliklerini fark etme, zayıf yönlerini geliştirme çabasında olabilme.
  • Genel kültür bilgisine sahip olabilme.
  • Eğitim yönetimi bilgi ve becerilerine sahip olabilme.
  • Toplumla iş birliği yaparak liderlik rolü üstlenebilme.
  • Sosyal Bilgiler eğitiminde farklı yöntemlerle çoklu değerlendirme yapabilme.
  • Özel eğitime gereksinim duyan öğrencileri dikkate alan uygulamalar yapabilme.
  • Atatürk ilke ve devrimlerinin toplumun siyasal, sosyal, kültürel, ekonomik alanda gelişimine etkilerini ve önemini açıklayabilme.
  • Öğrencilerin gelişim ve öğrenme özellikleri konusunda bilgi sahibi olma ve ailelerle işbirliği yapabilme.
  • Etkili iletişim becerilerine sahip olabilme.
  • Ulusal bayram ve törenlerin anlam ve öneminin farkına varma, törenlerin yönetim ve organizasyonunu yapabilme.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf’e veya not’a dayalı sistemler kullanılır.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

  • Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
  • Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
  • Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
  • Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 
  • Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
  • Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı
  • Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  • Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
  • Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
  • Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.

Başarma Şartları
Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezun olan öğrenciler, kamu ve özel sektöre bağlı ilköğretim okullarında ve dersanelerde sosyal bilgiler öğretmeni olarak çalışabilmektedirler.


Yasal Dayanağı
  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
  • Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
  • Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
  • Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir. 


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030001584

Qualification Title
Program in Social Studies Education Bachelor's Diploma
Awarding BodyCouncil Of Higher Education
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationAcademic
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 21/12/2021
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification

ISCO: 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Explain how social studies arising from the needs of individuals facilitate human life.
  • Explain the importance of universality and humanity.
  • Comprehend the importance of social studies for national pride.
  • Realize the importance of social studies in educating individuals in accordance with a country's form of government.
  • Explain political, economic and cultural development sthrough social studies.
  • Have knowledge in the discipline of history.
  • Have knowledge in the discipline of geography.
  • Have knowledge in the discipline of sociology.
  • Have knowledge in the discipline of psychology.
  • Have knowledge in the discipline of philosophy.
  • Have knowledge in the discipline of anthropology.
  • Have knowledge in the discipline of archaeology.
  • Have knowledge in the discipline of political science.
  • Have knowledge in the discipline of economy.
  • Use the oretical and applied knowledge of social sciences in an integrated manner.
  • Do scientific research identifying problems in social studies education.
  • Plan learning-teaching processes.
  • Employstrategies, methods and techniques of social studies teaching.
  • Identify and use instructional tools of social studies.
  • make use of new technologies in social studies education.
  • Have social, scientific and ethical values related to social studies education.
  • Identify professional competence and work on weaknesses.
  • Have general cultural knowledge.
  • Have knowledge and skills related to education management.
  • Take up the leader role in cooperation with society.
  • Carry put multiple assessments through different methods in social studies.
  • Make use of appropriate applications considering students with special needs.
  • Explain effects and importance of Ataturk's principles and revolutions on political, social, cultural and economic development of society.
  • Be informed about development and learning characteristics of students and cooperate with parents.
  • Have effective communication skills.
  • Recognize meaning and importance of national days and ceremonies, as well asmanagement and organization of ceremonies.
Key Competencies-
Further Info

A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the programme, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters. 

Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for SuccessA student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF, DZ or YZ grades.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the programme can be employed in public and private primary schools as well as in private teaching institutions as a social studies teacher.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030001584


Qualification Title
Program in Social Studies Education Bachelor's Diploma

Awarding Body
Council Of Higher Education

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO: 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 21/12/2021

National Occupation Classification

ISCO: 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Explain how social studies arising from the needs of individuals facilitate human life.
  • Explain the importance of universality and humanity.
  • Comprehend the importance of social studies for national pride.
  • Realize the importance of social studies in educating individuals in accordance with a country's form of government.
  • Explain political, economic and cultural development sthrough social studies.
  • Have knowledge in the discipline of history.
  • Have knowledge in the discipline of geography.
  • Have knowledge in the discipline of sociology.
  • Have knowledge in the discipline of psychology.
  • Have knowledge in the discipline of philosophy.
  • Have knowledge in the discipline of anthropology.
  • Have knowledge in the discipline of archaeology.
  • Have knowledge in the discipline of political science.
  • Have knowledge in the discipline of economy.
  • Use the oretical and applied knowledge of social sciences in an integrated manner.
  • Do scientific research identifying problems in social studies education.
  • Plan learning-teaching processes.
  • Employstrategies, methods and techniques of social studies teaching.
  • Identify and use instructional tools of social studies.
  • make use of new technologies in social studies education.
  • Have social, scientific and ethical values related to social studies education.
  • Identify professional competence and work on weaknesses.
  • Have general cultural knowledge.
  • Have knowledge and skills related to education management.
  • Take up the leader role in cooperation with society.
  • Carry put multiple assessments through different methods in social studies.
  • Make use of appropriate applications considering students with special needs.
  • Explain effects and importance of Ataturk's principles and revolutions on political, social, cultural and economic development of society.
  • Be informed about development and learning characteristics of students and cooperate with parents.
  • Have effective communication skills.
  • Recognize meaning and importance of national days and ceremonies, as well asmanagement and organization of ceremonies.

Key Competencies
-

Further Info

A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the programme, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters. 


Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF, DZ or YZ grades.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the programme can be employed in public and private primary schools as well as in private teaching institutions as a social studies teacher.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode