Yeterlilik Kodu | TR0030014169 | |
Yeterlilik Adı | Sosyal Hizmetler Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | BAİBÜ Gölköy Yerleşkesi, 14030 Merkez/Bolu | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.ibu.edu.tr/tr | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Sosyal çalışma ve danışma | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Sosyal Hizmetler Programının amacı; ülkemizde yürütülen sosyal hizmet uygulamalarında, profesyonel meslek elemanlarının iş yükünü hafifletmek ve mesleki çalışmalarını etkin ve verimli sürdürebilmeleri için “yardımcı/ara eleman” ihtiyacının karşılanmasıdır. | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | Sosyal Hizmet alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçmeli derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve programa kayıtlı her öğrenci birinci yılın sonunda mesleki alanla ilgili kurumlarda toplam 30 işgünü staj yapmak zorundadır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlükleri, Sosyal Hizmet Merkezleri, Çocuk Yuvaları, Çocuk Evleri, Kız ve Erkek yetiştirme Yurtları, Aile Danışma Merkezleri, , Yaşlı Huzurevleri, Özürlü Bakım ve Rehabilitasyon Merkezleri, Özel Eğitim Kurum ve Kuruluşları, Sağlık Bakanlığı, Üniversite, Kamu Hastaneleri ve Özel Hastaneler, Toplum Sağlığı Merkezleri, Sosyal yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı, Yerel Yönetimler, Sendikalar, Sivil Toplum Kuruluşları vb.. kurum ve kuruluşlarda istihdam edebilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030014169
Sosyal Hizmetler Programının amacı; ülkemizde yürütülen sosyal hizmet uygulamalarında, profesyonel meslek elemanlarının iş yükünü hafifletmek ve mesleki çalışmalarını etkin ve verimli sürdürebilmeleri için “yardımcı/ara eleman” ihtiyacının karşılanmasıdır.
- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilmek.
- Sosyal hizmetin amacı, her insanın potansiyelini tam olarak geliştirmesini ve ve dezavantajlı grupların problemleri ile başedebilme becerilerini kazandırmaktır.
- Sosyal hizmet mesleği, sorun çözmeye ve değişime odaklanmıştır.
- Sosyal hizmetler alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
- Sosyal hizmet mesleği ile ilgili görev, yetki, hak ve sorumlulukları; insan hakları ve sosyal adalet ilkeleri çerçevesinde gerçekleştirebilme.
- İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi.
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
- Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
- Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bunlara katılır.
- Birey, aile, grup ve toplum düzeyinde müracaatçı sistemleri için planlı müdahale sürecini başlatma.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır.
- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
- Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilme ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
- Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlükleri, Sosyal Hizmet Merkezleri, Çocuk Yuvaları, Çocuk Evleri, Kız ve Erkek yetiştirme Yurtları, Aile Danışma Merkezleri, , Yaşlı Huzurevleri, Özürlü Bakım ve Rehabilitasyon Merkezleri, Özel Eğitim Kurum ve Kuruluşları, Sağlık Bakanlığı, Üniversite, Kamu Hastaneleri ve Özel Hastaneler, Toplum Sağlığı Merkezleri, Sosyal yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı, Yerel Yönetimler, Sendikalar, Sivil Toplum Kuruluşları vb.. kurum ve kuruluşlarda istihdam edebilirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030014169 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Social work and counselling | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | Students are given one midterm and one final exam (final) at a time. The evaluation is made by taking 30% of the midterm and 70% of the final examination. Examinations and measurement and evaluation procedures ABANT IZZET BAYSAL UNIVERSITY, ASSOCIATE'S DEGREE EDUCATION AND EXAMINATION REGULATIONS, EXAMINATION AND EVALUATION, Article 14 - (Amended: RG-24/12 / 2012-28507); Midterm Examinations and Midterm Examinations - Article 15; Final Examinations and Course Achievement Note- Article 16 - (Amended: Official Gazette 6/6 / 2016-29734); Excuse Exams - Article 17 - (Amended: RG-6/6 / 2016-29734); Material Failure in Notes - Article 18; Appeal to Exam Results - Article 19; Notes and Ratings - Article 20 - (Amended: Official Gazette 19/9 / 2003-25234); Lastly unsuccessful students-Article 21; Graduation Grade and Diploma - Article 22 shall apply. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | To have high school and balanced school diploma and to get enough points from related subject of Higher Education Entrance Exam conducted by Center for Measurement, Selection and Placement (ÖSYM) | |
Conditions for Success | In order to obtain the Associate Degree in the field of Social Service, students must successfully complete the required compulsory and elective courses (total of 120 ECTS) which the students must take in the program and each student enrolled in the program must complete a total of 30 workday internships at the related institutions in the first year. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Family and Social Policy, Ministry of Family and Social Policies Provincial Directorate of Social Service Centers, Child Care, Children's Homes, Girls and Boys Orphanage, Family Counseling Centers, Senior Retirement Homes, Disabled Care and Rehabilitation Centers, Special educational Institutions and Organizations, Ministry of Health, College of Public Hospitals and Private Hospitals, Community Health Centers, Social Assistance and Solidarity Foundations, ,Local Authorities, Civil Society Organizations. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | The document is valid continuously. | |
Url | Open Address |
TR0030014169
- Gaining the ability to use theoretical and practical knowledge at the basic level in the field and at an advanced level or the same level of field in the same field.
- The aim of social work is to enable each person to fully develop their potential and cope with the problems of disadvantaged groups.
- The profession of social work is focused on problem solving and bringing change.
- Use the basic computer programs and technologies related to the field of Social Services Social service professions related duties, powers, rights and responsibilities; under the principles of human rights and social justice perform.
- Human relations and communication ability; Ability to do team work Inform related people and institutions, using the basic knowledge and skills they have acquired in the field, and they communicate their ideas and proposals for solutions to the problems in oral or written form.
- Ability to identify, understand, theorize, formulate and solve the problems in the social service field and in the system, to select and implement appropriate intervention methods for this purpose.
- Act in accordance with and participate in the quality management and processes Individual, family, group and community-level interventions planned for the client system to start the process.
- Share their ideas and proposals for solutions to the problems about the field with related people and institutions.
- Be able to direct their study to an advanced level of education or to a profession at the same level.
- Social and cultural environment aware of the impact on human behavior and social services use in applications.
- To have social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, implementing and announcing the data related to the field.
- Life-long learning has not gained consciousness.
Students are given one midterm and one final exam (final) at a time. The evaluation is made by taking 30% of the midterm and 70% of the final examination. Examinations and measurement and evaluation procedures ABANT IZZET BAYSAL UNIVERSITY, ASSOCIATE'S DEGREE EDUCATION AND EXAMINATION REGULATIONS, EXAMINATION AND EVALUATION, Article 14 - (Amended: RG-24/12 / 2012-28507); Midterm Examinations and Midterm Examinations - Article 15; Final Examinations and Course Achievement Note- Article 16 - (Amended: Official Gazette 6/6 / 2016-29734); Excuse Exams - Article 17 - (Amended: RG-6/6 / 2016-29734); Material Failure in Notes - Article 18; Appeal to Exam Results - Article 19; Notes and Ratings - Article 20 - (Amended: Official Gazette 19/9 / 2003-25234); Lastly unsuccessful students-Article 21; Graduation Grade and Diploma - Article 22 shall apply.
To have high school and balanced school diploma and to get enough points from related subject of Higher Education Entrance Exam conducted by Center for Measurement, Selection and Placement (ÖSYM)
Family and Social Policy, Ministry of Family and Social Policies Provincial Directorate of Social Service Centers, Child Care, Children's Homes, Girls and Boys Orphanage, Family Counseling Centers, Senior Retirement Homes, Disabled Care and Rehabilitation Centers, Special educational Institutions and Organizations, Ministry of Health, College of Public Hospitals and Private Hospitals, Community Health Centers, Social Assistance and Solidarity Foundations, ,Local Authorities, Civil Society Organizations.
The document is valid continuously.